Ikkunointi ongelmia Ubuntu Mate 16.04.01

khgv

Ilmaantui laitteiden, ajureiden ja ohjelmien asentamisen jälkeen seuraavaa:
Ikkunoiden yläpalkki on passiivinen, ikkunoita ei voi siirtää eikä kokoa muuttaa. Joidenkin ohjelmien valikot eivät toimi, hiiren kursorina on useimmin vino ruksi, X.

Mitenhän tuon sais helpoimmin kuntoon?

5

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpporatkaisu

Vaihda suosiolla parempaan käyttöjärjestelmään.

• trollille_monoa

Ja mikähän se parempi käyttöjärjestelmä mahtaa olla?

• Itsellä tuli ikkunaongelmia kun pistän TV:n päälle - on toisena näyttönä. Näytönohjain Nvidia. Perusjutut on katsotaan dmesg tuloste, tehdään uusi käyttäjä ja kokeillan toistuuko ongelma. Vaihdetaan näytönohjaimen ajuria... X on vähän sellainen, että jos toimii hyvin kannattaa miettiä päivittämistä. Jotain voi aina mennä rikki. Toimiiko edes pelkkä OpenBox?

• khgv

Itse asiassa en edes tiedä mikä windows manageri Matessa on perusasennuksena, enkä sitä miten sen toimintaan pääsee vaikuttamaan. Oireethan viittaa siihen että mitään windows manageria ei ole nyt käytössä, uudet ikkunat avautuvat entisten päälle eikä aktiivinen ikkuna näy päällimmäisenä.

• khgv

Ratkaistu:
      Control Center, Mate Tweak, Windows, Window Manager, toimimattoman Marcon tilalle Marco (Software compositor)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe