Ihmiset eivät vielläkään osaa hoitaa kissojaan kuten kuuluu.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801312200709492_u0.shtml
Jopa 20 000 kissaa vuodessa jätetään heitteille...
108
12125
Vastaukset
- Eiulkokissoille
Ne on niitä"ulkokissoja",vaikka lakii kieltääkin yksiselitteisesti sellaisen kissanpidon.Siinä se kissanpitotavoista näkyy, ettei ihminen oikeasti ole eläinrakas, vaan erittäin itserakas.
- kansalaistenasialla
ihmisten itserakkaus näkyy mitä suurimmassa määrin asuntojen sisäpuolelle vangittujen kissojen määrässä. omitajat eivät välitä järjestää kissalle sen ominaiseen psykologian vaatimia elinoloja. virhe on tullut jo siinä, kun ihminen on erehtynyt ja sen vuoksi määritellyt kissan lemmikkieläimeksi. kissa oli ennen hyödyllinen myös siinä elinympäristösä, johon se oli jäänyt elämään. kissa sai pyydystettyä ravintonsa itse ja näin piti hiiret ja rotat pois ihmisten haitoilta. kissa on myös haitallinen allergeenien ja mikrobien levittäjä. monissa asunnoissa on mikrobien määrä jo terveysriski johtuen kissan asunnossa pitämisestä. tässä kisojen omistajat ovat vielä tietämättömiä. tyypillisiä työpaikkojen ja julkisten rakennusten sisäilman valittajia ovat kissalliset henkilöt. kun kisallinen henkilö itse alkaa kärsimään allergisista reaktioista, niin hän syyttää asiasta työpaikkaansa tai jotain muuta rakennusta, kuin omaa kotiaan.ongelma ollaan tiedostamassa vähitellen ja kissallisia aletaan valvoa tarkemmin.
- ettaidatietää
minä lenkkeilen joka päivä säännollisesti yhden oikean lemmikkihoitolan ohi. siinä pihalla ja lähiympäristössä on jos kuinka paljon kissoja ulkona. eli ei se ulkokissan pitäminen mitään heitteillejättöä ole, jos kisalle on kuitenkin välitetty järjetää lämmin paikka ja ruokaa.
- paraskaikille
ettaidatietää kirjoitti:
minä lenkkeilen joka päivä säännollisesti yhden oikean lemmikkihoitolan ohi. siinä pihalla ja lähiympäristössä on jos kuinka paljon kissoja ulkona. eli ei se ulkokissan pitäminen mitään heitteillejättöä ole, jos kisalle on kuitenkin välitetty järjetää lämmin paikka ja ruokaa.
Jos ne kissat pidetään niin, että pääsevät halutessaan sisälle.Karkaaminen omalta alueelta, ja pääsy vaaroihin on kaikkin keinoin estetty,kaikki ok.
- vastuullinen
kansalaistenasialla kirjoitti:
ihmisten itserakkaus näkyy mitä suurimmassa määrin asuntojen sisäpuolelle vangittujen kissojen määrässä. omitajat eivät välitä järjestää kissalle sen ominaiseen psykologian vaatimia elinoloja. virhe on tullut jo siinä, kun ihminen on erehtynyt ja sen vuoksi määritellyt kissan lemmikkieläimeksi. kissa oli ennen hyödyllinen myös siinä elinympäristösä, johon se oli jäänyt elämään. kissa sai pyydystettyä ravintonsa itse ja näin piti hiiret ja rotat pois ihmisten haitoilta. kissa on myös haitallinen allergeenien ja mikrobien levittäjä. monissa asunnoissa on mikrobien määrä jo terveysriski johtuen kissan asunnossa pitämisestä. tässä kisojen omistajat ovat vielä tietämättömiä. tyypillisiä työpaikkojen ja julkisten rakennusten sisäilman valittajia ovat kissalliset henkilöt. kun kisallinen henkilö itse alkaa kärsimään allergisista reaktioista, niin hän syyttää asiasta työpaikkaansa tai jotain muuta rakennusta, kuin omaa kotiaan.ongelma ollaan tiedostamassa vähitellen ja kissallisia aletaan valvoa tarkemmin.
Eläinlääkärit, ja asiantuntijat tietää ettei kissat kuulu suomen luontoon.Kissat menehtyy, kituu, ja kärsii ulkona.
Siksi, kissoille voi järjestää hyvät olot sisälle, ja aitauksen ulos jonne pääsevät halutessaan.Leikittämällä, ja järjestämällä saalistustilanteita kissa viihtyy ja on terve sekä onnellinen.Ja mikä parasta,ei karkaa, katoa eikä menehdy tapaturmaisesti.
- mieltääää
Kuka hoitaa madotuksen ,kun kissa saa hiiristä ym,Mitään villikissoja ei ole olemassakaan,vaan heitteille JÄTETTYJÄ!
- turhaahäkkäröintiä
madotuksen hoitaminen on taas sitä yhtä tyhjää ymmärtämättömien paapomista ja hästäämitä. KISSALLE ON ELINTÄRKEÄÄ VOIDA SAALISTAA RUOKANSA LUONNOSTA SEN VASTUSTUKYVYN SÄILYMISEKSI SAIRAUKSIA VASTAAN.
- kylmätsydämmet
turhaahäkkäröintiä kirjoitti:
madotuksen hoitaminen on taas sitä yhtä tyhjää ymmärtämättömien paapomista ja hästäämitä. KISSALLE ON ELINTÄRKEÄÄ VOIDA SAALISTAA RUOKANSA LUONNOSTA SEN VASTUSTUKYVYN SÄILYMISEKSI SAIRAUKSIA VASTAAN.
Auto, poistaa ne matohuolet kerralla.Ei tarvitse pihin omistajan ropoakaan kissaan hukata.Ja jos matoja oli, ne siirtyy, jos kykenevät supeille ja ketuille.Jotka siivoaa kisun jäännökset jo ensimmäisenä yönä.Vain karvatuppoja jää lähipusikoihin tapahtumasta jäljelle.Surullista, kun omistajat ei välitä oikeasti kissoista.Ja päästävät ne vaaroihin heitteille.Jotkut jopa hylkää kissan , kun itse muuttavat muualle.
Jos ihminen oikeasti, välitää lemmikistään.Hän ymmärtää, että kissa voi kadota, menehtyä, tai loukkaantua.Kun se jätetään tarkoituksella vaaroihin kuljeksimaan ilman valvontaa. - Murjaminmamma
turhaahäkkäröintiä kirjoitti:
Minun kissa ulkoili vaan valvotusti pihassa kanssamme, vapaanakin vanhemmiten.Madotettiin, ei tappanut eikä syönyt mitään pihasta.Silti, eli 23v, ei ollut elintärkeää sillekkään lemmikkikissalle hiirien syönti.
- tögoirtö
Murjaminmamma kirjoitti:
Minun kissa ulkoili vaan valvotusti pihassa kanssamme, vapaanakin vanhemmiten.Madotettiin, ei tappanut eikä syönyt mitään pihasta.Silti, eli 23v, ei ollut elintärkeää sillekkään lemmikkikissalle hiirien syönti.
keksit vain tähän tilanteeseen itseäsi rauhoittavan tarinan. ei sellaita kissaa edes ole, joka ei ulkona jahtaisi hiiriä. tai ainakin sen on silloin oltava jo tosi huonosti voiva.
- Murjaminmamma
tögoirtö kirjoitti:
keksit vain tähän tilanteeseen itseäsi rauhoittavan tarinan. ei sellaita kissaa edes ole, joka ei ulkona jahtaisi hiiriä. tai ainakin sen on silloin oltava jo tosi huonosti voiva.
Ei meidän pihalla hiiret vilistäneet,kun ei jätetty roskia tarjolle.Kissa kyllä tarkkaili perhosia, ja muitkin,mutta ei se ollut nälkäinen eikä saalistanut.Lemmikkikissa, lemmikkinä pidettiin.
- kerrolisää
Murjaminmamma kirjoitti:
Ei meidän pihalla hiiret vilistäneet,kun ei jätetty roskia tarjolle.Kissa kyllä tarkkaili perhosia, ja muitkin,mutta ei se ollut nälkäinen eikä saalistanut.Lemmikkikissa, lemmikkinä pidettiin.
miten satu jatkuu.
- Järjellätunteella
tögoirtö kirjoitti:
Oot niin uusavuton, ettet kykene edes lailliseen kissanpitoon XD
- järkeäsinullaeiole
Järjellätunteella kirjoitti:
Oot niin uusavuton, ettet kykene edes lailliseen kissanpitoon XD
uusavuton olet sinä. sellaisethan ne lähiöissä lojuu, eikä sinusta ole edes omavaraisesti elämään. laillinen kisanpito on helpointa kissanpitoa uusavuttomalle. ei siihen paljon mitään edes vaadita, jotta sinäkin ressukka pystyt edes jonkun pienen lainpykälän täyttämään.
- Järjellätunteella
järkeäsinullaeiole kirjoitti:
uusavuton olet sinä. sellaisethan ne lähiöissä lojuu, eikä sinusta ole edes omavaraisesti elämään. laillinen kisanpito on helpointa kissanpitoa uusavuttomalle. ei siihen paljon mitään edes vaadita, jotta sinäkin ressukka pystyt edes jonkun pienen lainpykälän täyttämään.
Ei taida kristallopallosi pelittää.Mä asun omassa ok-talossa, en lähiössä.Ja käyn ihan ma-pe kokoaikatöissä eli omavarainen olen.En saa mitään tukiaisia tai muitakaan,eikä ole edes tarvis.Eikä niitä saa muutkaan perheessämme.
Kissanpito on tosiaan helppoa, kunhan ensin tehtiin niille sopivat olot.Saavat itsenäisesti ulkoilla, suuressa osittain katetussa aitauksessaan.Ja pidetään niitä vapaana muutenkin, kunhan ovat valvovan silmän alla.Nuorena valjastellaan, niin oppii siihenkin.Se taito on hyvä, kun käydään sukulaisten mökillä joka kesä.
Lait on hyviä, ja niitä kannattaa noudattaa.Lakeja noudattamalla nuo 20 000 kissaa ei joka vuosi löytölään päätyis.Ja mikä parasta, mun kissat ei päädy löytöeläintalolle valtion hoidettaviksi.Ne ei karkaa, katoa, eikä menehdy ennenaikasesti autoteille tai elukoiden suihin.Ne on rokotettuja kissoja, jotka käy eläinlääkärillä jos tarve on.Ne hoidetaan oikeasti hyvin, ja ovat terveitä ja sisäsiistejä.Niille pidetään seuraa, ja niitä leikitetään.Ne hoidetaan lakien mukaan, aina.
Tietysti hylkääminen ja heitteillejättö on helpompaa, mutta siihen kykenee vaan kylmäsydämmiset eläinrääkkääjät, en minä. - selväksituli
Järjellätunteella kirjoitti:
Ei taida kristallopallosi pelittää.Mä asun omassa ok-talossa, en lähiössä.Ja käyn ihan ma-pe kokoaikatöissä eli omavarainen olen.En saa mitään tukiaisia tai muitakaan,eikä ole edes tarvis.Eikä niitä saa muutkaan perheessämme.
Kissanpito on tosiaan helppoa, kunhan ensin tehtiin niille sopivat olot.Saavat itsenäisesti ulkoilla, suuressa osittain katetussa aitauksessaan.Ja pidetään niitä vapaana muutenkin, kunhan ovat valvovan silmän alla.Nuorena valjastellaan, niin oppii siihenkin.Se taito on hyvä, kun käydään sukulaisten mökillä joka kesä.
Lait on hyviä, ja niitä kannattaa noudattaa.Lakeja noudattamalla nuo 20 000 kissaa ei joka vuosi löytölään päätyis.Ja mikä parasta, mun kissat ei päädy löytöeläintalolle valtion hoidettaviksi.Ne ei karkaa, katoa, eikä menehdy ennenaikasesti autoteille tai elukoiden suihin.Ne on rokotettuja kissoja, jotka käy eläinlääkärillä jos tarve on.Ne hoidetaan oikeasti hyvin, ja ovat terveitä ja sisäsiistejä.Niille pidetään seuraa, ja niitä leikitetään.Ne hoidetaan lakien mukaan, aina.
Tietysti hylkääminen ja heitteillejättö on helpompaa, mutta siihen kykenee vaan kylmäsydämmiset eläinrääkkääjät, en minä.kyllä kyllä. tästähän tämä jo hyvin selviää, kuinka täydellinen ihminen mielestäsi olet. kaikesta päätellen rakastat ainakin itseäsi. no jatka amaan malliin. saat ainakin paljon ystäviä iljettävä .....
- nojopasoletkade
selväksituli kirjoitti:
kyllä kyllä. tästähän tämä jo hyvin selviää, kuinka täydellinen ihminen mielestäsi olet. kaikesta päätellen rakastat ainakin itseäsi. no jatka amaan malliin. saat ainakin paljon ystäviä iljettävä .....
Kadehditko sinä niitä,jotka osaa huolehtia kisuistaan?
Kirjoitiksestasi huomasin sen. - käyhoidoissa
nojopasoletkade kirjoitti:
Kadehditko sinä niitä,jotka osaa huolehtia kisuistaan?
Kirjoitiksestasi huomasin sen.Ei kissojenrääkkääjissä mitään kadehdittavaa ole. Sääliä ja vihaa sinunkin kohtalosi aiheuttaa. Skitsofrenian olet saanut kissastasi ja siitä johtuen näet kirjaimissakin kaikkea sairauteesi kuuluvaa.
- järkivähä
Ei taida tuo Eiulkokissoille poloinen tietää mitä yksiselitteisyys tarkoittaa.
- murheistasuurempi
Ai se huolettaa sinua.
Minua huolettaa ne kymmenettuhannet kissat, jotka ihmiset jättävät luontoon kitumaan. - Ainutoikeaseon
Yksiselitteinenteinen
Eli, ei ole vaihtoehtoa, sitä se meinaa ;) - tunteetpuuttuu
murheistasuurempi kirjoitti:
Ai se huolettaa sinua.
Minua huolettaa ne kymmenettuhannet kissat, jotka ihmiset jättävät luontoon kitumaan.se järkyttää. se on kissalle sama helvetti, jos itse olisit koko elämäsi sotavankina.
- äläotakissatkärsii
tunteetpuuttuu kirjoitti:
se järkyttää. se on kissalle sama helvetti, jos itse olisit koko elämäsi sotavankina.
Kissa on lemmikkieläin.Lemmikkieläin pidetään omistajansa luona.
Juuri siksi löytölät on täynnä hylättyjä kisdoja, kun ksltaisesi niitä naspurien pihoille, ja luontoon jättää. - tunteetpuuttuu
äläotakissatkärsii kirjoitti:
Kissa on lemmikkieläin.Lemmikkieläin pidetään omistajansa luona.
Juuri siksi löytölät on täynnä hylättyjä kisdoja, kun ksltaisesi niitä naspurien pihoille, ja luontoon jättää.KISSA= HYÖTYELÄIN. oli kissan kesyttämisen alkuperäinen tarkoitus. minun kissa käy naapureiden pihoilla ja naapureiden kisat käy minun pihoilla. eikä paikkakuntamme löytölä niitä edes ota vastaan, vaikka joku ne sinne veisi. ne kun eivät ole, eikä vaikuta heitteillejätetyiltä kissoilta. se että kissa on nykyisin määritelty lemmikkieläimeksi. ei poista kissalta tarvetta sen lajityypillisten elintapojen toteuttamiseen. mene luontoon loukuttelemaan niitä kaltaisieni heittämiä kissoja. ne paleltuu sinne pakkasen vielä kiristyessä. ei ne täällä jankuttamalla lämpöön pääse.
- Kissattalteen
KISSA= HYÖTYELÄIN. oli kissan kesyttämisen alkuperäinen tarkoitus. minun kissa käy naapureiden pihoilla ja naapureiden kisat käy minun pihoilla. eikä paikkakuntamme löytölä niitä edes ota vastaan, vaikka joku ne sinne veisi. ne kun eivät ole, eikä vaikuta heitteillejätetyiltä kissoilta. se että kissa on nykyisin määritelty lemmikkieläimeksi. ei poista kissalta tarvetta sen lajityypillisten elintapojen toteuttamiseen. mene luontoon loukuttelemaan niitä kaltaisieni heittämiä kissoja. ne paleltuu sinne pakkasen vielä kiristyessä. ei ne täällä jankuttamalla lämpöön pääse.
Googelta, kissa on lemmikkieläin, jonka hylkääminen ja heitteillejättö on Suomessa kielletty.
Älä ota kissaa, jos et kykene hoitamaan sitä laillisesti.
Laittomasti ulos heitteillejätetyt ja hylätyt kissat kuormittaa löytöeläintaloa, ja tulevat yhteiskunnalle kalliiksi.Joten lopeta laiton kissanpito.Kissat kärsii heitteillä ja hylättynä.
Googleta kissan heitteillejättö, ja tutki lakipykälät jotka koskevat kissan pitoa, niin näet totuuden.
Vain tietämättömät ja välinpitämättömät rikkoo eläinsuojelu ja metsästyslakeja. - sokeavaityhmä
Kissattalteen kirjoitti:
Googelta, kissa on lemmikkieläin, jonka hylkääminen ja heitteillejättö on Suomessa kielletty.
Älä ota kissaa, jos et kykene hoitamaan sitä laillisesti.
Laittomasti ulos heitteillejätetyt ja hylätyt kissat kuormittaa löytöeläintaloa, ja tulevat yhteiskunnalle kalliiksi.Joten lopeta laiton kissanpito.Kissat kärsii heitteillä ja hylättynä.
Googleta kissan heitteillejättö, ja tutki lakipykälät jotka koskevat kissan pitoa, niin näet totuuden.
Vain tietämättömät ja välinpitämättömät rikkoo eläinsuojelu ja metsästyslakeja.googleta miksi. hanki ensin lukutaito.
- Lukemallaoppii
sokeavaityhmä kirjoitti:
googleta miksi. hanki ensin lukutaito.
En voi valitettavasti lukutaitoa sinulle tarjota, se on taito joka jokaisen on itse opeteltava.Kirjoitustaidon kanssa on vähän sama asia.Mutta pyydä vaikka vanhempiasi lukemaan.
Olis hienoa, jos vanhempasi veisivät sinut löytöeläintalolle katsomaan kissoja, avointenovienpäivänä.Löytöeläintaloilla on sellaisia kerran vuodessa.Siellä kerrotaan asiallisesta kissanpidosta, ja kissojen kohtaloista.Voisit jopa kysyä jotain henkilökunnalta, jos et heti kaikkea ymmärtänyt.
Kissojen hoidosta on varmempaa kysyä ammattilaisilta.Kaikki vanhemmat eivät itsekkään osaa kissoja hoitaa, ja antavatkin sitten ihan vääränlaisia oppeja myös lapsukaisilleen. - Kissatloukullatalteen
sokeavaityhmä kirjoitti:
googleta miksi. hanki ensin lukutaito.
En osaa sanoa, voit olla kumpaa vaan tai molempi.Enkä minä sinun sokeudellesi, tai tyhmyydellesi mitään voikkaan.
- olipayllätys
Kissatloukullatalteen kirjoitti:
En osaa sanoa, voit olla kumpaa vaan tai molempi.Enkä minä sinun sokeudellesi, tai tyhmyydellesi mitään voikkaan.
SULLAHAN VÄLÄHTI!!!!!!!!!!!1
- pitkäviiksi
Minun kissa saa mennä ja tulla oli talvi tai kesä silloin kun haluaa ja aina kotiin on tullu , kissa on reviiritietoinen ja harvemmin poikkee omalta reviriltään sen sijaan tutkii onko käyny vieraita sen reviirillä . Näin on asia
- Kissasivaaroissa
pitkäviiksi kirjoitti:
Minun kissa saa mennä ja tulla oli talvi tai kesä silloin kun haluaa ja aina kotiin on tullu , kissa on reviiritietoinen ja harvemmin poikkee omalta reviriltään sen sijaan tutkii onko käyny vieraita sen reviirillä . Näin on asia
Laitonta kissanpitoa=jos omistaja ei vahdi kissansa kulkua.
Kissasi on lakien vastaisesti heitteillejätetty, jos jätät sen yksin ulos.
Heitteillejättö=hengen vaarallista kissalle.
Se on ihan tuuria, ettei kissasi ole jo kadonnut tai menehtynyt.Huuhkaja, ilves ,muut pedot ja liikenne koituvat monien heitteillä kulkevien kissojen kohtaloksi.Ja sen ennenaikaisen menehtymisen mahdollistaa vastuuton omistaja, joka ei viitsi hoitaa lemmikkiään lakien mukaan.
Tiedän, totuus sattuu.Mutta niin sattuu monia kissojakin, kun ne joutuvat omistajiensa vuoksi menehtymään saaliiksi, tai liikenteen uhreiksi. - piristäydypoika
en mäkään viitsi vahtia mun kissan kulkemisia. onhan e aina kotiin reisuiltaan tullut. ja aina tuleekin kun hyvää hoitoa saa. niihän nuo näyttää muidenkin kissat liikkuvan. vaarojahan on maailmassa vaikka miten paljon. sinä pelkäät, että kissoja koskee kaikki mahdolliset vaarat. voin kuitenkin lohduttaa, että meidänkin kissa on kulkenut vapaasti jo 16 vuoven ajan. eikä nuo pelkäämäsi vaarat ole realistisia kaikissa paikoissa. mietipä, onko järkevää puuttua ja haukkua ihmisiä pikkumaisista asioista. kyllähän sinunkin elämä halutessa saadaan vaikka kuinka hankalaksi ja aina kun täällä jotain syyttelet, niin se on vain sinun oma mielipide, josta voi olla jokainen ihan itä mieltä, mitä haluaa.
- Soolo
Kissasivaaroissa kirjoitti:
Laitonta kissanpitoa=jos omistaja ei vahdi kissansa kulkua.
Kissasi on lakien vastaisesti heitteillejätetty, jos jätät sen yksin ulos.
Heitteillejättö=hengen vaarallista kissalle.
Se on ihan tuuria, ettei kissasi ole jo kadonnut tai menehtynyt.Huuhkaja, ilves ,muut pedot ja liikenne koituvat monien heitteillä kulkevien kissojen kohtaloksi.Ja sen ennenaikaisen menehtymisen mahdollistaa vastuuton omistaja, joka ei viitsi hoitaa lemmikkiään lakien mukaan.
Tiedän, totuus sattuu.Mutta niin sattuu monia kissojakin, kun ne joutuvat omistajiensa vuoksi menehtymään saaliiksi, tai liikenteen uhreiksi.kyllä kisa varmaan nauttii salistuksesta. Mutta tottuu olemaan sisäkissanakin.
Rakastan niin paljon kissaani, että en laske sitä ulos liikenteen, petoeläinten ja pahhojn ihmisten vuoksi. - naapurivalitti
Soolo kirjoitti:
kyllä kisa varmaan nauttii salistuksesta. Mutta tottuu olemaan sisäkissanakin.
Rakastan niin paljon kissaani, että en laske sitä ulos liikenteen, petoeläinten ja pahhojn ihmisten vuoksi.Kaikkia ei vaan kiinnosta miten sille omalle lemmikeille ulkona käy.Surullista.Kissat kannattaa siruttaa, niin sen voi jopa saada karkumatkaktaan takaisin, siis jos edes haluaa.
En minäkään kissaani ulos raski yksin jättää.Naapurit jo ilmottiva sen nähdessään,ettei parane heidän puolelle sen tulla.Eikä ollut edes tarkotus päästää.Ihmiset ei pidä vieraista kissoista, sen olen huomannut.
Aitaus ja joskus valjaat, riittää hyvin ulkoiluun. - huomioinut
se järkyttää. se on kissalle sama helvetti, jos itse olisit koko elämäsi sotavankina.
Eikö järkytä yhtään, ne autiteille ruhjoutuneet,petoeläinten ja koirien tappamat,ja iäksi kadonneet kissat?
- Jtew
Minulla oli kissa ihana norjalainen metsä kissa tuli sitten vanhaksi sairasti niin ihana Turkki musta sillä .asuttiin kerros talossa pääsi ulos myös ja parvekkeella oli .kissat pitää hoitaa hyvin kun ottaaa ei mitään kesä kissaa .se on kauheeta kun toiset jättää ulos vaan kissan menee.minä olen eläin rakas.
- kaikkieiossaa
Niin oot, kaikki ei valitettavasti ole.Ja siksi kisut kärsii 😭
- eläotaenää
kerrot juuri sen, miksi kissan elämä on vain yhtä helvettiä.
- ihmistensokeus
Eläinhoitolat on täynnä niitä heitteillejättäjien ja hylkääjien kissoja.Jos tajuaisivat lopettaa rääkkäyksen, jota jeitteillejättö ja hylkääminen lakien mukaan on, löytölöissä ei kissoja edes olis.
- tiellejääneet
eläotaenää kirjoitti:
kerrot juuri sen, miksi kissan elämä on vain yhtä helvettiä.
Niin,tielle litystyneen kissan elämä ei enää ole sinun mielestäsi sitä,joten varmaan mielestäsi parempi tiellä.
- vähäjärki
Ja kansalaistenasialla sitten, minkä päättelyketjun nojalla olet päätynyt kiintoisaan ratkaisuusi, jonka mukaan kotikisat ovat julkisten tilojen sisäilmaongelmien todellisia aiheuttajia? Esitä tutkimustiedolla perustellut laskelmasi toki meillekin ja ota ajoissa yhteyttä Nobel-komiteaan ensi vuoden palkintojenjaon aikataulua ajatellen.
- kansalaistenasialla
opettele lukemaan. kissallisten ihmisten kotona on mikrobeja, joista kissan kanssa asuva henkilö saa allerkiaoireita. näistä allerkiaoireista tämä kisallinen basiilipommi syyttää työpaikkaansa tai muuta julkita rakennusta, koska hän on niin tyhmä, että ei tajua allerkiaoireitten tulevan hänen omasta kisojen ulostebakteeripesästään, jota hän kutsuu kodikseen.
- Tiedetutkimus
opettele lukemaan. kissallisten ihmisten kotona on mikrobeja, joista kissan kanssa asuva henkilö saa allerkiaoireita. näistä allerkiaoireista tämä kisallinen basiilipommi syyttää työpaikkaansa tai muuta julkita rakennusta, koska hän on niin tyhmä, että ei tajua allerkiaoireitten tulevan hänen omasta kisojen ulostebakteeripesästään, jota hän kutsuu kodikseen.
Mulla ei oo kissoista oireita,ei koiristakaan.Olen terve,lemmikit kotona on hyväksi myös lapsille.Niin lääkärit sanoo.
- onnekasolet
Tiedetutkimus kirjoitti:
Mulla ei oo kissoista oireita,ei koiristakaan.Olen terve,lemmikit kotona on hyväksi myös lapsille.Niin lääkärit sanoo.
sulta puuttuu sitten se mikro bi XD
- Tietäväasian
Höpö höpö.Jos ihmisel on oireita, hän menee allergiatesteihin lääkärin määräämänä.Siellä selvii mille allergiaa on.Näkyy jos on kissalle, näkyy jos on homeille.
- työkseniteen
Tietäväasian kirjoitti:
Höpö höpö.Jos ihmisel on oireita, hän menee allergiatesteihin lääkärin määräämänä.Siellä selvii mille allergiaa on.Näkyy jos on kissalle, näkyy jos on homeille.
kun menisivätkin. ja ottaisivat ne eläinallerkia testit. 15 % proenttia elläinallerkioista on kissojen aiheuttamia. googleta vaikka. sitä kun ei kissalliset vain halua tunnustaa. turhat kartoitukset ovat laajudestaan johtuen tuhansista kymmeniin tuhansiin. kalliita on kissat yhteiskunnalle, jos ei omistaja tiedä sen aiheuttamia terveysongelmia. asian tietää, kun työkseen tekee.
- Brutus111
Niinpä.
Ihmiset ovat olevinaan niin eläinrakkaita ja vastuullisia lemmikinomistajia, vaikka eivät oikeasti taida piitata paskaakaan elukoistaan...:/ Kun tuskin kukaan on niin tyhmäkään, että luulee oikeasti mm. kissan pärjäävän ulkona talvipakkasella tms.
Tuo nimimerkki kansalaistenasialla tuntuu olevan juurikin oikein malliesimerkki tällaisesta "viisaasta" eläinihmisestä.- säälittäväntyperiä
Tiedän perheen joilla nuori ns.ulkokissa menehtyi luonnoneläinten tappamana.Omistajan reaktio siihen oli vaan,että" no voi,luultiin että se ei menisi vaaroihin." Ehkä, ne ihmiset on vaan niin ajattelemattomia/vähemmän fiksuja, etteivät tajua vaarojen todellista olemassaoloa.
- Etsiliikennemerkki
Kesykissa on lemmikkieläin joka ei ole missään maanosassa luontoon kuuluva otus. Lämpimissä maissa se kyllä pärjää luonnon armoilla, mutta on sielläkin haitallinen viraslaji joka on tappanut ja tulee tappamaan luonnonvaraisia eläimiä sukupuuttoon.
Kesykissa on ihmisen jalostama lemmikkieläin jonka hyvinvoinnista, hoidosta, ruuasta ja ulkoilun valvomisesta on ihmisen huolehdittava. Nykyiset kotikissamme ovat aivan jotain muuta kuin villi kantamuotonsa vrt. koirat ja sudet.
Nykyajan villikissat ovat oma lajinsa ja niitä ei Suomessa ole muita kuin ilves.- Karmeaakissanpitoa
Tuo on täysin totta.
Ehkä tuhon kissojen heitteillejättö ja hylkäämisongelmaan ei koskaan saada loppua.Sirutus sakotus omistajalle,on varmasti ainut keino niille puupäille.Heillehän raha, merkitsee paljon.Sitä ei haluta haaskata halpaan kissaan.
Kissojen eläinrääkkäys ei ilman sirutuspakkoa näytä loppuvan koskaan.Ilmeisesti hylättyjen ja heitteillejätettyjen kissojen määrät vaan vuosi vuodelta lisääntyvät.Siltikin, vaikka niiden karmeista kohtaloista on lehdissä ollut juttuja.Se kertoo paljon Suomalaisista kissan omistajista.On monia, joiden ei pitäisi ottaa kissaa ollenkaan.Valistus, ja lehtijutut lemmikin oikeanlaisesta pidosta, eivät ole tehonneet.
- monica
Suomessa on niin lepsu eläinsuojelulaki ettei mistään joudu vastuuseen. Parit sakot ja sillä selvä. Mikäli rangaistukset olisivat kovempia, vähenisi myös rääkkäykset. Eläinlääkärikäyntejä voi olla jopa kolmekin, joissa annetaan huomautus. Vasta kun eläintä ei pysty enää pelastamaan ja se täytyy lopettaa, annetaan parinkymmenen euron sakko !! Ei mutta kuin tukka pois ja linnaan.
- kissankarkotinpuutarhaan
kyllähän kissat on mukavia ja seurallisia kun ovat sillä päällä.omistajan pitäisi tosiaan pitää huoli kissastansa,katsoa että on verkkoaidattu tms turvallinen alue ulkoilla.ei vapaana kuljeksimassa,kuseksimassa ja paskantamassa naapurien pihoilla ja puutarhoissa.siitä se kissaviha syntyy,omistajan välinpitämättömyydestä ei tietämättömyydestä.no itsepähän tapatat lemmikkisi kun et pidä huolta missä se voi kulkea.turha tulla naukumaan lemmikin perään kun henki on pois.
- Vastuuotettava
Täysin samaa mieltä.
- mikuumaukuu
Kiss Kiss kippurahäntä huomenna mennään lappeenrantaan,mitä sinne tekemään?kissanpoikia pesemään
- Kisutakanedessä
En suosittele pesua, ellei oo jokin hyvä syy.
Suomenluonnos on nyt talvi, kissit ei muutoinkaa sinne kuulu.
Pakkanen palelluttaa , kissat ei sateesta ja pakkasesta tykkää.
Kissat lepää takkatulen lämmössä ja nauttivat täysin massuin😍 - höpötinnn
Tää oli vaan loru.
- suutahevosenkengälle
höpötinnn kirjoitti:
Tää oli vaan loru.
Ai loruillaan...
Liru laru loru, moni turha poru,rakki riidaksi muuttuu.Löpö, löpö, löpö, se on ihan höpö joka leikistä suuttuu ;)
- Stoprääkkäykselle
Kannattaa kerätä ne vieraiden nurkkiin hylätyt kisut pois pihojen periltä kuljeksimasta.Silloin kissalla on mahollisuus päästä uuteen, hyvään ja vastuulliseen kotiin.
- Järkevillelemmikit
Eikö ihmiset oikeasti 2018 osaa lukea lakia?
Lakienmukaan on kaikkia lemmikkejä pidettävä.
Yksinkertaisten lakia ymmärtämättömien ei pidä elukoita edes ottaa.
Parasta olis, et lakien rikkojia sakotettas.Ekakerta 80€, ja jatkossa aina tuplattas.Kunnes alkais lakipykälät oppimaan ulkoa.Sivistys, ja oppi on ihmisille hyväksi, ja varsinkin heidän lemmikeille. - ärsyttäätuommonen
Itsellä ei oo kissaa mutta vituttaa niin paljon tuollainen että otetaan kesäkissa ettekö te idiootit ymmärrä että kissakin kärsii siitä!!!!!!! Älä ota kissaa jos et pysty/jaksa huolehtia siitä!!!!
- Eihuonoilleomistajil
Kesäkissat, on pelkkä vanha tarina vaan.Tiedätkö oikeasti yhtään perhettä, jotka joskus olisivat ottaneet lapsilleen ns.kesäkissan?
Ne löytöeläintaloille pelastetut kissat on ulkokissoiksi otettuja kissoja, jotka karkaa, katoaa kun niitä ei hoideta hyvin.Ihmiset ottaa niitä kissoja ihan pienille pihoille, joista ne karkaa.Ja kissat myös tappelevat keskenään , jolloin kissa ei enää kotiinsa mene, kun alue voi olla jonkun muun kissan reviiriä.Sitten kissa kuljeksii, nälissään ja kylmissään vieraiden nurkissa auttajaa etsien.
Hyvällä onnella se löytää ihmisen joka vie sen löytöeläintalolle, pelastaa sen luonnonarmoilta.
Ulkokissan elämä on julmaa, monet loukkaantuvat ja menehtyvät.Pedot ja muut kissat jahtaavat, taudit tarttuvat ja liikenne tappaa.
Vain harvat ja onnekkaat pelastuvat, eläinrakkaiden ihmisten loukuttamina, tai muuten pelastamina.
Ja kaikki tuo kärsimys johtuu kissoja hylkäävistä, ja heitteillejättävistä omistajista. - Please.No.Summercats
Eihuonoilleomistajil kirjoitti:
Kesäkissat, on pelkkä vanha tarina vaan.Tiedätkö oikeasti yhtään perhettä, jotka joskus olisivat ottaneet lapsilleen ns.kesäkissan?
Ne löytöeläintaloille pelastetut kissat on ulkokissoiksi otettuja kissoja, jotka karkaa, katoaa kun niitä ei hoideta hyvin.Ihmiset ottaa niitä kissoja ihan pienille pihoille, joista ne karkaa.Ja kissat myös tappelevat keskenään , jolloin kissa ei enää kotiinsa mene, kun alue voi olla jonkun muun kissan reviiriä.Sitten kissa kuljeksii, nälissään ja kylmissään vieraiden nurkissa auttajaa etsien.
Hyvällä onnella se löytää ihmisen joka vie sen löytöeläintalolle, pelastaa sen luonnonarmoilta.
Ulkokissan elämä on julmaa, monet loukkaantuvat ja menehtyvät.Pedot ja muut kissat jahtaavat, taudit tarttuvat ja liikenne tappaa.
Vain harvat ja onnekkaat pelastuvat, eläinrakkaiden ihmisten loukuttamina, tai muuten pelastamina.
Ja kaikki tuo kärsimys johtuu kissoja hylkäävistä, ja heitteillejättävistä omistajista.Valitettavast kesäkissat ei ole mikään tarina vaan on ollut täyttä totta ja yleinen käytäntö ennen kuin asiasta alettiin ihmisiä valistamaan ja ihmiset alkoivat tajuta, että jos otat kesäksi kissan, siinä on kissaa jopa pariksikymmeneksi vuodeksi.
Toivottavasti niitä valopäitä ei enää ole, jotka kuvittelevat, että kissan voi syksyn tullen jättää luontoon kun itse siirtyy kesäasunnolta tai -mökiltä kaupunkiin, mutta pelkään pahoin että on, sillä onhan yhä heitäkin valistuksesta ja laeista huolimatta jotka kuvittelevat, että ulkokissan elämä on kissoille sitä parasta ja oikeaa. On myös riemuidiootteja jotka tuumivat, että kissan voi jättää yksin ulos jopa talvipakkaseen kokonaiseksi päiväksi tai vaikkapa lomamatkan ajaksi.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000618245.html
Kissa on lemmikkieläin josta omistajan on pidettävä hyvä huoli koko sen eliniän ajan. Tähän sisältyy myös liikunta ja ulkoilu, mutta ainoastaan valvotusti. - kerätkäätalteenkiitos
Tiedätkö, perheitä, mökkiläisiä.Jotka olis lapsilleen oikeasti ottaneet sen kesäkissan?
Kesäkissoista puhutaan, mutta kun ollaan aiheesta juteltu totuus on toinen.Kukaab, tuttavista,sukulaisista, mökkiläisistä joita tiedän yhteyksieni kautta paljon,ketään ei moista ole kohdannut .
Mutta, on ok-taloihin,asutuasalueille, jamaalla yleistä,että otetaan ns.ulkokissoja.Jotka katoaa, karkaa luontoon naapureiden nurkkiin.Ja kesäkissoiksi niitä luullaan.Ihmiset muuttaa, ja kissa jää jälkeen.Ihmiset kyllästyy, kissa päästetään rivarista, kerrostalostakin ulos.Kissa sairastuu virtsatietulehdukseen,pissii siis sisälle.Omistaja kuvittelee sen protestoivan, ja jättää sen pihalle,välittämättä ulkona olevista vaaroista.Tiedän monta kissaa, jotka on kierrelleet naapurien pihoissa.Ja sitten ne katoaa, jotkut löytölään, jotkut löydetään teiltä menehtyneinä, ja joistakin on löytynyt vaan nahkaa jossa karvoja.
Suurin ongelma, on ihmisten välinpitämättömyys, ja se etteivät osaa lukea ja ymmärtää lakia.Joka kieltää hylkäämisrn ja heitteillejätön.
Hienoa, et on ihmisiä, jotka pelastaa kissoja ulkoa.Ja viel löytöeläintaloille.
Mut surullista, et aina löytyy typeriä ihmisiä, jotka hylkää ja heitteillejättää kissojaan ulos.Heille pitäisi riittävän suuri sakko antaa eläinrääkkäyksestä, jotta lopettaisvat laittomat touhunsa. - Kar.palo
kerätkäätalteenkiitos kirjoitti:
Tiedätkö, perheitä, mökkiläisiä.Jotka olis lapsilleen oikeasti ottaneet sen kesäkissan?
Kesäkissoista puhutaan, mutta kun ollaan aiheesta juteltu totuus on toinen.Kukaab, tuttavista,sukulaisista, mökkiläisistä joita tiedän yhteyksieni kautta paljon,ketään ei moista ole kohdannut .
Mutta, on ok-taloihin,asutuasalueille, jamaalla yleistä,että otetaan ns.ulkokissoja.Jotka katoaa, karkaa luontoon naapureiden nurkkiin.Ja kesäkissoiksi niitä luullaan.Ihmiset muuttaa, ja kissa jää jälkeen.Ihmiset kyllästyy, kissa päästetään rivarista, kerrostalostakin ulos.Kissa sairastuu virtsatietulehdukseen,pissii siis sisälle.Omistaja kuvittelee sen protestoivan, ja jättää sen pihalle,välittämättä ulkona olevista vaaroista.Tiedän monta kissaa, jotka on kierrelleet naapurien pihoissa.Ja sitten ne katoaa, jotkut löytölään, jotkut löydetään teiltä menehtyneinä, ja joistakin on löytynyt vaan nahkaa jossa karvoja.
Suurin ongelma, on ihmisten välinpitämättömyys, ja se etteivät osaa lukea ja ymmärtää lakia.Joka kieltää hylkäämisrn ja heitteillejätön.
Hienoa, et on ihmisiä, jotka pelastaa kissoja ulkoa.Ja viel löytöeläintaloille.
Mut surullista, et aina löytyy typeriä ihmisiä, jotka hylkää ja heitteillejättää kissojaan ulos.Heille pitäisi riittävän suuri sakko antaa eläinrääkkäyksestä, jotta lopettaisvat laittomat touhunsa.Minä ainakin tiedän, sillä minun lapsuudessani oli ihan normaalia että kesäloman ajaksi otettiin kissanpentu tai joku muu eläin penskoille seuraksi ja iloksi. Eläimistä sitten hankkiuduttiin eroon tavalla tai toisella.
Tunnustan, että minullakin on kissanpentu kesäkissana ollut. Nyt ajatus tyrmistyttää, mutta se oli silloin täysin ok käytäntö. Sen verran vanhempieni kunniaksi voi sanoa, että he sopivat kissanpennun kesän ajaksi antaneen maatalon emännän kanssa siitä, että kissan voi heille syksyllä palauttaa. Kissa eli useita vuosia navettakissana ja minulla oli mahdollisuus sitä aina kesäisin käydä tapaamassa. Onneksi se oli ainoa kesäkissa joka meidän perheellä oli, onneksi silti, vaikka kissalle kävikin hyvin. - oiaikojavoitapoja
Kar.palo kirjoitti:
Minä ainakin tiedän, sillä minun lapsuudessani oli ihan normaalia että kesäloman ajaksi otettiin kissanpentu tai joku muu eläin penskoille seuraksi ja iloksi. Eläimistä sitten hankkiuduttiin eroon tavalla tai toisella.
Tunnustan, että minullakin on kissanpentu kesäkissana ollut. Nyt ajatus tyrmistyttää, mutta se oli silloin täysin ok käytäntö. Sen verran vanhempieni kunniaksi voi sanoa, että he sopivat kissanpennun kesän ajaksi antaneen maatalon emännän kanssa siitä, että kissan voi heille syksyllä palauttaa. Kissa eli useita vuosia navettakissana ja minulla oli mahdollisuus sitä aina kesäisin käydä tapaamassa. Onneksi se oli ainoa kesäkissa joka meidän perheellä oli, onneksi silti, vaikka kissalle kävikin hyvin.Hölmöt vahemmat, pelkkä pehmolelu lapselle, ja aikuisten seura, olis riittäneet.
Jos vanhemmat ei lapsen kanssa viihdy, nykyään pelikoneet hoitaa sen viihdytyshomman,ei siihen mitään kissoja tarvita.Kyllä ne irtokissat on ihan tahallisesti pihalle laskettuja nykypäivänä, ei vaan kesäksi otettuja.Minä tiedän perheitä, sukulaisiakin, joissa kissoja pidetään ns.heitteilleä.Noista tietämistäni perheistä on kissoja kadonnut, menehtynyt jonkun eläimen tappamana, ja tiellekkin.Vaarallista se on kissan yksin ulkona kulkea, todistetusti.Olen ollut autossa, jonka takarenkaan alle ojasta hyppäs kissa, pieni töyssy tuntui vain.Peilistä totuus selvisi.Onneksi se raukka menehtyi kerralla, kurjia tapahtumia.
Jotka voi vastuullinen omistaja ennaltaehkäistä ;)
- nuolevakielikeh
Rakastakaa lellikkieläimiä enempi ku itteenne akkaanne ukkoanne taikka lapsianne , myös navetta, sisä ja ulko kissat tarttevat rakastetuksi tulemista..AAMEN!
JA KUKA TEISTÄ ON SANOMAAN KUKA AIDOSTI OIKEESTI .,- kehrääväkolli
lellikkieläimet ei oo mitää koe-, siitos, tuotanto , virka tai villieläimii jote he pelastaa ihmishenkiä iha muulla tavalla ., jopa välillisen huomaamattomasti ehkäsee mm. itsetuhoa ihmiskunnis ja opettaa lapisille oikeita luonnollisia asijoita joita kaikki aikuset ei oikeesti tajua
ennen ku o liika myöhästä eikä mitää niistä enää oo jälellä.
Hommeleita ku ei aina opiskella oikeessa tärkeysjärkässä ja omat muualta omaksututut mileipiteet eivät aina ole oikeessa vaikka kuinka kokis olevansa jotaki tärkeetä yhes sasmanhenkisten anteeks ÄÄLIJÖITTEN kaa..joille koko luomakunta o varsin ihmeellinen
eri yksilöistä koostuva paikkakunta jota ei mitenkään voi samankaltaistaa ees glopaalissa keino elämäs.
- jonkunkunkunvallas
sättäätkö jonkun vaikutuksen alaisena?
- Kissahalit
Kaikille kivoille kissanomistajille lämmin halaus!!! Ja halaus kaikille kissoille!!!
- Oikeus-elukoille
Kuopiosta löytyy EU tarkastaja joka on hylännyt kissan autiotalon tontille. P.L niminen.
- Niinseonkyllä
No huh, ei tainnut olla lukenut EU -direktiiviä, joka kieltää lemmikiksi otetun kissan heitteillejätön ja hylkäämisen.
Jos ihminen ei ole lukenut asiaa ihan itse, ei voi tietää, että se on oikeasti kiellettyä.
Ja jos kotona on opetettu pitämään kissoja lakien vastaisesi, voi olla vaikea ymmärtää, että se on väärin ja laitonta.
Lapsena kieroon kasvaminen, vie aikansa suoristua, mutta se ei ole mahdotonta.Niin se vaan on ;)
- Sirupelastaisikissat
Sirutuspakko, pelastaisi kissat karmeilta kohtaloilta.Sirun avulla omistaja löytyisi, ja häntä voitaisiin sakottaa kissan heitteillejätöstä.
Kun kissa, löytyy tieltä menehtyneenä tai vieraasta pihasta.Sirun avulla omistaja löytyisi.
Myös parinkympin löytöpalkkio/kissa, jonka omistaja maksaisi,auttaisi varmasti ihmisiä opiskelemaan lakien mukaisen kissanpidon.
Opiskelijat , vanhukset ja vähävaraiset voisivat ansaita samalla hiukan, irtokissoja löytöeläintaloille viedessään. Tosiaan, muuta ainakin mä osaan hoitaa kissaani täysin oikein.
- kissittalteen
Ompa osa kissanpitäjistä todella vastuuttomia, jos kissit on kadoksissa ja löytölöihin päätyvät, eikä vastuuton omistaja hae kissiään ees takas.Ihmesakkia, luulis tajuavan,et kissa ei oo kotona,kun ei näe sitä.Luulus tajuuvan etsiä,kysellä löytölästä.Mut näköjään on melko yleistä, jos joka vuos noin moni kissa pääsee löytölään turvaan vaaroja.
Suurkiitos ihanille, eläinrakkaille ihmisille, jotka pelastaa vastuuttomien kissejä ulkoa, se on luonnonsuojelutyötä parhaimmillaan. - MustaPena
Mulla on 4 kissaa kotona ja en haluaisi heittää pois yhtäkään, koska ne ovat niin kivoja. Mutta joskus ne vituttaa niin helvetisti kun ne raapii niillä saatanan pitkillä kynsillä kokoajan mun silmiä niin tekis mieli poistaa sen jalat saatana.
- höpötinkin
Kissan kynnet leikataan,kuin koirankin.
- kylläsesiit
etkai sinä hurvaton aunnossasi pidä tätä kissalaumaa. kissat tuovat haitallisia mikrobeja, jotka leviävät ilmavirtojen mukana kaikkialle asunnossasi. tämä aiheuttaa sinulle monenlaista terveysongelmaa.myös kissojen ns. hiekkalaatikosta, johon nämä otukset ulostavat, leviää kakkabakteereja useiden metrien päähän, kun elukka koittaa käpälöidä ulosteensa peittoon. sinä onneton kävelet sitten tämän alueen ohi, joka on täynnä kakkabakteereja ja kuljetat ne sukissasi omaan sänkyysikin ja yleensäkin asuntosi on jo täynnä kakkabakteereja ja kaikkea muuta loisia, mitä tästä epäpuhaudesta voi seurata.
se, mikä asiassa on kaikkein surullisinta ja yhteiskunnalle kohtuuttomia kustannuksia aiheuttaa on se. että sinä itse kannat valtavan määrän sairauksia levittäviä mikrobeja ja allergeeneja ja levität ne toisiin ihmisiin.
nyt olisi sinun toimittava niin, että pyydät paikkakuntasi terveysviranomaisia selvittämään, mitä sinun tapauksessasi on tehtävissä. todennäköistä on, että muuta keinoa mikrobien valloittamalle asunnolle ei ole, kuin hävittää se polttamalla. kissojen kohtalosta päättää eläisuojeluviranomaiset yhdessä eläinlääkärin kanssa. tärkeintä on sinun itsesi kannalta hoitoon pääseminen.
tsemppiä!! - kylläsesiit
eipä minulla ole ollut tarvetta hoitoihin avo, eikä suljetuimmillakaan osastoilla. tapauksessasi on ongelmana bakteereiden leviäminen toisiin ihmisiin. tästä johtuen eristäminen suljetulle osastolle on kohdallasi tärkeää. asunnon polttamisella varmistetaan mikrobien ym. kakkabakteereiden kuoleminen. oletettavaahan on, että tällaisessa loisten paratiisissa on aivan samaa kasvustoa, jota on viemäreissa ja likakaivoissa. ei sellaiseen enään kukaan voi turvallisesti koskea.
tsemppiä! - Joriittikiitti
kylläsesiit kirjoitti:
etkai sinä hurvaton aunnossasi pidä tätä kissalaumaa. kissat tuovat haitallisia mikrobeja, jotka leviävät ilmavirtojen mukana kaikkialle asunnossasi. tämä aiheuttaa sinulle monenlaista terveysongelmaa.myös kissojen ns. hiekkalaatikosta, johon nämä otukset ulostavat, leviää kakkabakteereja useiden metrien päähän, kun elukka koittaa käpälöidä ulosteensa peittoon. sinä onneton kävelet sitten tämän alueen ohi, joka on täynnä kakkabakteereja ja kuljetat ne sukissasi omaan sänkyysikin ja yleensäkin asuntosi on jo täynnä kakkabakteereja ja kaikkea muuta loisia, mitä tästä epäpuhaudesta voi seurata.
se, mikä asiassa on kaikkein surullisinta ja yhteiskunnalle kohtuuttomia kustannuksia aiheuttaa on se. että sinä itse kannat valtavan määrän sairauksia levittäviä mikrobeja ja allergeeneja ja levität ne toisiin ihmisiin.
nyt olisi sinun toimittava niin, että pyydät paikkakuntasi terveysviranomaisia selvittämään, mitä sinun tapauksessasi on tehtävissä. todennäköistä on, että muuta keinoa mikrobien valloittamalle asunnolle ei ole, kuin hävittää se polttamalla. kissojen kohtalosta päättää eläisuojeluviranomaiset yhdessä eläinlääkärin kanssa. tärkeintä on sinun itsesi kannalta hoitoon pääseminen.
tsemppiä!!Pidä nyt jo se mikrobihysteriasi itselläsi, siitä on ollut jo ihan liikkaa samoja juttuja.Ei jaksa enää, joten lopeta jo.
- kylläsesiit
Joriittikiitti kirjoitti:
Pidä nyt jo se mikrobihysteriasi itselläsi, siitä on ollut jo ihan liikkaa samoja juttuja.Ei jaksa enää, joten lopeta jo.
en omista kissaa, joten minulla ei ole ongelmana mikrobit, enkä ole mikrobeista johtuen hysteerinen. suosittelen, että kehotat pitämään mikrobit itsellään niiden, kene asunnossa on kissa.
samasta ongelmasta kirjoitetaan juttuja aina niin kauan, kun ongelma on olemassa. nytkin tuli ilmi, että henkilö asuu kissalauman kanssa samassa asunnossa. eikä eläimet ole hallinnassa.
on ikävää, kun et enää jaksa. täällä keskusteluihin osallistuminen on vapaaehtoista.
voimia sinulle! - eitervettäpelkoa
kylläsesiit kirjoitti:
en omista kissaa, joten minulla ei ole ongelmana mikrobit, enkä ole mikrobeista johtuen hysteerinen. suosittelen, että kehotat pitämään mikrobit itsellään niiden, kene asunnossa on kissa.
samasta ongelmasta kirjoitetaan juttuja aina niin kauan, kun ongelma on olemassa. nytkin tuli ilmi, että henkilö asuu kissalauman kanssa samassa asunnossa. eikä eläimet ole hallinnassa.
on ikävää, kun et enää jaksa. täällä keskusteluihin osallistuminen on vapaaehtoista.
voimia sinulle!Tämä on kissa palsta, jossa keskustellaan tosiaankin kissoista.
Mutta testaa itsesi, ja SIEDÄTYT ;)
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/oletko_popokammoinen_tee_testi_ja_siedaty - tietoauupuujuuuXD
kylläsesiit kirjoitti:
voimia sinulle!Ai sinulla ei ole mikrobeja ollenkaan.No jopas vitsin murjaisit.Ja hölmöintä on et yhdistät mikrobit vain kissaeläimiin, hölmöyden huipentumaa suorastaan XD))))....mä ihan myötähäpeän XD))))))
Tiedoksi sinulle, joka ei mikrobeista mitään edes tiedä, muutakun sanan "mikrobi".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikrobi - ylläripylläriXD
kylläsesiit kirjoitti:
voimia sinulle!"Ihmisen suoliston, ihon ja hengityselimien mikrofloorassa on noin kaksi kilogrammaa mikrobeja, jotka säätelevät ihmisen terveyttä."
Sinullakin on mikrobeja, halusit tai et, ja paaaaljon enemmän kun yhdelläkään kissalla, revi siitä XD - revimitä
ylläripylläriXD kirjoitti:
"Ihmisen suoliston, ihon ja hengityselimien mikrofloorassa on noin kaksi kilogrammaa mikrobeja, jotka säätelevät ihmisen terveyttä."
Sinullakin on mikrobeja, halusit tai et, ja paaaaljon enemmän kun yhdelläkään kissalla, revi siitä XDvoit poistattaa sen, mikä ei liity aiheeseen. sinun kommenttisi on kyllä vahvemmin sitä, josta nyt syytät toisia.
tarkoitin mikrobeja, joita kissat kantavat. se on itsestäänkin selvää, koska täällä keskustellaan kissoista.
mikrobeja on toki kaikkialla. joistakin tulee terveysongelmia, joistakin ei.
ota selvää kekustelupalstan säännöistä. - paraskaikille
revimitä kirjoitti:
voit poistattaa sen, mikä ei liity aiheeseen. sinun kommenttisi on kyllä vahvemmin sitä, josta nyt syytät toisia.
tarkoitin mikrobeja, joita kissat kantavat. se on itsestäänkin selvää, koska täällä keskustellaan kissoista.
mikrobeja on toki kaikkialla. joistakin tulee terveysongelmia, joistakin ei.
ota selvää kekustelupalstan säännöistä.Juu, pidä sinäki vaan ne mikrobit itelläs😂
Mikrobeja, haitallisia ei kissalla mainita olevan.
Kissoilla on tosin tauteja, jotka voi tarttua ihmiseenkin.Niiltä yleensä helposti välttyy, kun pitää kissan poissa kulkukissojen läheltä, ja kerää nurkissa olevat kulkurit löytölään.Pois nurkista levittämästä loisia ja tauteja. - semmoistaseon
paraskaikille kirjoitti:
Juu, pidä sinäki vaan ne mikrobit itelläs😂
Mikrobeja, haitallisia ei kissalla mainita olevan.
Kissoilla on tosin tauteja, jotka voi tarttua ihmiseenkin.Niiltä yleensä helposti välttyy, kun pitää kissan poissa kulkukissojen läheltä, ja kerää nurkissa olevat kulkurit löytölään.Pois nurkista levittämästä loisia ja tauteja.minulla ei ole kissaa. joten kissan kantamia mikrobejakaan meillä ei haitaksi asti ole.
kissa kantaa mikrobeja, joka aiheuttaa allergioita.
kissa levittää hiekkalaatikolla käydesään kakkabakteereja ympäriinsä monien metrien päähän. jaloissasi levität kakkabakteerit ympäri asuntoasi. asunnossasi kasvaa kasvustoa, jota esiintyy mm. likakaivoissa ja viemäriverkostossa.
liikkuessasi ihmisten seurassa et voi välttyä mikrobiesi levittämiseltä. - 456765435
semmoistaseon kirjoitti:
minulla ei ole kissaa. joten kissan kantamia mikrobejakaan meillä ei haitaksi asti ole.
kissa levittää hiekkalaatikolla käydesään kakkabakteereja ympäriinsä monien metrien päähän. jaloissasi levität kakkabakteerit ympäri asuntoasi. asunnossasi kasvaa kasvustoa, jota esiintyy mm. likakaivoissa ja viemäriverkostossa.
liikkuessasi ihmisten seurassa et voi välttyä mikrobiesi levittämiseltä.No jos sulla ei oo edes kissaa, ni miksi hysterisoit täällä viikosta toiseen ?
Ei se tervettä ole sekään, eihän?
Meillä on lemmikkejä, ja ne hoidetaan lakien mukaan.Ei ole ketään valittanut, eikä valita.On oma talo, piha, ja lemmikkejä ei karkuteta muden nurkkiin.Luontokin kiittää ;) - revisiitä
456765435 kirjoitti:
No jos sulla ei oo edes kissaa, ni miksi hysterisoit täällä viikosta toiseen ?
Ei se tervettä ole sekään, eihän?
Meillä on lemmikkejä, ja ne hoidetaan lakien mukaan.Ei ole ketään valittanut, eikä valita.On oma talo, piha, ja lemmikkejä ei karkuteta muden nurkkiin.Luontokin kiittää ;)sulla on koko asuntoon levinnyt kissanpaskabakteereja. turha koittaa muuttaa puheenaihe muualle. aivan säälittävää sun elämäs siellä sikolätin keskellä. hah hah eikö hävetä reppana!!
- Siistiomani
revisiitä kirjoitti:
sulla on koko asuntoon levinnyt kissanpaskabakteereja. turha koittaa muuttaa puheenaihe muualle. aivan säälittävää sun elämäs siellä sikolätin keskellä. hah hah eikö hävetä reppana!!
No kyllä minusta mielenterveysongelmat olis pahempia, niistä ei eroon näytä pääsevän.
Meillä ainakin siivotaan.Kisulla on kaks wessaa, ja vaihto matot laatikoiden luona jotka pestään viikottain.Kissahan ei ulosteisiinsa koske, siisti eläin kun on.Kunhan laatikot on siivottuja, kaikilla ei kait ole.
Itelläs on omia mikrobeja kämppä ja kädet täynnä, ja lisäks fobioita mikrobeihin.Tosi paha ongelmasi on, yöks😜🤢🤮. - iuytghjk
Siistiomani kirjoitti:
No kyllä minusta mielenterveysongelmat olis pahempia, niistä ei eroon näytä pääsevän.
Meillä ainakin siivotaan.Kisulla on kaks wessaa, ja vaihto matot laatikoiden luona jotka pestään viikottain.Kissahan ei ulosteisiinsa koske, siisti eläin kun on.Kunhan laatikot on siivottuja, kaikilla ei kait ole.
Itelläs on omia mikrobeja kämppä ja kädet täynnä, ja lisäks fobioita mikrobeihin.Tosi paha ongelmasi on, yöks😜🤢🤮.höpö höpö. kissa levittää kakkabakteerit ympäriinsä. ei kissan kantamia mikrobeja ole kissattomilla haitaksi asti. eikä niitä paskalootia voi pestäkään niin, etteikö niistä bakteereja leviäisi.
- okhhhkkgc
semmoistaseon kirjoitti:
minulla ei ole kissaa. joten kissan kantamia mikrobejakaan meillä ei haitaksi asti ole.
liikkuessasi ihmisten seurassa et voi välttyä mikrobiesi levittämiseltä.Kissa, ei aiheuta allergiaa.Allergian aiheuttaa ihmisen oma kroppa reakoimalla turhaan.Allergiat lisääntyy, kun ihmiset yrittää elää liian puhtaassa ja steriilissä oloissa.
- omakroppaaiheuttaa
okhhhkkgc kirjoitti:
Kissa, ei aiheuta allergiaa.Allergian aiheuttaa ihmisen oma kroppa reakoimalla turhaan.Allergiat lisääntyy, kun ihmiset yrittää elää liian puhtaassa ja steriilissä oloissa.
.......ihminen itse, aiheuttaa allergiansa.
Allergia on immunologisen järjestelmän häiriö , jossa elimistö käynnistää IgE-välitteisen immunologisen reaktion jollekin elimistön ulkopuoliselle mutta sinänsä vaarattomalle aineelle. - ghjklöuyvbn
omakroppaaiheuttaa kirjoitti:
.......ihminen itse, aiheuttaa allergiansa.
Allergia on immunologisen järjestelmän häiriö , jossa elimistö käynnistää IgE-välitteisen immunologisen reaktion jollekin elimistön ulkopuoliselle mutta sinänsä vaarattomalle aineelle.miten perustelet, että homeallergia on vaaraton. tiedän tapauksen, että on joutunut henkilö hengityslaitteistoon ja menetti mm maku ja hajuaistin. lääkäri määräsi myös erään talon emännän luopumaan karjanhoidosta eläinallergian vuoksi. ei näisäkään tapauksissa voi enää siedättyä, eikä järkevä terveyden uhalla koitakaan.
- thetruuth
ghjklöuyvbn kirjoitti:
miten perustelet, että homeallergia on vaaraton. tiedän tapauksen, että on joutunut henkilö hengityslaitteistoon ja menetti mm maku ja hajuaistin. lääkäri määräsi myös erään talon emännän luopumaan karjanhoidosta eläinallergian vuoksi. ei näisäkään tapauksissa voi enää siedättyä, eikä järkevä terveyden uhalla koitakaan.
En minä perustellut,se on suora lainaus wikipediasta, totta siis ;)
- Tietoakoteihin
Olisi hyvä, että koteihin jaettaisiin vuosittain prosyyrit, joissa neuvottaisiin miten kissoja kuuluu kohdella.Ihminen voi olla tietämätön, eikä siksi osaa toimia oikein.
- arvostusheikkoa
Eiköhän jokaisella kissan omistajalla ole tiedossa lait kissanpidosta.Se on vaan se kissan halpa hinta, joka saa jättämään sen ulos yksin,vaikka laki moisen touhun yksiseliteisesti kieltääkin.Jos kissan pentu maksaisi 700e, harvempi jättäisi sitä niin helpolla yksinään kuljeksimaan.Se voisi jopa houkutella jälleenmyyjiä, tai kissan itselleen haluajia jotka eivät haluaisi niin paljoa maksaa.Nykyinen tapa, muutama kymppi pennusta.Aiheuttaa sen,etteivät omistajat arvosta kissaansa, eivätkä sen elämää.Joten kissa jätetään päiviksi yksin vaaroihin.Ja jos jotain kamalaa sille käy,otetaan uusi kokelas vaan tilalle.Julmaa touhua.
Toivottavasti sirutuspakko tulee, ja omistajat joutuvat maksamaan sakkoa kissansa laittomasta heitteillejätlöstä.Silloin niitä varmasti otetaan enemmän kiinni, kun tiedetään että omistajalle tulee siitä rahallinen opetus. - Lajityypillistä
arvostusheikkoa kirjoitti:
Eiköhän jokaisella kissan omistajalla ole tiedossa lait kissanpidosta.Se on vaan se kissan halpa hinta, joka saa jättämään sen ulos yksin,vaikka laki moisen touhun yksiseliteisesti kieltääkin.Jos kissan pentu maksaisi 700e, harvempi jättäisi sitä niin helpolla yksinään kuljeksimaan.Se voisi jopa houkutella jälleenmyyjiä, tai kissan itselleen haluajia jotka eivät haluaisi niin paljoa maksaa.Nykyinen tapa, muutama kymppi pennusta.Aiheuttaa sen,etteivät omistajat arvosta kissaansa, eivätkä sen elämää.Joten kissa jätetään päiviksi yksin vaaroihin.Ja jos jotain kamalaa sille käy,otetaan uusi kokelas vaan tilalle.Julmaa touhua.
Toivottavasti sirutuspakko tulee, ja omistajat joutuvat maksamaan sakkoa kissansa laittomasta heitteillejätlöstä.Silloin niitä varmasti otetaan enemmän kiinni, kun tiedetään että omistajalle tulee siitä rahallinen opetus.On ajattelematonta ottaa kesäkissa ja hylätä se syksyn tullen.
Kissa tarvitsee paljon liikuntaa, eikä pikainen ulkonakäyttö tuo kissalle hyvää oloa vaan pahoittaa mielensä. Kissan tulisi saada käyttäytyä lajityyypillisesti eikä kissaa saa ottaa lemmikiksi, jos sille ei suoda lajityypillistä käyttäytymistä. Ihminen ei saa olla niin itsekeskeinen, että hankkii kissan lemmikikseen, eikä kissa pääse ulos nauttimaan olostansa. - lajityyppilemmikki
Lajityypillistä kirjoitti:
On ajattelematonta ottaa kesäkissa ja hylätä se syksyn tullen.
Kissa tarvitsee paljon liikuntaa, eikä pikainen ulkonakäyttö tuo kissalle hyvää oloa vaan pahoittaa mielensä. Kissan tulisi saada käyttäytyä lajityyypillisesti eikä kissaa saa ottaa lemmikiksi, jos sille ei suoda lajityypillistä käyttäytymistä. Ihminen ei saa olla niin itsekeskeinen, että hankkii kissan lemmikikseen, eikä kissa pääse ulos nauttimaan olostansa.Kannattaa huomioida,ja vahtia ettei kissa kulje pois omasta pihasta.Sillä vieraalla pihalla se on aina pelkkä ylimääräinen riesa, jonka joutuu loukuttamaan nurkista.
Sen kissan voi ihan vahingossa auto,lajityypillisesti yliajaa tiellä kulkiessaan.
Ilves,voi sen lajityypillisesti pistää poskeensa jne.Eli lajityypillisyyteen on naurettavaa vedota.Lemmikkieläimen ei kuulu kuljeksia vapaana naapureiden pihoissa kuten villieläimet tekevät.
Kissa, ei kuulu suomen luontoon,eikä sitä saa sinne vapaana päästää.
Huomioi myös.
Kissa=lemmikkieläin.
Kissalle = omistajan tarjottaja turvallinen ulkoilu.
Omistajan on estettävä kissan karkaaminen kaikin keinoin.
Kesäkissat on vanha legenda.Löytöeläintaloile päätyvät kissat (20 000/vuosi)ovat ns.ulkokissoja, joita on pidetty heitteillejätettyinä.Ja usein kun muutetaan ok talosta pois, se kissa jätetään jälkeen.Tai pedot, muut irtokissat yms,kyöräävät/ pelottavat irtokissan pois kotinsa läheltä.
Luullaan usein ettei se kissa sopeudu rivariin tai kerrostaloon.Luulo on kuitenkin harhaa.Minulla on tietoa ja kokemusta monesta ulkona kärsineestä hylätystä kissasta, jotka on hienosti tottuneet turvalluseen ulkoiluun.Samaa kertovat myös löytöeläintalolta.
Kissan hylkääminen ja heitteillejättö on julminta mitä kissalleen voi tehdä.Ja juuri siksi, ne ovatkin laissa kiellettyjä! - lakikieltääheitteillejä
Kissa tarvitsee paljon liikuntaa, eikä pikainen ulkonakäyttö tuo kissalle hyvää oloa vaan pahoittaa mielensä. Kissan tulisi saada käyttäytyä lajityyypillisesti eikä kissaa saa ottaa lemmikiksi, jos sille ei suoda lajityypillistä käyttäytymistä. Ihminen ei saa olla niin itsekeskeinen, että hankkii kissan lemmikikseen, eikä kissa pääse ulos nauttimaan olostansa.pitääkö kissa sinun mielestä jättää ulos yksin vai mitä ihmettä tarkoitat.Kun et selkeästi kerro.selität vaan että lajityypillisesti,mutta mitä sillä tarkoitat?
naapurin pihalle päästämistä, teille päästämistä,vaaroihin päästämistä,yöksi ulos unohtamistako?
onko se siis sun käsitys laillisesta kissan pidosta?
laitappa eviran tai eläinsuojelun linkki tuosta että lajityypillisesti pidettävä.kun haiskahtaa valheelta kirjotukses.
tuosta kirjotuksesta saa muuten vaan käsityksen,et sinusta kissat kaikki pitäs heitteillejättää.
korjaa toki,jos ymmärsin väärin. - koirakintarviihunt
Kissa tarvitsee paljon liikuntaa, eikä pikainen ulkonakäyttö tuo kissalle hyvää oloa vaan pahoittaa mielensä. Kissan tulisi saada käyttäytyä lajityyypillisesti eikä kissaa saa ottaa lemmikiksi, jos sille ei suoda lajityypillistä käyttäytymistä. Ihminen ei saa olla niin itsekeskeinen, että hankkii kissan lemmikikseen, eikä kissa pääse ulos nauttimaan olostansa.Metsästyskoiran pitää kyllä varmaan kanssa päästä lajityypillisesti saalistamaan.On julmaa jos estellään, ja valitetaan jos se kuola roiskuen kyörää myös pihastaan tai metsistä kissoja puihin ja napsii suihin.Samahan se kun kissakin aina lintuja tappaa.Oot varmaan samaa mieltä,ja ymmärrät et lajityypillisesti ne on metsästyskoiria ensisijaisesti.Eikä niitä pidä kahlita,vaan pitää antaa saalistaa vapaana ja vaoaasti kymmenien kilometrien säteellä kotoaan.
- vapaaksivaan
koirakintarviihunt kirjoitti:
Metsästyskoiran pitää kyllä varmaan kanssa päästä lajityypillisesti saalistamaan.On julmaa jos estellään, ja valitetaan jos se kuola roiskuen kyörää myös pihastaan tai metsistä kissoja puihin ja napsii suihin.Samahan se kun kissakin aina lintuja tappaa.Oot varmaan samaa mieltä,ja ymmärrät et lajityypillisesti ne on metsästyskoiria ensisijaisesti.Eikä niitä pidä kahlita,vaan pitää antaa saalistaa vapaana ja vaoaasti kymmenien kilometrien säteellä kotoaan.
Juu koira irti on hyödyllinen.
https://www.seiska.fi/Oho/Aww-kultainennoutaja-esti-kissatappelun-Katso-viraaliksi-mennyt-video/1134194?_ga=2.68938897.1085525112.1535130852-1335956556.1532631525
- Janeka
Omistajilta puuttuu tietotaitoa kissan pidossa.Kissan pito kirsseja ja kortti yms,pitäs olla,ennen kun kissan saa ottaa.
Monet kissat on huonoilla, välinpitämättömillä omistajilla.
Ei tosiaankaan oo hyvää eläimenpitoa, et omat lemmikit juoksentelee jossain vieraiden nurkissa ja ei edes tiedetä missä ne menee jne.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/201807242201092381_pt.shtml&ved=2ahUKEwjD8aaqrobdAhVElIsKHWsJBCoQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw0imtqY2uYcVN95Qw4b8ZvD - lkhjufgtdrd
En kyllä oikein usko, että 20 000 kissaa hylätään vuodessa. Todennäköisesti moni on kotikissaemon muualle tekemiä pentuja, puolivillejä tai villejä. Osa varmaan vain kotikissoja, jotka lähteneet vaeltelemaan. Tiedä sitten voiko kissa eksyä helpolla.
- 536435522
Ei se ole uskon asia, vaan totuus.Se kertoo myös kissojen pitotavoista suomessa.Kissaa ei arvosteta!
- aputarviivat
Kannattaa käydä löytöeläintalolle viemässä kissan ruokaa,niin minä teen.Tarve on kova siellä.
- kansasanriesakkeille
aputarviivat kirjoitti:
Kannattaa käydä löytöeläintalolle viemässä kissan ruokaa,niin minä teen.Tarve on kova siellä.
Me asutaan maalla. Meidän kissat ovat pulskeita, kun ne saavat pyydystää hiiret lajityypilliseen tapaan. Kissojen oikea elinympäristö on maalla. Löytölään kuuluvat kissat pitäisi piikittää päiviltä kaikki. Eipähän joutuisi huonoon elinympäristöön taajamaan tai jonkun tohelon rääkkiin kerrostaloon. Eli paikkaan, jossa niillä ei ole edes mahdollisuutta reviiriin. Kissojen kesytystarkoitus ja lajityypillisyys on unohtunut uusavuttomilta kansanriesakkeilta. Siitä johtuen kissoja on liian paljon niille sopimattomissa ympyröissä.
- irtokissatloukkuilla
kansasanriesakkeille kirjoitti:
Me asutaan maalla. Meidän kissat ovat pulskeita, kun ne saavat pyydystää hiiret lajityypilliseen tapaan. Kissojen oikea elinympäristö on maalla. Löytölään kuuluvat kissat pitäisi piikittää päiviltä kaikki. Eipähän joutuisi huonoon elinympäristöön taajamaan tai jonkun tohelon rääkkiin kerrostaloon. Eli paikkaan, jossa niillä ei ole edes mahdollisuutta reviiriin. Kissojen kesytystarkoitus ja lajityypillisyys on unohtunut uusavuttomilta kansanriesakkeilta. Siitä johtuen kissoja on liian paljon niille sopimattomissa ympyröissä.
Laitappa viellä linkki tuon väitteesi tueksi,että kissojen oikea ympäristö on maalla ja tuosta piikityksestä.Vaikuttaa meinana ihan omakeksimältäsi tarinalta.
Etkö ole kuullut ?
Et maallakin on kissoista ongelmia?
Siellä on kymmenien kissojen populaatioita, joita eläinrakkaat ihmiset loukuttaa, ja kuskaaa löytöeläintaloihin.Joku pappa tai mummo alkaa syöttää pihalle tullutta kissaa, joka poikii.Ja sen poikasetkin jää pijhapiiriin, ja ne poikii, ja sitten ne kaikki poikii.Niin on neljässä vuodessä jo aikamoinen populaatio.Jolloin mummoltatai papalta loppuu ne eläkerahat, ja hän pyytää apua.Tai naapurit sukulaiset puuttuvat kissanpitoon.Et maallakin, kun pidettäis ne kissat kuten kuuluu, niin ei olis villiintyneitä, ja luonnon armoilla kituvia kissoja.
Lajityypillistä,ei ole tupaata elukoitaan muiden riesaksi! Ihmisen on opeteltava huolehtimaan omistaan,se on ihmiselle lajityypillistä.
Leikatkaa ne kissat, ja pitäkää itellänne.Ei pidä ottaa,jos ei osaa lakeja noudattaa, eikä omalla alueella saa pysymään.
- sirustasakkoon
Tuo on valitettavaa.On kova työ myös hoitaa nuo kissat, ja etsiä niille uudet kodit.
Tulee kalliiksi yhteiskunnalle tuollainen kissojen jatkuva hylkääminen ja heitteillejättö.
Kunnon sakotus, varmasti auttais asiaan.100€/heitteillejättökerta,niin jopas alkais omistaja vastuullisemmaksi muutaman kerran jälkeen.
Tuota kissojen poistoa luonnosta ja pihoista tehostaisi myös kiinniottopalkkio, vaikka 20€/kissa.Jo olis eläkeläisilläkin lisätuloja niistä.
Sirutus, mahdollistaisi kissojen tunnistamisen,ja sitäkautta omistajan sakotuksen laittomasta touhustaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955