Lankarullatehdas..

Junantuomaukko

Kuka muistaa/tietää missä aikoinaan sijaitsi Suonenjoella lankarullatehdas joita Suomessa oli kaikenkaikkiaan 22. Lankarullat sorvattiin koivusta kunnes muovi valtasi senkin teollisuuden alan.
Oliko kuinka suuri työnantaja, kuinka kauan tehdas toimi??

4

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastustankommareita

Iisveden Kolikkoinmäki on sen tehtaan työläisten asuma-alue. Tehdas siinä vieressä aikoinaan. Läheinen kerrostalo oli tehtaan pikkujohtajien asunto. Nyt tuossa talossa asuu puliukot ja muut vastaavat. Tehdas oli Peuran suvulla, joka vaikuttaa nykyisin Kuopiossa. Tuolla Kolikkoinmäellä elää vielä sitkeästi kommunismi, mutta siitäkin aika tekee lopun.

• Junantuomaukko

Ketäpä ne työläiset ennen oli, vasemmistolaisia ja tietystä syystä. Epäilen olisivatko vuorineuvokset tms. edes tuollaiseen työhön ryhtyneet. Mieti kenen selkänahasta suomen hyvinvointi on tälle tasolle saatu ja nyt sitä hyvinvointia ollaan kaventamassa juuri noitten vuorineuvosten taustapiruina toimiessaan ja määräilemässä miten päättäjien on asioita vietävä eteenpäin.
        En ole kommunisti joten turhaan ainakaan minun mielipidettä vastustat, osaan ajatella omilla aivoilla ja äänestää jaloillani. Äänestänkin aina henkilöä en puoluetta vaikka tiedänkin että puoluekuri lopulta vaientaa hänetkin mukautumaan vuorineuvosten ja muun pääoman määräysvaltaan.

• Vastustankommareita

Ole piilokommari hiljaa ja mene onanoimaan punalipun alle!

Iisvesi on kommunismin museo ja se tulee raunioitumaan. Duunari on itse laiska, tyhmä ja kateellinen. Muuhun se ei pysty ja siksi valittaa. Pian korvataan punaduunarit roboteilla ja punikit voi vaikka kuolla nälkään.

• Junantuomaukko

Niuvassa sinun paikkasi ei vapaana yhteiskunnassa. Sinunlaisesi tyhjäntoimittajat maleksivat kujilla potkivat heikompiosasia ja ryöstelevät vanhuksia. Et ole oppinut elämässäsi mitään muuta kuin maleksimaan et tunne historiaa elät vaan huumehöyryissäsi ja luulet että se on oikeaa elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60