"Tulevaisuudessa Suomessa ajetaan hybridiautoilla"

Niinsiinäonkäynyt

41

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaEiVoiOnnistua

      Entäpä sitten? Valitettavasti Toyotalla ei ole tarjolla kuin vanhentunutta tekniikkaa ja pirun ruostuvissa ja rumissa korimalleissa ilman mitään hyvää ominaisuutta.
      Tulevaisuudesta ei kukaan oikein voi olla varma ja nykyiset hybridit ovat käytännössä vanhentuneita jo seuraavana vuonna kun uutta parempaa tekniikkaa pukataan markkinoille, tosin Toyotalla on kova kiire tavoittaa muut ja siitä saimme lukea tämän päivän lehdistäkin.

    • missä.tarkat.kysymykset

      "33 prosenttia kertoo voivansa harkita melko varmasti tai varmasti hybridiautoa jo nyt."
      Voihan sitä harkita mitä vain mutta ostaminen on eri asia.

    • Tero.tietää

      Toyotan hybriditekniikka yhdistettynä vähäpäästöiseen bensiinimoottoriin on edelleen parasta mitä automaailmassa on tarjolla, mutta yhtiössä tehdyillä muutoksilla pyritään menemään seuraavalle tasolle edelleen luotettavimpana automerkkinä.
      Toyota on niitä harvoja autonvalmistajia, jota ei ole uhkaamassa miljardisakot tulevien päästörajoituksien astuessa voimaan. Nykyiset mallit riittävät alittamaan nämä vaatimukset selkeästi.
      Ladattavissa sähköautoissa Toyota ei ole markkinajohtaja, mutta erinomaisesti Suomen olosuhteissa toimivia malleja ei ole millään muullakaan valmistajalla tarjottavana.

    • liikenteen.painopiste

      "Ladattavissa sähköautoissa Toyota ei ole markkinajohtaja, mutta erinomaisesti Suomen olosuhteissa toimivia malleja ei ole millään muullakaan valmistajalla tarjottavana."

      Ei ole tojo markkinajohtaja eikä tulekaan.
      Sen sijaan on täysin tuubaa etteikö muilla valmistajilla olisi Suomessa toimivia ladattavia autoja. On ollut jo monta vuotta mutta kun terot elävät siellä syrjäkylillä eivätköä ymmärrä että 80% Suomen ostavoimasta asuu täysin eri olosuhteissa kuin kaukana kinttupolkujen päässä.
      Tervetuloa katsomaan kehäteille missä Suomen autolla liikkumisen painopiste on.

      Kainuun vanhat Avet ovat menneisyys, ei tulevaisuus.

      • betonislummi

        Vain pieni osa autoista on siellä "kehäteillä". Suurin osa on kuitenkin niiden ulkopuolella.


      • Käjessäkuitenkin

        Yhdysvalloissa tänä vuonna ladattava Prius on ensirekisteröintitilastossa toisena.


      • näytähän_faktaa

      • Totuus_tämäkin
        betonislummi kirjoitti:

        Vain pieni osa autoista on siellä "kehäteillä". Suurin osa on kuitenkin niiden ulkopuolella.

        Siinä kaveri oli kyllä oikeassa, että suurin osa kolaroiduista autoista seisoo juurikin matukylä hesan kehäteillä, kas kun se talvi on aina yllättämässä juurikin hesalaiset urpot.


    • kova.paikkako

      "Ei ole tojo markkinajohtaja eikä tulekaan. "

      Kristallipallostako katsoit? Onko sama pallo jonka mukaan Skodankin piti mennä Toyotasta ohi tänä vuonna ja Volkkarin olla suurin ja kaunein. Eikö näyttänyt ollenkaan vokkelon mahalaskua?

    • 5-vuodenpäästä

      silti niitä ei kukaan osta! Miksi?

      Tekniikka on huonoa, liian keskeneräistä ja kallista!
      Markkinoilla ei ole yhtään oikeasti järkevää hybridiautoa, ideana loistava joskus tulevaisuudessa

      Veikkaan että oma autoni on 5 vuoden päästä hybridi, tai aikaisemmin jos joku
      muu sen omistaa = työsuhdeautona mutta ei omalla rahalla

    • jokin.sanoo.ei

      Toyotan pitäisi laittaa sekä ladattava että ei-ladattava Prius täysin uusiksi, mikäli aikoo kasvattaa sen myyntiä Suomessa. Nykyinen ei vain kelpaa ostajille.

    • Toyotakotaasykkönen

      "Tekniikka on huonoa, liian keskeneräistä ja kallista!"
      Aika outo väite, Prius kun on kuitenkin yksi markkinoiden kestävimmistä ja luotettavimmista autoista. Ei silloin voi tekniikka olla kovin huonoa. Onhan Toyota suunnannäyttäjä hybriditekniikassakin jota muut kadehtivat.

    • Seliseliaasit

      Minua ei vit....kaan kiinnosta, millä Saksalaisilla romuilla holmöläiset ajelee. Meidän talossa on Honda ja Toyota ja ollaan helkkarin tyytyväisiä. Ei mulla muuta.

    • Toyota_Hybrid1

      harmi että vw on jäänyt 20vuotta kehityksestä jälkeen. ei edes toimivaa hybridautoa ole saanut kehitettyä. vain vanhanaikaista ja tappiollista TSI, TDI ja DSG tekniikkaa suoltaa kansalaisten murheeksi. aasialaiset automerkit menevät kaukana edellä...

    • uudet.ostetaan.etelässä

      "Vain pieni osa autoista on siellä "kehäteillä". Suurin osa on kuitenkin niiden ulkopuolella."

      Jossain vaiheessa autot menevät kuolemaan maalle, mutta uudet ostetaan isoissa kaupungeissa.
      Tänä vuonna Uusimaalla on rekisteröity 44.000 autoa, Varsinais-Suomessa 8.600.
      Pohjois-Karjalassa 2.000, Kainuussa 800.
      Tuosta kuvasta kun yhdistää pisteet niin näkee hyvin selkeästi että kehä-kuskien tarpeiden täyttäminen riittää uusiaen autojen myymiseen. Niillä ei ajeta paukkupakkasissa 300 km, korpitaipaleilla.

      • voikauhiaa

        Onko Uusimaa kehätien sisäpuolella? Olisi hesalaisella viherpiiperäjällä melkoinen riski lähteä kehäkolmosen ulkopuolelle, susirajan taakse ja vielä paukkupakkasella neuvostoliittolaisvalmisteisella taaviskodalla.


    • Dinosaurus.ei.myy

      "Aika outo väite, Prius kun on kuitenkin yksi markkinoiden kestävimmistä ja luotettavimmista autoista. Ei silloin voi tekniikka olla kovin huonoa. Onhan Toyota suunnannäyttäjä hybriditekniikassakin jota muut kadehtivat."

      Priusin ominaisuuksia ei kadehdi kukaan 35.000 euroa autoon sijoittanut kuluttaja. Samoin mikään autonvalmistaja ei kadehdi Priusin myyntilukuja.

      Kaikinpuolin yli 20 vuotta vanha juttu josta kukaan ei ole enää kiinnostunut. Lupaan morjestaa kun ensimmäinen uuden sukupolven Prius tulee liikenteessä vastaan. Ei ole vielä näkynyt.

      • Voi vittu mitä järjen juoksua onko lääkkeet jääny ottamatta?


      • aivan.selvä.juttu
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Voi vittu mitä järjen juoksua onko lääkkeet jääny ottamatta?

        Prius on törkeän huono auto 35.000 euron hintaluokassa. Se kai on on kiistaton asia.
        Samoin se että Priusta rekisteröidään muutama per kuukausi, Ei paljon aihetta hurraahuutoihin Tojon myynnin kuukausikokouksissa,

        Ainoa missä Prius on hyvä on sen bensankulutus. Siitäkään ei ole paljon iloa kun ottaa huomioon kokonaiskustannukset.


    • huomioitsija

      Suurin osa Kehien sisäpuolella autoilevista ei pysty lataamaan autoon juuri muualla kuin ostoskeskusten parkkihalleissa ja onhan järjen vastaista lähteä ajelemaan latauspistokkeelle, jotta pääsisi taas aamulla sähköllä töihin.
      Melkein kaikkien töpselihybridien kulutukset ovat huimaavan korkeita kun sähkö loppuu, mm BMW:n kulutus on kaupunkiliikenteessä jopa 15l/100km. Toyotalla pääsee koko ajan 4l/100km tuntumaan.
      Pienissä maaseutukaupungeissa se olisi toimiva silloin kun ajelleen taajaman tuntumassa, mutta siellä ihmiset eivät vielä koe tarpeelliseksi säästää ympäristöä kun suosituimmat käytettynä maahantuodut saksalaiset savuttavat vielä ihan kiitettävästi ja itsetunto kohoaa kun baijerilaisen perä liukuun saadaan. Niitähän siellä maalla nykyisin ostellaan ei Toyotia niinkään.

    • ladattava.tulevaisuus

      "Suurin osa Kehien sisäpuolella autoilevista ei pysty lataamaan autoon juuri muualla kuin ostoskeskusten parkkihalleissa ja onhan järjen vastaista lähteä ajelemaan latauspistokkeelle, jotta pääsisi taas aamulla sähköllä töihin. "

      Toisinpäin sanottuna pääkaupunkiseudulla asuu satojatuhansia kuluttajia joille on mahdollista ladata autonsa kotonaan. Sen lisäksi on hyvä ymmärtää että todella iso osa kehä III:n liikenteestä ajetaan sellaisten ihmisten toimesta, jota asuvat kehyskunniussa. Menepä katsomaan aamulla ja illalla motareiden liikennevirran tiheys ja varsinkin sen suunta niin saat käsityksen mistä puhutaan.
      Ladattavat autot ovat todellinen vaihtoehto sadoilletuhansille suomalaisille. Tyotan mukahybridi on oikeasti bensa-auto joka kuluttaa 0,5-1,0 litraa vähemmän bensaa kuin nykyaikaiset bensakoneet. Siksi niitä ei koskaan lasketa vaihtoehtoista polttoainetta käyttäväksi autoksi. Ja se on juuri niin.

    • Silkkaa_roskaa

      Just.. Vastahan viime perjantaina kävin paikallisessa Toyota liikkeessä varaosa tiskillä, ja päätin sitten samalla katsastaa autokannan hallissa. Eipä aikaakaan, kun liikkeen itse johtaja, jonka tunnen entuudestaan kipitti paikalle kyselemään, että mikäkö laitetaan pakettiin. Katsahdin kaveria, ja kysyin, oletko oikein tosissasi.. Sanoin tälle, että euroopassa tehtyä paskaläjää en ensinmäistäkään huoli, ovat laadultaan ja teknisiltä ominaisuuksiltaan sellasta kuraa, että oksennus tulee samantein. Kaiken lisäksi kaikki uudet paskaläjät, oli merkki mikä tahansa, näyttävät auton merkkiä lukuun ottamatta aivan samoilta. Kävelimme siihen vaihtoautojen rivin eteen, josta näkyi rivissä kaikien paskaläjien keulat, ja jossa oli kaiken merkkisiä kiesejä, ja sanoin, kattos nyt tästä rivin päästä kaikkien keulaa, siis ihan samanlaisia on kaikki. Tuumasinpa myös, että tätä vvt konetta Toyotalla, ei voi ikinä verrata kunnon 4A-FE koneeseen, VVT on nipussa 60000km jälkeen, ja 4A-FE sen kun jatkaa toimintaansa maailman tappiin. Kysyinpä myös, että montakos Renaulttia olette myyneet tänä vuonna jo? Tästä kaveri hämmenty ja mietti hetken, ja kysyi että mikä Renault? Proase vastasin tähän, eihän siinä Toyotalta ole kuin merkit ja pyörännavat. Voidaaankin sanoa, että eipä juuri yhdelläkään ns. autonvalmistajalla ole olemassakaan enää omia kiesejä, vaan ovat sellaisia sekasikiöitä, että tollasta sontaa ei vaan voi ostaa. Siksi pitäydyn jatkossakin vain aidoissa Japsi Toyotissa, joissa laatu on ylivoimaisen luotettavaa euroopassa tehtyihin sekasikiöihin, jotka on parsittu satojen alihankkijoiden roska osista kasaan, ja joka kootaan samoilla tehtailla merkistä riippumatta. Tämä toki paikallisen Toyota liikkeen johtaja ja tuttuni jo tiesikin, että minulle kelpaa vain aidot Japanilaiset Toyotat, euroopassa tehdyt sekasikiöt jätän muiden murheiksi ja korjattaviksi, sekä takaisinkutsutuiksi, joita muuten Toyotallakin on vähintään 2 vuosittain. Sama takaisin kutsu koskee kyllä muitakin merkkejä vuosittain nykyisin. Japanilaisissa Toyotissa ei ole koskaan ollut takaisinkutsuja, joten kertoo sekin jotain nykylaadusta.

      • SatuilevaTollo

        Sinä surkea, kurja, sairas, itsetunnoton trolli. Tuollainen pikkupojan tollo ei edes autoliikkeen johtajia tapaile. Kirjoita lasten kirja, äläkä työnnä tänne kuvitelmiasi. Satusetä.


      • Silkkaa_roskaa
        SatuilevaTollo kirjoitti:

        Sinä surkea, kurja, sairas, itsetunnoton trolli. Tuollainen pikkupojan tollo ei edes autoliikkeen johtajia tapaile. Kirjoita lasten kirja, äläkä työnnä tänne kuvitelmiasi. Satusetä.

        Ai trolli, kyllä minä kuule kyseisen kaverin tunnen, ja oikeastaan koko väen siinä talossa, aivan kuten tunnen Toyotat 70-luvulta asti kuin omat taskuni, joten sinuna en noin typeriä kommentteja edes kirjoittelisi, kas toisille Toyota on harrastus, ja toiset soittaa suutaan, kun muuhun ei pysty, vai kateuttasiko huutelet, kun löytyy kaveri joka tietää pikkasen enemmän kuin sinä ihan kokemus pohjaltakin jo, että kukako se trolli olikaan tässä?


      • ymmärrys.kateissa

        Nyt näyttää siltä että trollinmetsästäjä on taas aivan hukassa ja käy vanhanliiton Corolla-miehen kimppuun. On se niin sekaisin trollijahdissaan.


    • Montako

      Toyota on valmistanut jo 11.000.000 hybridiä. Montako Volkswagen on rakentanut?

      • Niinontehnyt

        56.


      • nice.try.no.cigar

        Tojon hybridit ovat 100% bensan avulla liikkuvia autoja . (Ladattavien Priuksien osuus on häviävän pieni tuossa määrässä, joten yleistys sallittakoon.)

        Tojon hybridit ovat enemmän markkinointikikka kuin mitään muuta. Tojon hybridit ovat bensa-autoja joissa on pieni kulutus, ei mitään sen ihmeellisempää. Hybridien rakentaminen näyttää olevan tojotisteille jo arvo sinänsä, muita autonvalmistajia tuo harjoitus ei juuri kiinnostanut.
        Eikä ostavaa yleisöäkään, 11 miljoonaa yli 20 vuoden aikana on pieru Saharassa. Jo pelkästään Golfia on tehty 30 miljoonaa kappaletta.

        Tojon mukahybridien aika oli ja meni. Puunhalaajat tykkäsivät niistä 20 vuotta sitten, nyt nämä samat puunhalaajat ostavat ladattavia autoja. Marginaalitouhua joka tapauksessa, suuri yleisö osta edelleen autonsa aivan muilla perusteilla kuin hybridihörhöt.


    • miknkähuollammesenkorjaa

      "Vastahan viime perjantaina kävin paikallisessa Toyota liikkeessä varaosa tiskillä, "

      Kävitkö ostamassa Toyota-brandattyä mig-hitsauslankaa vai oliko tekniikka porsinut tällä kertaa?

    • vain.ladattava.kelpaa
    • Toyopettaja

      Lukekaapa tuo aloitusviestiin linkattu "tutkimus" ajatuksella. Jo intressin tilalla riveillä kerrotaan että TOYOTAN JA LEXUKSEN TILAAMA "tutkimus".

      Tutkimuksen tulos riippuu aina siitä mitä on kysytty ja keneltä. Suuren yleisön mielipiteen näkee siinä, ettei mainittu 51% osta hybridejä ja jos sellaista harkitsee niin muita kuin tojoja.

      Oikeasti jos vanhasta Rollasta saisi vaihtorahaa mistä tahansa muualta kuin tohjoliikkeestä, niin siinä menis tohjon ainoa myyntivaltti.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2120
    2. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      690
      2100
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      122
      2011
    4. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      79
      1742
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1678
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

      Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      239
      1555
    7. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1321
    8. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1279
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1165
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1097
    Aihe