Voiko kerrostalossa jättää oman ovensa auki?

Eli sain alunperin vain yhden avaimen vuokranantajalta, joka sattui hukkumaan. Eilen kävin äänestämässä ja jätin kengän oven väliin. Naapuri oli lyönyt oven kii ja jättänyt lapun, että oven auki pitäminen on luvatonta. Vuokranantaja palaa vasta reilun viikon päästä Lapista. Eli en voi poistua edes kauppaan? Tai sit pitäis aina maksaa 80 euron ovenavausmaksu.

Siis onko oman oven auki pitäminen luvatonta?

7

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjjjjjl

Veikkaan, että paloturvapuolelta voi löytyä vastaus. Hommaa uusi kämppä, jos et saa avaimia hommattua.

• trrhrhrtr

Todella ikävä tapaus, että vuokranantaja sattui hukkumaan Lapissa. Luultavasti hänellä ei kuitenkaan ollut kämppäsi avain mukanaan, niin että se olisi mennyt järven pohjaan hänen mukanaan. Kysele perikunnalta.

• Niin saan avaimen reilun viikon päästä, eli eipä kannata muuttaa. Mutta noin yleisellä tasolla, voinko kasvattaa kesällä vaikka kurpitsan ja pitää sitä oveni välissä ihan vaan vittuillakseen vaikkapa vuoden noin alkuun? Olen ymmärtänyt, että ovi kuuluu tavallaan huoneistooni ja päätän siitä itse? Ainakin oveen voi ilmeisesti liimata haluamiaan lappuja tai tervetuloa-kylttejä.

• Voinko muuten nyt kesällä pitää parvekkeen ovea auki? Tai ikkunoita?

• 87877878

Se herättää naapureissa pahennusta, koska selvästikin yrität merkkailla reviiriäsi rappukäytävään.

• drsadsadsfdsgd

Mitä ihmeen tekemistä vuokranantajan hukkumisella on sun kämpän oven aiki pitämisen kans? Miksi ihmeessä kukaan jättäisi ovea auki lähtiessään kotoaan jonnekin?

• Varmaan.näin

Oven raollaan pitäminen vaarantaa paloturvallisuuden, josta olet sitten vastuussa, mutta raollaan/lukitsematta pitäminen altistaa myös asunnon ulkopuolisten aiheuttamille vahingoille, josta olet sitten myös vastuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1429
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1218
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      958
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      910
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      813
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      81
      775
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      722
    Aihe