Pari kysymystä

Mork

Vaimon kanssa meillä on vapaaehtoiset eläkevakuutusäästöt. Niiden mukaan voimme alkaa käyttää niitä jo 60 täytettyämme...

Jos 60 vuotiaana jään pois työstä ja alan käyttämään vapaaehtoisia eläkesäästöjäni olenko kuitenkin oikeutettu saamaan myös työttömyyskorvausta?

Kun aikanaan jään työeläkkeelle ja vaimoni on työtön. Vaikuttaako työeläkkeeni suuruus vaimon työttömyyskorvaukseen?

6

1365

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenolisikin

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos asut vuokralla, se vaikuttaa asumistukeen, jos on itse säästetty eläke. Lisäksi työeläkkeen suuruus vaikuttaa tulevaisuudessa kansaneläkkeen suuruuteen. Työttömyyskorvaus yhdessä eläkkeen kanssa, en usko että onnistuu kauan, jos ollenkaan.

• eivaikuta

Ei vaikuta.

• näinononon

Kyllä sinä työttömyyskorvauksen saat jos esim. 61 vuotiaana jäät työttömäksi. Eikä siihen vaikuta omat vapaaehtoiset eläkemaksusi. Voit työttömänä siis nauttia myös niitä työttömyyskorvauksen lisäksi.

• Olavikolavi

Eiköhän tuo olisi parasta kysyä vakuutusyhtiöstä tämän suoli24 sijaan.

• Mauria

Olen 60-vuotias työtön, saan ansiosidonnaista päivärahaa ja nostan myös vapaaehtoista eläkettä.

• teretule

Kun lopetin 58 vuotiaana en ollut sairas enkä työtön siis en halunnut töitä. Koska Ruotsissa ei ole terveitä työttömiä. Näin oli 2005 nyt kohta vuosi 2018. Tämä on maa missä pitää ajatella omilla aivoilla ei kuin Suomi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60