Mikähän lapsus tuossa nimenväännössä on käynyt? Huikopala :D :D
Tietenkin se on oikeasti hiukopala. Ilmeisesti hiukopala on ollut jo varattu jonkun toisen tahon toimesta. On sitten hädissään vaihdettu kahta kirjainta, kun ei ole enää keritty keksiä uutta nimeä.
Fazer huikopala
6
1301
Vastaukset
- oikeakielisyys
Hiukaisee vaiko huikaisee, sinäpä kysymys.
Googlettaminen olisi auttanut fazerilla.- kummottiso
Onko se Fazerin omistama, luulin et yksityisen. Nimi on kyllä hölmö ja harhaanjohtavakin, kun kyseessä on kuitenkin ruokaravintola, ei mikään pikkupurtavaa myyvä kahvila.
- huikopalat
Kyllä minä välillä sanon ottavani huikopalan.. Tapa ihan lapsesta lähtien. Tiedä sitten onko vanhakin sanonta, minulla ikää pikkusta vaille 60 v
- samapatuokin
Yleensä sanotaan, että huikoo eikä hiukoo kun on vähän näläkä, joten taitaa olla taas kieli-riita akselilla itä/länsi.
- dippadaadappadii
Ei tarvitse kinata eikä googlettaa:
Kielitoimiston sanakirjasta :
huikopala = hiukopala.- kiistapuoliksi
Kun alkaa hiukomaan otetaan huikopala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091618Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401384- 541133
- 721005
- 54995
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764