Valko-Venäjä aikoo ryhtyä taas sakottamaan työttömiä, kertoo riippumaton tv-kanava Belsat.
http://belsat.eu/en/
Valko-Venäjällä alettiin viime vuoden lopulla soveltaa "parasiittilakia", jonka perusteella työttömille voitiin määrätä noin 200 euron suuruinen maksu sosiaaliturvan varassa "loisimisesta". Käytännössä maksuja määrättiin ihmisille, jotka olivat olleet yli puoli vuotta työttömänä viimeisen vuoden aikana.
Lain tarkoitus on patistella työhön kykenevät henkilöt töihin ja sitä kautta rahoittamaan julkisia menoja. Lain virallinen nimi viittaa sosiaaliturvan ehkäisyyn. Lakia ei sovellettu alaikäisiin, vammaisiin, eikä yli 55-vuotiaisiin naisiin tai yli 60-vuotiaisiin miehiin.
- Nämä ulkomaalaiset kanavat näin nettiaikaan tuo paljon tietoa, jota meidän ei niin tuo esille.
Presidentin mukaan Valko-Venäjällä on vähintään puoli miljoonaa työtöntä, joista 200 000:n ei tarvitse maksaa veroa, koska he ovat sairaita, vammautuneita, monilapsisten perheiden vanhempia, tai muusta elämäntilanteeseen liittyvästä syystä kyvyttömiä työllistymään. Lukašenkan mukaan lakia sovelletaan kuitenkin loppuihin 300 000 ihmiseen.
Belsatin mukaan uudistettu laki on esitelty Lukašenkalle ja hänen odotetaan saattavan sen voimaan lähiaikoina.
Valko-Venäjällä asuu noin 9,5 miljoonaa ihmistä. Maan talous on kehittynyt jo pitempään heikosti.
Ennen meidänkin kommunistit sanoi, ettei ihannemaassaan Neuvostoliitoss ole työttömiä lainkaan, ja työläiset siellä on miljonäärejä. Uskoi ken tahtoi.
Ei enään punikkila ihanne Neuvostoliitto
10
159
Vastaukset
- Kuulisi.mielipiteensä
Osmium, kun ihannemaasi tekee tuollaista ?
Mitä tuumit. - Me.elämme.onnelassa
Heihin verraten, meillä on ihmisarvoa.
Meidän vasurit ja sosialistit haluaa maammekin tuollaiseksi.
He ei osaa kehittää maata lainkaan. Kommunistit meillä jo melkein loppu.
Ay liikkeissä enään muutamia lakko tehtailijoita. Tuskin Halosen Tarjakaan
enään vaatisi meitä liittymään Neuvostoliittoon. tai mistäpä tuon tietää ?
Tuomiojan Erkki ei kantojaan paljon näytä muuttaneen. Vakaumus kummallakin
niin vahvaa. - 6tonnii
Enään-mies tuottaa palstalle "sisältöä" mieliaiheestaan Neuvostoliitosta. Eikä ihme, sillä Enään-mieskin on naapurimaan työläisten tavoin miljonääri.
Isä Homelius, tehtailija, jakoi ennakkoperintöä ja sen myötä Enään-miehestä tuli varakas. Viime jouluna Enään-mies muutti isä Homeliuksen osakkeet käteiseksi ja jakoi rahat paikkakunnan köyhille. Rahaa oli Enään-miehen lausunnon mukaan niin paljon, ettei kaikkea saatu jaettua.- Jos.oikein.luulen
Zalminacci kirjoitti:
Enään-majuri on täysiverinen idiootti koko karmeudessaan. Varsinainen peruskepu.
Majuri on persu ?
- BrodinsMonovering
BrorErik1974odin kirjoitti:
Kyllä hän persu on.
Edes persu ei ole noin helvetin typerä! No, UV ehkäpä.
BrodinsMonovering kirjoitti:
Edes persu ei ole noin helvetin typerä! No, UV ehkäpä.
Muistatko ite-Jytilä, kun se kyläläinen joka mopolla ajeli..
Jolle me aina naurettiin...
Iskältä terveisii.
- kuusisenkansan.armee
Kopysin lantasaapas aikoo siis nyhtää lisää rehellisiltä ihmisiltä ränsistyvälle maaseudulle. Ryharovitsia ei kyllä Sipilän tavoin ole älyllä pilattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909