Oletteko jo allekirjoittanut
Kansanedustajien sopeutumiseläke poistettava
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2588
Allekirjoittakaa kansalaisaloite
2
122
Vastaukset
- Toimeentulotuki
Oletko itse allekirjoittanut addressin, jolla sinulta poistetaan Kelan ja kunnan maksama ryyppyraha, jota toimeentulotukena yleensä käytetään?
- AikaVaikuttaa
Olen itse työssäkäyvä, joten en tällä hetkellä saa mainitsemaasi toimeentulotukea. Toimeentulotuki on yhteiskunnalle hyvin tärkeä tukimuoto ja usein ei tulla ajatelleeksikaan, miksi sitä yhteiskunnassa maksetaan ja mitä yhteiskunta siitä hyötyy. Antamalla köyhimmille rahaa sen verran, että köyhä saa katon päänsä päälle, perheensä ruokittua ja laskunsa maksettua, saadaan köyhä pidettyä rauhallisena. Köyhä ei tällöin kapinoi, ei hanki rahaa perustarpeisiinsä varastelemalla, tekemällä petoksia, myymällä huumeita, myymällä itseään tai kidnappaamalla varakkaita ihmisiä ja vaatimalla heistä lunnaita. Köyhä ei myöskään ala osoittamaan mieltään päättäjiä kohtaan kivittämällä heidän omaisuuttaan tai uhkaamalla päättäjien itsensä tai heidän läheistensä terveyttä tai henkeä. Toimeentulotukea maksamalla ostetaan tähän yhteiskuntaan rauhaa, jotta ihmisten ei tarvitsisi pelätä itsensä, läheistensä tai omaisuutensä puolesta. Toimeentulotukea maksamalla säästetään näin yhteiskunnan kuluja poliisitoimessa, oikeudenkäynneissä, sairaanhoitokuluissa (väkivallan aiheuttamat kulut) sekä vankilakuluissa. Päättäjämme lienevät unohtaneet tämän, kun ovat lähteneet huonontamaan kaikkein köyhimpien asiaa. Mielenkiinnolla seuraan, missä vaiheessa köyhän kipuraja tulee vastaan ja yhteiskunnassa alkaa näkyä levotonta liikehdintää. Oliko Laura Huhtasaaren ikkunoiden rikkominen jo ensimmäinen merkki tästä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722