Eilen (to 23.3.17) alkoi ylefemmalla aivan huippu ruotsalainen vegeruokaohjelma Herkkua kasviksista (Vegorätt), jonka reseptit saivat jopa minut - sekaruokailija - kuolaamaan http://areena.yle.fi/1-3488880
Googlasin ja kaikki sarjan reseptit löytyvät Ruotsin tv:n sivulta på svenska http://www.svt.se/articles/har-hittar-du-alla-vegetariska-recepten/
1. ohjelmasta aioin itse kokeilla ainakin tuota siemennäkkileipää ja yrttistä tomaattipasteijaa!
Herkkua kasviksista
3
378
Vastaukset
- Älkääomiko
En ole tienyt, että siemennäkkileipä on vegeruokaa. Tavallisena sekäsyöjänä olen pitänyt siitä aina. Sekasyöjän ruokavalioon kuuluu paljon kasvispohjaisia ruokia, mutta he eivät pidä siitä mitään älämölöä.
- kjkjkjkkj
Siemenistä saa proteiinia. Sen vuoksi "vegeruokaa". Ei-lihansyöjinä vegaanien hankittava protskut muista lähteistä. Siksi.
- eipitkällepötkitä
Kasviksista ei oikein herkkua saa aikaiseksi kun niiden vesi/kuitu/sokeri-suhde on niin ystävällinen elimistän homeostaasille. Jonkinaikaa pystyy kasvisruuallakin huijaamaan makuaistia mutta hyvin nopeasti kroppa laittaa stopin kasvissyönnille ja kasvikset alkavat ns. maistumaam puulle, ja sitähän ne oikeastaan ovatkin. Tälle on ihan hyvä syykin; kasvisruoka on loppujen lopuksi niin vähäenergistä, että jo ruuan hankinta/valmistus/sulatus melkeinpä kuluttavat niistä saadun energian. Tässä viittaan kasviksilla nimenomaan salaattiin ja vihanneksiin. Vehnä ja pähkinät toki ovatkin jo energiapitoisempia.
Ruokavalio ei saisi olla pelkkiä kasviksia ja maitorahkaa. Ei sellaisella ruokavaliolla yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään. Niiden merkitys on lähinnä siinä, että ne tasaavat sokerien imeytymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784