Ostin -88 mallin Micran 1.0 koneella. Muutama kysymys:
1. Vaihdekeppi on hemmetin jäykkä. Vika vai ominaisuus? Mitä öljyä laatikkoon?
2. Onko jakopää hihnalla vai ketjulla?
3. Pitääkö tankata 95:a vai 98:a?
4. Onko korjausopasta saatavilla?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Micra -88
8
1654
Vastaukset
Vaihdekepin saa notkistettua kun kömpii auton alle ja irrottaa vipusysteemin ja putsaa nylonholkit ja rasvaa ne.Ne on yleensä ruosteessa ja ryytyneet,helppo homma ja sen jälkeen vaihteet toimii hyvin.
Laatikkoon normaalit laatikkoöljyt.
Jakopää on remmillä.
95: lla pelittää.
Kirjastosta pitäis löytyä opas.- on ohjeet
Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
Noin se menee. - minuuttimicra
on ohjeet kirjoitti:
Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
Noin se menee.Ainakin englanniksi olen ohjekirjan/korjausoppaan löytänyt.Tiedä onko suomeksi tehtykään...lenekö ollut tarvetta?
- Datsunisti
GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta. - jhp
Datsunisti kirjoitti:
GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta.Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.
- mika
jhp kirjoitti:
Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.
olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!
- micranisti
mika kirjoitti:
olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!
Itsellänihän juuri nuo kumit pettivät vaihdekepin alla ja keppi putosi lepäämään pakoputkiston päälle.Pitkään ihmettelin outoa "rutinaa" joka kuuluu aina vaihtaessa.Vaihteet kyllä pelasivat,varmaan paremmin kuin koskaan aikaisemmin, mutta korjaus(kiinnikkeet,uudet kumit,asennustyö)maksoi muistini mukaan n.80 euroa
- micrailija
Jos autosi on mallia 1.0 gl (55hv) niin silloin sinun pitää käyttää 98 mutta jos sinun autosi on 1.0 cl (50hv) niin silloin saat huoletta käyttää 95.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816