Selostajat & Juontajat oman toiveen mukaan

silence2

Mulla menee monet kisat ja ohjelmat ohi kun en yksinkertaisesti jaksa kuunnella valittujen ohjelma juontajien tai selostajien huutoa tai lässytystä ala anuliisa tai rakas mikko. Miksei voi valita vaikka äänestyksellä etukäteen kuka selostaa tai juontaa tätä ohjelmaa tai urheilutapahtumaa ? Äänestyshän on hyvä rahastuskeino telkkarikanaville. Toisaalta oli hyvä et c more mainosti etukäteen että mertaranta huutaa ne kisat niin eipä tarvinnut ostaa katseluaikaa siltäkään kanavalta, säästyi mun rahat ja psyyke, jos olis vasta myöhemmin selvinnyt.
Järjestäisivät näitä juontokisoja samaan tyyliin kuin voice vinlandejaankin/talent suami et sinne sais mennä kuka vaan tyrkylle ja joku anonyymi sit voittas. Tulis juontajiinkin vaihtoa ja juontotyyleihin. Kannatan.

39

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muut-ovat-lällyjä

Minulla päinvastoin. Ostin C Moren kuukaudeksi, että näen ja kuulen kisat Mertarantana.
      Ohessa kaupan päälle formuloita ja tennistä. Katson jos jää aikaa.

• New-age

Minusta olis aivan ihanaa saada selostaa urheilukilpailuja. Erityisesti miesten sata metriä MM, pikaluistelu, jalkapallo, jääkiekko, paini ja autourheilua.
        Uskokaa, niitä olisi t o d e l l a mielenkiintoista seurata!

• mimmimum-..mi

Miksi ihmeessä muuten urheiluselostajat on melkein aina miehiä....kuinka virkistävää vaihtelua esim. jääkiekkoon olisi nais-selostaja...

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Miksi ihmeessä muuten urheiluselostajat on melkein aina miehiä....kuinka virkistävää vaihtelua esim. jääkiekkoon olisi nais-selostaja...

"mimmimum-..mi"

23C
        Ulkona 0C.
        Hän menee nyt siitä nypläämään pitsejään. ;)
        Tai muuta tyttöjen juttua.
        -
        Naisille enintään kauno-luistelu-selostukset.

H.

• hunksz kirjoitti:

"mimmimum-..mi"

23C
        Ulkona 0C.
        -

H.

Ei niis nais selostajis muuta vikaa oo ku se ääni ,korkee kimee ääni ei sovi urheiluun eikä kirkonmenoihin.
        Paljon tupakkia ja viskiä niin ehkä sitten oktaavit laskis.

• New-age

Kiitos kaunis.
        En muuten nyplää minä ainakaan, niin boooring.
        Olis vaan niin ihanaa saada selostaa kerrankin jokin urheilujutska.

• New-age

Mulla on altto. Käviskö? Ei minkään vaikutuksesta.
        En pidä minäkään kimityksestä saati kailotuksesta oli sitten naine tai mees.

Huom. Yhtäkkiä mulle tulo ällitehtävä, erotanko kuvista 3 autoa. Ja pah.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Ei niis nais selostajis muuta vikaa oo ku se ääni ,korkee kimee ääni ei sovi urheiluun eikä kirkonmenoihin.

Se korkee, kimee ääni sopii avun huutamiseen, korvaa sireenin.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Kyllä voi olla naisselostajassa muutakin vikaa kuin kimeä ääni.

Muutaman kerran olen laittanut äänen pois mäkihyppyjä katsoessa, kun ruotsalainen nainen on selostanut hyvin yksitoikkoisella unettavalla äänellä pitäen pitkiä hiljaisia pausseja, eikä ole selostanut yhtään mitään muuta kuin minkä katsoja näkee itsekin. Kaikenkaikkiaan tietämättä siitä lajista nähtävästi mitään tai tietämättä kertoa hyppääjistä itsestäänkään mitään.

Sellaista tasaista mutinaa mikä ei vie yleisöä mukaan, vaan on niinkuin itsekseen tuumailua tyyliin; nyt taitaa mennä melko pitkälle, no ei se niin kovin pitkälle mennytkään kuin näytti. Sitten odottelee hiljaa, kunnes tulos tulee taululle, mistä jokainen lukutaitoinen osaa sen kyllä lukea, ja ilmoittaa tuloksen sillä samalla yksitoikkoisella äänellä ja monnenneksiko sijoittui.

• jankuttaja
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Naiskommentaattoreita on monessa lajissa, mm. Tiia Hautala yleisurheilussa, Sanna-Leena Perunka ampumahiihdossa ja Nina ? alppilajeissa.
        Antaa miesten huutaa jääkiekko selostukset, heillä on kovempi ääni.

• mimmimum-..mi
        hunksz kirjoitti:

"mimmimum-..mi"

23C
        Ulkona 0C.
        -

H.

Lähdin nypläämään itselleni salaatin ja lohileivän....ja odottelin Mertarantaa....ei oo mertarannan voittanutta jääkiekkoselostajaa....ei ...

• Naisselostaja
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Kyllä mun mielestäni radiossa on ollut joku nainen joskus selostamassa jääkiekkoa ihan hiljattain. En muista kanavaa kun vaihdoin heti toiselle radiokanavalle kun en seuraa urheilua.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä voi olla naisselostajassa muutakin vikaa kuin kimeä ääni.

Muutaman kerran olen laittanut äänen pois mäkihyppyjä katsoessa, kun ruotsalainen nainen on selostanut hyvin yksitoikkoisella unettavalla äänellä pitäen pitkiä hiljaisia pausseja, eikä ole selostanut yhtään mitään muuta kuin minkä katsoja näkee itsekin. Kaikenkaikkiaan tietämättä siitä lajista nähtävästi mitään tai tietämättä kertoa hyppääjistä itsestäänkään mitään.

Sellaista tasaista mutinaa mikä ei vie yleisöä mukaan, vaan on niinkuin itsekseen tuumailua tyyliin; nyt taitaa mennä melko pitkälle, no ei se niin kovin pitkälle mennytkään kuin näytti. Sitten odottelee hiljaa, kunnes tulos tulee taululle, mistä jokainen lukutaitoinen osaa sen kyllä lukea, ja ilmoittaa tuloksen sillä samalla yksitoikkoisella äänellä ja monnenneksiko sijoittui.

Njaa, jos kommenttisi koskee Marit Stub Nybeliusta joka kommentoi mäkihyppyä Eurosportissa niin nainen kyllä tietää paljon mäkihypystä ja on tainnut hypätä itsekkin.

• Selostus on aika tärkeä osa katselukokemusta. Pari kertaa on meinannut mennä hermo, parin vuoden takainen Euroviisut ja vuoden 2016 jalkapallon EM. Toista selosti hirveä mies, ja toisissa yhtä peliä hirveä nainen, vai oliko hän kenties vain kommentaattori, mutta silloin mietin, mistä hitosta saa tuon äänen pois, tai ruotsinkielisen selostuksen.

• New-age

Mitens, jos voisi tilata jostain varjoselostuksen. Esim. minulta. Voisi tehdä bisnistä olohuoneen sohvalta käsin. Numero olisi 010xxxxxxxx ja koko ajan kilahtaisi rahaa kirstuun. Siellä kotisohvillaan urheilua katsovat eivät olisi köyhii ei kipeit........Pitäisin tosin jääkaappikatkon.

Nyt 3 huoltoasemaa. Pätevyyskoe?

• New-age kirjoitti:

Mitens, jos voisi tilata jostain varjoselostuksen. Esim. minulta. Voisi tehdä bisnistä olohuoneen sohvalta käsin. Numero olisi 010xxxxxxxx ja koko ajan kilahtaisi rahaa kirstuun. Siellä kotisohvillaan urheilua katsovat eivät olisi köyhii ei kipeit........Pitäisin tosin jääkaappikatkon.

Nyt 3 huoltoasemaa. Pätevyyskoe?

Luultavasti en jaksaisi kuunnella vaikka minulle siitä maksaisit, jos selostuksesi olisi samanlaista sönkötystä kuin kommenttisi tällä palstalla.

• New-age

Miks sä oot noin booring, ihan kuin jonkun vanhanpiian, jonka ääääoooo on niin alle keskiarvon, kommentteja.

• Vertaus-opintojen-äiti

Tellukka se vaan on himppa katkeroitunut kitkeröitynyt happamoitunut tukholman suurlähiöön tuskaantunut suomi-ikäväinen vanhaksi piiaksi taaentunut itseensä ikääntynyt nainen.

• Vertaus-opintojen-äiti kirjoitti:

Tellukka se vaan on himppa katkeroitunut kitkeröitynyt happamoitunut tukholman suurlähiöön tuskaantunut suomi-ikäväinen vanhaksi piiaksi taaentunut itseensä ikääntynyt nainen.

Siinäkö ne nyt olivat varjoselostajan uudet taidonnäytteet?
        Ei noillakaan vielä Mertarantaa voiteta. Kokeile parempaa.

• New-age

Mitä sillä huutavalla Mertarannalla tekee, jos pelit on sönkköjä.
        Tellukka ota herneet nenästä ja keitä espressoa.

• New-age kirjoitti:

Mitä sillä huutavalla Mertarannalla tekee, jos pelit on sönkköjä.
        Tellukka ota herneet nenästä ja keitä espressoa.

Ei tuokaan selostuksesi tee vaikutusta.
        Kenelle minä sitä espressoa, kun en itse sitä juo, enkä tunne ketään muutakaan, joka siitä välittäisi. Seuraava joutava määräys ...

• New-age

Otatko aina jonkun hampaisiisi ja rupeat narskuttamaan.
        Saatkos siitä t y y d y t y s t ä.

Olet booooring.

• New-age kirjoitti:

Otatko aina jonkun hampaisiisi ja rupeat narskuttamaan.
        Saatkos siitä t y y d y t y s t ä.

Olet booooring.

Mummo on näköjään oppinut vielä vanhoilla päivillään nuorten 80-luvulla käyttämän sanonnan ja nyt nuorekasta näytellen vetää sitä vähän joka kommenttiinsa.
        Meitä narskuttelijoita näkyy sit olevan kaksi:

"""New-age
        9.5.2017 6:42
        Miks sä oot noin booring, ihan kuin jonkun vanhanpiian, jonka ääääoooo on niin alle keskiarvon, kommentteja."""

New-ageTaikurinviitta päällään puskassa:
        """"Vertaus-opintojen-äiti
        9.5.2017 14:03
        Tellukka se vaan on himppa katkeroitunut kitkeröitynyt happamoitunut tukholman suurlähiöön tuskaantunut suomi-ikäväinen vanhaksi piiaksi taaentunut itseensä ikääntynyt nainen."""

"""New-age
        9.5.2017 16:03
        Tellukka ota herneet nenästä ja keitä espressoa."""

• New-age

Sinä se mummo jaksat. Tuo keskimmäinen kommentti ei ole minun.

• New-age kirjoitti:

Sinä se mummo jaksat. Tuo keskimmäinen kommentti ei ole minun.

No mikäs tässä olisi jaksaissa, terveellä ihmisellä.

• New-age

Oletko?

Ent.siivojako olit? Jos, niin jokin matsi meillä oli jo aiemminkinko?
        Tarvittaisiinko joku juontamaan.
        Ei tästä tyylipisteitä napsahda.

• Olen joskus jättänyt katsomatta ohjelman juontajan takia.
      Kasvot kuluu jos aina on sama naama esillä, lisäksi joillakin on tapana huutaa vaikka siihen ei olisi mitään tarvetta.
      En puhu urheiluselostajista kun en urheilua seuraa. Pekka Tiilikainen ja Paavo Noponen taisivat olla urheiluselostajat jotka muistan ja joita olen kuunnellut. Mäkihypyssä Veikko Kankkonen, Matti Nykänen oli nuorempi, hänet kaikki tietää.
      En ymmärrä mitä hyötyä on siitä että joku hyppää vähän pidemmälle tai hiihtää vähän kovempaa ym...

• New-age

Mutta mieti, jos selostus olisikin noin, että Alonso hyppäsi himpsasen pidemmälle kuin Janne, mutta taatusti molrmmat ovat toisella kiertoksella tai Räikkönen luisteli upeassa asussaan maaliin voittajana.

• :) Höristäisin korviani jos sattumalta kantautuisi kuuluviin tuollainen selostus. Varmaan pysähtyisin kuuntelemaan. Olen toki kuullut Räikkösestä ja Alonsostakin... Ei niitä voi olla tietämättä. En vihaa urheilua, se vain ei ole minun juttuni. En myöskään kävele jos en ole minnekään menossa, pyörällä ajelen ihan ilokseni ja talvella hurjastelen potkukelkalla, siinä minun liikuntani, lisänä kaikenlaisia vempaimia joilla harjoittelen taas lähes päivittäin, kuntopyörästä en luopuisi ainakaan.

• New-age

Olen joskus erehtynyt selostamaan jotain peliä kotona takavuosina ja se on herättänyt hilpeyttä. Se oli e r i l a i s t a kuin vakiselostus ja joskus vain ko. tilannetta sivuavaa., voimakkaita sanojakin tuli joukkoon, joten piippauslaite
        olisi soinut ylinnä.
        Asell voitti aikoinaan hopeaa. Muistan kun "painin mukana". Olin varma hänen onnistumisestaan. Joten.
        Onhan selostus erilaista kuin radion aikaan, jolloin täytyi "pitää kuvaa yllä" kuuntelijoille. Nyt kun on kuva ja jos selostsja kertookin jotain diipadaapaa, niin katsojahan huomaa fibat.
        Tosin on varmaan aivan eri asia selostaa, kun suomalainen/-set menestyvät kuin jos epäonnistuvat. Jotkut selostajat toimittajat ovat epäonnistunutta kilpailijaa kohtaan epäkorrekteja ja toiset ylitsevuotavan sääliviä.

• Mielelläni kuuntelen ja katselen taitoluistelua kun Anuliisa selostaa, asiantunteva ja kertoo myös omia mielipiteitään. Myös miehet niissä selostuksissa ovat osanneet kaksisakselit ja piruetit yms.
      Taitoluisteluun sopii, etteivät selostajat puhua pulputa esityksen päälle koko aikaa.

Hyviä selostuksia muistan esim muinoin Landen MM kisoja selosti Barbara Helsingius, hänen äänensä silloin viehätti persoonallisuudellaan,
      Jyväskylän suurajojen ja jukolan viestin selostukset muistan, varsinkin siltä ajalta kun kumpaakin selostettiin suorana koko yön.
      Nykyään suurajoissa Tony Melvillen ääntä on kiva kuunnella.

Jos jonkun juontajan mainitsisi, joka ei jutuillaan paljon kiinnosta on tämä Tanssii tähtien kanssa ohjelmassa ja monissa muissakin juontajana pyörivä Vappu Pimiä..Kyllä mä hänestä huolimatta ohjelman katsoin ja tuskin koskaan jätän ohjelmaa pelkän juontajan tai selostajan ansiosta jätä väliin.

• Vappu Pimiän kannattaisi pitää vähän paussia. Hän tulee vastaa vähän väliä mitä erilaisimmissa ohjelmissa.
        Varmaan hänelläkin on omat kannattajansa, on monenlaisia mielipiteitä, kaikkia ei pysty miellyttämään.

• mitäpätykkäät
        mielikki.mummo kirjoitti:

Vappu Pimiän kannattaisi pitää vähän paussia. Hän tulee vastaa vähän väliä mitä erilaisimmissa ohjelmissa.
        Varmaan hänelläkin on omat kannattajansa, on monenlaisia mielipiteitä, kaikkia ei pysty miellyttämään.

Miltä kuulostaisi jos Lenita selostaisi jotkut kisat?

• mitäpätykkäät kirjoitti:

Miltä kuulostaisi jos Lenita selostaisi jotkut kisat?

Mietipä sitä, Lenitan ääni ei ehkä olisi paras mahdollinen siihen hommaan.

• New-age

Mun isäni piti Baabarasta. Minusta B. oli jotenkin miehekäs. Mitähän mieltä meidän palstamiehet ovat.

• kukkonen-noponen

Selostajat ovat jäänne ajoilta kun katsottiin pientä mustavalko telkkaria ja kuvan laatu oli mitä oli;)
      Minä en maksa mitään siitä että joku kertoo minulle,parin sekunnin viivellä,mitä juuri ruudussa tapahtui. Viime kesänä jalkapallon EM-kisat, YLE teki hienosti. Asetuksista kun valitsi ääneksi englannin,katosi selostajan ääni ja jäi vain ns.kenttä-ääni. Jos tämä toimisi muillakin,tilaisin heti parikin sporttikanavapakettia.

• Senkki

Ylellä urheilupuolelle mammalomaltaan palannut Inka Henelius ei ole käyttänyt lomaansa ainakaan oman osaaminsa kehittämiseen. Koleaääninen ässävikainen toimittaja huutaa edelleen ärsyttävästi haastattelujen aikana. Yleisurheilun MM-kisoissa saimme nauttia Petra Mannerin todella ammattitaitoisista haastatteluista. Nyt ollaan koriskisoissa palattu taas samaan lässytykseen, johon Henelius on aiemminkin sortunut.
      Pitäisi jaksaa tehdä taustatyötä eikä vain istuskella pelaajien kanssa kahvilla.

• Melkeinpaikalla

Edellä nim. Kukkonen- Noponen jo ottikin esiin vaihtoehdon joka olisi omakin toiveeni: Katsoa urheilutapahtumia kokonaan ilman päälle puhuttua selostusta, siis siten että kuulisi yleisön äänet ja ehkä samalla ne kenttäkuulutukset. Eli olisi itsekin vähän kuin katsomossa olija konsanaan. Joitain lähetyksiä näin on ollutkin, olikohan ainakin osa viimeisistä yleisurheilun hallikisoista näin toteutettu.

• ei_nykyaikaa

Jalkapallon EM-kisat 2016, YLE:n lähetyksistä sai selostajan äänen pois, jäi vain ns.kenttä-ääni.
        Otteluiden seuraaminen oli yhtä juhlaa:))
        Selostaja telkkarissa on muisto menneisyydestä. Ajoilta kun telkkarit oli pieniä, kuva mustavalkoinen ja kuvanlaatu oli mitä oli.... Nykyisin on 50 tuumaiset telkkarit, HD kuva, kuka vielä tarvitsee selostajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe