No voi voi....

torkkuhuopa

Onneksi en jäänyt valvomaan Euroviisuja. Mikä pettymys tuo putoaminen kun oli harvinaisen fiksu juttu tänä vuonna Suomella. Ei mikään seksisössöttäjä.
Trumppeli & kotimaisetkin poliitikot harrastavat tiukkaa omaan pussiin pelaamista. Että tämmöiseksi maailma muuttui.

Jospa tekis sisähommaa kun tuota luntakin puottaa. Kirjahylly... siinä sitä hommaa piisaa. Tylsä työ mutta tehtävä sekin siivous joskus on.
Taas aloitin rupatteluketjun mille hyvänsä.

16

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En katsellut kisoja.
      Outoa että veroteeveemme mainostaa yhtä esiintyjää voimallisesti koko aamun.
      Viikkoja on hehkutettu "tulevaa voittajaa".
      Esitys oli siis tyylikäs, ammatti-taitoinen, huippu-hyvä mutta siis huono.
      Minäkin totesin jo ennakoissa sävellyksen olevan huono.
      Hyvä sävellys iskee heti.
      Veroteeveen pitää mainostaa lapsille urheilua ja muuta ulkoilua.
      Olympia-voitto on oikeaa unelmaa.
      Ei tällaista pashaa.

H.

• En-innostu-niin

Onks jo eurokset viisut pliisut?
      Outoo et keskellä viikkoo. Yleensä toukokuun lopulla ja viikonloppuna.
      Jos oikein muistan.
      Ketä voitti?

• kunnon-mies-on

Saaperin hämäläinen sanonta tuo "Ketä voitti?"

En inhoa murteita, mutta tuo sanonta oikein sattuu korviin, koska oikein on kysyä, k u k a v o i t t i?

Oikein "henkientaisto" käytiin lastenlasteni kanssa ja lopulta oli kutsuttava isi (hämäläinen, ketä mestari) apuun ja onneksi hän oli jo oppinut asian, joten kuka voitti?

• tereterex

Hei oikeesti siinä Suomen biisissä ei ollut mitään kiinnostavaa.

• Siinä olen hunkszin kaa samaa mieltä että esitys oli hyvä, mutta sävellys aika huono ja vaikka onneksi melkein kukaan ei kuuntele sanoitusta niin tässäkin kipaleessa se oli amatöörimainen, niinkuin usein on ollut kun suomalaiset tekee euroviisuja englanniksi. Siitä huolimatta olen pettynyt ettei Suomi selviytynyt jatkoon, koska taso oli aika surkea ja monta huonompaakin laulua pääsi finaaliin. Vai johtuuko se siitä että Suomella ei ole tarpeeksi kavereita Euroopassa? Tai tarpeeksi hyviä kavereita? Täällä Ruotsissa on ainakin tykätty Suomen kappaleesta, mutta miten täällä äänestettiin sen tiedämme vasta kun kilpailu on ohi.

• ö-Öö

Hah

Paljon halvempaa veromaksajille, kun kävi tavanomisesti. Lordin voitto oli katastrofi.

Jotkut jääkiekkokilpailukin menossa, niissäkin näyttää käyvän tavanomaisesti.

Että ihan hyvin menee valtiontalouden kannalta.

En ehkä oikein ymmärrä jääkiekkoa, mutta sitä vähemmän euroviisuja. Komeaa ja näyttävää touhua, tavallaan. Mutta kun se musa "kilpailuissa" jotain käsittämätöntä euroviisugenreä. Suomella sinällään ollut kiintoisia piisejä, tipitii, nuku pommiin, hrh, regggae ok. Tälle vuodelle piisi osasi olla käsittämättömän kiinnostamaton, suoritus kai sekin, tavallaan.

Teatteria ja sirkushuveja kumpikin, lätkä ja laulukilpailut. Leipä tulee jostain ihan muualta.

=DW=

• Kaunis ja taiteellinen esitys, Pidin siitä.
      Olihan se erilainen balladi, muissa esityksissä vauhtia ja räiskettä riitti ylenmäärin.
      jotenkin rytminvaihdos, vai mitä se pianon pimputus oli
      kesken kaiken kuulosti isolla lavalla erikoiselta ja tehottomalta..

Osuva laulu mustarastaasta ja yksinäisyydestä.

• Pimputtaja

Täysin samaa mieltä olen. Erityisesti tykästyin tuohon pimputukseen. En seurannut lähetystä sen enempää tuon pimputuksen jälkeen.
        Miksi ihmeessä Euroviisuihin osallistuu myös Australia ????.

• ö-Öö
        Pimputtaja kirjoitti:

Täysin samaa mieltä olen. Erityisesti tykästyin tuohon pimputukseen. En seurannut lähetystä sen enempää tuon pimputuksen jälkeen.

Kuuluu brittiläiseen kansainyhteisöön, demokratia, jota kuitenkin hallitsee virallisesti elispetti kakkonen. Siis tavallaan briteillä kaks edustajaa.

=DW=

• Pimputtaja kirjoitti:

Osallistuuhan siihen muitakin maita, jotka eivät kuulu Eurooppaan.

Mielestäni pitäisi olla siihen vanhaan tyyliin, että vain Euroopan maat osallistuvat, niin mahtuisi paremmin kaikki mukaan finaaliin. Tai sitten pitäisi vaihtaa kilpailun nimi.

• torkkuhuopa

Hommat hoidettu ja lehdet luettu. Kirjahylly puhdistettu ym. lisäksi.
      Oravien kanssa olen myös taistellut kun ryöväävät lintujen ruuat. Olis niin mukava katsella noita kauniita Vihervarpusia (joku niistä erityisen värikäs), Punatulkkuja, Peipposia kaikkien entisten lisäksi. En ruoki kauempaa kuin on näitä pakkasia ettei hyönteisiä löydy. Vintille kärpäsiä kyllä löytyy.

Jahas, taas telkussa jahkataan Sotesta. Vähän on siitä kokemusta, mutta sekin vähä huono.

• torkkuhuopa

Pien alakulo tänään vaivannut. Suotta tässä säästä valittaa. Eipähän tarvitse leikata ruohoa pari kertaa viikossa. Jospa kesä-syksy sitten hieno.
      Joskus vain ankeuttaa. Ystävät johonkin hävinneet, huoli heistäkin onko häikkää.

• torkkuhuopa

Taidan hupatella täällä yksinäni. Katsotaan nyt ilmestyisikö joku sanomaan jotain piristävää tähän koleaan aamuun.
      Monia kiinnostavia keskustelunaiheita on vaikea löytää. Itselläni ei ole syvällistä perehtyneisyyttä mihinkään, pinnallista kyllä sinne tänne.

• torkkuhuopa

Täällä oli äsken ketju keskiaikaisista tapahtumista, Tiede lähteenä. Se hävisi.
      No, tuohon aiheeseen viitaten kaivoin vanhan harrastusoppikirjani. Siinä kerrotaan 1600-luvun alkupuolen henkisen ilmaston olleen melankolinen ja mielipahan sävyttämä. Monet olivat koneet "great madnessin", suuren hulluuden hyökänneen ihmiskunnan kimppuun. (Lähde: Ihminen, aika ja kulttuuri)
      Miten kummassa mieleeni tuosta mielialasta heitti niin tähän päivään ja tämän päivän politiikkaan ?

• "torkkuhuopa"

Tässä iässä sinun olisi parenpi kohdistaa mielen-kiintosi Hippeihin ja heidän musiikkiinsa.
        Katsos Hipit eivät ole rockareita, E-viisuilijoita eivätkä Tapio Rautavaarailijoita.
        Ja Hipit ovat erittäin sopivasti 60
        Ajattele että George Harrison lilluu nyt osittain onnellisena Ganges-virralla.
        Tässä iässä on myöskin turhaa enää ottaa kovin vakavasti politiikkaakaan.
        Kevyttä kenttä-herjaa vain.
        Muista myös että into-himoinen Jeesustelu kuuluu 80 palstalle.
        Omasta Jessestään kyllä saa kertoa, kunhan ei viittaa uskontoihin mitenkään.

H.

• torkkuhuopa

Mittee sinä hupatat? Minä huastoin mielialoista, siitä tunteesta mitä maailman meno herättää.
        Eikö sinun mielestäsi ole yhtä poukkoilua sekä Suomessa että muualla, etenkin trumppilassa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe