Vaimon kanssa meillä on vapaaehtoiset eläkevakuutusäästöt. Niiden mukaan voimme alkaa käyttää niitä jo 60 täytettyämme...
Jos 60 vuotiaana jään pois työstä ja alan käyttämään vapaaehtoisia eläkesäästöjäni olenko kuitenkin oikeutettu saamaan myös työttömyyskorvausta?
Kun aikanaan jään työeläkkeelle ja vaimoni on työtön. Vaikuttaako työeläkkeeni suuruus vaimon työttömyyskorvaukseen?
Pari kysymystä
6
1365
Vastaukset
- mitenolisikin
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos asut vuokralla, se vaikuttaa asumistukeen, jos on itse säästetty eläke. Lisäksi työeläkkeen suuruus vaikuttaa tulevaisuudessa kansaneläkkeen suuruuteen. Työttömyyskorvaus yhdessä eläkkeen kanssa, en usko että onnistuu kauan, jos ollenkaan.
- eivaikuta
Ei vaikuta.
- näinononon
Kyllä sinä työttömyyskorvauksen saat jos esim. 61 vuotiaana jäät työttömäksi. Eikä siihen vaikuta omat vapaaehtoiset eläkemaksusi. Voit työttömänä siis nauttia myös niitä työttömyyskorvauksen lisäksi.
- Olavikolavi
Eiköhän tuo olisi parasta kysyä vakuutusyhtiöstä tämän suoli24 sijaan.
- Mauria
Olen 60-vuotias työtön, saan ansiosidonnaista päivärahaa ja nostan myös vapaaehtoista eläkettä.
- teretule
Kun lopetin 58 vuotiaana en ollut sairas enkä työtön siis en halunnut töitä. Koska Ruotsissa ei ole terveitä työttömiä. Näin oli 2005 nyt kohta vuosi 2018. Tämä on maa missä pitää ajatella omilla aivoilla ei kuin Suomi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709