30+ kriisi?

Lady.Mira

Tuleeko kolmekymppisenä joku kauhea kriisi, että pitää kokea joku ihmeellinen muodonmuutos, vaatteet, vartalo, mies, hiukset ja kaikki uusiksi? Eikös sitä niin väitetä. On tässä vielä onneksi itselle jonkun aikaa tähän kriisiin. *helpotuksen huokaus*

11

5097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kriisiytynyt

Kolmenkympin paikkeilla on kaikki mahdollisuudet oikein kunnon kriisiin!! Jos elämäntilanteessa on jotain epätyydyttävää, niin tulee pohdittua "pohjamutia" myöten. Itellä alkoi vähän alle 30v:nä oikein suurempikin elämänmuutos, aloin opiskella uudestaan, pukeutumistyyli ja musiikkimaku yms. kaikki on pikkuhiljaa muuttuneet. Ihan synttäreitten lähellä oli sellainen hirveä ahdistus että "jo näin vanha eikä saanut mitään aikaan", mutta nyt se on alkanut helpottaa (ikää jo 31). Ihan uus suhde omaan naiseuteen on myös löytynyt, tuntee itsensä naisellisemmaks ja samalla vahvemmaks. Hieno kriisi, en päivääkään vaihtais pois :)

• M40+

Minulla ei ollut kriisiä silloin, olin niin nuori silloin :). Mutta nyt 40 vuotiaana minulla on juuri sellainen kriisi kun kuvaaat.

• Nainen joka ...
        M40+ kirjoitti:

Minulla ei ollut kriisiä silloin, olin niin nuori silloin :). Mutta nyt 40 vuotiaana minulla on juuri sellainen kriisi kun kuvaaat.

jotta usein juuri Naisilla kriisi iskee 30v:na ja Miehillä n.40v...
        Itsellänikin oli lievä kriisi,mutta se meni ohi enempiä muutoksia elämässä tehden.
        Mutta kun aviopuolisolleni tuli kriisi 40v:na hänen elämänsä meni ihan uusiksi ja tietysti siinä samalla myös koko perheen...

No siitäkin ollaan päästy yli...me erosimme ja nyt minäkin huomaan jotta olen saavuttanut elämässä jotain todella arvokasta ,minulla on lapsi joka minulle on kaikki kaikessa ja minulla ja lapsellani on terveys tallella,ja naisellisuutenikin ei muuta kuin lisääntyy, olen paljon naisellisempi ja ähäkutti ex:llä onkin katsomista, kun hän huomasi mitä menetti ,ei tainna osata arvatakkaan mitä kaikkee ... tässä naisessa piilikään ;)

No pitäköön kippeenään heh...minulla riittää puuhaa, nykyinen mies on tyytyväinenja minä' häneen ja muutenkin elämä hymyilee.

Kriisin tullessa kannattaa olla avoin ja keskustella parskuntien omista tunnoistaan ja odotuksistaan, ei toinen voi olla ajatusten lukija..sitäpaitsi parisuhdetta tulee vaalia ,jottei ala yhdessä olo puulta maistamaan.

Kaikille lukijoille oikeen hyvää vuoden jatkoa.

• Lady.Mira
        M40+ kirjoitti:

Ehkä se onkin jokaiselle omakohtainen tilanne, milloin kriisi tulee tai on tulemati. Voipi olla, että suurimmat 'riskit' on aina täysien kymmenien täyttyessä. Parikymppisenä en muista kokeneeni oikein mitään muutosta sen kummemmin. Nyt alkaa jo vähän kuitenkin tuo kolmenkympin ikä häämöttään pikku hiljaa.

• Nainen joka ... kirjoitti:

jotta usein juuri Naisilla kriisi iskee 30v:na ja Miehillä n.40v...
        Itsellänikin oli lievä kriisi,mutta se meni ohi enempiä muutoksia elämässä tehden.
        Mutta kun aviopuolisolleni tuli kriisi 40v:na hänen elämänsä meni ihan uusiksi ja tietysti siinä samalla myös koko perheen...

No siitäkin ollaan päästy yli...me erosimme ja nyt minäkin huomaan jotta olen saavuttanut elämässä jotain todella arvokasta ,minulla on lapsi joka minulle on kaikki kaikessa ja minulla ja lapsellani on terveys tallella,ja naisellisuutenikin ei muuta kuin lisääntyy, olen paljon naisellisempi ja ähäkutti ex:llä onkin katsomista, kun hän huomasi mitä menetti ,ei tainna osata arvatakkaan mitä kaikkee ... tässä naisessa piilikään ;)

No pitäköön kippeenään heh...minulla riittää puuhaa, nykyinen mies on tyytyväinenja minä' häneen ja muutenkin elämä hymyilee.

Kriisin tullessa kannattaa olla avoin ja keskustella parskuntien omista tunnoistaan ja odotuksistaan, ei toinen voi olla ajatusten lukija..sitäpaitsi parisuhdetta tulee vaalia ,jottei ala yhdessä olo puulta maistamaan.

Kaikille lukijoille oikeen hyvää vuoden jatkoa.

huomannut että tällä ns."kolmenkympin kriisin" ajankohdalla olisi jotain tekemistä sukupuolen kanssa, jos tällaista kriisiä nyt yleensäkään on olemassa. Ehkäpä tämä "kriisilegenda" on syntynyt siitä että kolmekymppisenä ihminen pystyy jo arvioimaan kriittisemmin "nuoruuden" tekojaan: saattaa tulla mieleen että kesken jääneet opinnot olisi hyvä sattaa loppuun tai että nuorena naimisiinmeno/perheen perustaminen onkin tapahtunut hätiköiden väärän henkilön kanssa tms. Tarve aloittaa elämässään jotain uutta ja parempaa voi syntyä kenelle tahansa milloin tahansa, ikään tai sukupuoleen katsomatta. On aika mustavalkoista osoittaa että naisten "kriisi" tulee 30-kymppisenä ja miesten 40-kymppisenä: tai ehkäpä se on naisille hyvä tekosyy syyllistää miestä parisuhdekriisissä jotta ei tarvisisi etsiä syitä itsestään. Miehenä voin todeta, että siinä vaiheessa on parempi "nostaa kytkintä" kun homma ei enää toimi kun jäädä kitumaan ja kuluttamaan parhaita vuosiaan huonossa parisuhteessa.

• yli kolmekymppinen jo

Ongelman saa jos haluaa missä iässä tahansa .
      Turhaa puhetta koko 30 kriisi . Elä elämääsi täysillä ,ole positiivinen ja iloinen, siinä paras ohje eteenpäin ja muuta ei tarvitsekkaan .
      Ongelmia tulee elämään jokaiselle iästä ei kannata tehdä ongelmaa mitenkään jokaisessa iässä on oma ihana puolensa ja voin sanoa että kolmekymppisenä ihminen elää sitä parasta aikaa mitä ikinä voi olla
      Hyvää talvi-iltaa sinulle

• n40+

se tulee nelikymppisenä!

• Eli

Kolmenkympin kriisi tulee nelikymppisenä?

• tai ei ollenkaan...

30v tuli ja meni. Kriisiä ei oo näkyny eikä kuulunu. Mut aattelinkii hanskata 3kympin kriisin sit yhtäaikaa 5kympin villityksen kanssa ;-) Ei mitään hätää siis vielä moneen vuoteen :-)

• heidi68

Kaksseiskana tarvi saada lasten isä vaihtoon,mietin sitä 4 vuotta ja sain toteuttaa sen nyt 37na sama homma edessä, ihan niinku joku pakkomielle... ja aina oon miettiny et ei enää mitään vakavaa suhdetta koskaan..!

• Samppa72

Tän tyyppiset on hyvinpitkälti itse luotuja,lähinnä se mitä oma mieli sanoo tai miten elämää eletään ja millä arvoilla sitä eletään kautta kriisejä kehittyy.

Jos omaa sellaisen niin sanotu *nuori trendikäs ja menevä*joka ammentaa koko nuoruus elämän erilaisia arvoja mediasta ja muodista ja huomaa yhtäkkiä että ei olekkaan enää nuori ja ihminen jotenkin viisastuu samman aikaan yrittää taistella sitä ajatusta vastaan silloin ollaan siinä vaiheessa alkaa itsetunto rapisee ja ei hyväksy itsensä sellaisena kun on.

Toinen on että on elänyt nuoruutensa valheelisuudella identtiteetillä jka huomaa että se ei sovikkaan minulle,eli itsensä hyväksyminen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe