Nouruus on mielentila

OleVainNuoriKokoIkäsi

70 voi olla kaksikymppisen tasolla henkisesti.

15

192

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkemysjakokemus

"Nouruudesta" en niiin tiedä, mutta nuori voi olla mieleltään iäkkäänäkin. Tosin jos 70 on vielä 20 tasolla henkisesti niiin aika paha sille 70:lle. Se näet tarkoittaa, että ei ole oppinut mitään eikä kehittynyt mitenkään koko pitkän elämänsä aikana.

• Lapsuus.takaisin

Joskus keskustelun tasosta rupiaapi eppäilemään, että "mielipiteet" ovat 7-vuotiaan kynästä. Nolla pudonnut tarpeettomana pois.

• Ainakinhelpottaa

Kerran eräs nuori mies sanoi, että nuoruus on tauti, josta paranee.

• eermustosddd

Saattaahan se nuoruus olla jonkinsortin sairautta, mutta se ei kauaa kestä, kun rakastuminen menee ohi,niin mieli rauhoittuu ja seestyy.

Taitaapi olla luonnonlaki tuo nuoruus pikemminkin kuin sairautta.

• Se-eioleikäkysymys

Meinaatko ettei nuoren ihmisen elämässä ole mitään muuta kuin 'rakastumiset'? Ovatko sanat nuoruus ja rakkaus mielestäsi synonyymejä? Entä sitten kun ikäloput monella tavalla sairaat ja kipeät ihmiset tuntevat vielä samoja rakkauven läikähtelyitä. Tänäänkin löysin hoivakodin huoneen vuoteesta kaksi sen yhden sijasta, joka vain piti olla.

• Himmelsauge

Ajattelen että ihmisen mieli on kerroksellinen, kuin puun vuosikerrokset.
      Tavallaan myös soittimen äänet. Lapsi, nuori, aikuinen, ikääntymisen myötä tulleet kokemukset, uskomaton määrä tietoa, väärää ja oikeaa...jne....
      Koko skaala on käytettävissä, voit olla mitä haluat, mikä estäisi olemasta nuorekas ?
      Jokainen voi valita ja perimä vaikuttaa minkä tavan elää omaksut, myös ympäristön paineet ja asenteet sanelevat mitä uskallat, tinkimättä omasta mukavuudestasi.
      Periaatteessa tyyli on täällä vapaa... sitä luovuutta unohtamatta 😌☀️🍀

• jjoutava

Nuoruutta ei kannata hukata. nuorten kanssa kannattaa viettää aikaa, kuunnella niiden musaa ja ihmetellä nuorten elämän nopeita kännöksiä. Täten ja kun vielä tukee nuoria jos ovat joutuneet kohtuuttoman moitteen kohteeksi. Nuorten seura nuorentaa.

• Siinä on viisasta juttua joutavalta. Olen kanssas ihan samaa mieltä.
        Nuorilta voi oppia paljon kun avoimin mielin seuraa heidän elämäänsä.

• Per-kel

Six-packin jälkeen olen 25 :D

• ölkillämeni

Joko on alkoholi heti mielessä? Totta on, koska ollaanhan me se suomalainen ryyppykansa ja maailmalla ryyppykansana tunnetaan. Sotketaan ulkomailla paikat ja öristään ja roskastetaan.

• reppuriika

Älkää nyt loukkaantuko, silla minunkin nuoruus jää taakse koko ajan. Voi sitä kokea olevansa nuori sitten 70-kymppisenä kun ympyrä alkaa sulkeutumaan ja pää houraa. Pitää olla realistinen ja hyväksyä totuus, että ajallinen elämä on rajallinen ja se päättyy kerran.

• Kyllä tavallaan voi olla mikä ikä tahansa.

reppuriika on oikeassa, tässäkin. Nouruus voi tulla myös vanhana jos on rikas, näin vanhalla Volvon johtajalla. Itse kuitenkin en tekisi niin. Hyvä kuitenkin oli nähdä elämää vanhana, kun olen täyttänyt 70 se tuntuu erikoisemmalta kuin aikaisemmin.

• siirihimmel

Kyllä olen. Nautin suorastaan saadessani olla ikinuori omine ominaisuuksineni. Tänään tämä nuoruus näkyy pukeutumisessani. Päähäni laitan punaisen olkihatun, jossa on keltainen kaunis rusetti ja yksi lila pieni ruusu. Mekko on kukallinen lilaa, oranssia, vähän vihreää ja kaunis rypytys. Tokihan lantioillani on kultametallinen ohut vyö somisteena. Kaulaaukko on sopiva, ei liian rievä. Polvisukat ovat pitsiset valkoiset. Jalkaani aion laittaa punaiset nauhakengät, joissa hivenen korkoa, mutta hyvin vähän korkoa kuitenkin, jotta on hyvä kävellä.

siirihimmel

• vanhamikä.vanha

Kaukana on tyylisi nykynuorista. Ikääntynyt ikinuori pukeutuu noin ja luulee olevansa nuorekas. Ei oo kultaiset "ohuet"vyöt nyt muodissa, vyöt ovat näyttävän leveitä. Ei ole kaula-aukkoja vaan ohuet olkaimet vaan. Ei hivenen korkoa, vaan jos korot niin sitten kunnon korkkarit; muuten tennarit tms. lenkkarit.
        Tuolla tyylilläsi pukeutuneita on aina löytynyt, he olivat enne olevinaan niiiin taiteellisia.

• Ikäonenemmänmielentila

"Nuoruus on seikkailu suunnaton ... " sanotaan Katri-Helenan yhdessä laulussa. Samaisessa kappaleessa taidetaan muistaakseni sanoa myös: "... nuoruus on vaikeaa ...". Ikä ja ikääntyminen sensijaan voivat olla enemmän mielentilakysymyksiä ja / tai -aiheita. Kun elämän asiat alkavat olla suurin piirtein 'hanskassa', voi rauhoittua, ehkä seestyäkin ja lakata kohkaamasta, mutta varsinkin pelkäämästä kaikkea 'vaikeaa'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      44
      2043
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1281
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1078
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      952
    Aihe