Mistähän johtuu että osa ihmisistä

Sylvi-aino

on sitä mieltä, että ei se haittaa jos pakolaiset/turvikset elävät täällä ikänsä veronmaksajien rahoilla tekemättä mitään?

Sitten he sanovat, että kyllähän suomalaisiakin elää pummina. Eli se oikeuttaa heidän mielestään sitten sen, että uussuomalaisetkin voivat elää pummina.

Tuo perustelu ei kestä päivänvaloa, ei voida verrata sossun varassa elävää suomalaista, sellaiseen joka tulee tänne toiselta puolelta maapalloa. Vain sen tähden että saa ilmaisen elatuksen, jota hänen maassaan on mahdotonta saada. Ja saa kaiken lisäksi sellaisen huolenpidon osakseen, josta köyhä suomalainen voi vaan uneksia.

11

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MikäsSiinä

Mitä väliä sillä on mistä se avuntarvitsija tulee? En minäkään haluaisi elättää toisia, mutta kun en voi mitään. Koetan silti olla enempiä riekkumatta.
      Jos saisin päättää vapaasti niin kohta Suomessa ei olisi ainuttakaan aikuisikäistä joutenkulkijaa, eläkeläisiä lukuunottamatta. Maahan saisi tulla jos tulisi töihin ja noudattaisi lakia, - lähteä saisi, vaikkei menisikään töihin.
      Matkustella saisi niin paljon kuin mieli tekee, mutta vain omalla kustannuksella. Väki tervehtyisi kummasti kun juopottelulle pistettäisiin tiukat rajat ja tupakka kiellettäisiin kokonaan, myös nuuska.
      Moni huomaisi, että töissä on paljon mukavampaa kuin työlaitoksessa.

• rajansa.kaikella

Lieksaan tulleet maahanmuuttajamiehet juopottelevat ja tupakoivat jokainen. Tavat kuuluvat kulttuuriin. Kannatan rajojen asettamiseta juopottelulle ja tupakoinnille. Sen pitäisi koskea myös maahanmuuttajia.

• taas.rahakeräys.sodallle

Muistakaa että ette laita siihen lipaskeräykseen rahaa, koska osaa ne sotia ilman meidän avustuksiakin!

• shdhfhhdhd

SPR:lle en anna koskaan mitään, sitä kun ei tiedä mihin rahat lopulta päätyy. SPR:n johtoporukka on muuten kovapalkkaista väkeä, eli kannattaa olla suojatyöpaikassa.

• Vaikka väitin, että lepo on paras lääke sairaalle;) Niin eihän tässä malta ihan täysin levätä.
      Olen aloittajan kanssa pitkälti samaa mieltä. Kommentoikaa toki, niin kykyjeni mukaan vastaan tarpeen vaatiessa.

MikäsSiinä ajatukset ovat selkeän epäristiriitaisia korostaen kohtaa ” mutta kun en voi mitään”. Kyllä voi, jos tahtoo ja haluaa. Hegemonia on taas eri asia;)

• MikäsSiinä

” mutta kun en voi mitään”. Kiitos, se oli hyvin sanottu. Tuo epäristiriitainenhan tarkoittaa ristiriidatonta eli helposti ymmärrettävää - esimerkiksi. Sellaiseen ilmaisuun olen (useimmiten) pyrkinyt, vaikka joskus käytän ehkä tarpeettoman pitkiä lauserakenteita..
        Jätän nyt sanomatta miltä tuo sinun kommenttisi vaikuttaa - noin kokonaisuutena.

Kehuistasi huolimatta muistutan samalla, että sinunkin olisi aika lopettaa se muitten kustannuksella eläminen.

• No niin. Onko minulla nyt rasistin leima otsassa? Lisäkysymyksen heitän; mitä tarkoittaa se, että autoin hyväntahtoisesti hymyillen somalian täällä olevaa kansalaista Lieksassa tänä päivänä. Autoin häntä hänen ongelmassaan, kuten hyvän "partiolaisen" kuuluukin tehdä.

Ihmiset ovat ihmisiä. Asiat ja asioiden hoito riitelevät keskenään! Ei nyt muta vaikka olisikin paljon sanottavaa monille eri osapuolille!

• Ja painakaa muuten vaikka mutaanne sananne, jos ei parempaan pysty! Silloin ollaan niin hiljaa. Niin hiljaa. Ja jos ei osaa olla hiljaa, hiljentäjiä löytyy;)

• rhghfhfh

No mikä hätä sillä oli?

Oliko "hyvät tädit" jättäny somalin pulaan?

• Pelkkä kielellisen epäymmärryksen ja toisaalla olevan kautta tulevan teknologisen käyttöesineen harmittava johdonmukaisuuden puutteellinen ymmärrys, mutta vain hänen taholtaan. Osittain autoin häntä myös hyväntahtoisella elekielellä. Saattoipa olla, että katsoimme luottamusta silmiin yli kansainvälisten rajojen;)

PS. Tulee jos tulee;)

• haettaahan.tuo

Ei kai tuo haittaa, ainakaan niitä jotka elävät samalla tavalla maksamatta lainkaan veroja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      91
      2675
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1724
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1622
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      20
      1599
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1427
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe