Äiti ei päästä mihinkään

Jossu132

Oon 13-vuotias tyttö. En tiiä onks tää Iha normaalia, kun äiti ei päästä melki minnekään. Nään kavereita tosi harvoin vapaa-ajalla, en pääse kavereille yöks enkä ees kylään. Ja ainaku pääsen vaik kaupungille nii heti "minne meet? Kenenkaa meet?"yms. Enkä saa olla 19.00 pitempää. Ku johtuuks tää siitä ku oon perheen nuorin? Ku ei mun iso veljelle oltu tällee, se sai mennä kavereille ja niille yöks ja sai olla keskellä yötäki keskustas yms. Kertokaa kokemuksii tai jotai.

2

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On toi ihan normaalia. Ja ole nnellinen, et oma äitis välittää susta, kun mä oon nähny kaupungilla ja muuallakin lapsia ja nuoria, joiden vanhemmat ilmeisesti ei välitä jälkikasvustaan yhtään, kun ne antaa niiden törttöillä ulkona ja muuta roskaa, eivätkä vahdi heitä yhtään. Ja ne lapset ja nuoret eivät välitä mistään, vaan riehuvat ja kiusaavat muita.....se on sitä vapaata kasvatusta tollanen. Kun itse ilin ton ikänen ( nyt olen 41-v), olin mieluummin kotona sisällä katsomassa tv:tä yms, enkä ulkona olemassa häpeäksi kenellekään.....nyt isosiskollani on 3 kouluikäistä poikaa, esikoinen on 14-v, seuraava on kuukauden päästä 12-v ja viimeinen on 10-v. Keskimmäinen on vammainen. Odottele nyt vain, että kasvat aikuiseksi. Sitten voit tehdä mitä haluat, eikä äitisi voi siihen vaikuttaa. Tollasesta äidistä voisi olla onnellinen yks jos toinenkin nuori. Että se välittää edes vähän, vaikkei se siltä aina tunnukaan. Vanhempana kiität varmasti äitiäsi tästä. Anna olla vain, tapaat varmasti kavereitasi koulussa ihan tarpeeksi, ettei niitä tarvitse nähdä enää kovin koulun jälkeen. Kuka sellaista haluaa, et ne kaverit on koko ajan vaatimassa ties mitä ja kaikkea.....? En mä ainakaan ! On kivempi olla yksin tai perheen kesken, kun ei ole koulua, eikä vanhemmat oo töissä. Mites on, pelaatteko te perheen keksken koskaan mitään kiinnostavaa ? Itse tykkäsin ton ikäsenä pelata paljon Afrikan tähteä ja maijaa (norm. pelikortit). Sit, kun tuli myöhemmin tietokoneet, niin silloin tykkäsin paljon pelata Nero 2000-peliä. Se oli sellainen ns. tietokilpailupeli, sai valita itse aiheen ja sai pealata joko tietokonetta tai kaveriaan vastaan. Se oli hauskaa ja opettavaista. Ja sitten myöhemmin tuli se joku Hugo-peli, tietokonepeli kanssa, ja sitä tykkäsin pelata. Nyt olen ryhtynyt pelaamaan papunet.fi-sivuston pelejä, ja sieltä muistipelin valokuvilla ja 12 paria. Sitä voi pelata yksinkin. On siellä muitakin pelejä. Se on tosin enimmäkseen vammaisille tarkoitettu sivusto, mutta kyllä siellä saa muutkin käydä. Kannattaa kokeilla, jos on netti käytös jossakin. Ja ne kuvat voi itse valita, on muitakin vaihtoehtoja. Mutta valokuvat on selkeimpiä, että niistä saa kunnolla selvän.

• kysyomalta

isältä lupa ; voit myös muuttaa isällesi mikäli vanhempasi ovat eronneet. olet jo yli 12 vuotias-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe