Milloin viimeksi ajattelit itsemurhaa??
ps. Minä joka päivä, kun kukaan ei rakasta rumaa, ja köyhää miestä.
Se on viikko hyvä aloittaa itsemurha ajatuksilla!?
64
843
Vastaukset
Joka päivä. Tuskin tässä enää kovin pitkään eletään. Jos olis helppo ja kivuton tapa niin en olis enää elävien kirjoissa.
- Kivutonkeinotarttis
Mulla sama. Mä se mies jolla oli se hammas tulehdus. Ei sit onnistunut se luonnollinen kuolema :(
Kivutonkeinotarttis kirjoitti:
Mulla sama. Mä se mies jolla oli se hammas tulehdus. Ei sit onnistunut se luonnollinen kuolema :(
Huono säkä.
Kivutonkeinotarttis kirjoitti:
Onhan niitä kivuttomiakin keinoja kuukahtaa, mutten nyt mainosta niitä.
Mikä sinua yleensä elämässä huvittaa tai miellyttää? Onko yhtään semmosta asiaa?muhkee_muhku kirjoitti:
Onhan niitä kivuttomiakin keinoja kuukahtaa, mutten nyt mainosta niitä.
Mikä sinua yleensä elämässä huvittaa tai miellyttää? Onko yhtään semmosta asiaa?No onhan niitä vielä jonkin verran: hyvät kirjat ja elokuvat, hyvä ruoka ja pitkät syvälliset väittelyt. Mut jos en hautaa ajatuksiani näihin niin mietin lähes poikkeuksetta erilaisia itsemurhametodeja. Tosin noistakin saa koko ajan vähemmän nautintoo. Oon niin väsynyt tähän elämään joka junnaa paikoillaan vuodesta toiseen. Jatkuvaan yksinäisyyteen ja toimettomuuteen.
- 94589346830968230968
ageless_stranger kirjoitti:
No onhan niitä vielä jonkin verran: hyvät kirjat ja elokuvat, hyvä ruoka ja pitkät syvälliset väittelyt. Mut jos en hautaa ajatuksiani näihin niin mietin lähes poikkeuksetta erilaisia itsemurhametodeja. Tosin noistakin saa koko ajan vähemmän nautintoo. Oon niin väsynyt tähän elämään joka junnaa paikoillaan vuodesta toiseen. Jatkuvaan yksinäisyyteen ja toimettomuuteen.
Oletko kokeillut sitä, että teet joka päivä jotain eri tavalla kuin ennen? Käyt eri kaupassa, matkustat toiseen kaupunginosaan, kävelet 15 min niin lujaa kuin pystyt tms. Ei se mikään ihmelääke ole, mutta teot muuttavat ajatuksia, tekemällä asiat eri tavalla saa aikaan enemmän muutoksia kuin puhumalla, vaikka puhumalla tai kirjoittamallakin voi saada uusia näkökulmia.
Joku kirjoitti muuttamisesta toiseen maahan, se on ihan hyvä idea sekin, jos siihen on resursseja, mutta vaatii myös hyvää psyykkistä kuntoa ettei hyppäys ole liian iso. Ulkomaillakaan omaa itseä ja ajatuksiaan ei pääse pakoon, vaikka jokin tapahtuma, teko tai kohtaaminen voi sattumaltakin antaa "sähköiskun", joka saa aikaan muutoksia.
- crux
En oikeastaan mieti itsemurhaa mutta joka päivä ajattelen että tämä elämä on täysin turhaa. Usein se on ihan ensimmäinen ajatus aamulla. Kuolemaa kyllä mietin ja sitä kuinka se tulee aikanaan ja kuinka koko elämä on matka sitä kohti.
Yksinäisen miehen elämä voi toki olla mielekästä jos on vaikka pinnallinen suorittaja ja löytää tarkoituksen jostain maallisesta. Tai jos on uskovainen tai muuten onnellisesti hurahtanut johonkin turhanpäiväiseen. Minä en ole niin onnekas.- 49820396820936820949584
Luen aina sun kommentit kun huomaan. Ne ovat pyöreitä ja täydellisiä kuin kananmunat, ilmeisesti siksi että olet miettinyt niitä niin kauan ja ne ajatukset ovat sulle niin totta. Koet ilmeisesti elämäsi olevan merkityksetöntä siksi, että koet olevasi merkityksetön muille ihmisille? Luulen että yksinäisyyden kokemus saa aikaan sen tunteen, siis se, ettei itsellä ole kosketusta muihin, jolloin ajattelee muiden kokevan itsestä samoin.
Tuosta turhuudesta tulee mieleen, että periaatteessa oikeastaan kaikki on turhaa. Tunnustan, että joskus ajattelen jälkeläistenkin tuottamisen tähän maailmaan olevan turhaa ja riski, koska heille ei voi varmistaa kaikkea sitä hyvää mitä haluaisi. "Kaikki - tai ei ole mitään", se on perfektionismin läpitunkemaa ajattelua.
Kaikkien elämä on isossa kuvassa turhaa, mutta sillä voi olla silti merkitystä tavoilla, jota ei itse ymmärrä. Tarkoituksen ja merkityksen löytämistä on kyllä usein pidetty hyvinvoinnin tärkeimpänä osa-alueena (rakasta ja tee työtä, jotenkin niin kirjoitti Freud), mutta jos ajattelee liian tarkkaan, niin sellaista tarkoitusta ei tosiaan ole (jos ei satu jumaliin uskomaan), vaan ehkä pitäis vain tyytyä ymmärtämään, ettei oman elämän tarkoitus ehkä ole mikään muu kuin vain elää se sellaisena kuin se on, mahdollisimman autenttisesti? Se voi merkitä jotain jollekin, vaikka olisi pientäkin piiperrystä, koska elämä on pientä piiperrystä suurimmalle osalle. Monikaan ei jätä taivaalle niinkään pitkään säilyvää valkoista viivaa kuin lentokone, vaan kaikki lakastuu nopeasti kuin nuoren naisen kauneus, mutta hetkellisestikin elämä on varmasti joskus ollut merkitystä täynnä meillä jokaisella. - crux
49820396820936820949584 kirjoitti:
Luen aina sun kommentit kun huomaan. Ne ovat pyöreitä ja täydellisiä kuin kananmunat, ilmeisesti siksi että olet miettinyt niitä niin kauan ja ne ajatukset ovat sulle niin totta. Koet ilmeisesti elämäsi olevan merkityksetöntä siksi, että koet olevasi merkityksetön muille ihmisille? Luulen että yksinäisyyden kokemus saa aikaan sen tunteen, siis se, ettei itsellä ole kosketusta muihin, jolloin ajattelee muiden kokevan itsestä samoin.
Tuosta turhuudesta tulee mieleen, että periaatteessa oikeastaan kaikki on turhaa. Tunnustan, että joskus ajattelen jälkeläistenkin tuottamisen tähän maailmaan olevan turhaa ja riski, koska heille ei voi varmistaa kaikkea sitä hyvää mitä haluaisi. "Kaikki - tai ei ole mitään", se on perfektionismin läpitunkemaa ajattelua.
Kaikkien elämä on isossa kuvassa turhaa, mutta sillä voi olla silti merkitystä tavoilla, jota ei itse ymmärrä. Tarkoituksen ja merkityksen löytämistä on kyllä usein pidetty hyvinvoinnin tärkeimpänä osa-alueena (rakasta ja tee työtä, jotenkin niin kirjoitti Freud), mutta jos ajattelee liian tarkkaan, niin sellaista tarkoitusta ei tosiaan ole (jos ei satu jumaliin uskomaan), vaan ehkä pitäis vain tyytyä ymmärtämään, ettei oman elämän tarkoitus ehkä ole mikään muu kuin vain elää se sellaisena kuin se on, mahdollisimman autenttisesti? Se voi merkitä jotain jollekin, vaikka olisi pientäkin piiperrystä, koska elämä on pientä piiperrystä suurimmalle osalle. Monikaan ei jätä taivaalle niinkään pitkään säilyvää valkoista viivaa kuin lentokone, vaan kaikki lakastuu nopeasti kuin nuoren naisen kauneus, mutta hetkellisestikin elämä on varmasti joskus ollut merkitystä täynnä meillä jokaisella.Hienosti kirjoitettu ja toivottavasti joku löytää merkitystä syvällisillä mietiskelyillä. Olen yrittänyt ajatella myös käytännönläheisemmin ja silloin vain tuntuu vahvasti siltä että yksinäinen mies on tarpeeton. Nainen on sentään yleensä haluttua seuraa joten ymmärrän jos heillä tunne ei ole ihan niin vahva. Jos ei ole omaa perhettä eikä kumppania niin mitäpä järkeä tässä koko elämässä enää nuoruusvuosien jälkeen on. Sitä vain elää yksikseen ja ehkä haalii jotain haalistuneita kokemuksia. Vaikka olisi joitakin kavereita ja läheisiä niin eivät he ainakaan minulle ole niin läheisiä että heidän vuoksi jaksaisi tai kannattaisi elää.
- pop98
"En oikeastaan mieti itsemurhaa mutta joka päivä ajattelen että tämä elämä on täysin turhaa. Usein se on ihan ensimmäinen ajatus aamulla. Kuolemaa kyllä mietin ja sitä kuinka se tulee aikanaan ja kuinka koko elämä on matka sitä kohti.
Yksinäisen miehen elämä voi toki olla mielekästä jos on vaikka pinnallinen suorittaja ja löytää tarkoituksen jostain maallisesta. Tai jos on uskovainen tai muuten onnellisesti hurahtanut johonkin turhanpäiväiseen. Minä en ole niin onnekas.
"
-Itse olin samassa tilanteessa 16 vuotta, etsin koko ajan naista itselleni, mutta ei, kukaan ei ollut kiinnostunut yhtään mistään mitä minulla oli sanottavaa jne, 1000%:sti yksin , aina.
-Sitten aloin 36vuotiaana renttuileen yhden avioeronneen kaverin kanssa/mukana, kun ei ollut oikeastaan mitään menetettävää enää kun elämä oli jo valunut hukkaan sormien läpi, reissuja, viinaa, yms, ja naisiakin. Sitten yllättäen yksi hoikka mukavannäköinen maisterisnainen jäi juopottelureissulta matkaan, nyt ollaan naimisissa ja pari lasta.
Että ei se tilanne täysin toivotonkaan ole, mutta toki mieletöntä tuuria tarvitaan nousta tuosta suosta, eikä siihen itse oikeastaan voi vaikuttaa muutoin kun välillisesti. Jos etsit naista, et koskaan löydä sellaista. Mutta jos luovutat ja annat asioiden tapahtua täydellisesti eri tavalla kuin aikaisemmin, niin avautuu kohtalolle mahdollisuus järjestää jotain uuttaa kuviota..mahdollisesti.
-Ehkä te edelleen yksin olevat miehet voisitte etsiä jotain muuta tarkoitusta elämälle, kummilapsi afrikasta? Vapaaehtoistyötä? Mennä mukaan johonkin toimintaan, että on hyödyllinen jollekin heikommalle. Autella vaareja? Siinä voi olla elämälle tarkoitusta enemmän kuin tarpeeksi.
-Nuoria miehiä on kuitenkin aina se 20% enemmän kuin saman ikäisisä naisia, joten on suuri joukko miehiä AINA joille ei sitä oikeaa naista ja puolisoa ole koskaan syntynytkään ja ovat tuomittu olemaan yksin koko elmänsä.
- kfhtye
Päivittäin sitä miettii. Toivoisin, että eutanasia mahdollistettaisiin lainsäädännöllä kaikille halukkaille. Omalla elämälläni ei ole ollut mitään merkitystä eikä mielekkyyttä vuosikausiin. Eikä maailmassa ole enää sellaista asiaa, millä sen merkityksellisyyden voisin saavuttaa. Voisi sanoa, että elämänkokemukseni ovat jo henkisesti tappaneet minut ja pelkkä fyysinen kuori on enää elossa.
- jhfuahiuwui
Älkää jätkät jääkö katselemaan maailmaa ainoastaan tämän ankean Suomen kautta. Kun lähdette esim Brasiliaan ja Rio:on näette todella kauniita naisia, ja suomikurpat voi unohtaa saman tien.
Markkina arvonne on Brasilialais tytöille aivan jotain muuta kuin itseään täynnä oleville luuseri suomi kurppa naisille.
Ei pidä määritellä itseään sen mukaan, kelpaako jollekin onnettomalle luuseri suomi kurpalle.
Suomi kurppa on arvoton, joten mitä väliä jos arvoton sanoo teitä arvottomaksi.
Lähtekää pois suomesta, ennen kuin lopullisesti aiotte päivänne päättää.
Ei kannata päättää päiviään, ennen kuin on kiertänyt maailmaa muuallakin ja katsonut mitä muuta on olemassa. Olemalla katkerassa ja negatiivisuutta täynnä olevassa suomessa luusereiden joukossa päädytte itsekin luulemaan itseännekin luuseriksi.Mulla on onneton kielipää eikä ole rahaa matkusteluun. Enkä kyllä itse pidä suomalaisia naisia arvottomina vaan itseäni. Tuskin tälläinen lihava luuseri olisi ulkomaillakaan arvostettu.
- Älähsukuitteäs
Mulla on onneton kielipää eikä ole rahaa matkusteluun. Enkä kyllä itse pidä suomalaisia naisia arvottomina vaan itseäni. Tuskin tälläinen lihava luuseri olisi ulkomaillakaan arvostettu.
Miksi sie itseäsi näin huonosti nimittelet? Rakasta itseäsi niin muutkin huomaavat et oot rakkauden arvoinen. Eikö se mennyt niin et: jokainen ihminen on laulun arvoinen :)
- ImpossibilityM77
Älähsukuitteäs kirjoitti:
Miksi sie itseäsi näin huonosti nimittelet? Rakasta itseäsi niin muutkin huomaavat et oot rakkauden arvoinen. Eikö se mennyt niin et: jokainen ihminen on laulun arvoinen :)
Toi on sama kun sanois köyhälle rahattomalle että: "mitä sie nälässä kituat? Mene ja osta ruokaa hyvänen aika!" Eli täyttä paskaa ja hyödytöntä. Useat meistä, jotka ymmärtävät elämän turhuuden ja sen etteivät kelpaa kenellekään, ovat immuuneja itsesuggestioille ja itsehypnoosille.
ImpossibilityM77 kirjoitti:
Toi on sama kun sanois köyhälle rahattomalle että: "mitä sie nälässä kituat? Mene ja osta ruokaa hyvänen aika!" Eli täyttä paskaa ja hyödytöntä. Useat meistä, jotka ymmärtävät elämän turhuuden ja sen etteivät kelpaa kenellekään, ovat immuuneja itsesuggestioille ja itsehypnoosille.
Mitä sen elämän sitten tarttis olla, ettei se olis turhaa?
Njoo, mitää ei jää kun kerran kuolee ja perse kasvaa horsmaa, mutta kyllä tästäkin turhanpäiväisestä leijumisesta saa ihan hyvän mielen, ain silloin kun ei ole kiire pahottamaan mieltään. 😃- Älähaukuitdeäsi
Ei se mikään itsesuggestiota ole. Ihmiset ovat itsekkäitä. Eläimiä 😜 Ihmiset aistivat toistensa vaikkeivät enää tiedostakaan sitä. Niin kun toinen aistii ettet välitä itsestäsi, niin miksi muka hänen tulisi välittää? Kun Sä tunnet itseäsi paremmin ja varmaan syystä et välitä, niin kuka haluaa sellaista joka ei itsekään itsessään mitään hyvää näe 🙂.
Mut tuskin nyt olet niin huono tyyppi, ettei nyt mitään hyvää löytyis... 🙂 Löytyykö omasta mielestäsi? - Wulwawa
Elämä on turhaa, mitä sitten. Se nyt kuitenkin on kaikki mitä tässä on. Tai mistä sitä tietää.
Siinä sitten miettii, että onko kivempi olla, kuin olla olematta. Henk.koht. sanon, että vanhemmiten on mukavampi olla, kuin olla nuorena. Olematta olemisesta ei ole havaintoja. - Wulwawa
Älähaukuitdeäsi kirjoitti:
Ei se mikään itsesuggestiota ole. Ihmiset ovat itsekkäitä. Eläimiä 😜 Ihmiset aistivat toistensa vaikkeivät enää tiedostakaan sitä. Niin kun toinen aistii ettet välitä itsestäsi, niin miksi muka hänen tulisi välittää? Kun Sä tunnet itseäsi paremmin ja varmaan syystä et välitä, niin kuka haluaa sellaista joka ei itsekään itsessään mitään hyvää näe 🙂.
Mut tuskin nyt olet niin huono tyyppi, ettei nyt mitään hyvää löytyis... 🙂 Löytyykö omasta mielestäsi?Itsesuggestio on muuten oikein oiva keino muuttaa paskoja asenteita itseensä.
- Wulwawa
Wulwawa kirjoitti:
Itsesuggestio on muuten oikein oiva keino muuttaa paskoja asenteita itseensä.
Mmmm
https://youtu.be/Li1_Ro9e2_4
Tuli vaan tuosta laulun arvoisesta mieleen muhkee_muhku kirjoitti:
Mitä sen elämän sitten tarttis olla, ettei se olis turhaa?
Njoo, mitää ei jää kun kerran kuolee ja perse kasvaa horsmaa, mutta kyllä tästäkin turhanpäiväisestä leijumisesta saa ihan hyvän mielen, ain silloin kun ei ole kiire pahottamaan mieltään. 😃Varmaan että pystyis toteuttaan itseään ja tavoittaan edes osan realistisista unelmistaan. Mutta kun on näin heikoilla lahjoilla siunattu niin oivaltaa jo aika nuorena, ettei voi koskaan olla sitä mitä haluaisi.
- Wulwawa
Varmaan että pystyis toteuttaan itseään ja tavoittaan edes osan realistisista unelmistaan. Mutta kun on näin heikoilla lahjoilla siunattu niin oivaltaa jo aika nuorena, ettei voi koskaan olla sitä mitä haluaisi.
Halu. Kuulostaahan tämä tietysti viisastelulta, mutta sehän se on ensimmäinen asia mistä pitäisi päästä eroon. Oikeammin tämä on buddhalaista viisastelua, tai ehkä jopa viisautta. Halu, tietämättömyys ja viha. Kukko, sika ja käärme. Syövät toinen toisiaan.
Varmaan että pystyis toteuttaan itseään ja tavoittaan edes osan realistisista unelmistaan. Mutta kun on näin heikoilla lahjoilla siunattu niin oivaltaa jo aika nuorena, ettei voi koskaan olla sitä mitä haluaisi.
Yksi ratkaisu on vain lakata unelmoimasta mistään. Elämä on sen edessä aivan aseeton, kun se ei tiedä yhtään mitä sinulta pois ottaisi.
Wulwawa kirjoitti:
Halu. Kuulostaahan tämä tietysti viisastelulta, mutta sehän se on ensimmäinen asia mistä pitäisi päästä eroon. Oikeammin tämä on buddhalaista viisastelua, tai ehkä jopa viisautta. Halu, tietämättömyys ja viha. Kukko, sika ja käärme. Syövät toinen toisiaan.
Varmaan osa ihmisistä pystyy elään buddhalaisten ihanteiden mukaan, mutta pystyykö niitä soveltamaan toimivasti koko yhteiskuntaan? Maailma pysähtyisi aika lailla jos ihmiset eivät haluaisi asioita.
Varmaan osa ihmisistä pystyy elään buddhalaisten ihanteiden mukaan, mutta pystyykö niitä soveltamaan toimivasti koko yhteiskuntaan? Maailma pysähtyisi aika lailla jos ihmiset eivät haluaisi asioita.
Vittuako sä jostain maailmasta välität: antaa sen tai heidän hoitaa ja sotkea omat asiansa. Hoida sä omat asiasi.
- Wulwawa
Niin, mutta jokaisen romahtaneen kulttuurin sijaan on tullut toinen. Toivottavasti tulisi jotain parempaa. En minä ainakaan pysty elämään esittämieni ihanteiden mukaisesti, mutta voin ainakin yrittää parhaani. Mitäpä tässä muutakaan voi.
- jdtyrtreyt
scrg kirjoitti:
Yksi ratkaisu on vain lakata unelmoimasta mistään. Elämä on sen edessä aivan aseeton, kun se ei tiedä yhtään mitä sinulta pois ottaisi.
Ratkaisu toki, mutta ei luo elämälle yhtään sen enempää merkitystä. Se johtaa tähän jamaan, että mikään ei tunnu enää miltään. Ei ole unelmia eikä toiveita, ei pelkoja - ei mitään. Kaikki elämän tapahtumat liittyvät vain samaan merkityksettömyyden jatkumoon. Mikään ei mene ihon alle, koska siellä ei ole mitään, mihin asiat voisivat tarttua.
jdtyrtreyt kirjoitti:
Ratkaisu toki, mutta ei luo elämälle yhtään sen enempää merkitystä. Se johtaa tähän jamaan, että mikään ei tunnu enää miltään. Ei ole unelmia eikä toiveita, ei pelkoja - ei mitään. Kaikki elämän tapahtumat liittyvät vain samaan merkityksettömyyden jatkumoon. Mikään ei mene ihon alle, koska siellä ei ole mitään, mihin asiat voisivat tarttua.
Kukaan ei ole ikinä luvannut että elämällä olisi jokin merkitys. Kukaan ei ole sitä pois vienyt.
Elämisen taitoa on huijata itseään uskottelemalla että jollain omalla rimpuilulla olisi jotain väliä. Me olemme siinä mielessä luusereita.- xcbvxcvb
scrg kirjoitti:
Kukaan ei ole ikinä luvannut että elämällä olisi jokin merkitys. Kukaan ei ole sitä pois vienyt.
Elämisen taitoa on huijata itseään uskottelemalla että jollain omalla rimpuilulla olisi jotain väliä. Me olemme siinä mielessä luusereita.Eipä olekaan, mutta usein elämä on monin verroin mielekkäämpää, jos ihminen uskoo edes johonkin. On se sitten kuinka harhaista hyvänsä. Itse olen kovin huono tuossa elämisen taidossa - sillä saralla ei itsepetos onnistu.
- heikaikkikaverit
Elämä on helkatin suuri seikkailu ja koskaan ei voi tietää mitä uutta se tuo tullessaan,elikäs eletään tää seikkailu urheasti loppuun asti
Elämä on peli joissa toisille on annettu syntymässä paremmat pelikortit kuin toisille.
- zenjaimuri
Elämä on peli joissa toisille on annettu syntymässä paremmat pelikortit kuin toisille.
Sitten pelataan niillä korteilla jotka on saatu. Ei siinä sen kummempaa.
- Wulwawa
Vaihda sitten peliä.
- Buhahaha
Wulwawa kirjoitti:
Vaihda sitten peliä.
Heitän vastaukseksi Ginsbergin teoreeman:
1) Et voi voittaa
2) Et voi edes päästä tasoihin
3) Et voi edes vaihtaa peliä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ginsberg's_theorem
- monttu.auki
En enää jaksa ajatella tappavani itseäni, kuolemahan tulee kutsumattakin, mutta mietin kyllä kuolemaa joka päivä. En tee enää mieli hötkyillä suuntaan tai toiseen, tai tehdä sen kummempia suunnitelmia minkään suhteen. Tuntuu, että mun elämä on jo mennyt, nyt vaan katsellaan ja odotellaan.
- kaisanoasaa
En ole koskaan ajatellut edes sitä vaikka olen ruma ja käyhä. Elän 72 vuotiaaksia asti yksin ja sitten kuolen.
- 48572389647209687289763
Kyllä sitä itsemurhaa tulee vähintään kerran kuukaudessa ajatelluksi, hyvin käytännönläheisesti (miten toteuttaa, ettei jätä huonoa perintöä jälkikasvulle, sillä itsemurha moninkertaistaa läheisten itsemurhariskin). Koska mieheni on vanhempi, niin pelkään hänen kuolevan ennen mua enkä halua jäädä tänne yksin, varsinkin, jos olen silloin vanha, sairas ja avuton. Joskus tosin käy niin onnekkaasti, että puolisot kuolevat heti peräkkäin, luin kerran lehdestä, että on todistettu että suruun ja ikävään voi kuolla, mutta ainakin ne kuolinilmoitukset joita olen puolisojen peräkkäisistä kuolemista nähnyt, ovat tapahtuneet suurin piirtein samanikäisille ihmisille.
Ymmärrän itsemurhan ajatuksen kivun välttämisenä ja väsymisenä. Fyysiset kivut ymmärtää jokainen että niihin voi väsyä, mutta psyykkinen kipu voi olla pahempaakin. Tunne siitä, ettei ole kenellekään tärkeä ja epäluottamusta sen suhteen, että tilanne voi näyttää paremmalta tai ainakin helpottavalla tavalla erilaiselta viiden vuoden kuluttua. Tai jokin sairaus, jonka tietää aina toistuvan hoidosta huolimatta - loppuu usko siihen, että jaksaa sairastaa enää yhtään kertaa. Siitä tulee mieleen, että kyllähän elämä myös on huomattavasti raskaampaa joillekin meistä, he joutuvat tekemään moninkertaisen työn nollatakseen vaikkapa lapsuudenkokemuksiaan tai aivokemiaa päästäkseen kevytkulkuiseen normaalitilaan, mikä suurimmalle osalle on arkipäivää. Mutta jos he tuon työn tekevät ja vaikka eivät tekisikään, he ovat arvokkaita, jos jakavat tuota kokemustaan muille. Pelkästään olemalla olemassa he todentavat tilanteen, johon kaikki vielä jonakin päivänä tai jossain elämänvaiheessa joutuvat. Tarkoitan vanhuutta, avuttomuutta, sairautta ja sitä, että asiat ovat liian isoja yhdelle ihmiselle.
En oikeastaan tiedä mitään sen tärkeämpää kuin muilta oppiminen - siis siinä mielessä, miten itse oppii hyödyntämään omaa kapasiteettiaan. Toinen lähde on taide. Jos ajattelen oman elämäni vaikeita asioita, ne ovat purkautuneet solmusta vähitellen ajan kanssa, sana kerrallaan ja merkityksellisinä kohtaamisena, joka usein on yllättävä. Aika usein antaudun juttelemaan aivan tuntemattomien ihmisten kanssa tai tarkkailen ihmisiä (useimmiten työmatkoilla, koska arkiympäristöön turtuu). Jonkun toisen elämänasenne voi tehdä vaikutuksen, voin luetella ne merkkihahmot elämässäni, tietysti puoliso tärkeimpänä. Ja sitten voi tietysti käydä psykoterapiassa. Muistan oman terapeuttini silmien ja kasvojen ilmeet hyvin tarkasti, niistä näki miten hän ymmärsi täsmälleen mistä puhun. Ja osasi tehdä häiritsevän kysymyksen. - tällaisiaajatuksia
Minulla tulee välillä sellaisia kausia, että itsemurha pyörii päivittäin mielessä. Tätä on jatkunut ainakin viimeiset 15 vuotta (ala-asteelta asti mielestäni), mutta ne tulevat jotenkin kausiluonteisesti. Mitään erityisen ikävää ei välttämättä tarvitse tapahtua vaan se jotenkin iskee satunnaisesti ja saattaa kestää parista päivästä pariin kuukauteen. Tapaamiset kavereiden kanssa ja salilla treenaaminen auttaa pahimpiin päiviin, mutta ne piristävät vain väliaikaisesti. Olen käynyt aikoinani psykiatrialla ja syönyt masennuslääkkeitä tämän takia, mutta kummastakaan ei tuntunut olevan mitään apua kohdalleni.
Enkä ole myöskään mikään naisten perässä itkevä ätmi vaan näitä kausia voi tulla, vaikka olisin suhteessakin, mutta nyt olen ollut sinkkuna jonkun aikaa. Jotenkin tuntuu sellainen "mitä järkeä on elää ja vain _suoriutua_ elämästä". En saa nautintoa oikeastaan mistään, vaikka olen matkaillut ympäri maailmaa, kokeillut kaikenlaisia hurjia lajeja, aloittanut uusia harrastuksia yms.- YlämäkiAlamäkiMutkiaa
Joo siis, ihminen ei ole suorittava kone....
Masennus on oire muutoksen halusta.
Jos et viellä tiedä, niin ehkä jossakin välissä.
Itellä on kausia. Kausia jolloin kaikki on hyvin (aika tuntuu kuluvan nopeasti ja on kivaa) ja sitten on hiljaisempia, syvämietteisempiä kausia (aika tuntuu kuluvan todella hitaasti ja on helkkarin tylsää) valitettavasti kaudet kestää minkä kestää ja yks kaks voi aamulla olla hyvin nukutun yönjälkeen ihan uusi olo, uusi elämä, uudet huvit, uudet ilot, inspiraation lähteitä tonneittain ja jostakin pitää vain tarttua ja alkaa työstään :)
- Raha-on-kemia
Menkää huoriin niin saatte muuta ajateltavaa.
- ÄläMeeVielä
Syitä Jatkaa Elämää : Onnex on Melatoniini Kannabis Eläke Ajankulua Internet Pornoa Tuttuja Facebook ja Kiimaisia Naisia Olutta Aikaa Nauttia Donald Trumppi Aku Ankka VuosikertaViinit :P
- fgygfwygww
Joo. Samaa mieltä, ja listaan omia mukaan: Donald Trump, Catherine Zeta-Jones, Eläimet, Valitut Palat, Olut , Viinit , Tietokonepelit, Autot, Veneet, Autogyrot, Merenrantapaikat, Viinitilat Italiassa ja Ranskassa, Pariisi, Alizee, Elokuvat
- greatagain
Donald Trump on hyvä motivaattori. Jos elämäsi tuntuu tyhjänpäiväiseltä hanki T- paita tai svetari johon on saatavilla korkealaatuinen painatus :Make America Great again. Selkämykseen isolla TRUMP. Kun kuljet paita päällä tunnet taatusti eläväsi again.
- greatagain
Kukaan ole täydellinen. Trumpin kunniaksi on tietysti sanottava, että mies puhuu suoraan mitä ajattelee. Muutoinkin on parempi että maailmanpoliisina häärää amerikkalaiset. On sentään pienempi paha kuin Venäjä tai Kiina. Marokosta puhumattakaan.
- olisikonäintää
greatagain kirjoitti:
Kukaan ole täydellinen. Trumpin kunniaksi on tietysti sanottava, että mies puhuu suoraan mitä ajattelee. Muutoinkin on parempi että maailmanpoliisina häärää amerikkalaiset. On sentään pienempi paha kuin Venäjä tai Kiina. Marokosta puhumattakaan.
Ronald Regan oli aikanaan myös vähän saman tapainen kommenteissaan ja esiintymisissään kuin mitä tämä Trump, mutta hyvin hän sen hommansa klaarasi. Sellaisia vähän spontaaneja puheita ja heittoja ja oikeita mielipiteitä, eikä ollenkaan sillä tavalla tarkkaan huolella lausuttuja juttuja kuin mitä vaikkapa Niinistölläkin(nyt siinä lehdistöjutussakin, mikä ylen areenassa ja mikä mielenkiintoinen, molemmat presidentit onnistuivat siinä minusta hyvin omalla tyylillään). Mutta ei tämä minusta paha asia ole, pitää vaan kuuntelijana ymmärtää tyylierot ja keskittyä itse asiaan.
.. Noh, Aika monella on varmaan ollut hetki/hetkiä, kun on ollut syystä tai toisesta ainakin jonkin asteen fiilis siitä, että voisi olla parempi itselle ja/tai jollekin muulle OllaOlematta.. ;P
.. Mut joo.. Elää sitten vaikka hieman Vaarallisemmin/ItseTuhoisemmin, kuin Tylsästi vaan OlisiOlematta, jos/kun kaikki muut vaihtoehdot ja kortit on jo katsottu ja kokeiltu.. Voihan se olla, että Just sieltä sitten löytyykin se juttu joka kääntää Suunnan tai tuo SitäJotain Elämään.. ;P
.. Vaiks Jotain Extremee, Survivalii.. Jne..Jne.. ;P.. Yks Hyvä juttu on (kans) Vaiks itsensä "Rääkkääminen" Hallitusti&Tiedostetusti tai ainakin kohtuu "hallitusti&tiedostetusti" Oikeita juttuja tehden, jotka vievät ajatukset pois tietyistä jutuista ja ehkä jopa tuovat loppujen lopuksi jotain uutta elämään.. ;P
.. Tälläisiä "pakko" Suorittajia näkyy jatkuvasti esim. liikunnan parissa, jos/kun osaa vain nähdä nämä.. Näitä on meinaa aika paljonkin.. Välillä tuntuu, että taitaa olla suurin osa.. ;P
- olisikonäintää
Pitäisi kuitenkin jaksaa ja pystyä ne talousasiansa samaan paremmalle tolalle ja omaisuuttakin saada karttumaan. Nimittäin jos vanhaksi vaikka jotain 5-kymppiseksi asti yksinäisenä miehenä elät, niin eipä siinä sitten ole enää juuri muuta kuin päihteet jos ei varallisuutensa kanssa pelailuakaan ole, minkä kanssa sentään pysyy elämässä kiinni, siksi kun on silloin mielenkiintoa seurata talousasioita ja pelailla sijoituksillaan. Työelämästäkin voi saneeratuksi ulos päätyä jo varhain ja päätyy kuitenkin viimeistään eläkkeelle joutuessaan, ja harrastuksiakin helposti joutuu jättämään, mutta omat bisnekset pysyy elämän loppuun asti, joskin niistä huoliakin on mutta ne siis pitävät elämässä kiinni.
- crux
Hyvä kommentti. Jos kerran joutuu olemaan yksin niin samalla voi kokonaan luopua naisten suosimasta viher-vasemmistolaisesta maailmankuvasta ja pakuriteen sijasta juopotella ja hoitaa sijoituksiaan. Jos vaikka asettaa tavoitteeksi kasvattaa joka vuosi hieman pääomatuloja niin onhan siinäkin tekemistä ja samalla tulee seuratuksi maailmaa vaikka se ei muuten niin kiinnostaisikaan.
Yksi vaihtoehto olisi metsäsijoittaminen. Tekisi itse töitä metsässä, kahvittelisi rauhassa kannon nokassa ja illalla voisi ottaa olutta hyvillä mielin. Yksinäistä mutta kuitenkin jollain lailla laadukasta korviketoimintaa. - goldspoons
crux kirjoitti:
Hyvä kommentti. Jos kerran joutuu olemaan yksin niin samalla voi kokonaan luopua naisten suosimasta viher-vasemmistolaisesta maailmankuvasta ja pakuriteen sijasta juopotella ja hoitaa sijoituksiaan. Jos vaikka asettaa tavoitteeksi kasvattaa joka vuosi hieman pääomatuloja niin onhan siinäkin tekemistä ja samalla tulee seuratuksi maailmaa vaikka se ei muuten niin kiinnostaisikaan.
Yksi vaihtoehto olisi metsäsijoittaminen. Tekisi itse töitä metsässä, kahvittelisi rauhassa kannon nokassa ja illalla voisi ottaa olutta hyvillä mielin. Yksinäistä mutta kuitenkin jollain lailla laadukasta korviketoimintaa.Perityn tai perintöön tulevan omaisuuden kanssa toi on yksinkertaista ja helppoa, muuten aika paljon vaikeampaa.
- olisikonäintää
goldspoons kirjoitti:
Perityn tai perintöön tulevan omaisuuden kanssa toi on yksinkertaista ja helppoa, muuten aika paljon vaikeampaa.
Ei se todellakaan mitään helppoa ole piensijoittajana jos vaikka vähän jotain periikin ja siitä saa pelimerkkejä sijoituksiin. Toki silloin menee jos on oikein hyvää tuuria, mutta tällainen hyvä tuuri ei kohdalle niin vaan osu. Suurin piirtein kaikki ovat pensijoittajia vastaan, verottaja ja ylipäätänsä asenteet kulttuurissa sekä myös sijoitusalalla ihmisten säästöillä tai piensijoittajien varoilla pelailevat n.s. sijoitusalan ammattilaiset. Suursijoittajien intressejä joudutaankin jo pakosta huomioon ottamaan.
Kiinteistöihin sijoittaminen(esim. 1 vuokra-asunto tai 2 tai 3) on hyvinkin riskaabelia nykyään monestakin syytä, mutta en nyt niistä. Pörssi on sittenkin helpompaa, joskin siinä piensijoittajana kannattaa keskittymä nettoamaan paremminkin suht. lyhyen aikavälin kurssien heilahteluista kuin mitä pitää samoja osakkeita pidempiä aikoja. Pörssisijoitukset ovat siitäkin hyviä, että ne on helposti muunnettavissa rahaksi silloin kun niin haluaa(elleivät juuri ole alas notkahtaneet), kun pörssin saa nettipankkiinsa koneelleen ja osto tai myynti on vain vain yksi klikkaus. - olisikonäintää
crux kirjoitti:
Yksi vaihtoehto olisi metsäsijoittaminen. Tekisi itse töitä metsässä, kahvittelisi rauhassa kannon nokassa ja illalla voisi ottaa olutta hyvillä mielin. Yksinäistä mutta kuitenkin jollain lailla laadukasta korviketoimintaa."Hyvä kommentti. Jos kerran joutuu olemaan yksin niin samalla voi kokonaan luopua naisten suosimasta viher-vasemmistolaisesta maailmankuvasta ja pakuriteen sijasta juopotella ja hoitaa sijoituksiaan. "
Tuossa juopottelujutussa on sen verran perää, että tosiaankin varsinkin aloittelevana pörssisijoittajana ja miksei kiinteistösijoittajanakin voi olla hyväksi ottaa vähän viinaa kun niitä ensimmäisiä ostoklikkauksia tai ostoja tekee. Muuten ne voi jäädä tekemättä kun alkaa vaan kelata asioita liikaa. Myynti onkin vähemmän stressaavaa, varsinkin kun voitolla pääsee myymään. Talouspuolen jutut ei kyllä ole mitään n.s. rakettitiedettä, niin että sen puoleen kuka hyvänsä niitä voi harrastaa, ja vähän viinaa juodenkin ne hyvin menee. Toki sen verran matemaattista taipumusta pitää olla, että ynnäilyn lisäksi myös suhteita ymmärtää.
- kaisanoasaa
Juoskaa seinää päin.
- M31veee
Joka päivä ajattelen itsemurhaa, välillä tulee niin paha olo että voisi oikeasti kääntää auton keulan puuta kohti. Ei se paljosta enää kiinni ole.
- MissäNAL
Täällä nyt moni kaipaisi naisasialooserin neuvoja kun ajatukset risteilee, eikä vielä tiedä minkä tekisi. Kiikkuun vai ei..
Hänhän on kovasti tehnyt töitä aiheen parissa joten tietoa varmasti löytyy. - Totuuss
Moni ätmi tekee tänäkin viikonloppuna itsemurhan koska kukaan ei rakasta.
- KukaMuuMukaKuCheek
Junia menee koko ajan.
tuut-tuut-tuut.tttuut - Anonyymi
Sinun pitää aloittaa jostain ja paras on mennä lääkäriin ja sanoa asia suoraan. Todennäköisesti saat apua, ja jo asian jakaminen/kertominen on liike johonkin parempaan. Asiaa ajatellut ja kokenut.
- Anonyymi
Jos sinulla on itsemurha-ajatuksia, hae apua.
Soita kriisipuhelimeen, terveyskeskukseen tai sairaalan päivystysnumeroon tai yöllä varsinkin 112.
Netissä on monia sivuja, joista saat tukea ja helpotusta.
Soita ystävälle tai sukulaiselle.
Tsemppiä!- Anonyymi
Eiköhän aloittaja ole jo tässä 4:n vuoden aikana tehnyt ratkaisunsa.
- Anonyymi
Kolme viikkoa takaperin suihkussa pidin veistä kädessä, kuinka helppoa se olisi.
- Anonyymi
Älä hyvä ihminen tuollaista pohdi vaan hae apua.
Miksi sinä olet noin epätoivoinen?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009