Sain eräältä armeijan eläkeläiseltä 500 l lentokonepetroolia.Voinko käyttää turvallisesti autooni(Subaru Wrc)
lentopetrooli
16
7379
Vastaukset
- Mieti!
Suomessa kai tunnetaan rikosnimike nimeltä "varastettuun tavaraan ryhtyminen".
- varkaita monenlaisia
sama mieltä tuohon asiaan tuosta varastetusta tavaran edelleeen käyttöön otosta kui edellinen kirjoittaja mutta onhan tuos sinulle rankastusta kun täytät tankin sillä lähet ajelee 5.km ja siin se oli meinaten sun autos moottori jos et sitä osaa hieman jalostaa mut sitäkään en suosittele enkä sinua siin asias neuvo ÄLÄ PIDÄ TUOTA VARASTETTUA TAVARAA KOTONAS PALAUTA TUO IHMETTELEN VAAN MITEN NOIN ISO MÄÄRÄ ON SAATU ULOS.
- Joku Muu
varkaita monenlaisia kirjoitti:
sama mieltä tuohon asiaan tuosta varastetusta tavaran edelleeen käyttöön otosta kui edellinen kirjoittaja mutta onhan tuos sinulle rankastusta kun täytät tankin sillä lähet ajelee 5.km ja siin se oli meinaten sun autos moottori jos et sitä osaa hieman jalostaa mut sitäkään en suosittele enkä sinua siin asias neuvo ÄLÄ PIDÄ TUOTA VARASTETTUA TAVARAA KOTONAS PALAUTA TUO IHMETTELEN VAAN MITEN NOIN ISO MÄÄRÄ ON SAATU ULOS.
Eiköhän tuo alkuperäinen postaaja ole saanut tämän asian käsiteltyä tässä kuluneen seitsemän vuoden aikana?
- ziizuz
petrooli = lamppuoljy, onko se sun WRC todellakin dieseli? jos on niin tankkiin vaan huoletta
- Kersantti
Hyvää huumoria, varsinkin tuo WRC.
Mutta leikki sikseen.
Eikös sitä lentopetroolia mieluummin voi käyttää dieselissä?
Ainakin uutisten mukaan tässä petroolivarkaudessa puolustusvoimissa aine käytettiin dieselautoissa.Eipähän tuo petrooli käy edes kiisseliin vaan esim. vanhaan petrooli Ferguun tai kakskymppiseen Valmettiin.
- ystävä
vanha-erkki kirjoitti:
Eipähän tuo petrooli käy edes kiisseliin vaan esim. vanhaan petrooli Ferguun tai kakskymppiseen Valmettiin.
Älä edes tarjoa lentopetroolia ottomoottoriin.
Moottoripetroolin häivyttyä markkinoilta ajt bensalla.
Joudut ehkä vähän tekemään muutostöitä imu-pakosarjaan. - TkT
ystävä kirjoitti:
Älä edes tarjoa lentopetroolia ottomoottoriin.
Moottoripetroolin häivyttyä markkinoilta ajt bensalla.
Joudut ehkä vähän tekemään muutostöitä imu-pakosarjaan.Jet A1 on kerosiiniä eli valopetroolia. Sitä ei voi sellaisenaan käyttää otto- eikä Dieselmoottorissa. Kovalla pakkasella voit lisätä lentopetroolia kesälatuisen dieselöljyn joukkon estämään parafiinin kiteytymisen.
Muuten käytä se öljylampussa. - Joo
TkT kirjoitti:
Jet A1 on kerosiiniä eli valopetroolia. Sitä ei voi sellaisenaan käyttää otto- eikä Dieselmoottorissa. Kovalla pakkasella voit lisätä lentopetroolia kesälatuisen dieselöljyn joukkon estämään parafiinin kiteytymisen.
Muuten käytä se öljylampussa.Käytetäänhän tuota lentopetroolia lentokonedieseleissäkin,tosin JET A-1 vaatii kait tipan öljyä joukkoon.
NATO-normien mukainen JP-8 käy aivan suoraan,tosin sitä käytetään Suomessa ainoastaan Hornetissa.
http://www.thielert.com/en/home.htm
http://www.steyr-motors.com/products/productsair.htm
http://www.flugtechnik.de/Seiten/Thielert/Thielert_Diesel.htm - lentokone bensiini
Joo kirjoitti:
Käytetäänhän tuota lentopetroolia lentokonedieseleissäkin,tosin JET A-1 vaatii kait tipan öljyä joukkoon.
NATO-normien mukainen JP-8 käy aivan suoraan,tosin sitä käytetään Suomessa ainoastaan Hornetissa.
http://www.thielert.com/en/home.htm
http://www.steyr-motors.com/products/productsair.htm
http://www.flugtechnik.de/Seiten/Thielert/Thielert_Diesel.htmMiten noi kuvat liittyi petrooliin??
Eikös ne mee 100ll:llä?? - Joo
lentokone bensiini kirjoitti:
Miten noi kuvat liittyi petrooliin??
Eikös ne mee 100ll:llä??Etkö muka erota dieseliä bensakoneeesta?
Kyse oli nimenomaan lentokonedieselmoottoreista.
Ja esim pienemmässä Thielertissä voi käyttää lentopetroolia ja dieseliä sekaisin aivan missä suhteessa tahansa.
http://www.aerokurier.rotor.com/akSpezia/AKSHOW/AeSDies.htm
- arska
80-luvulla työpaikallani (sa-int)ylijäämä- kerosiinia käytettiin työkoneissa ja traktoreissa joilla ei suoritettu henkilökuljetuksia (verotus?) sekaan hieman 2T öljyä voiteluksi.
- TkT
Kun puhutaan Dieselmoottoreista tulisi muistaa erottaa ns. vanhan-ajan moottorit nykyisistä huipputeknoloigaan perustuvista moottoreista.
Entisajan rivipumppudieselit käyvät lähes millä möhnällä tahansa. Nykyiset huippumodernit dieselmoottorit ovat sitävastoin erittäin tarkkoja polttoaineensa suhteen. Jet A1:tä voi varmaankin käyttä jossain vanhassa traktorissa tai vastaavassa, mutta en kehota sitä käyttämään nykyaikaisessa dieselmoottorissa. - Joo
TkT kirjoitti:
Kun puhutaan Dieselmoottoreista tulisi muistaa erottaa ns. vanhan-ajan moottorit nykyisistä huipputeknoloigaan perustuvista moottoreista.
Entisajan rivipumppudieselit käyvät lähes millä möhnällä tahansa. Nykyiset huippumodernit dieselmoottorit ovat sitävastoin erittäin tarkkoja polttoaineensa suhteen. Jet A1:tä voi varmaankin käyttä jossain vanhassa traktorissa tai vastaavassa, mutta en kehota sitä käyttämään nykyaikaisessa dieselmoottorissa.Nykyaikainen lentokonediesel on tuota korkeampaa tekniikkaa ja sen käyttäminen JET A-1:llä täyttää kaikki nykyajan tiukat ilmailumääräykset joten älä hölise joutavia.
http://www.centurion-engines.com/
Tosin esim tuo Thielert perustuu Mersun A-sarjan koneeseen.
http://www.diamond-air.at/en/products/DA40/index.htm - auto-DI
Joo kirjoitti:
Nykyaikainen lentokonediesel on tuota korkeampaa tekniikkaa ja sen käyttäminen JET A-1:llä täyttää kaikki nykyajan tiukat ilmailumääräykset joten älä hölise joutavia.
http://www.centurion-engines.com/
Tosin esim tuo Thielert perustuu Mersun A-sarjan koneeseen.
http://www.diamond-air.at/en/products/DA40/index.htmJP-8 on maailmanlaajuisesti kaupallisessa käytössä olevaa standardinmukaista JET A-1 -lentopetrolia eli kerosiinia, johon on lisätty kolmea lisäainetta. Nämä lisäaineet ovat jäänestoainetta, korroosionestoainetta ja staattisen sähkön muodostumisen estoainetta.
Armeijan maakalusto suunnitellaan toimimaan JP-8-polttoaineella. JP-8:n tyyppinen yhteispolttoaine tuo suuria logistisia etuja, mutta ei ominaisuuksiltaan enää vastaa nykyajan kehittyneiden dieselmoottorien vaatimuksia. Voimakkaalla lisäaineistuksella nämä vaatimukset saatetaan voitelevuuden osalta saavuttaa, mutta haitaksi jää hyvin alhainen viskositeetti, mikä kesäaikaan vaikeuttaa korkeapaineisilla ruiskutusjärjestelmillä varustettujen moottorien toimintaa. Tähän sotilasajoneuvojen moottorinvalmistajat joutuvat tosin muutenkin varautumaan, koska tilanne on samankaltainen kuin jos käytettäisiin talvilaatuista dieseliä kesällä. - Nakitjamuusi
auto-DI kirjoitti:
JP-8 on maailmanlaajuisesti kaupallisessa käytössä olevaa standardinmukaista JET A-1 -lentopetrolia eli kerosiinia, johon on lisätty kolmea lisäainetta. Nämä lisäaineet ovat jäänestoainetta, korroosionestoainetta ja staattisen sähkön muodostumisen estoainetta.
Armeijan maakalusto suunnitellaan toimimaan JP-8-polttoaineella. JP-8:n tyyppinen yhteispolttoaine tuo suuria logistisia etuja, mutta ei ominaisuuksiltaan enää vastaa nykyajan kehittyneiden dieselmoottorien vaatimuksia. Voimakkaalla lisäaineistuksella nämä vaatimukset saatetaan voitelevuuden osalta saavuttaa, mutta haitaksi jää hyvin alhainen viskositeetti, mikä kesäaikaan vaikeuttaa korkeapaineisilla ruiskutusjärjestelmillä varustettujen moottorien toimintaa. Tähän sotilasajoneuvojen moottorinvalmistajat joutuvat tosin muutenkin varautumaan, koska tilanne on samankaltainen kuin jos käytettäisiin talvilaatuista dieseliä kesällä.JP-8:ia käytetään myös Redigossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806