Alla Ocu 1 -04, ajettu 5000km. Jarrut vinkuu, käytetty kerran huollossa, jossa jarrupalat lovettiin ja kulmat pyöristettiin. Ei sanottavaa vaikutusta. Muilla kokemuksia, pitääkö vaihdattaa uudet palat??
Jarrut vinkuu
9
2418
Vastaukset
- Naapurisssa asuva
vähintään jarrupalat, mieluummin koko rimpula..
- 360
Älä muuta sano. Vaihtoon vaan koko skeida. Puhellaan, että Matiz pilas letukan nimen. Paransiko skoda volkkarin nimen? Tai honda roverin?
Vai onko BMW nyt sitten parempi kun se tehdään venäjällä?
Muttei skoda-kuski mee jenkkiin, toverit tulee kateellisiks.
- Olavi
Uusia malleja kyllä kehitellään, mutta kun laatu laahaa määrän perässä. Ilmamassamittarit hajoilee, jarrut vinkuu, lasit hajoilee, keskuslukitukset ja etuikkunoiden muovipitimiet murtuu, vesivuotoja sisätiloihin, vaihteistovikoja, moottorin liiallista öljynkulutusta, pyyhkimet jumittuu, moottorin nykimisiä, sähkö-ja elektroniikkavikoja, ym.... ym...... huh huh...
- hermot menee...
....Kiitos!
- laatu laahaa...
Oletpa onnistuneesti kuvaillut yksittäistapaukset ikäänkuin tyyppivikoina. Ehkä olisi terveellistä tehdä samanlainen lista muillakin autopalstoilla, jotta palautuisit maanpinnalle.
Minäpä teen puolestasi analyysin Toyota Corollasta, Toyota-palstan etusivulta pelkästään:
Polttimot palaa, ei pysty itse vaihtamaan. ABS- jarrut hälyttää,kylmäkäynti perseellään, pyyhkijät jumittaa, laturin hihna luistaa ;-) , tiivisteet suhisee, rämisee ja natisee, vaihteisto-ongelma kylmänä, kosteutta umpioissa, maali ei kestä konepellissä - kiveniskemiä tulee helposti ym...ym... huh huh... - listan
saat kyllä mistä vaan muustakin merkistä... Ja eihän noi kaikki viat nyt JOKAISESSA autossa ole, yksilökysymys missä mitäkin esiintyy vai esiintyykö.
- Tsaude
Mulla oli sama ongelma, tosin ocu -98 jolla ajettu 120tkm.
Alfamerin Golf IV:n huolto-oppaassa oli neuvottu sipaisemaan rasvaa palojen taakse jotta vinkuna häviää. Minä otin jarrut auki, putsasin liukupinnat ja laitoin ohuen kerroksen kuparitahnaa palojen takapuolelle sekä liukupintoihin. On ollut vinkumatta nyt pari kuukautta, joten ainaskin hetkellisen avun tuolla rasvakikalla saa.
Mulla oli jarrupalojen takapuoli kumitettu, ilmeisesti juuri sen takia ettei palat ala resonoimaan männän tai satulan kosketuspintojen kanssa. Tämä kumi oli osittain rikki, ja arvelisin vinkunan johtuneen tuosta metalli- metallia vasten resonoinnista.
Sulla näyttää olevan uusi auto, joten kannattaa varmaan hoitaa tuo homma takuuhuollon kautta kuntoon. Käskepä laittaan huollossa palojen taakse kitinänesto gummit jossei niitä ole paloissa valmiina.Ja sitten viä kuparitahnaa niin kyllä pitäis kitinät loppua.
- hermot...
asiallisista neuvoista.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391559Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121018
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7911- 71836