Olen aika sosiaalinen ihminen, ja minulla on huomattavan laaja ystäväpiiri. Ystäväni ovat etupäässä ihan duunaritaustaista väkeä, mutta sellaisiksi erittäin fiksuja.
Keskustelen ystävieni kanssa lähes aiheesta kuin aiheesta, mikä sattuu milloinkin olemaan ajankohtaista. Yksi aihe on silti vertaansa vailla; psykologia. Jokaisella ihmisellähän on oma psykologiansa, aihe on näinollen ihan rajaton. Voimme keskustella kaikkien tuntemiemme ihmisten psykologioista.
Ystäväpiiriini kuuluu yksi hivenen "lukeneempi" tyyppi, oikea pahanilmanlintu. Sanotaan ystävääni nyt vaikka "Jaakoksi", tämä persereikä pilaa keskustelumme ihmisten psykologiasta aina sattuessaan kanssamme yhtä aikaa kahville.
"Jaakon" mielestä psykologia on tiedettä, eikä siitä voi puhua perehtymättä alaan yliopistossa. Olen joskus yrittänyt vääntää "Jaakolle" rautalangasta, että esimerkiksi minun psykologiaani ei edes voida käsitellä yliopistolla, koska olen käynyt koko laitoksella vain kerran, 1998 ja silloinkin vain silloisen naisystäväni kanssa syömässä yliopiston ruokalassa. Paikka oli Helsingin yliopisto, ja siellä oli jo tuolloin tarjolla kasvisruokavaihtoehto jonka naisystäväni valitsi. Itse söin lihapullia.
Koen tilanteen hivenen ahdistavana, aivan kuin tiedeyhteisö haluaisi kaventaa sananvapauttamme ja omia psykologian. Onko muilla samantapaisia kokemuksia "älyköistä"?
Tiedeyhteisö yrittää omia psykologian
keittiöpsykologia
0
98
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774