lentopetrooli

metsästäjä.

Sain eräältä armeijan eläkeläiseltä 500 l lentokonepetroolia.Voinko käyttää turvallisesti autooni(Subaru Wrc)

16

7379

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti!

      Suomessa kai tunnetaan rikosnimike nimeltä "varastettuun tavaraan ryhtyminen".

      • varkaita monenlaisia

        sama mieltä tuohon asiaan tuosta varastetusta tavaran edelleeen käyttöön otosta kui edellinen kirjoittaja mutta onhan tuos sinulle rankastusta kun täytät tankin sillä lähet ajelee 5.km ja siin se oli meinaten sun autos moottori jos et sitä osaa hieman jalostaa mut sitäkään en suosittele enkä sinua siin asias neuvo ÄLÄ PIDÄ TUOTA VARASTETTUA TAVARAA KOTONAS PALAUTA TUO IHMETTELEN VAAN MITEN NOIN ISO MÄÄRÄ ON SAATU ULOS.


      • Joku Muu
        varkaita monenlaisia kirjoitti:

        sama mieltä tuohon asiaan tuosta varastetusta tavaran edelleeen käyttöön otosta kui edellinen kirjoittaja mutta onhan tuos sinulle rankastusta kun täytät tankin sillä lähet ajelee 5.km ja siin se oli meinaten sun autos moottori jos et sitä osaa hieman jalostaa mut sitäkään en suosittele enkä sinua siin asias neuvo ÄLÄ PIDÄ TUOTA VARASTETTUA TAVARAA KOTONAS PALAUTA TUO IHMETTELEN VAAN MITEN NOIN ISO MÄÄRÄ ON SAATU ULOS.

        Eiköhän tuo alkuperäinen postaaja ole saanut tämän asian käsiteltyä tässä kuluneen seitsemän vuoden aikana?


    • ziizuz

      petrooli = lamppuoljy, onko se sun WRC todellakin dieseli? jos on niin tankkiin vaan huoletta

    • Kersantti

      Hyvää huumoria, varsinkin tuo WRC.
      Mutta leikki sikseen.
      Eikös sitä lentopetroolia mieluummin voi käyttää dieselissä?
      Ainakin uutisten mukaan tässä petroolivarkaudessa puolustusvoimissa aine käytettiin dieselautoissa.

      • Eipähän tuo petrooli käy edes kiisseliin vaan esim. vanhaan petrooli Ferguun tai kakskymppiseen Valmettiin.


      • ystävä
        vanha-erkki kirjoitti:

        Eipähän tuo petrooli käy edes kiisseliin vaan esim. vanhaan petrooli Ferguun tai kakskymppiseen Valmettiin.

        Älä edes tarjoa lentopetroolia ottomoottoriin.
        Moottoripetroolin häivyttyä markkinoilta ajt bensalla.
        Joudut ehkä vähän tekemään muutostöitä imu-pakosarjaan.


      • TkT
        ystävä kirjoitti:

        Älä edes tarjoa lentopetroolia ottomoottoriin.
        Moottoripetroolin häivyttyä markkinoilta ajt bensalla.
        Joudut ehkä vähän tekemään muutostöitä imu-pakosarjaan.

        Jet A1 on kerosiiniä eli valopetroolia. Sitä ei voi sellaisenaan käyttää otto- eikä Dieselmoottorissa. Kovalla pakkasella voit lisätä lentopetroolia kesälatuisen dieselöljyn joukkon estämään parafiinin kiteytymisen.
        Muuten käytä se öljylampussa.


      • Joo
        TkT kirjoitti:

        Jet A1 on kerosiiniä eli valopetroolia. Sitä ei voi sellaisenaan käyttää otto- eikä Dieselmoottorissa. Kovalla pakkasella voit lisätä lentopetroolia kesälatuisen dieselöljyn joukkon estämään parafiinin kiteytymisen.
        Muuten käytä se öljylampussa.

        Käytetäänhän tuota lentopetroolia lentokonedieseleissäkin,tosin JET A-1 vaatii kait tipan öljyä joukkoon.

        NATO-normien mukainen JP-8 käy aivan suoraan,tosin sitä käytetään Suomessa ainoastaan Hornetissa.

        http://www.thielert.com/en/home.htm

        http://www.steyr-motors.com/products/productsair.htm

        http://www.flugtechnik.de/Seiten/Thielert/Thielert_Diesel.htm


      • lentokone bensiini

      • Joo
        lentokone bensiini kirjoitti:

        Miten noi kuvat liittyi petrooliin??
        Eikös ne mee 100ll:llä??

        Etkö muka erota dieseliä bensakoneeesta?

        Kyse oli nimenomaan lentokonedieselmoottoreista.

        Ja esim pienemmässä Thielertissä voi käyttää lentopetroolia ja dieseliä sekaisin aivan missä suhteessa tahansa.

        http://www.aerokurier.rotor.com/akSpezia/AKSHOW/AeSDies.htm


    • arska

      80-luvulla työpaikallani (sa-int)ylijäämä- kerosiinia käytettiin työkoneissa ja traktoreissa joilla ei suoritettu henkilökuljetuksia (verotus?) sekaan hieman 2T öljyä voiteluksi.

      • TkT

        Kun puhutaan Dieselmoottoreista tulisi muistaa erottaa ns. vanhan-ajan moottorit nykyisistä huipputeknoloigaan perustuvista moottoreista.
        Entisajan rivipumppudieselit käyvät lähes millä möhnällä tahansa. Nykyiset huippumodernit dieselmoottorit ovat sitävastoin erittäin tarkkoja polttoaineensa suhteen. Jet A1:tä voi varmaankin käyttä jossain vanhassa traktorissa tai vastaavassa, mutta en kehota sitä käyttämään nykyaikaisessa dieselmoottorissa.


      • Joo
        TkT kirjoitti:

        Kun puhutaan Dieselmoottoreista tulisi muistaa erottaa ns. vanhan-ajan moottorit nykyisistä huipputeknoloigaan perustuvista moottoreista.
        Entisajan rivipumppudieselit käyvät lähes millä möhnällä tahansa. Nykyiset huippumodernit dieselmoottorit ovat sitävastoin erittäin tarkkoja polttoaineensa suhteen. Jet A1:tä voi varmaankin käyttä jossain vanhassa traktorissa tai vastaavassa, mutta en kehota sitä käyttämään nykyaikaisessa dieselmoottorissa.

        Nykyaikainen lentokonediesel on tuota korkeampaa tekniikkaa ja sen käyttäminen JET A-1:llä täyttää kaikki nykyajan tiukat ilmailumääräykset joten älä hölise joutavia.

        http://www.centurion-engines.com/

        Tosin esim tuo Thielert perustuu Mersun A-sarjan koneeseen.

        http://www.diamond-air.at/en/products/DA40/index.htm


      • auto-DI
        Joo kirjoitti:

        Nykyaikainen lentokonediesel on tuota korkeampaa tekniikkaa ja sen käyttäminen JET A-1:llä täyttää kaikki nykyajan tiukat ilmailumääräykset joten älä hölise joutavia.

        http://www.centurion-engines.com/

        Tosin esim tuo Thielert perustuu Mersun A-sarjan koneeseen.

        http://www.diamond-air.at/en/products/DA40/index.htm

        JP-8 on maailmanlaajuisesti kaupallisessa käytössä olevaa standardinmukaista JET A-1 -lentopetrolia eli kerosiinia, johon on lisätty kolmea lisäainetta. Nämä lisäaineet ovat jäänestoainetta, korroosionestoainetta ja staattisen sähkön muodostumisen estoainetta.

        Armeijan maakalusto suunnitellaan toimimaan JP-8-polttoaineella. JP-8:n tyyppinen yhteispolttoaine tuo suuria logistisia etuja, mutta ei ominaisuuksiltaan enää vastaa nykyajan kehittyneiden dieselmoottorien vaatimuksia. Voimakkaalla lisäaineistuksella nämä vaatimukset saatetaan voitelevuuden osalta saavuttaa, mutta haitaksi jää hyvin alhainen viskositeetti, mikä kesäaikaan vaikeuttaa korkeapaineisilla ruiskutusjärjestelmillä varustettujen moottorien toimintaa. Tähän sotilasajoneuvojen moottorinvalmistajat joutuvat tosin muutenkin varautumaan, koska tilanne on samankaltainen kuin jos käytettäisiin talvilaatuista dieseliä kesällä.


      • Nakitjamuusi
        auto-DI kirjoitti:

        JP-8 on maailmanlaajuisesti kaupallisessa käytössä olevaa standardinmukaista JET A-1 -lentopetrolia eli kerosiinia, johon on lisätty kolmea lisäainetta. Nämä lisäaineet ovat jäänestoainetta, korroosionestoainetta ja staattisen sähkön muodostumisen estoainetta.

        Armeijan maakalusto suunnitellaan toimimaan JP-8-polttoaineella. JP-8:n tyyppinen yhteispolttoaine tuo suuria logistisia etuja, mutta ei ominaisuuksiltaan enää vastaa nykyajan kehittyneiden dieselmoottorien vaatimuksia. Voimakkaalla lisäaineistuksella nämä vaatimukset saatetaan voitelevuuden osalta saavuttaa, mutta haitaksi jää hyvin alhainen viskositeetti, mikä kesäaikaan vaikeuttaa korkeapaineisilla ruiskutusjärjestelmillä varustettujen moottorien toimintaa. Tähän sotilasajoneuvojen moottorinvalmistajat joutuvat tosin muutenkin varautumaan, koska tilanne on samankaltainen kuin jos käytettäisiin talvilaatuista dieseliä kesällä.

        JP-8:ia käytetään myös Redigossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe