Terve! Oon 15 vuotias poika ja mun murrosikä on alkanut luultavasta viime kesänä eli murrosikäni on myöhässä. Se on huolettanut hieman, koska olen todella lyhyt ikäisekseni. Osaan kuitenkin elää asian kanssa ja se ei haittaa enää. Nyt on hieman karvoja peniksen juurella mutta ei paljoa. Penikseni on kasvanut hieman. Hiki haisee jo ja ihmettelen usein, että miksi pelkästään oikeasta kainalosta leimahtaa todella kitkerä hien haju, toisesta ei juuri lainkaan. Kysymykseni on, että kuinka kauan kestää että peniksen karvoitus näkyy jo huomattavasti ja pitävätkö usein ne pituusennusteet paikkaansa. Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen.
Murrosiän kehitys
Poika15vuot
1
167
Vastaukset
Murrosikä on keskimääräistä hivenen myöhässä mutta kuitenkin selvästi alkanut ja edennyt kohtalaisesti. Itse et juurikaan voi vaikuttaa sen rtenemiseen. Toivottavasti elät terveellisesti, sillä ruokavalion puutoksrt esim proteiinin suhteen hidastavat kehittymistä. Pituuskasvuun ri voi vaikuttaa, se tulee geenien perimän kautta. Muista syödä terveellisesti ja monipuolisesti, liiku riittävästi ja muista myös levätä (nukkua) riittävästi. Tupakointi on aina haitallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091608Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1391358- 541123
- 72995
- 52969
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764