Iki-ihanaa aloittaa uusi päivä. Ei haittaa ulkona rännän tulo. Mitä väliä, vaikka jalat kastuu vanhoissa kuluneissa talvilenkkareissa. Sadetakki vaan niskaan. Ja väliäkö sillä, kun nivelrikko vaivaa aamusella sormia Ei tahdo taipua oikein mihinkään. Noo, mihinkäs minä niitä nyt välttämättä tarvitsenkaan. Postissa odottaa paketti, jonka annan synttärilahjaa. Ei haittaa, vaikka pusero olisi liian pieni, vääränvärinen tai muuten epäsopiva. Pakkaan samaan pakkaukseen ja kiikutan kauppiaspostille. Aamu on hieno, kun on kahvia, vaikka piru vieköön, se on pannujauhatus, leivän päällys oli loppu. Ihanaa silti kun on edes leipää, vaikka vaalea oli kadonnut pakkasesta jo aikaa sitten. Näillä eväillä, ulos ja hurmurikoiraa hakemaan joka on täydellinen, vaikka koira on soma, vaan on toisen oma. Koira pelastaa kaiken ja saa hyvän mielen kokopäiväksi. Päivänjatkoja.
Iki-ihana täydellinen päivä
14
355
Vastaukset
- Toivon.jatkuvuutta
Positiivista, ihana kun on hyvä olla.
- KaikKäypi
Minulle riittää hyväksipäiväksi se että olen elossa ja liikun .
Aloitus oli aurinkoinen! Sumuinen aamu muuttui heti valoisemmaksi, kun ajattelin teidän myönteistä asennetta. Aurinkoisia pakkaspäiviä tulossa, mutta kaukolämpö lämmittää. Sateella lumikerros ohenee. Jos tuttu häijyilee, oletan minulla olevan parempi päivä.
- henrjii
joo kyllä, on vapaapäivä töistä, vaikka olen eläkkeellä
toki uuteen päivään on aina ihana herätä, mutta nuo sateen liukastamat kulkuväylät eivät tänään ole mikään ilonaihe. kohta saadaa lukea lehdistä miten ensiapuosastot täyttyvät itsensä teloneista ihmisistä.
- Adrenaliini-virkistää
On aivan mahottoman ihanaa, kun ei keskussairaalan päivystyksestä kulje tieto polille, että jatkokontrolli viime viikolle. Siinä sitten odottelet luvattua kirjettä, jota ei koskaan tulisi, jos et sinä itse toimi.
Ellet soita keskussairaalaan. - Ihanapäivä
Hyvää huomenta palstalaiset
yksilesken
5.9.2017 7:47
Ihana aamu. Ulkona lämpöasteita 7. Raitis ilma tulvahtaa makkarin avoimesta ovesta. Aamupalan jälkeen hoitokoiran kanssa marssimme peräkanaa raittia. Koira on niin innoissaan tuoksuista ja huumaavasta ilmasta, että hyvä kun pysyn perässä. Koira tuttavallisesti tervehtii raitilla liikkujia. Olen onnellisessa asemassa. Ja kiitollinen. Ei särkyjä, ei lääkitystä, ei huollettavia, ei mitään pakkoa mihinkään. Lähden päiväbussiin, menen veljeäni tervehtimään palvelukotiin.Vien kasan hedelmiä ja päivän lehden. Juomme päiväkahvit ja rupattelemme vaikka mistä. Kaupungilla käyn kirjastossa lainaamassa dvd- filmejä, Kuvaliikkeessä suurennutan kesäisen kuvan A4:n kokoon. Ostan raamit ja ripustan sen palvelukodin seinään. En aikaisemmin ymmärtänyt että tällainen taviselämä on ihan parasta. - Ihanapäivä
lesken1
29.10.2016 13:44
Minut on leimattu valehtelijaksi ja mielisairaaksi. Että joutaisin mielisairaalaan loppuelämäksi. Elin ensimmäiset 17 vuotta hullujenhuoneella, kotonani,että ei ihan vierasta minulle. Viinaa,tappeluita,eroja,väkivaltaa,uskontoa. Kaikkea sekaisin koko lapsuuteni. Läheiseni tuli raskaaksi 16-vuoiaana,että lisää vaan sekamelskaa elämääni. Pakenin tätä kaaosta Helsinkiin ja naimisiin ja viinaan. Jos näitten kaikkien paskojen kokemusten olisin jostain sieluni sopukoista kaivanut empatiaa,se olisi ollut ihme. Nyt minut leimataan hulluksi,kun en ole koskaan halunnut kammottavaksi äidiksi. Jos se on diagnoosi hullujenhuoneelle pääsyyn,menen vapaaehtoisesti. Siellä varmaan tapaan lähimmän sukulaiseni,jolta olen geenini saanut. Lesken Ap ( En huomannut kirjautua. Käytän lesken1)Ihana
Olet kaivanut esiin vanhan kirjoitukseni. Olen ilmeisesti ollut ääliösisareni kanssa jossain yhteydessä, kun hän on sitä mieltä että kuulumme äitini kanssa hullujenhuoneelle. Lapsuuteni ja nuoruuteni olivat todellakin katastrofaalisia.Tuollahan sitä kerron. Minulle on sanottu monesti tuosta äitiydestä. Millä hemmetillä olisin pystynyt olemaan äiti, kun oma sisäinen maailmani oli täysin lapsenkengissä,sekaisin. Enkä ole lapsirakas, enkä ole koskaan halunnut olla äiti. Vieläkö tätä asiaa pitää jankata. Jos se on tehnyt minusta ulkopuolisen, epäsosiaalisen, omassa yksinäisyydessä viihtyvän tyypin, olen kait jonkun mielestä täysi luuseri ja mielipuoli. Mutta kun viihdyn näin. En kadu mitään, en haaveile mistään, olen realisti. Hienoa kun on lämmin vuokra-asunnon katto päänpäällä,ruokaa jääkaapaissa, toistaiseksi, ja pystyn liikkumasn päivittäin lenkillä.- kylmätotuus
2lesken kirjoitti:
Ihana
Olet kaivanut esiin vanhan kirjoitukseni. Olen ilmeisesti ollut ääliösisareni kanssa jossain yhteydessä, kun hän on sitä mieltä että kuulumme äitini kanssa hullujenhuoneelle. Lapsuuteni ja nuoruuteni olivat todellakin katastrofaalisia.Tuollahan sitä kerron. Minulle on sanottu monesti tuosta äitiydestä. Millä hemmetillä olisin pystynyt olemaan äiti, kun oma sisäinen maailmani oli täysin lapsenkengissä,sekaisin. Enkä ole lapsirakas, enkä ole koskaan halunnut olla äiti. Vieläkö tätä asiaa pitää jankata. Jos se on tehnyt minusta ulkopuolisen, epäsosiaalisen, omassa yksinäisyydessä viihtyvän tyypin, olen kait jonkun mielestä täysi luuseri ja mielipuoli. Mutta kun viihdyn näin. En kadu mitään, en haaveile mistään, olen realisti. Hienoa kun on lämmin vuokra-asunnon katto päänpäällä,ruokaa jääkaapaissa, toistaiseksi, ja pystyn liikkumasn päivittäin lenkillä.Olet valinnut lapsettomuuden varmasti hyvistä syistä, eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista.
Toiset naiset ovat halunneet synnyttää lapsia ja kertovat joskus äitiydestään ja lapsistaan.
Eikö olisi tasapuolista, että omat valintansa tehneet saisivat kertoa elämästään joutumatta lynkatuiksi? Myös me äidit.
Minulla on poika, joka tuo sisältöä elämääni ja jonka kanssa keskustelemme kaikista mahdollisista aiheista. Meillä on myös yhteinen historia, joka on meille ainutlaatuinen.
En ripustaudu häneen, eikä hän minuun, vaan meillä on omat elämämme, kuten mielestäni kuuluukin olla.
Olen aina pitänyt lapsista, mutta ymmärrän, etteivät kaikki ihmiset pidä heistä. Syitä on varmaan monia.
Nyt "kersani" asuu kaukana minusta ja tiedän tehneeni osani ja nautin "vapaudestani".
En oikein tajua, mikä on syynä siihen, että pitää mollata muiden valintoja, jos itse on tyytyväinen omiin valintoihinsa?!
Eihän minun tarvitsekaan sitä ymmärtää. Riittää, kun tiedän omat asiani. - 1lesken
kylmätotuus kirjoitti:
Olet valinnut lapsettomuuden varmasti hyvistä syistä, eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista.
Toiset naiset ovat halunneet synnyttää lapsia ja kertovat joskus äitiydestään ja lapsistaan.
Eikö olisi tasapuolista, että omat valintansa tehneet saisivat kertoa elämästään joutumatta lynkatuiksi? Myös me äidit.
Minulla on poika, joka tuo sisältöä elämääni ja jonka kanssa keskustelemme kaikista mahdollisista aiheista. Meillä on myös yhteinen historia, joka on meille ainutlaatuinen.
En ripustaudu häneen, eikä hän minuun, vaan meillä on omat elämämme, kuten mielestäni kuuluukin olla.
Olen aina pitänyt lapsista, mutta ymmärrän, etteivät kaikki ihmiset pidä heistä. Syitä on varmaan monia.
Nyt "kersani" asuu kaukana minusta ja tiedän tehneeni osani ja nautin "vapaudestani".
En oikein tajua, mikä on syynä siihen, että pitää mollata muiden valintoja, jos itse on tyytyväinen omiin valintoihinsa?!
Eihän minun tarvitsekaan sitä ymmärtää. Riittää, kun tiedän omat asiani.kylmä
Vai olisiko niinpäin, että minut on valittu lapsettomaksi. Äitini kasvattamana, hänen metodinsa oli, että älkää vaan kukaan ikinä tehkö kakaroita. Ei niistä ole muuta kuin harmia ja hirveä riesa. Nopeasti vain meistä kaikista eroon heti kun laki sallii. Äitini itse oli nuorena tehnyt viisi tenavaa putkeen ja oli siitä äärettömän katkera, aina. Syytti useasti elämänsä pilaamisesta, ketä milloinkin. Tässä lapsuuden katkeransuolaisessa tyylissä "viedä kakaralaumaa eteenpäin", ei oikein mitkään äitiyshaaveet kolahtaneet. Päinvastoin. Olkoonpa vaikka henkilökohtainen tragediani.
En mielestäni ole lynkannut ketään palstan äitejä. Jokainen on tehnyt niin, minkä on parhaakai katsonut, mitä on lahjaksi annettu ja minkälaisen sopivan isän on lapsilleen löytänyt/saanut. Missä vaiheesa olen mollanut sinun lastasi? Kirjoitan joskus näin, että missä on epäonnistuneiden ja työttömien nuorten ja peräkammaripoikien äidit. Näille foorumeille kun kirjoittavat vain kaikki äidit ja mummot, joiden jälkikasvu on superia. Tämä kysymys on vain realismia tänäpäivänä. Olen kuin orpo piru Vuolijoen sikamarkkinoilla, kun saman henkistä ihmistä ei ole löytynyt, ainakaan plus kuuskymppisiin.Jatkan päivääni kahvilla, tuoremehulla, hurmurikoiran ulkoiluttamisella. Sitten bussiin ja kartsalle. Niin, pitää muistaa laittaa korvanappi ja lukea älypuhelimesta uutisia, kun koulubussissa on niin kaamea meteli. Omia ajatuksiaan ei kuule. 2lesken
- Heikunkeikku
Kattilasta kantautuu iloinen porina. Perunat on kylki kyljessä oottamassa kypsymistään.
Olen paistanut aimo kasan silakoita. Krappevia kuoreltaan ja valkopippuria niiden päälle heitin, että saan suuhun voimallisia lieskoja.
Eilinen vapaapäivä on kiitänyt ohi. Tänään menen töihin sormiani koukistelemaan, ne toimivat kyllä ok:sti. Jotakin työasiaa aamulla silmäilin, vetäsin parit biisit Prima Vistana.
Kauhia näläkä. Kohta vatsani kiittää.
Lunta ulkona heevetisti. En viitsi ees ikkunasta pihalle katsoa. Yritän leikkiä, että on enemmän kevät ku onkaan. Kastelin mun sisäkukkia ja vähä niillekin juttelin.
Hyvää päivää palstalaisille. Nyt mee tökkäämään haarukan perunan poskeen, josko ne olis jo kypsät. - Saga.Kabinetti
Kävin hierojalla. Olipa komea ja lämminkätinen nuorimies. Valmistuu nyt kesällä. Ohjeeksi antoi venyttelyä joka ikiselle päivälle. Uusi aika maanantaiksi. On se mukavaa, kun joku puliveivaa vaikka välillä kipeää tekeekin.
Vettä sataa, kieli keskellä suuta saa kävellä ettei liukastu.
Jahas, nyt viimeistelemään tyttären synttärilahjaa ja illalla synttärikahville.
Kyllä on ihana tavispäivä. Minä käytin äitiäni palvelutalon ruokasalissa syömässä ja itselleni ostin vieraslipun. Hyvää oli ruoka ja äidillekin maistui oikein hyvin. Vapaapäivä, ei kiire mihinkään. Kunhan van on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806