älä tapa

Mun arvoni on kunnioittaa elämää joka asiassa,niin eläimiin kuin ihmisiin.Pieniin syntymättömiin vauvoihin ja sikiöihin saakka.Itse olen joutunut luopumaan niin läheisistä ihmisistä,syntymättömistä vauvoistani,ja myös rakkaista kotieläimistäni.
Ja olen siitä asiasta itse varma,että ihminen ei saa päättää,koska joku kuolee,sen päättää vain meidän Herramme,Jeesus Kristus!
Mulle on kaikki nämä tapahtumat olleet tosi raskaita,mutta niille minä en voinut itse mitään,eikä kukaan muukaan ihminen,tällaiset asiat ovat Korkeimman käsissä.
Kunnioitan elämää kaikissa muodoissa.Tappaminen ei ole luvallista,:viides käsky:Älä tapa.
Mitä mieltä te muut olette tästä,kirjoitelkaa tuntojanne!

8

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sallittua

missään muodossa (mm. ihmisen henkinen tappaminen), kun kyseessä ihminen, taikka sen alku. Mutta tämä käsky koskee mielestäni vain ihmisiä. En siis lähde sille linjalle, että pitäisi syödä kiviä, jotta appelsiini ei tuntisi tuskaa, koska sitä syödään - se on hullutusta (muistaakseni sellaisiakin löytyy).

• Simenon

Keskiajalla kirkko tappoi ja kidutti satoja tuhansia ihmisiä, koska silloin Raamatun tekstejä tulkittiin niin. Ja syynä oli tietysti kirkon valtapeli ja ihmisten alistamisen tahto. Mikset katso asiaa keskiaikaisesta perspektiivistä? Silloin se nimittäin oli ainoa oikea perspektiivi. Miten ihmeessä se silloin oli luvallista ja nyt ei? Vai saiko kirkko silloin kaikki noidat poltettua?

Ja kyllä oot lapsellinen jos kuvittelet että joku jumala sun piskiesi elämää ja kuolinhetkeä ohjailee.

• turha

pohtia mitä kirkko on tehnyt keskiajalla, siis siinä mielessä, että sillä olisi jotain vaikutusta nykyisten ihmisten uskoon. Ehkä onkin johonkin, mutta itselleni sille ei ole mitään vaikutusta. Ainoa mistä huolehdin, on omasta suhteestani Jumalaan - ja siinä ei toisten ihmisten mielipiteet vaikuta yhtään lopulta.

• Simenon
        turha kirjoitti:

pohtia mitä kirkko on tehnyt keskiajalla, siis siinä mielessä, että sillä olisi jotain vaikutusta nykyisten ihmisten uskoon. Ehkä onkin johonkin, mutta itselleni sille ei ole mitään vaikutusta. Ainoa mistä huolehdin, on omasta suhteestani Jumalaan - ja siinä ei toisten ihmisten mielipiteet vaikuta yhtään lopulta.

Eipä keskiaikaisilla teoilla tietenkään ole merkitystä. Jos kerran haluaa uskoa kaksinaamaiseen Janukseen, niin mikäpä siinä.

Miten voi hyväksyä jumalan, joka on sallinut moisen?

No, uskovathan jotkut tänäänkin kansallissosialismiin ja Aadolf Hitleriin. Eipä väliä mitä se on tehnyt.

• Nipsu

... kasvissyöjä, eikö niin?

• Tosiuskova

eli siittiöillekin ihmisoikeudet. niin ja apskassakin on elävää materiaalia jo on ihmiskehosta. sillekin ihmisoikeudet. ja näiden oikeudet on asetettava ihmisten edelle.

• Saddu ;-)

...sallittua itsepuolustukseksi ?!?
      Jos pitää valita äidin ja lapsen välillä,kukas sen sitten `saa´ päättää...kirkkokuntako,hyi yäk !?!
      lol
      ;-)

• En lakkaa ihmettelemästä sitä asiaa,kun me ihmiset aina syytämme Jumalaa kaikesta pahasta mitä tapahtuu ja on joskus kekiajalla tai hitlerin aikana tapahtunut?
      Sillä ihmisethän itse nämä pahat asiat tekivät,ei siinä ollut Jumalalla mitään tekemistä.Hitler tappoi syyttömiä,ei Jumala.Ja nytkin joka päivä IHMISET itse tappavat,EI jumala,eikä hän käske ketään tappaa.Hän käskee rakastaa lähimmäistään,kuin itseään.Kumpa noudattaisimmekin Hänen käskyjään,niin maailmassa olisi rauha ja kaikilla olisi hyvin.Välittäisimme toisistamme enemmän.
      Ja kyllä Jumala ne meidän lemmikkienkin ajan tietää,onhan Hän ne kaikki luonut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2026
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1396
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      942
    Aihe