Micra -88

hhh

Ostin -88 mallin Micran 1.0 koneella. Muutama kysymys:
1. Vaihdekeppi on hemmetin jäykkä. Vika vai ominaisuus? Mitä öljyä laatikkoon?
2. Onko jakopää hihnalla vai ketjulla?
3. Pitääkö tankata 95:a vai 98:a?
4. Onko korjausopasta saatavilla?

Kiitos etukäteen vastauksista!

8

1654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdekepin saa notkistettua kun kömpii auton alle ja irrottaa vipusysteemin ja putsaa nylonholkit ja rasvaa ne.Ne on yleensä ruosteessa ja ryytyneet,helppo homma ja sen jälkeen vaihteet toimii hyvin.
      Laatikkoon normaalit laatikkoöljyt.
      Jakopää on remmillä.
      95: lla pelittää.
      Kirjastosta pitäis löytyä opas.

• on ohjeet

Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
        Noin se menee.

• minuuttimicra
        on ohjeet kirjoitti:

Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
        Noin se menee.

Ainakin englanniksi olen ohjekirjan/korjausoppaan löytänyt.Tiedä onko suomeksi tehtykään...lenekö ollut tarvetta?

• Datsunisti

GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
        Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta.

• jhp
        Datsunisti kirjoitti:

GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
        Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta.

Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.

• mika
        jhp kirjoitti:

Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.

olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!

• micranisti
        mika kirjoitti:

olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!

Itsellänihän juuri nuo kumit pettivät vaihdekepin alla ja keppi putosi lepäämään pakoputkiston päälle.Pitkään ihmettelin outoa "rutinaa" joka kuuluu aina vaihtaessa.Vaihteet kyllä pelasivat,varmaan paremmin kuin koskaan aikaisemmin, mutta korjaus(kiinnikkeet,uudet kumit,asennustyö)maksoi muistini mukaan n.80 euroa

• micrailija

Jos autosi on mallia 1.0 gl (55hv) niin silloin sinun pitää käyttää 98 mutta jos sinun autosi on 1.0 cl (50hv) niin silloin saat huoletta käyttää 95.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe