Onko teillä lähipiirissänne miehiä jotka vanhetessaan vain paranevat ? Ovatko kiinnostuneita jostain ja vireitä ? Toki remppaa tulee iän myötä, mutta pysyykö henkinen vireys ?
Fiksusti vanhenevat ukot
31
528
Vastaukset
Joo mä tykkään että toi Legolassi on huomattavasti komistunut ja fiksuuntunut siitä kun me tavattiin. Tukkaakin silleen melkein puoli metriä edessä, sivuilla ja takana. Eikä pälviä päälaella ;)
Juu, paras on 87-vuotis jota saa toppuutella. Ei ollenkaan tunnista itsestään että ikää jo alkaa olla. Ajaa autolla, kulkee hirvimetsällä, tekee pihalle kiviaitaa ym ym. Vie kalaverkkoja pienellä soutuveneellä mereen ym ym. Syövän sairasti pari vuotta sitten mutta menoia ei hidastanut. Välillä pumppu lyö epätahtiin mut pää on terävä kuin partaveitsi.
- onniinnii
Minkälaisia harrastuksia ikääntyneillä ukoilla löytyy ? Ovatko pysyneet suht sutjakkana ?
Legolassi on tosin minua melkein vuoden nuorempi, mutta sen liinaharjassa näkyy jo lumivalkeita rantuja. Se ei kauheesti harrasta muuta kuin tietokonepelejä ja puutarhanhoitoa, käy pelaamassa lentopalloa kerran viikossa ja hoitaa ulkotyöt.
Paloma.se.co kirjoitti:
Legolassi on tosin minua melkein vuoden nuorempi, mutta sen liinaharjassa näkyy jo lumivalkeita rantuja. Se ei kauheesti harrasta muuta kuin tietokonepelejä ja puutarhanhoitoa, käy pelaamassa lentopalloa kerran viikossa ja hoitaa ulkotyöt.
Sutjakka se on aina ollut. Farkut size 32/32 slim fit
Toi mun oma on 190 cm triathlonisti, minua vähän nuorempi, komea katsella, ja ihana herätä sen vierestä aamulla. Viisas mies, kun on ymmärtänyt minut löytää. Politiikasta ja maailman menosta meillä on vahvat mielipiteet, ja niistä käydään joskus kiivaita keskusteluja. Muuten kiltti ja hyvätapainen.
Mitähän kirjottajat mahtaa tarkottaa fiksulla vanhenemisella?
Onks se ittensä hoitamista ? kauheeta juoksunnytkää kaiken uuren perässä? vapaehtosta syrjään vetäytymistä mailman kiireistä vai hiljasta alistumista tulevaan vanhuuteen .
Kertokaa nyt kaikki omatkin vaihtoehrot.
Osais sit itekkin olla pikkusen fiksumpi .Emmä tiedä mitä noi muut tarkoittaa. Minä tarkoitan lähinnä sitä että jaksaa vetää samaa fiksua roolia ja tyyliä hautaan saakka. Ei kuitenkaan ole jämähtänyt vaan mieli avoin uusille asioille. Nuppi toimii ja mielipiteitä pystyy päivittämään. Tekniikka hallussa ja ei kompastele piuhoihin sen enempää kuin normaaleihin kodin ja pihan koneisiin. Pitää itsensä siistinä ja liikkuu riittävästi. Hoitaa terveyttään.....alistumista tulevaan vanhuuteen? Ei ikinä!
Paloma.se.co kirjoitti:
Emmä tiedä mitä noi muut tarkoittaa. Minä tarkoitan lähinnä sitä että jaksaa vetää samaa fiksua roolia ja tyyliä hautaan saakka. Ei kuitenkaan ole jämähtänyt vaan mieli avoin uusille asioille. Nuppi toimii ja mielipiteitä pystyy päivittämään. Tekniikka hallussa ja ei kompastele piuhoihin sen enempää kuin normaaleihin kodin ja pihan koneisiin. Pitää itsensä siistinä ja liikkuu riittävästi. Hoitaa terveyttään.....alistumista tulevaan vanhuuteen? Ei ikinä!
Joskus olen miettiny sitä valtavaa muutosta jonka meiän sukupolvi on käyny läpitte ,seinä telefoonista tietoverkkojen ihmeisiin.
Ollaanko sitte oltu etuoikeutettuja ,kuka tietää mut nää nykyset lapset on joutunu opettelemaan vähemmän uutta ku me ollaan.
Tosta terveyren hoitamisesta olen huomannut et melko vähillä tieroilla menee suurin osa ikäluokasta ,vasta sairaus havahruttaa muutoksiin .
Ehkä alistumine on väärä sana mut vanhuus on kumminkin asia mitä ei väistämään pysty ,
ainakin siihen on varauduttava .
- mimmimum-..mi
Ei ole nyt ihan lähipiirissä ketään ukkoa....jota tarkkailisi... Mutta eiköhän se päänuppi miehilläkin ole se tärkein....sillehän ei mahda mitään jos tulee esim. muistisairaus....Normaali käytöstavat....itseään arvostava...puhuu ja pussaa.... jatkanko vielä....
Sillai fiksusti ittiään arvostava ? just nyt yritän olla fiksu ja pähkäilen et rupeenko lumitöihin vai ruohonleikkuuseen .
- jankuttaja
koti-kiusattu kirjoitti:
Sillai fiksusti ittiään arvostava ? just nyt yritän olla fiksu ja pähkäilen et rupeenko lumitöihin vai ruohonleikkuuseen .
Hyvä jos arvostaa muitakin kuin itseään.
koti-kiusattu kirjoitti:
Robotti ollut taas täällä kompuroimassa ja poistanut viestini.
Ennenkuin päätät leikkaatko nurmikon vai luotko lumet katso Pekka Poutun säätiedoitus.jankuttaja kirjoitti:
Hyvä jos arvostaa muitakin kuin itseään.
Eihän pelkän kansakoulun käynyt muuta voikkaan .
- PoutuSoutaaHuopaako
Paloma.se.co kirjoitti:
Robotti ollut taas täällä kompuroimassa ja poistanut viestini.
Ennenkuin päätät leikkaatko nurmikon vai luotko lumet katso Pekka Poutun säätiedoitus.Kuka se Poutu on?
PoutuSoutaaHuopaako kirjoitti:
Kuka se Poutu on?
Tarkoitin luonnollisestikin Pekka Poutaa. (Kirjoitusvirheille irvistely ei ole keskustelua. Oliko tässä paras antisi palstakeskusteluihin? Jos oli, ymmärrän että porukat ovat lähteneet)
- New-age
No irvistely ei ole keskustelua.
Minulle tuli heti mieleen Poutun palttu, mitä sai ainakin aikoinaan ostaa
Hakaniemen hallista. Voi olla, ettei sitä saa enää myydä, EU?, koska on verivalmiste, kuten aito saaristolaisleipä, mikä on niiin nam.
Vanhenevatko miehet sitten näillä fiksusti, en tiedä.
Eiköhän tuo, että vanheneeko naine tai mees fiksusti, ole monen keitoksen summa.
Geenit, ne geenit. Onnekas on hän, jolla on terveyttä eli pärjää ilman lääkkeitä tai kremppoja.
Ulkoinen habitus kait on seurausta, miten itsestään välittää. Ketteryys ehkei ole sitä samaa kuin parikymppisenä ja hyväksyttävä tämä ja sitähän ei voi esittää - joko on tai ei, mutta jotain tämän suhteen kannattaa yrittää tehdä edes pikkasen?
Ja sitten, mitä nupissa tapahtuu, on kait seurausta kiinnostuneisuudesta ja aktiivisuudesta eri asioiden suhteen. Muistia kannattaa treenata. Mikään ei ole niin ikävää kuin jos unohtaa lupauksensa esim. soittaa, tavata, hoitaa asioitaan jne. tai ne ovat kuin uutisia. Tätä ei välttämättä henkilö huomaa itse, koska kyse voi olla muistista tai käytöksen muutoksesta tai oire jostain.
Vanheneeko kukin fiksusti, ei siis ole ulkonäköjuttu, vaan monisyinen asia. - gymnasium
New-age kirjoitti:
No irvistely ei ole keskustelua.
Minulle tuli heti mieleen Poutun palttu, mitä sai ainakin aikoinaan ostaa
Hakaniemen hallista. Voi olla, ettei sitä saa enää myydä, EU?, koska on verivalmiste, kuten aito saaristolaisleipä, mikä on niiin nam.
Vanhenevatko miehet sitten näillä fiksusti, en tiedä.
Eiköhän tuo, että vanheneeko naine tai mees fiksusti, ole monen keitoksen summa.
Geenit, ne geenit. Onnekas on hän, jolla on terveyttä eli pärjää ilman lääkkeitä tai kremppoja.
Ulkoinen habitus kait on seurausta, miten itsestään välittää. Ketteryys ehkei ole sitä samaa kuin parikymppisenä ja hyväksyttävä tämä ja sitähän ei voi esittää - joko on tai ei, mutta jotain tämän suhteen kannattaa yrittää tehdä edes pikkasen?
Ja sitten, mitä nupissa tapahtuu, on kait seurausta kiinnostuneisuudesta ja aktiivisuudesta eri asioiden suhteen. Muistia kannattaa treenata. Mikään ei ole niin ikävää kuin jos unohtaa lupauksensa esim. soittaa, tavata, hoitaa asioitaan jne. tai ne ovat kuin uutisia. Tätä ei välttämättä henkilö huomaa itse, koska kyse voi olla muistista tai käytöksen muutoksesta tai oire jostain.
Vanheneeko kukin fiksusti, ei siis ole ulkonäköjuttu, vaan monisyinen asia.Kumpi ja kampi harrastaa liikuntaa, oletko sinä kampi?
https://www.youtube.com/watch?v=9xBxaYt6rzk&list=RD9xBxaYt6rzk#t=17
Liikunnasta voi aina keskustella hamaan tappiin asti. - New-age
Niinpäs voi. Mutta toistaiseksi hyvä päästä vielä itse kaupoille ilman taksiseteleitä. Kohtuullinen ruokakassien kantelu ei ole pahasta.
Onko mussa vikaa, kun en ole noista Kummeleista koskaan välittänyt.
Jos noi jutut olisi tehnyt jotkut muut näyttelijät esim. Heiskaset, Taneli Mäkelä, Petelius niin ehkä joo....
No, lapsenlapsen kanssa voi tehdä (salaa) jotain juttuja; keinua, tehdä hiekkakakkuja, käydä kohta Lintsillä ja Korkeasaaressa.
Hyvää liikuntaa ikäihmisille on lastenlasten nostelu ja kantaminen. Allit saa kyytiä, tulee hauberit.
- 1eero
Fiksuuntumisesta empä tiedä, vähän jämähtynyt olo näin talven jälkeen jospa kesä antaa potkua.
- mimmimum-..mi
Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa.....nyt juuri sataa taas rakeita täällä....äskettäin aurinko paistoi ....
Jos ajattelee ulkonäköä niin Sean Connery ja George Clooney ovat molemmat vain komistuneet vanhetessaan.
Näillä kymmenillä ei kiinnitä yhtä paljon huomiota ulkomuotoon kuin nuorempana.
Kaveri on työikäinen vielä, ei ole lääkityksiä eikä kremppoja. Ihan tavallisen näköinen ihminen jonka kanssa viihdyn hyvin. Nähdään viikonloppuisin ja hänen lomillaan.- tietenkään.ette.usko
Mutta...
Olen malliesimerkki kyseisestä lajista, ei tarvitse mennä peiliä kauemmaksi komistelemaan.- onniinnii
Hunkkeliko siellä ? Kun kerran naisia katsotaan kuka mitenkin vanhenee, täytyy tietenkin sama arviointi olla myös miehille.
Täytyy myöntää, että enemmän kuitenkin katselen lintuja kuin ukkoja. Voiphan niitäkii joutuin tietysti vilkasta. - mallia-kehujalle
tietenkään.ette.usko tiedoksi:
Vastaus edelliseen, näin ne ukkelit vanhenee kotimaassa, Seat Connery and George Clooney ovat komistuneet ikääntyessä. Malliesimerkkinä itseään pitävä reippailee tässä.
https://www.youtube.com/watch?v=9xBxaYt6rzk
- hyvääyööötä
Köntyksiä seniilejä kaikki tietämäni ukot!
Just,
Fiksusti vanhenevia, ikäisiäni tai vanhempia miespuolisia henkilöitä kutsun kyllä herroiksi.
Fiksusti vanheneva herra elää ja kokee aidosti niin ikänsä kuin kroppansa, ihmissuhteensa yms
ja nauttii elämästään. Fiksusti vanhenevalla herralla säilyy silmän pilke iästä huolimatta.
Ukot eivät vanhene fiksusti. he ukkoutuvat mökkeihinsä ja jurnuttavat omiaan, ovat jästipäitä , varsinaisia köntyksiä, tosiaan.
- Pikkuapulainen
Olen sama amieltä kuin edellinen rosaliin eli herroja ovat ne fiksut vanhemmat miehet. Valitettavan harvassa ne ovat ja tämä on vain oma mielipiteeni. Olisiko niin, että fiksut vanhemmat naiset myös?
Empiirinen havaintoni on, että aviossa olevat miehet säilyvät herroina ainakin ulkomuodon puolesta pitempään kuin yksin elävät. Ansio tästä kuuluu luultavasti vaimolle, vaimokkeelle tai muulle puolisolle. Sama kyllä ei koske välttämättä naisia, miksi me rapistumme niin varhain?
Henkinen kypsyys on vaikeahko asia, sillä se kai tuota elämäniloa tuottaa. On niinkin, että toisen fiksu on toisen tollo, kaikki kun ei käy kaikille - edes vanhana.- Ei-kaikki-aviossa
Älkääpäs nyt. Hunksi on ollut poikamies jo 40 vuotta viimeisestä erostaan ja eikös vaan kehu harmaantuneensa stadilaiseksi herrasmieheksi ja saanut kaupan päälle sietämättömän älykkyyden ja suomen-kielen taidon. Hurmaa naiset Hakaniemestä Hikiälle saakka.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989