Verolappu tuli,ei muutosta???

pakucarina vm96

Eikö tuon verotus systeemin pitäny muutua??? Katsastin viime keväänä 96vm olevan diisseli carinan 4 paikkaseksi pakkettiautoksi,sillä verkko systeemillä. On vituttanu koko lopputalvi kun kuulin että verotus muuttuu. Nyt tänään tuli vero lappu. Käyttövoima vero ajalta 26.1.2005-25.1.2006 on 59,130 Euroa. Tuleeko muutos lappu perässä vai onko koko juttu paska puhetta vai mitä tämä oikein tarkoittaa. Vai tuleeko vero uudistus vasta jonku vuoden päästä?

30

5117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkaen tulee

      1.1,2005 astui voimaan kalliimpi vero, kuten oli ennen muutosta, kylläö se sieltä tulee

      Nyt tulee ensin nämä vanhan lain mukaiset maksut, ottaa aina useamman kuukauden kun on tsekattu useita miljoonia autoja

      Itse ratkaisin niin että otin takapenkit pois, ja ei muuta kuin taas katsastukseen, nyt säilyy entisenlaisena maksut

      • itsekkö

        "Nyt tulee ensin nämä vanhan lain mukaiset maksut, ottaa aina useamman kuukauden kun on tsekattu useita miljoonia autoja"
        Aivan itsekkö näin päättelit? No montako miljoonaa autoa suomessa on?


      • perille
        itsekkö kirjoitti:

        "Nyt tulee ensin nämä vanhan lain mukaiset maksut, ottaa aina useamman kuukauden kun on tsekattu useita miljoonia autoja"
        Aivan itsekkö näin päättelit? No montako miljoonaa autoa suomessa on?

        Suomessa oli jokin päivä sitten tulleen ilmoituksen mukaan 4140000 rekisteröityä ajoneuvoa, joista "pikkuautoja" suurin osa

        Vielä kerran: Ajoneuvovero(Dieselvero)peritään päiväkohtaisesti, joko ennakkoon tai vähän myöhässä, nyt pakuista peritty niiden mukaan.1.1.2005 alkaen tulevat takaisin isommalle verolle, joissa takana penkit, yhteensovittaminen vie aikansa, koska jo entiset verolaput tehty, ne peritään, kuin sitten kohta tulevat oikeatkit summat, ja aina päänä on käyttöönotto päivä, verojahan voi sitten maksella useammassakin erässä(a.3€ lisällä)

        Ja toopempikin tajuaa ettei heti tule oikeat summat lapuissa, koska ei niitä illalla paineta ja seuraavana päivänä postiteta


      • maukka
        perille kirjoitti:

        Suomessa oli jokin päivä sitten tulleen ilmoituksen mukaan 4140000 rekisteröityä ajoneuvoa, joista "pikkuautoja" suurin osa

        Vielä kerran: Ajoneuvovero(Dieselvero)peritään päiväkohtaisesti, joko ennakkoon tai vähän myöhässä, nyt pakuista peritty niiden mukaan.1.1.2005 alkaen tulevat takaisin isommalle verolle, joissa takana penkit, yhteensovittaminen vie aikansa, koska jo entiset verolaput tehty, ne peritään, kuin sitten kohta tulevat oikeatkit summat, ja aina päänä on käyttöönotto päivä, verojahan voi sitten maksella useammassakin erässä(a.3€ lisällä)

        Ja toopempikin tajuaa ettei heti tule oikeat summat lapuissa, koska ei niitä illalla paineta ja seuraavana päivänä postiteta

        se on käyttövoimavero ja peritään aina ennakkoon !


    • Vuodenvaihteessahan tuli vasta lakimuutos että lakia voidaan muuttaa eikä se mun tietääkseni ole viä muuttunut.

      • pläkkäri

        Laki on 1.1.2005 alkaen se, että pakut takapenkeillä verotetaan kuten henkilöautot. Näin se menee heti, kun AKE kerkiää mukaan. Jos joku on saanut tällaisissa tapauksissa pakuveron, lisää maksua varmaan tulee aikanaan.

        Mitään uutta lainsäädäntöä ei ole tulossa, vaan tämä on tällä valmis.


      • pakucarina
        pläkkäri kirjoitti:

        Laki on 1.1.2005 alkaen se, että pakut takapenkeillä verotetaan kuten henkilöautot. Näin se menee heti, kun AKE kerkiää mukaan. Jos joku on saanut tällaisissa tapauksissa pakuveron, lisää maksua varmaan tulee aikanaan.

        Mitään uutta lainsäädäntöä ei ole tulossa, vaan tämä on tällä valmis.

        Lappu oli päivätty 26.1.2005 ja miksi mukana ei seurannut informaatiota että on tulossa muutos. Alkaa epäilyttään koko pakuverouksen muuttuminen.


      • 2000
        pakucarina kirjoitti:

        Lappu oli päivätty 26.1.2005 ja miksi mukana ei seurannut informaatiota että on tulossa muutos. Alkaa epäilyttään koko pakuverouksen muuttuminen.

        eduskunta päätti koskien rikoksen vanhenemista että ko laki tulee voimaan 1.1.2001 , mutta ei ole vieläkään voimassa , seuraava mahdollinen voimaantulo tällä tietoo taas 2006 ! Tämä nyt ei tänne palstalle kuulu , mutta tämä on vaan esimerkki joidenkin lakimuutosten tahmeudesta !


      • perseen ja munien nuolija
        pläkkäri kirjoitti:

        Laki on 1.1.2005 alkaen se, että pakut takapenkeillä verotetaan kuten henkilöautot. Näin se menee heti, kun AKE kerkiää mukaan. Jos joku on saanut tällaisissa tapauksissa pakuveron, lisää maksua varmaan tulee aikanaan.

        Mitään uutta lainsäädäntöä ei ole tulossa, vaan tämä on tällä valmis.

        ne verolaput lähetät ?


      • meteorologi
        perseen ja munien nuolija kirjoitti:

        ne verolaput lähetät ?

        Mitä sinä p:een ja m:ien nuolija siitä säästä nyt haluat tietää?


      • p ja m nuolija
        meteorologi kirjoitti:

        Mitä sinä p:een ja m:ien nuolija siitä säästä nyt haluat tietää?

        nääääääääääääs !


      • Astui voimaan

        Laki ajoneuvoverolain 11 ja 69 pykälän muuttamisesta (HE 190/2004 vp). Ajoneuvoverolakia muutetaan ajoneuvolainsäädännössä tapahtuneiden muutosten johdosta, siten että lakiin lisätään kaksikäyttöauton määritelmä, jolla on asiallisesti sama vaikutus lisäistuimilla varustettujen pakettiautojen verotukseen kuin aiemmalla ajoneuvolainsäädännön määrittelyllä oli. Määritelmän mukaan kaksikäyttöautolla tarkoitetaan pakettiautoa, joka on varustettu kuljettajan istuimen ja tämän vieressä olevien istuinten lisäksi muilla istuinpaikoilla. Ajoneuvoverolain nykyisen 11 pykälän mukaan kaksikäyttöauto verotetaan kuten henkilöauto, mutta kaksikäyttöauton määritelmän puuttuessa säännöksen tarkoitus ei ole toteutunut. Laki tulee voimaan 1.1.2005. Eduskunnan lausuma; Eduskunta edellyttää, että hallitus ryhtyy toimenpiteisiin ajoneuvojen verotuksellisen luokituksen aikaansaamiseksi. Tässä yhteydessä tulee tarkastella myös mahdollisuuksia rajata yksinomaisessa työkäytössä olevat double cab- tai pick up -tyyppiset ajoneuvot kaksikäyttöautojen määrittelyn ulkopuolelle. (VM vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen 1603 3152)
        -------------
        Tämmöisen sehalonen vahvisti 21.12.2004

        http://www.hallitus.fi/vn/liston/base.lsp?r=90900&k=fi&old=1302


    • surko

      niitä pieniä verolappujanne , kyllä ne suuremmat sieltä tulee jos ei ihan tänä vuonna niin varmaan sitten ensivuonna tai ainakin sitäseuraavana !

    • kake

      uuden maasturin 3.1.2005 ja rekisteröin sen 5 hengen pakuksi , eilen tuli sitten pieni verolappu .

    • että

      koko käyttövoimavero joudutaan poistamaan !

      • että

        Tietävät jo nyt, että esim polttoaineverotus dieselin osalta uudistuu piakkoin, niin eivät vaan puhu ääneen. Katsastamisen pakuksi mahdollisti EU ajoneuvoluokitus aivan kuin nykyään saa tieliikenteeseen mönkijöitä. Hyvä EU

        Sille Suomi ei voi kerrassaan mitään, vaan homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa aikanaan.


    • aikaisemmin

      kerroin, että homma ei ole "valmis".

      Asia on selvitettävänä perustuslakivaliokunnassa, voidaanko lakia soveltaa.

      Niin että maksakaa vaan niitä pieniä lappuja koko vuodeksi.
      Hauskaa on nähdä, millä perusteella "lisämaksu tulee".

      • blanko

        pitää paikkansa . Voiko kysyä miten olet selvillä asiasta , "työkaveri" ???


      • faktaa?

        Miten sitä HE 190/2004 enää perustulakivaloikunnassa voidaan käsitellä jos kerran se on jo allekirjoitettu ja määrätty voimaantuloaika 1.1.2005? laitas vähän lisätietoa?


      • l-200
        blanko kirjoitti:

        pitää paikkansa . Voiko kysyä miten olet selvillä asiasta , "työkaveri" ???

        No niin.

        Kovin tuntuu olevan noita pakuvero lappuja tullut kansalaisille ja farkkupaku on edelleen mennyt pakun kv verolla eikä mitään tietoa ole ollut korotuksista.

        Tuo lauseesi perustuslakivaliokunta käsitelystä herätti ajatuksen poikasen.

        HE 190/2004:hän meni läpi että läpsähti ja "farkkupakuille" napsahtaisi sen mukaan sama kv vero kuin henkilöautoille.
        Suomen lainsäädännössähän paketiauto ja henkilöauto on eroteltu tähän asti kuutiotilavuus perusteisilla säännöksillä tai avoimella lavalla jonka minimi pituus on ollut 185 cm.
        Nyt markkinoilla on tullut ns. täyden autoveron alaisia pakettiautoja. Nämä autot ovat olleet mahdollisia rekisteröidä pakettiautoiksi joissa on matkustuspaikkoja myös matkustajille kuljettajan takana ja kv vero on ollut pakettiauton taksoituksen mukaan, eli 0,9 snt/alakva 100kg. Näissä autoissa ei ole pätenyt määritelmä pakettiautojen vaatimusten täyttymisestä(rahalla saa ja sitä rataa...)

        HE 190/2004 muutti nämä pakettiautoiksi tai pakettiautoluokituksen(tyypitetty[myös]pakettiautoiksi valmistajan toimesta EU-alueella) omaavat automallit henkilömalleiksi jotta valtio varmisti autoverotuoton näiden autojen kv veron osalta henkilöautoiksi vaikka luokitus on pakettiauton jolla eri kv vero kuin henkilöautoilla. Onko tässä etu ristiriita lainsäädössä koskien ajoneuvo luokitusta ja siitä perittävää kv vero taksaa.

        Tämänkö vuoksi AKE on kehoittanut ihmisiä muuttamaan "farkkupakut" takaisin henkilöautoiksi jotta näiltä voitaisiin periä "normaalia" kv veroa?

        Sitten muuta höpinää.

        Merkillisen huvittavaa on se että täyden autoveron alainen autokaan ei voi olla pakuna pakun kv verolla vaikka tälläisen auton verotuotto on suoraan verotulona valtiolle reippaat 7-10 tuhatta euroa/myyty uusi auto. Näiden autojen laskettu kv verotuotto olisi "romahtanut" mikäli verot olisvat olleet pakun tasolla, sitä ei osata ottaa huomioon että alempi kv vero olisi ollut mitä oivallisin porkkana ostaa tälläinen auto kuin olla ostamatta ko. autoa, puhumattakaan siitä mitenkä markkinat reagoivat kun es. doppeli pick-up:eja sai pakun veroola, myynti kävi hyvin kunnes HE 190/2004 ja sillei.
        Samaan aikaan pääomaverotuksen tuotosta luovuttiin ilman sen suurempia murheita, koska tuotto oli vain n. 100 miljoonaa euroa (100 000 000 €), tätä kun vertaa kv veron tuottoon "farkkupakujen" osalta niin romahdushan on mitä ilmeisin koska ko. verot eivät tuottaneet kuin reilun miljoona euroa (1 000 000€). Niimpä, jostainahn se on tingittävä jotta osa menetyistä tuloista saadaan paikattua.
        Kuinkahan paljon on vähän, ministeri-matematiikalla laskettuna.

        Terveisin.
        L-200.


      • ottajia
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Kovin tuntuu olevan noita pakuvero lappuja tullut kansalaisille ja farkkupaku on edelleen mennyt pakun kv verolla eikä mitään tietoa ole ollut korotuksista.

        Tuo lauseesi perustuslakivaliokunta käsitelystä herätti ajatuksen poikasen.

        HE 190/2004:hän meni läpi että läpsähti ja "farkkupakuille" napsahtaisi sen mukaan sama kv vero kuin henkilöautoille.
        Suomen lainsäädännössähän paketiauto ja henkilöauto on eroteltu tähän asti kuutiotilavuus perusteisilla säännöksillä tai avoimella lavalla jonka minimi pituus on ollut 185 cm.
        Nyt markkinoilla on tullut ns. täyden autoveron alaisia pakettiautoja. Nämä autot ovat olleet mahdollisia rekisteröidä pakettiautoiksi joissa on matkustuspaikkoja myös matkustajille kuljettajan takana ja kv vero on ollut pakettiauton taksoituksen mukaan, eli 0,9 snt/alakva 100kg. Näissä autoissa ei ole pätenyt määritelmä pakettiautojen vaatimusten täyttymisestä(rahalla saa ja sitä rataa...)

        HE 190/2004 muutti nämä pakettiautoiksi tai pakettiautoluokituksen(tyypitetty[myös]pakettiautoiksi valmistajan toimesta EU-alueella) omaavat automallit henkilömalleiksi jotta valtio varmisti autoverotuoton näiden autojen kv veron osalta henkilöautoiksi vaikka luokitus on pakettiauton jolla eri kv vero kuin henkilöautoilla. Onko tässä etu ristiriita lainsäädössä koskien ajoneuvo luokitusta ja siitä perittävää kv vero taksaa.

        Tämänkö vuoksi AKE on kehoittanut ihmisiä muuttamaan "farkkupakut" takaisin henkilöautoiksi jotta näiltä voitaisiin periä "normaalia" kv veroa?

        Sitten muuta höpinää.

        Merkillisen huvittavaa on se että täyden autoveron alainen autokaan ei voi olla pakuna pakun kv verolla vaikka tälläisen auton verotuotto on suoraan verotulona valtiolle reippaat 7-10 tuhatta euroa/myyty uusi auto. Näiden autojen laskettu kv verotuotto olisi "romahtanut" mikäli verot olisvat olleet pakun tasolla, sitä ei osata ottaa huomioon että alempi kv vero olisi ollut mitä oivallisin porkkana ostaa tälläinen auto kuin olla ostamatta ko. autoa, puhumattakaan siitä mitenkä markkinat reagoivat kun es. doppeli pick-up:eja sai pakun veroola, myynti kävi hyvin kunnes HE 190/2004 ja sillei.
        Samaan aikaan pääomaverotuksen tuotosta luovuttiin ilman sen suurempia murheita, koska tuotto oli vain n. 100 miljoonaa euroa (100 000 000 €), tätä kun vertaa kv veron tuottoon "farkkupakujen" osalta niin romahdushan on mitä ilmeisin koska ko. verot eivät tuottaneet kuin reilun miljoona euroa (1 000 000€). Niimpä, jostainahn se on tingittävä jotta osa menetyistä tuloista saadaan paikattua.
        Kuinkahan paljon on vähän, ministeri-matematiikalla laskettuna.

        Terveisin.
        L-200.

        Milläs sitten tämä nykyinen "troikka" ajelisi yksityis-suihkarilla "maailmaa parantamassa", se on kallista lystiä se, jo Halosen yöpyminen yksin maksaa monen diesseliverot, ja kun vielä vie tuliaisina jo satojen jopa tuhansien Dieselverot(mm.,Jasser Arafatille 150 miljoonaa mk, ja kavereita Chilessäkin)

        Marakin on "tuhlaripoikana", Eki ei näille pärjää, mutta kyllä sekin saa kulumaan monenkin Dieselverot aina reissullansa


      • onkin
        faktaa? kirjoitti:

        Miten sitä HE 190/2004 enää perustulakivaloikunnassa voidaan käsitellä jos kerran se on jo allekirjoitettu ja määrätty voimaantuloaika 1.1.2005? laitas vähän lisätietoa?

        lain soveltamisesta.

        En nyt sen kummemmin ala perustelemaan, mutta kyse on, voiko tuollaista lakia soveltaa?

        Voitte olla varmoja, että jos mitään prblematiikkaa ei olisi, niin kyllä AKE:n tietokanta olisi jo päivittynyt "uusille hinnoille".


      • tietokanta
        onkin kirjoitti:

        lain soveltamisesta.

        En nyt sen kummemmin ala perustelemaan, mutta kyse on, voiko tuollaista lakia soveltaa?

        Voitte olla varmoja, että jos mitään prblematiikkaa ei olisi, niin kyllä AKE:n tietokanta olisi jo päivittynyt "uusille hinnoille".

        tietää kyllä hyvittää 7.1.2005 myymäni auton ajoneuvoveron uudelle autolleni, muttei osaa vielä laskea käyttövoimaveroa joulukuussa säädetyn lain mukaan?


      • Nörtti
        tietokanta kirjoitti:

        tietää kyllä hyvittää 7.1.2005 myymäni auton ajoneuvoveron uudelle autolleni, muttei osaa vielä laskea käyttövoimaveroa joulukuussa säädetyn lain mukaan?

        Soitin AKEen ja sieltä ilmoitettiin, että kyllä ne lisäliput kohta tulevat. Vasta joulukuun lopussa selvisi, minkälaisena eduskunta lainmuutoksen hyväksyy ja sen jälkeen ovat tehneet tarvittavia tietojärjestelmämuutoksia että saavat varmasti oikean suuruiset veroliput oikeille autoille.


      • näin se
        Nörtti kirjoitti:

        Soitin AKEen ja sieltä ilmoitettiin, että kyllä ne lisäliput kohta tulevat. Vasta joulukuun lopussa selvisi, minkälaisena eduskunta lainmuutoksen hyväksyy ja sen jälkeen ovat tehneet tarvittavia tietojärjestelmämuutoksia että saavat varmasti oikean suuruiset veroliput oikeille autoille.

        varmaan on. Ihmetyttää vaan miksi AKE ei tiedota asiasta netti-sivullaan. Sisällöstä on tiedotettu (kauan sitten) , mutta tämän lakikorjauksen käytännön toteutuksesta siellä ei puhuta yhtään mitään? Huonoa palvelua!
        Jotkut kuullemma saaneet pieniä verolappuja edelleen mikä on ihan luonollista koska järjestelmämuutos vie oman aikansa mutta ihme ettei siellä mukana ole selitetekstiä miten niissä se korotus tulee ja koska?
        Voi tulla hauskoja tilanteita,esim. joku on myynyt kaksikäyttöautonsa vaikka 1.3.2005 (uusi verolappu ei ole vielä tullut).
        Kuvitellaan että uusi verolappu tulee 15.4.2004.
        Autonsa myynyt joutuu maksamaan vielä korotetun käyttövoimamaksun takautuvasti 1.1.2005 - 28.2.2005 koska auto on ollut hänellä silloin. Noo, tiedossahan sen olisi pitänyt toki kaikilla olla, mutta voi jollekin tulla ikävänä yllätyksenä?


      • maksaa
        näin se kirjoitti:

        varmaan on. Ihmetyttää vaan miksi AKE ei tiedota asiasta netti-sivullaan. Sisällöstä on tiedotettu (kauan sitten) , mutta tämän lakikorjauksen käytännön toteutuksesta siellä ei puhuta yhtään mitään? Huonoa palvelua!
        Jotkut kuullemma saaneet pieniä verolappuja edelleen mikä on ihan luonollista koska järjestelmämuutos vie oman aikansa mutta ihme ettei siellä mukana ole selitetekstiä miten niissä se korotus tulee ja koska?
        Voi tulla hauskoja tilanteita,esim. joku on myynyt kaksikäyttöautonsa vaikka 1.3.2005 (uusi verolappu ei ole vielä tullut).
        Kuvitellaan että uusi verolappu tulee 15.4.2004.
        Autonsa myynyt joutuu maksamaan vielä korotetun käyttövoimamaksun takautuvasti 1.1.2005 - 28.2.2005 koska auto on ollut hänellä silloin. Noo, tiedossahan sen olisi pitänyt toki kaikilla olla, mutta voi jollekin tulla ikävänä yllätyksenä?

        "Kuvitellaan että uusi verolappu tulee 15.4.2004.
        Autonsa myynyt joutuu maksamaan vielä korotetun käyttövoimamaksun takautuvasti 1.1.2005 - 28.2.2005 koska auto on ollut hänellä silloin."

        Ja mikäli vanha omistaja ei maksa tuota veroa on uuden omistajan se maksettava tai kilvet lähtee. Ihan sama juttu bensa-autoissakin joissa veroja rästissä.


      • kuitenkin
        maksaa kirjoitti:

        "Kuvitellaan että uusi verolappu tulee 15.4.2004.
        Autonsa myynyt joutuu maksamaan vielä korotetun käyttövoimamaksun takautuvasti 1.1.2005 - 28.2.2005 koska auto on ollut hänellä silloin."

        Ja mikäli vanha omistaja ei maksa tuota veroa on uuden omistajan se maksettava tai kilvet lähtee. Ihan sama juttu bensa-autoissakin joissa veroja rästissä.

        takautuvasti ?


      • selvä peli
        kuitenkin kirjoitti:

        takautuvasti ?

        Se, että verolippu tulee joskus aikojen päästä ei ole takautuvaa verotusta. Näinhän ne tulee mätkyt tuloverotuksessakin, eikä takautuvuus tule mieleenkään. Takautuvaa sen sijaan olisi, jos veroprosentit säädettäisiin vasta sen vuoden jälkeen, jolta olevia tuloja (tai autoja) verotetaan.


    • masa

      on että joku pakettiautonikkari vie päätöksen EY-tuomioistuimeen . Pelätään että siellä korkeampi vero vesittyy ennen vuodenvaihdetta muutettujen pakujen osalta .

    • lain

      lukee tarkkaan niin käy ilmi että uusi vero koskee vain 1998 ja uudempia autoja. itse kirjoitin jollekkin palstalle siitä mutta jengi teilas sen heti paskapuheena vaikka se siellä selvästi lukee. Itellä 97 bmw ja sama juttu. Pakettiautona pysy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe