Nyt olen siis saavuttanut sen iän, missä joutuu jo selitellä omaa vapauttaan. Sukulaiset ja tuttavat kyselee aina ensimmäisenä, onko minulla jo poikakaveri. Kaikki muut ikäiseni ympärillä ja itseäni nuoremmatkin ovat jo pariutuneet ja isolla osalla on jo lapsi(a). Vaan ei minulla. Olen monta askelta muita jäljessä.
Selitellä pitää siksi, ettei luulla minussa olevan joku vika. Ei tämän ikäisenä(26) olla enää vapaana ilman suurta vikaa. Tai ei ainakan lähipiirissä. Olen huomannut jo äitinikin selittelevän miksei tyttärellään ole suhdetta. "onhan noita miehiä ollut, vaan ei juuri nyt..." Totta. Ja sekin on totta ettei opiskelun ja ainaisen työnteon välissä kertakaikkiaan ole aikaa löytää ketään.
Vika ei siis ole minussa. En todellakaan keksi yhtään sellaista luonteenpiirrettä mikä voisi olla sietämätön toisen mielestä. Itse asiassa, olen todella hyvä pakkaus, en ilmeisesti vaan tarpeeksi vetävän näköinen kun mielenkiinto ei herää. Eikä kukaan minua löydä kotoa tai koulu/työmatkalta.
Vaan toisen ihmisen kaipuu on niin suuri että sattuu ja kovaa. Arjen pyöriessä sen välillä unohtaa. Näin iltaisin se palaa mieleen eikä uni tule yksin.
sinkun
11
1643
Vastaukset
- kait....
...se on että kun tulee tiettyyn maagiseen ikään alkaa lähipiiri painostaa jo siksikin että nuoremmat sisarukset ovat onnellisesti parisuhteessa. Itse olen nimittäin 28 vuotias sinkku ja onhan noita miehiä pyörinyt ympärillä vaan kun niistä ei mikään kelpaa mitä vanhemmaksi tulee yksin sen korkeammalle myös taso nousee. Joten loppujen lopuksi huomaat olevasi lapseton ja miehetön vanha "kurppa" jota ei kukaan enää huoli. Siis mitä sitten tehdä kun kaikkien miespuolisten olentojen mielestä naisella ei saa olla persettä, ei saa olla leveä lantio, ei saa olla pömppömahaa, mitä jos nämä kaikki ovat? silloin ei takuulla myös kellekään kelpaa. Vai olenko kenties kovinkin väärässä??
on katsojan silmissä, vai kuinkas se nyt menikään... no, kaikki miehet eivät varmaankaan ole noin "kranttuja" kuin sinä annat ymmärtää, mutta sellaisethan eivät sinulle kelpaa... jos sinulle alkaa sitä "persettä ja mahaa" siunaantua niin kannattaisi varmaankin vähän laskea "rimaa", vai mitä? Sitä paitsi itsensä kunnossa pitäminen ei ole mikään itsestäänselvä ikäkysymys: monilla kolmivitosilla naisilla on kroppa paljon paremmassa kunnossa kuin kaksikymppisillä "suklaanmussuttajilla"! Ja mitä naimiisiinmenoon tulee, johan se Hesarin viikkoliitteessäkin kerrottiin, että mitä nuorempana haksahdat sitä varmemmin puihin menee...
- Jani
Voisin tuohon vastata omasta puolestani vasta eronneena yksin asuvana 22-vuotiaana miehenä, etten voisi edes kuvitella olevani exääni huonomman näköisen naisen kanssa. (kauneus on tietenkin katsojan silmissä) Kuitenkin tulee aina vertailtua VÄKISIN entisiin tyttöystäviin uusia ihmisiä, kuten varmasti myös se ystäväpiiri jonka seurassa pyörii. En sitten tiedä onko tuollainen mielipide jotenkin pinnallinen tai ilkeä, mutta uskon etten ole ainoa joka niin tuntee... näin varmasti myös naisilla... Olen meinaan törmännyt ihmisiin jotka ei vain pysty antamaan ihmiselle mahdollisuutta ulkonäön vuoksi, that's life!
- mistä roikkuu :)
tunnen monia ikäisiäni jotka ovat sinkkuja (25v) ja niiltä tosiaan kysellään et miks ei,miks ei??
itse (tosiaan 25v) olen naimisissa ja kahden(kolmatta odotan)lapsen äiti ja minä taas olen kohdannut sitä arvostelua et miksi sitoutua nuorella iällä,miksi perustaa perhe,miksi ei nauttia nuoruudesta/vapaudesta...
teki niin tai näin,aina löytyy ihmetteliöitä. toiset vaan ajautuu tilanteisiin...
ole avoin,ota huomioon ja anna ihmisten lähestyä,näillä eväillä kenties jotain :) - petri..
etenkin naisille olla pahempi, sinkun lähipiirin painostus, ite olen 27v mies, eikä multa nyt sitä niin kysellä, mutta itseä ei kyllä loukkaakaan jos kyselisivät!
- 26v Mies
Mä olen saman ikäinen mies. Mulla on ollut jo pitkään vähän sama ongelma, koska lähes kaikilla ympärillä olevilla ihmisillä on parisuhde, muttei mulla. En tiedä mistä se johtuu, mutta en varsinaisesti etsikään kumppania. En tarkoita ettei seura kiinnostaisi, kiinnostaa paljonkin varsinkin jos satun lähtemään baariin, ja tuntuu että saan myös seuraa aivan yhtä helposti kuin kukatahansa muukin. Ei vaan yleensä tule tehtyä mitään siihen suuntaan.
Useimmista naisista ajattelen vain, että tuonkaan kanssa en varmaan jaksaisi edes jutella kovin pitkään. Mutta sitä ei oikein voi käyttää syynä selittäessään ihmisille miksi ei pariudu, koska silloinhan luultaisiin homoksi tai diivaksi joka luulee saavansa itsestään kauneimmat naiset. Näinkään ei ole, en vaan ajattele sitä kovin aktiivisesti, enkä voi sanoa että minua mitenkään valtavasti huolettaisi ajatus sinkkuna pysymisestä. Tienaan hyvin eikä tarvitse kuunnella kenenkään huolia jne. Toisaalta sinkkuus myös rajoittaa jonkin verran elämää, ja lähinnä se yhdessä yhteiskunnan painostuksen kanssa häiritsee, ei niinkään itse sinkkuus. - Mies 26v
Tuli vielä mieleeni eräs vitsi:
Erästä nuorta naista vaivasi suunnattomasti se, että hän oli joutunut suvun vanhempien naisihmisten silmätikuksi koska ei ollut löytänyt itselleen sopivaa miestä. Kaikissa suvun häissä nämä vanhat rouvat olivat kilvan kyselemässä: "koskas on sinun vuorosi, koskas on sinun vuorosi?" Sitten nainen sai idean, joka lopulta laittoi rouvat hiljaiseksi. Seuraavissa suvun hautajaisissa hän riensi rouvien luo yksitellen ja kyseli: "koskas on sinun vuorosi, koskas on sinun vuorosi?"- dana
:)heh
- ...
Vaikka kuinka ikavoisit ikiomaa siippaa, ala silti alenna tasoa. Ihan sydanta repii kun vieresta seuraa tapauksia joissa mennaan yhteen kumppanin kanssa oli han sitten millainen tahaansa. "Mies/ Naisystava kun taytyy olla".
Kylla se oikeakin sitten aikanaan tulee. Tosin voisit yrittaa erilaisia harrastuspiireja, sielta usein loytyy oman tasoisia ystavia. Kiinnostaako sinua valokuvaus, lukuillat, auton huolto, matkailu, musiikki, maalaus, elokuvat, seurakuntantyo, lenkkeily, karate, jodo, jumppasali, yhteislaulu tai mikaan muu?
Valitse yksi paiva/ilta viikossa ja mene reippaasti muiden seuraan, kuuntele mita heilla on sanottavaa ja osallistu. Todennakoisesti ryhmassa joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun joka on samanikaisesi ja myos yksin. (niinhan se usein menee)
Mutta ala lannistu jos et heti kohta loyda sydanystavaa, saathan ainakin erilaisuutta elamaasi. - Aikku
Heippa!
Kirjottelit suomi24-palstalle sinkkuna olemisesta...Haluaisitko alkaa vaihtamaan sinkkuelämän arjen huolia kirjeenvaihdolla netissä....Mä olen sua kolme vuottakin nuorempi, mutta jos se ei sua sen enempää haittaa niin alkasin mielelläni kirjeenvaihtoa...voitas kirjotella just tosta sinkkuudesta sen hyvistä ja huonoista puolista...
Ja vaikka kaikesta muustakin ..
Eli vastaile mikäli innostaa...
T:Aino - ryttynaama
Ei vielä oo hätää sulla ja on se ihan selvä et kaikilla on joku joka vie jalat alta ja sit se on menoa..!! Jos halut kirijuutella (pohjalaasiittaan)niin rupatellaan mukavia. ps" oon kolme jalkanen =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816