Löysin isoiso vanhempieni vanhasta talosta (on asuttu vielä 70- luvulla) tämmöisen ikivanhan näköradion eli television. Haluaisin vähän kokeilla sitä niin mietin että miten sen saisi yhdistettyä antenniin. Siinä lukee VHF ja siinä kohdalla on kaksi reikää. Millainen viritys pitäisi tehdä että voisi saada jotain näkymään tai edes kuulumaan, voi hyvin olla että vekotin on rikki mutta aina voi kokeilla. :P
Miten tämän saisi yhdistettyä?
5
114
Vastaukset
- myöhä_tapas
Noh, katolla pitää olla VHF-antenni, ja alastulokoaksiaaliin pitää laittaa symmimuuntan josta piuhat niihin kahteen reikään. Sitten pitää tutkia mistä vielä lähetetään analogista TV-lähetystä ja suunnata antenni sinne. Ehkä Venäjältä vielä löytyisi?
Tarvitset testaukseen digiboksin, jossa on rf-modulaattori tai erillisen rf - modulaattorin, jolla saat aikaan vanhan laitteen kannalta kelvollista tv - signaalia.
https://www.satshop.fi/goobay-hf-3300.html
Paljonko olet valmis maksamaan testauksesta? RF -lähdöllä varustetun vanhan digiboxin saattaa löytää joistakin kirpparista tai nettihuutokaupasta.Kahden reiän antenniliitäntä on tarkoitettu symmetriselle 240 ohmin "lapamato" - kaapelille. Se oli koaksiaalikaapeleita vähähäviöisempää ja aikanaan kovasti suosiossa telkkareissa. Nykyisellään testausta varten laittaisin kylmästi koaksiaalikaapelin pään auki ja siitä jakaisin keskijohdon toiseen ja manttelin toiseen reikään. Viiden sentin päähän tuosta kohdasta ehjän kaapelin päälle ferriittinen päälleklipsaistava häiriönsuojauskomponentti tai kaapeli useaan kertaan isomman ferriittirenkaan lävitse.
- Eituumitääntaatusti
Ei sitä antenniliitäntää, siis analogista, nykyään tarvitse muuhun kuin jonkin retron pelikoneen liittämiseen tai videonauhurille, jos toosasta UHF löytyy.
- RobottiKatsooTelevisiota
Siinä on symmetrinen antenniliitäntä 240 ohm. Minulla on digiboksi, jossa on rf-modulaattori, mutta se lähettää vain UHF-alueella (kanavilla 21...45). Eli kaikenkaikkiaan. Tarvitset digiboksin, jossa on rf-modulaattori ja UHF-VHF konvertterin. Niitä myytiin 1970-luvulla, kun kakkoskanavan lähetykset levisivät Itä- ja Pohjois-Suomeen. Alkaa olla vaikea löytää enää edes kirpputoreilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391889En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421377Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81181
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919