Onko siellä pohjammualla kivvoo ? Mie oon tulossa sinne kuha kerkiän. Ossootteko työ Suomen kansalliskieltä, Savon murretta tietennii ? Mie voin opettoo.
Hölökyn kölökyn ja silirimpsistä vuan
Kivvoo...?
6
267
Vastaukset
- puhkunja
Ookko löytänytPönttöövuoren tunnelin pään? Siellä toisessa päässä on tulli joten ota sanakirja mukaan.
Voit joutua palaamaan sen muikkukukon kanssa takasin sinne iivanan rajalle.- Römpötti
Miepä ku en junnoo käytä ennee matkustamiseen, mie kulen voorttilla. Junalla piäsis kyllä pönttövuoren läpitte.
Iivanoihen muohan tiältä on vielä matkoo, van nii suap ollannii. Muikkukukkoo kyllä syyvvää ja rööhtästään sen piälle.
Usotsie ?
Ossoom mie Pohjammaan murrettakii: ree kun riisseliauto...mihinä kuhuna...tootta vieräs, moomma oikias, nuo o aivan mettäs, rattori. - Elekeehän_työ
Elekeehän työ yritäkään sinne rattorin luo - vua mänkäähän työ kottiin!
- puhkunja
No hyväksythän sun täälä käymhän, kun tuankin verran osaat meirän kieltä.
Aja sitten Jyväskylä ohi niin pitkään, että et näe yhtään kumpuilevaa maastoa. sitten olet pohjanmaalla varmasti.
Mä asuin kerran aikoinaan savolaisen immeisen kanssa Karhulassa ja oli pirun kova ottamaan, että pisti munkin pöydän alle.
Nimi oli Kalle ja oli lähtenyt Pielaveeltä kuten urkkikin, sukunimi alkoi N:llä. - Römpötti
Ottako työ käynnä Savossa ? Savo on suurvalta, joka ulottuu Suomem pohjoespuolelta Salomonin suarille. Savo on vähintännii mualiman kaanein mua ja mualiman napa.
Savon piäkaapunti on Kuopijo, tosij jottii tolovanat tykkee, jotta se oesj jokkii suamarin Mikkelj taekka pahimmassa tappaaksessa Savollinna.
Nykyselläsä Savo on mualiman napa, jonka asevvoemat - Savon Rikaattj Mikkeljssä ja Karjalan lennosto Siilijjärvellä ja laevasto Raatapohojasalamesa - pittääp kaekemmualiman hulttijoeta kurissa ja ojennuksessa. Asevvoemia komentaap oman kylän poeka, Kiäriäissepi. Meellä ee poejankoltiaiset silimille koekkelehi !
Tulukeepa käymmää vaikka rattorilla taikka riisseliautolla ! - moomma_eres
moomma aina kameran eres
https://www.youtube.com/watch?v=Z0PFgmvkgKQ
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih274487Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4591327Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä358981- 77893
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59820
- 228794
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57697Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.42689