Ahtaat paikat

Palaan vielä Helsinki reissuuni. Huomasin nyt vanhentuneeni ja kangistuneeni. Varasin vahingossa onnibussista toisen kerroksen paikan. Ei ollut ihan helppoa kavuta portaita ylös käsiveskan kanssa ja ahtautua ikkunan viereiseen penkkiin. Mahaa ja peffaa on liikaa ja voimia liian vähän. Ahtauduin ikkunanviereen ja viereeni istui, luojan kiitos, hoikka nainen. Hän manaili sitä, että miten hän nyt pystyy kutomaan villapaitaa pitkillä puikoilla. Minä manasin omaa pöljyyttäni paikkaa varatessani. Miten helkatissa pääsen alas vessaan ja vaihtamaan liian kuuman puseron t-paitaan. Tilanne ratkesi kun yksi penkkirivi oli tyhjä. Vierustoverini siirtyi siihen. Oli outoa istua ylhäällä edessä kun bussikuskista ei näkynyt vilaustakaan. Viereisellä penkillä istui kaksi n. kymmenvuotiasta poikaa. Toinen totesi eduskuntatalon kohdalla, että tuossahan on iso kunnantalo. Minua hymyilytti ja toinen pojista korjasi rakennuksen nimen. Bussissa oli rauhallista ja matka meni tosi joutuisasti. Eikä maksanut kun alle kympin meno-paluu Hki-Pr. Nuorena sitä vain lähti, ja oli erillaiset murheet. Nyt pitää tarkistaa, onko silmälasit, känny, kortit mukana. Ladataan Helsinkilippu kännyyn, vilautetaanko sitä johonkin aparaattiin vai odotetaanko tarkastajaa. Kännystä on tullut lähes rahan korvike. Kävelin kyllä paljon, minkä pakkaselta ja viimalta pystyin. Vielä jäi muisto säksättävästä helikopterista torstaina. Vilkaisin taivaalle ja mietin, mihinkähän tuokin on menossa. Netistä sitten luin, että nuori abi oli kadonnut Larussa hiihtoreissulla. Häntä haettiin jäältä ja jokapuolelta. Valitettavasti löytyi hukkuneena vastapäisen Melkin saaren sivun sulasta kohdasta. Koskaan ei voi tietää.

12

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuttuvat-tekijät

Onni onnettomuudessa Onnibus pelasti sinut.

• Muuttuvat
        Joo,tavallaan. Nyt jätän kahvipullat ostamatta. Toinen karmeus on hotellin kylppäri ja sen kirkkaat valot ja valtavat peilit. Ne peilit olivat varmaan lainattu Linnanmäen peilitalosta, kun näin itseni tuplana. Kotona kun on vanhusystävälliset peilit.

• Peilien-kertomaa
        2lesken kirjoitti:

Muuttuvat
        Joo,tavallaan. Nyt jätän kahvipullat ostamatta. Toinen karmeus on hotellin kylppäri ja sen kirkkaat valot ja valtavat peilit. Ne peilit olivat varmaan lainattu Linnanmäen peilitalosta, kun näin itseni tuplana. Kotona kun on vanhusystävälliset peilit.

Mutta mutta peilithän tekevät ihmisen seksikkääksi. Ruipelokin voi näyttää adonikselta ja tavallinen nainen kurvikkaalta Brigitte Bardokilta.

Ei kai vaan sinua nolota peilien edessä. Vieläpä yksin.

• Peilien-kertomaa kirjoitti:

Mutta mutta peilithän tekevät ihmisen seksikkääksi. Ruipelokin voi näyttää adonikselta ja tavallinen nainen kurvikkaalta Brigitte Bardokilta.

Ei kai vaan sinua nolota peilien edessä. Vieläpä yksin.

Peilie
        Kun olin täysistunnossa toiletissa ja samalla pystyin vilkaisemaan ruhoani isosta peilistä, näytin kyllä siiderivalaalta, vaikken sidukkaa juokkaan. Hiuksia kammatessa näin harmaat hiuspohjat, elottomat latvat, epäpuhtaan ihon, paksuntuneet käsivarret, rintaleikkauksesta jääneet arvet, pullottavan mahan. Tämä riitti tarkastelua. Kotona minulla ei ole kokovartalopeiliä, ihan mielenrauhan takia. Kun puin aamiaiselle menovaatteet päälleni ja laitoin hiukset sykerölle, olin onnellinen peittävistä vaatteista. Kätkee melko hyvin pahimmat virheet. Dieetti ja jumppa olisi nyt ihan ehdoton jos löytyy jostain ruutia. Muuten, aikoinaan muutaman kaljan kumarassa, muistutin omasta mielestäni Elisabeth Tayloria ja miehet kuppilassa näyttivät tosi machoilta ja seksikkäiltä.

• 2lesken kirjoitti:

Peilie
        Kun olin täysistunnossa toiletissa ja samalla pystyin vilkaisemaan ruhoani isosta peilistä, näytin kyllä siiderivalaalta, vaikken sidukkaa juokkaan. Hiuksia kammatessa näin harmaat hiuspohjat, elottomat latvat, epäpuhtaan ihon, paksuntuneet käsivarret, rintaleikkauksesta jääneet arvet, pullottavan mahan. Tämä riitti tarkastelua. Kotona minulla ei ole kokovartalopeiliä, ihan mielenrauhan takia. Kun puin aamiaiselle menovaatteet päälleni ja laitoin hiukset sykerölle, olin onnellinen peittävistä vaatteista. Kätkee melko hyvin pahimmat virheet. Dieetti ja jumppa olisi nyt ihan ehdoton jos löytyy jostain ruutia. Muuten, aikoinaan muutaman kaljan kumarassa, muistutin omasta mielestäni Elisabeth Tayloria ja miehet kuppilassa näyttivät tosi machoilta ja seksikkäiltä.

Epäilen että kylppärissä on liian kirkkat valot. Aina kun tulen mökiltä kylille on sama tunne kun on isot peilit. Minullakin on harmaat hiuspohjat, kokeilen olla värjäämättä jonkin aikaa.
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005593715.html
        Tuo näyttää helpolta jos viitsii laskea kalorit. Saa syödä enemmän kun 1200 kalorin dieetissä. Minusta 1200 kalorin dieetissäkin saa syödä paljon jos katsoo mitä syö.
        Olen ollut toista viikkoa dieetillä, laskusuunnassa paino on. Elämäntapamuutos olisi paikallaan, mutta ei ole tahdonlujuutta tarpeeksi.
        On aikaa laskea kaloreitakin, tietokoneella on hyviä taulukoita joista on apua.
        Keittiövaaka, laskin ja kaloritaulukko riittää. En tykkää hiilihyrdaatittomasta dieetistä, jonkin ajan kuluttua tulee hirveä himo vehnään ja sokeriin.
        Jokainen tietysti kokeilee itselleen sopivaa dieettiä, olen ymmärtänyt että kävelet paljon, liikuntaa ainakin tulee.

• Saga.Kabinetti
        2lesken kirjoitti:

Peilie

Voi ei. Olet aikamoisen rankka ruotimaan itseäsi. Sama vika minulla. Oikein kun tahdon laittaa itseni ruotuun, niin katson itseäni päivänvalolla suurentavasta kasvopeilistä.

• Bengalitikku

Minusta melkein ruoskit itseäis.
        Mä lopetin sokerin käytön kahvissa. Juon aika monta hinkillistä kahvia, joten lusikallisia on kertynyt päivässä. Vuositasolla se on paljon.
        Ihan helppoa. Aika nopeasti suu tottuu makeuttamattomaan makuun. Arvot olivat rajoilla, siks.
        Edellisen asukin jäljiltä oli palapeili eteisessä. Se on vähän arveluttava kapistus, koska ikään kuin sitä hajoaa.. poistatin sen ja tilalla on pääpeili.
        Makkarissa on antiikkinen soikiopeili. Täytyy vähän peruuttaa, että...koska
        se on yhtä kapea kuin minä. 😎

• Minä olen mennyt kerran Onnibussilla oulusta helsinkiin ja en kyllä toista kertaa mene, sen verran mukavuudenhaluinen olen. Mentiin vielä yö bussilla niin eipä paljoa nukuttu ja penkit oli kovat ja tilat ahtaat vaikka istuttiin kahta puolta pöytää.

• Saga.Kabinetti

Minä kävin Runebergin päivänä Onnibussilla Porvoossa. Ei muuten kukaan istahtanut vierelleni. Miksköhän. No, onneksi ei, sillä on kiva istua omissa ajatuksissaan. Oli paljon tyhjiä penkkejä ja taisi muutkin yksin matkustajat istua itsekseen.
        Tulomatkalla istuin etupenkissä yläkerrassa ja ikkuna meni huuruun.

• Onnibusjahajut

Vielä Onnibus-matkustamisesta. Mentiin Helsingistä Keski-Suomeen täydessä lastissa istuen yläkerrassa. Pari riviä taaempana istui naishenkilö, joka haisi voimakkaasti parfyymille. Tunnistin myskihärän sperman tuoksun.
      Alkoi yököttää, ahdistaa ja yskittää. Olen sairastanut astmaa, mutta pärjännyt lääkkeittä monta vuotta, eikä mitään tarvittavaa ollut mukana. Seurasi jatkuvaa yskimistä, kun yritin irrottaa kurkustani sitkeää limaa. Kutina kurkussa myös pakotti köhimään.
      Sitten kuulin samalta suunnalta aerosolipullon ääniä ja kauhistuin, että lisää tuoksua tulossa. Näytin kauhistuneena merkkejä kaverilleni, että voiko olla totta!
      Hän laittoi tekstarin, että takanani istunut nuori mies otti astmapiipusta lääkettä. Huokasin helpotuksesta.
      Puolenkymmentä ihmistä köhi samaan tahtiin kanssani koko matkan.
      Milloinhan ihmiskunta ymmärtää jättää nuo aineet kotiin, kun lähtee julkisille paikoille suljettuun tilaan, missä muidenkin pitää hengitellä. Mielestäni tyhmyyttä, lisäksi jotkut parfyymit saattavat haista hyvin pahalle, ei voi puhua tuoksusta. Meitä hajuallergikkoja alkaa olla aika paljon. Itse kuulun myös siihen joukkoon.
      Onnibus voisi ilmoittaa parfyymikiellosta myös samoin kuin tekee tupakoinnin suhteen.

• mistähajusyntyy

empä ole koskaan haistellut myskihärän spermaa, mutta sen tiedän että myskihärän nimi on harhaanjohtava, eihän sillä edes ole lainkaan myskirauhasia, vaan ne on eri nisäkkäitä joilla on niitä myskiä erittäviä talirauhasia
        taitaa hajusteissa olla kemiallisesti valmistettua aromia, joka ei ole useinkaan suomalaisten suosikki

• örhöm

Yksi Vienola joskus totesi Finlandia-taloa nähdessään, että tuossa on meidän ulkohuussi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe