Ohjeet löytyy kyllä porolle/naudalle. Eli ohuita suikaleita siivutetaan pituussyiden suuntasesti, suolataan ja roikutetaan verkkohäkissä kun aurinko päivällä sulattaa ja yöllä pakastaa. Mutta sopiiko possun sisä tai ulkofile tähän? Aika rasvatonta ja trikiiniähän ei ole tarkastetussa possussa.
Lihan ilmakuivaus
2
294
Vastaukset
- Kuivalihaa_keväällä
Mulla on liiterissä kuivumassa muutama kilo possun lapaa.
Tälleen tein:
Ostin luullista lapaa, hautasin sen viikoksi suolaan (vähintään sentti joka puolella) viileään. Tämän jälkeen huuhtelin pikaisesti suolan pois pinnasta ja laitoin viikoksi jääkaappiin rauhoittumaan. Nyt ovat hyvin tuulettuvassa liiterissä häkillä ja harsokankaalla suojattuina seuraavat 3 kk.
Kattele vaikka Jamon Serranon valmistusvideoita Youtubesta. Sieltä mäkin tämän poimin ja kopioin omaan käyttöön. - hämeenhitaille
Telkkarista tuli ohjelmaa jostain Italian tai Espanjan suunnalta, ja siellä näyttivät kuivaavaan kinkut kokonaisina. Kinkut kiikkuivat sorkasta sidottuina katon rajassa. Välillä piti kuulemma öljytä, jottei kärpäset pääse munimaan kinkun sisään. Samalla voi kaapia enimmät homeet pois.
Ei vaikuttanut olevan hätäisen hommaa. Kymmenen kilon kinkkua pitää kuivata kuulemma ainakin 4 vuotta. Pienemmät saattaa valmistua jo vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774