Lieksan lehdessä oli juttu mitenkä Mirja pääsi ysin liikuntanumerolla lähetin hommiin ura on hyvin kehittynyt peräti 45 vuotta. minä hain kauppakoulun todistuksella myös lähetin paikkaa oliko vuonna 1977 työkokemusta piikahommista kauppa apulainen noin kaksi vuotta. Kaupungin sihteeri oli Marttala. muistan nimen vieläkin kun hain lähetin työpaikkaa ja tein työhakemuksen niin Marttala kysyi oletko naimisissa olin vielä 22 vuotias neiti. en myöskään päässyt lähetin paikkaa. myös kirjastoon en päässyt edes työllistämistuella taisi olla kirjastotoimenjohtaja Mikkonen. sama asia kysyttiin onko naimisissa. Yli 40 vuotta on koko elämä työttömänä työhistoriaa alle viisi vuotta loput työelämävalmeuusta kaksi vuotta ja kuntouttavaa työtoimintaa 8 vuotta eipä eläkettä ole kertynyt lainkaan huonoista palkoista Kelalta päästös eläketuelle. en vielä yli 60 vuotiaaksi työrajoitteinen haluaisin tehdä työtä mistä saa kun piika ja vanha. Työvalinnat ovat tämmöisiä Lieksan kaupungilla ja muualla Lieksaa, haluaisin tietää onko muilla samoja ongelmia työnhaussa? kuin minulla ei ollut hakea työtä edes 70-luvulla
Mirja pääsi liikuntanumerolla lähetin hommiin
16
230
Vastaukset
- Muhelinpuuroks
Vai hait sinä kauppiksen todistuksella lähetin hommia. Täytyy vain hämmästellä mikä oli syynä kun et tullut valituksi.
- Ekatyöpaikkamonelle
Nykyään kaupungin hommiin pääsee sellaiset jotka ei muualle kelpaa.Hoitoala pois lukien.
- NenänkaivuutaKaiketi
No entäs ne jotka eivät pääse edes sinne kaupungin hommiin? Tarkoitan nyt mm. sinua.
- tanelitto
Näin on. Määttänenkin haki jos minne ennen Lieksaa. Sitten tänne otettiin. Sama oli perusturvajohtajan laita. Mihinkään ei ole kelvannut, tänne haluttiin. Näin moni muukin.
- poliittisetFossiilit
tanelitto kirjoitti:
Näin on. Määttänenkin haki jos minne ennen Lieksaa. Sitten tänne otettiin. Sama oli perusturvajohtajan laita. Mihinkään ei ole kelvannut, tänne haluttiin. Näin moni muukin.
Kuka kyläpäällikköä haukkuu, ei tunne miestä. Määttänen on mies paikallaan. Osaa kuunnella ja kun asian esittää, ei sano ensimmäisenä Ei.
Määttänen sai positiivisen ryhtiliikkeen Lieksan aiempaan miellyttämis asioidenhoitoon. Sama liike kun siirtyisi vielä noihin poliittisiinryhmiin, niin Lieksaan voisi odottaa valonpaistavan. - että.sillä.lailla
poliittisetFossiilit kirjoitti:
Kuka kyläpäällikköä haukkuu, ei tunne miestä. Määttänen on mies paikallaan. Osaa kuunnella ja kun asian esittää, ei sano ensimmäisenä Ei.
Määttänen sai positiivisen ryhtiliikkeen Lieksan aiempaan miellyttämis asioidenhoitoon. Sama liike kun siirtyisi vielä noihin poliittisiinryhmiin, niin Lieksaan voisi odottaa valonpaistavan.Muuramesta kuuluu vain hyvää palautetta Määttäsen virka-ajalta. Kehitti toimintoja ja saa edelleen kiitosta.
- Voe.Mahoton
Niinpä on nuo kunnan työt. Elinvoimapuolelta löytyy kiljunkeittäjä ja nuotiopaikkojen tarkastaja. Töissä ollaan milloin kyetään. Palkka juoksee.
- Pellet.kärkeen
Valtuutettu Marjeta kaipaili viimeviikon Lieksan lehdessä lisää notkeutta tekniikkaan ja varsinkin maankäyttöön. Taitaa olla kohmakankeutta kun jumittaa. . . . . . Vai onko tämä sitä uutta elinvoimaa.
Hyvin touhu kuvastaa Lieksan tulevaisuutta. - eliittihoidokki
Pääseepi myös poliitiikkojen ja virkamiesten lapset töihin kunnalle. Kumma kun noita määräaikaisiakaan työsyhteita ei voida julkisesti täyttää.
- En_ihmettele_yhtään
jos aloittaja ei ole saanut koskaan töitä. Ei tarvitse kuin katsoa tuottamaansa tekstiä niin huomaa ettei siinä ihan täysillä valoilla mennä.
- äidinkieli.tärkein
Olen samaa mieltä. Kyllä peruskoulussakin oppi äidinkielen ja kirjoitustaidon, jos oppimishalua riitti. Pakkohan ei ollut koulussa tehdä mitään, kun luokallejäämispelkoa ei ollut. Osa ajelehti ja ajelehtii vieläkin koulun läpi oppimatta lukemaan ja kirjoittamaan. Lukutaidottomia peruskoulun käyneitä alkaa olla jo Suomessakin paljon, mutta ei onneksi vielä Amerikan malliin.
- tunnistnvw
hän oli piikana Mönnikatu 12 70-luvun alussa rosvoili varasti huulipunaa vaatteita ruokaa pirtua jne. talonväki ilmoitti työnvälitykseen näin pitää tehdäkin rötökset piti korvata kovalla työllä ei saannut mitään palkkaa kitki juurikasvi pellolla kantoi multasankkoja palkaksi käytetyt vaatteet jne. siksi hän ei ole saannut työpaikkaa koskaan ei lähetin hommia muutenkin on heikkoälyinen ulkonäöltään ruma rimsuvaatteineen tulevaisuus tuhottu saa kansaneläkkeen. Jokaisen työttömän rikostausta pitää selvittää onko oikeuttaa työttömyysturvaa vanhat rötökset vaikuttavat työpaikan saantiin työnantajalla pitää olla oikeus tietää työnhakijasta rikostausta kun valitaan työpaikkaan. TUNNEN PIIKAIHMISEN
Minun mielestä Määttänen ihan pätevän oloinen kaupunginjohtaja.Innostuneesti asioita ajaa eteenpäin.
- laiskalähetti
Minkä oli nimimerkki työhakuvaikeuden liikuntanumero? Oliko 6 tai 7? Lähetiksi ei pääse jos ei ole kiitettävä. Lähetti, laiskempikin, joutuu työssään liikkumaan.
- sukulais
Onneksi ei tullut veronmaksajille kuluja häneltä estettiin lasten hankkiminen 70 luvulla steriloitiin jos lapsia olisi tullut eivät olisi työllistyneet työelämää te-toimisto ei tiedä tapauksesta mitään hänellä ei olllut mahdollisuutta pärjätä työelämässä edes lähettinä en ymmärä miksi maksettu työttömyystukia yli 40 vuotta . työsuhteita ei solmita heikkoälyisille ei suoriudu työtehtävistään ainot työllistäjä on kuntouttava työtoiminta. Tarkennan sukulaisena kyllä työnantaja näkee työntekijästään ominaisuudet onko työhön vain kykenemätön
- allaaew
Vain rumilus kirjaston hommiin ähä kutti ei päässyt ulkonäöltään ruma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039