Lieksalaiset maahanmuuttajat ovat perustaneet oman kansainvälisen jalkapallojoukkueen. Metka MS City eli Mukava maaseutu kaupunki -joukkue aloittaa toimintansa. Jalkapallojoukkueeseen pääsevät mukaan kaikki: alle 12-vuotiaat lapset, 12-15-vuotiaat nuoret ja yli 16-vuotiaat aikuiset. Saman nimen alla toimii myös nuorten sirkusryhmä.
Jalkapallossa lasten ja nuorten valmentajana toimii somalialaistaustainen. Aikuisten valmentajaksi pyydetään turvapaikanhakijana olevaa irakilaistaustaista miestä. Molemmat ovat kotimaassaan toimineet jalkapallovalmentajina.
Lisäksi Lieksassa on Fimun tukemana yksi maahanmuuttaja, joka kouluttautui Eerikkälän urheiluopistossa valmennustehtäviin.
Kesäaikana Metka City harjoittelee ulkokentillä Lieksassa. Talviaikana harjoitteluvuorot ovat perjantai-iltaisin kello 20-22 Nurmeksen Areenassa. Somaliperheyhdistyksen mukaan sinne ovat tervetulleita myös nurmeslaiset pelaajat.
Futista kaikille lieksalaisille
hyvä.idea
8
180
Vastaukset
hienoa urheilullista aktiivisuutta yli kulttuurirajojen
- Utelias-äänestäjä
Olen samaa mieltä sinun kanssasi!
- GunnarinTehnyt
Olisiko kukaan kiinnostunut PESÄPALLOSTA ?
Tuohan on tosi hyvä juttu!Ehkä Hurttienkin kanssa jotain yhteis tapahtumaa/Harraste turnausta.Yksi kesätapahtuma Lieksaan?
- kiva.lisä
Niin ja pelaahan Hurttien junnuissa somalitaustaisia lapsia.
Kaikki liikuntamahdollisuudet ovat tervetulleita.
- OteRikosrekisteristä
Taustat ensin selville ennenkuin lasten kanssa voi toimia!!!
- Jätä-ne-osaavammille
Eiköhän nämä osata. Älä edes yritä esittää mitään typerää.
- Onrahaa
Nurmes areenalle sisäharkkoihin....
No just.kyllä on varaa!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039