Corollan jäähdytysneste?!

mara

Vaihdatin corollaan vm.96 jäähdytinnesteet alunperin siellä oli punainen neste?!mikä on vihreän ja punaisen ero?saako niitä sekoittaa ja mitä tapahtuu jos sekoittaa? huoltomies oli vaihtanu vesipumpun ja sitä kautta nesteet pois sen mitä tulee mutta sinnehän jää vielä ainakin n.puolet nesteistä noh sitten se laittoi vihreät nesteet sinne sen mitä sinne meni n.2l ja nyt siellä on punasta ja vihreetä sekaisin?

täytyykö "huuhdella"koko jäähdytin järjestelmä ja laittaa uudet nesteet vai mikä neuvoksi?

9

8532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...toinen on jotain glykoolia ja toinen ???

Niitä ei saisi sekoitaa, mutta ei siitä kait katastroofia synny.

Ei toi neste kovin kallista ole. Minä ainakin vaihtaisin sinun asemassasi sinne vielä kerran uudet vihreät nesteet niin, että tyhjään sekä syylarin, että moottorin jäähdytysnesteestä ja uudet kehiin.

• patrikek

verran muistan että tuo punainen on silikaattivapaata. Vihreä taas joko propyleeniglykolia tai monoetyleeniglykolia, nuita viimeisiä voi sekoittaa keskenään, mutta en osaa varmasti sanoa, että voiko tohon punaiseen. Alumiini on aika herkkää kaikelle väärälle aineelle, et suosittelen soittaa vaikka huoltoon, siellä varmaan tietää.

• Nuitahan ei saa sekottaa keskenään,sakkautuvat ja tukkivat systeemin.Ei muuta kuin nesteet pihalle,huuhtelu ja yhtä plaatua tilalle ja lasku huoltomiähelle.

• katsomassa

Kirjoitettu 9.11 Aihe pakkasneste. Ei tarvitse
      sataan kertaan selitellä.Terv. Virvoitusjuoma.

• Turha tällainen viesti, ilman linkkiä.

Hakukonekaan ei löytänyt.

• Kamalasti
        Tojo-Kölli kirjoitti:

Turha tällainen viesti, ilman linkkiä.

Hakukonekaan ei löytänyt.

Löytyy yleitä autoilusta kirjoitettu 9.11 oliko-
        han otsikolla pakkasneste. Käykää myös NESTEEN
        sivuilla katsomassa autotuotteet, sieltä löytyy
        tietoa pakkasnesteistä.

• olio

1) Tavallinen halpa vihreä monoetyleeniglykoli: EI hyvä! Aiheuttaa alumiinirakenteille kavitaatiosyöpymistä ja on syypää esim takerteleviin ryyppykelloihin.
      2) Zeron vihreä propyleeniglykoli: Moottoreihin noin ennen vuotta 2000 joissa on alumiinia, ja soveltuu myös vanhempiin. Ympäristöystävällisempi kuin tavallinen. Kavitaatiosyöpyminen paljon pienempää, mutta vanhenee yhtä nopeasti. Sekoituskelpoinen tavalliseen, mutta ominaispaino eri eli areometri ("kohomittari") ei kerro pitoisuutta. Esiintyy myös esim sinisenä saksalaismerkeillä.
      3) Punainen silikaattivapaa: vaihtovälisuositus yli viisi vuotta, ei syövytä alumiinia. Ei sekoituskelpoinen vihreisiin, ja saattaa aiheuttaa tiivisteongelmia, eli ei suositeltavissa moottoreihin joihin valmistaja ei takaa sopivuutta. Toyota antaa käyttää liki kaikissa moniventtiilisissä, mm Camry-V20 (omassa nyt toiset punaiset). Sitten suuri kaupallinen salaisuus: tätä punaista valmistaa muistaakseni peräti kolme firmaa maailmassa, eli eri "laatuja" on hyvin vähän! Yleisin normitus VAG:n ja kakkonen Fordin. Kannun "nimellä" ei siis yleensä merkitystä sisältöön...

• juha

Sitten vielä semmoinen juttu että jos autossa on ollut alunperin punaista nestettä, niin ei missään nimessä saa alkaa käyttämään vihreää. Sen verran maalikkona tiedän asiasta

• juha

Voi prkl että on ollut idiootti mekaanikko jos ei erota vihreän ja punaisen nesteen eroa.
      Ei muuta ku hemmetin äkkiä takas korjaamolle ja nesteet pihalle. Toivon mukaan tuosta ei aiheutunut mitään ongelmia. Sinuna pitäisin ruuvinpyörittäjälle puhuttelun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe