Kultakalani

fisuliinis

Omistan 650 litraisen akvaarion ja siellä uiskentelee paraikaa 5 komeetta mallista kultakalaa (pelastettuja). Vesiarvoista vain nämä tiedossa: pH 7,4 ja DH 5,2. Muut testit loppuneet ja ostoksilla käynti edessä :) Lämpötila on muutes
23-astetta. Pohjana on hiekkapuhallus hiekka ja kierteisiä möyhimässä. Muovikasveja löytyy akvaa piristämään, kun tavan kasvit eivät pysy paikoillaan :/ Vettä vaihdan kolmasosan, joka kolmas päivä (hirveitä sottapyttyjä). Yleensä ruokin niitä hiutaleilla kahdesti päivässä sen verran kuin jaksavat parin minuutin aikana syödä. Silloin tällöin pakastesurviaisia tarjoillaan rakkaille fisuille. Onko kultiksillani kaikki OK?

7

1103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä.

Tuo akvaario saisi olla ainakin 15 kertaa isonpi,
      ei 65-litrainen akvaario sovi kultakaloille millään!

• Tikruliini93

Hänhän kirjoitti että hänen akvansa on 650l

• Kultakala - Tuntematon

Juuh, kuullostaa hyvältä nuo kultakalojesi olot, ei sattuisi löytymään kuvia varmasti hienosta altaasta? Itsekin näitä kultakala harrastajia olen, ja mielelläni katselisin kuvia muidenkin kultakala altaista - mailailla voipi osoitteeseen:

Dream_weawer@luukku.com

Kotisivuihini jos joku haluaa tutustua niin sen kuin vaan repaasti miulle mailailee niin osoitteen annan, en viitsi alkaa täällä levittelemään mut osoite löytyy myös tuolta aw:n puolelta. : )

t. Kultakala - Tuntematon

• fisuliinis

Ilman kameraa ei ole kuvia =( Minkä kokoinen akvaario sulla muutes on? Ite säästän semmoseen 1000 litraiseen tankkiin. Sen kokoisissa akvaarioissahan hinta liikkuu 800€-1000€ luokassa. Olenko oikeassa? Mailia yritän kans sulle kultakala lähettää :)

• Kultakala - Tuntematon
        fisuliinis kirjoitti:

Ilman kameraa ei ole kuvia =( Minkä kokoinen akvaario sulla muutes on? Ite säästän semmoseen 1000 litraiseen tankkiin. Sen kokoisissa akvaarioissahan hinta liikkuu 800€-1000€ luokassa. Olenko oikeassa? Mailia yritän kans sulle kultakala lähettää :)

Juu täältä löytyy 660 litrainen tankki eli samaa koko luokkaa kuin sielläkin, asukkeina viisi huntupyrstöistä kultakalaa jotka myöskin eri paikoista, huonoistakin oloista osa meille tulleita. Mailaile toki jos haluat, itsekin yritän vastailla mahdollisimman pian : )

t. Kultakala - Tuntematon

• Jean

Itselläni on kuusi luonnonmuotoista kultakalaa 350 litran akvaariossa, kesäisin pihalammikossa. Ovat nyt n. 10-12cm pitkiä, lukuunottamatta yhtä "tumppia" n.6cm, eikä tunnu kasvavan millään. Jäänee tämä talviallas pieneksi viimeistään ensi kesän jälkeen, jatkosuunnitelmat silloin mielessä...isompaa allasta. Ruokavaliona kultakaloille tarkoitetut pelletit, kasvispitoiset monnipelletit, surviaiset, lehti-ja jäävuorisalaatti (mikrokypsennys 10 sek. 900w), tuore kurkku, keitetyt herneet. Kiva kuulla positiivisiakin kalatarinoita. Onnea kalankasvatukseen.

• ???????

mikä on kierteinen ,jokin kotilo vai??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      211
      1648
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1404
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1143
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      58
      1053
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      932
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      53
      926
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31