Kautta aikojen suurin tähtitieteilijä?

Mäolenmahtavamies

On suurin Suomalainen, suurin urheilja jne...kuka teidän mielestänne on suurin tähtitieteilijä kautta aikojen?

Minun mielestäni se olen minä itse. Olen mahtimies tälläkin allalla.

8

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiviäkin_kiinnostaa

Saatat olla oman kyläsi suurin huomiohuora.

• Ptolemaios, Kopernikus ja Kepler.

Vaikea sanoa kuka oli "suurin" kun tieteessä hyvin suuri osa saavutuksista perustuu aiempien tiedemiesten työhön ja monella suurella nimellä oli nimettömiksi jääneitä apulaisia tekemässä ojankaivuuhommia. Onko suuruutta se, että saa ajatuksensa lävitse katolisen kirkon vastustuksesta huolimatta (rohkelikko!) vai mitataanko sitä tieteellisillä saavutuksilla?

• kerro.nimesi

No mikäs sinun nimesi on suuri tähtitieteilijä. Kerro kaikelle yleisölle oma nimesi ?
      Jos esiinnyt anonyymina tai valehtelet nimesi olet vain pieni kärpäsenpaska S24 trolli.

• Pröööööt

Laittakoot linkkiä tieteellisiin julkaisuihinsa. Siitähän se ilmenisi.

Palstan surkimukset kerjäävät mitä tahansa huomiota. Älkää siis antako.

• Mäolenmahtavamies

Jos kerran nimeä kysytään niin kuulee peruskohteliausuuksiin ensin kertoa kuka kysyy.

Mitä sillä nimellä on väliä. Nimeni on MAHTIMIES!

Enkä usko että Kopernikus tai kukaan muu entisaikojen tähtitieteiljöistä olisi mitenkään suurin. Kyllä henkilön pitää olla sellainen jonka tutkimukset ovat totta ja teoriat aukottomia

• Säoletväärälläpalstalla

"Kyllä henkilön pitää olla sellainen jonka tutkimukset ovat totta ja teoriat aukottomia"

Väärä palsta. Tieteelliseen menetelmään kuuluu se, että mikä tahansa teoria voi osoittautua myöhemmin virheelliseksi eli tulla falsifioduksi. Jos teoriaa ei voi falsifioida niin se ei ole kelvollinen tieteellinen teoria.

Sinulla oli varmaan tarkoitus kirjoittaa jonnekin uskontopalstalle. Uskonnoissa on lupa ja tapa väittää jonkun asian olevan ikuinen totuus.

• OliskoTopelius

Hah hah, "tähtitieteiljät" vetivät herneen nenäänsä jälleen kerran.
      Suomessa on ollut ja on paljon hekilöitä jotka ovat julkaisseet satuja ja tarinoita.
      Suurinta en tähän hätään uskaltane arvailla.

• Hopeaintopii

Juhan Af Grann on kansainvälisesti tunnetuin Suomalainen joka on raottanut universumin saloja ei ole turhaan palkittu monia kertoja tieteen oskareilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      66
      2379
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1755
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1604
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe