Käytössä langaton modeemi MF286. Kun laitan siitä wifin päälle, niin kuuluu kaiuttimista tasaista raksutusta. Vähän saman tapaista kuin joskus auton moottorin aiheuttama kipinäraksutus radioon. Kaiuttimet noin 10 cm päässä modeemista. Normaalikäytössä kun yhteys on kaapelilla eikä wifi ole päällä, niin mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Mitään ääntä ei uutena kuulunut. Raksutus alkanut vasta äskettäin ja etäisyys kaiuttimiin ollut aina sama. Voisiko vika olla itse modeemissa vai onko kyseessä joku ulkopuolinen häiriölähde?
Modeemi aiheuttaa raksutusta
5
288
Vastaukset
- kuuleppas
ei se modeemi räjähdä jos sitä siirtää. Sittenpähän tiedät aiheuttaako modeemin wifi raksutusta vai raksuttaako päässäsi.
Kaiuttimet ovat huonosti suojattuja eikä elektroniikka parane vanhetessaan. WLAN - liikenne tapahtuu mikroaalloilla pulssitettuna lähetteenä, jolloin se aiheuttaa lähellä olevissa huonosti suojatuissa laitteissa samoja ilmiöitä kuin kännykkä. Kännykkähän häiritsee elektroniikkaa rättätä-rättätä-rättätä-rättätä-...
Tilanne on voinut muuttua esimerkiksi siten, että naapuriin on tullut samalle WLAN kanavalle tukiasema Oma WLAN - palikkasi nosti lähetystehoa (jos se sellaisen tempun osaa) saadakseen signaalin lävitse ja nyt sen teho riittää aiheuttamaan häiriöitä. Toinen mahdollisuus on se, että teillä jostakin syystä johtuen puhelinverkon 4G - signaalin kuuluvuus heikkeni, jolloin modeemi nosti 4G - lähetyksen tehotasoa aiheuttaen häiriötä.
Voi myös olla, että joku kaapeli siirtyi 1 cm vasemmalle, jolloin mikroaaltojen kannalta tilanne muuttui täysin ja kaiuttimet alkoivat häiriintyä. Kun taajuus on 2.4 GHz niin radioaallon aallonpituus ilmassa on 12 cm, jolloin muutaman sentin siirrokset ovat suuria muutoksia.
Lisää kaiuttimien ja modeemin antennin välistä etäisyyttä niin ongelma todennäköisesti ratkeaa.- taksikuski2
"auton moottorin aiheuttama kipinäraksutus radioon"
Oliko kyseessä dieseli?- Käännärattiavaan
Mitä sinäkin polonen dieselistä ymmärrät puhumattakaan tietotekniikasta, minkä alle tämäkin palsta sattuu kuulumaan?
- dadadasdase
M-Kar lähettää sulle Tubuttavia Ubuntu-viestejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa792545En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101674
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711606Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181214
- 131156
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201019