Ainakin äiteen kotiseudulla toiset serkukset menivät lahkon siunauksella naimisiin.
Siunaako veljet vielä serkkuavioliittoja
10
186
Vastaukset
- etsivä-xxx
Serkusten avioliitot eivät sen elempää lainkäytön kuin Raamatunkaan mukaan kiellettyjä.
Esimerkkinä on Abraham joka lähetti hakemaan pojalleen Iisakille vaimon veljensä talosta. Rukoilipa palvelija vielä Jumalaa osoittamaan kuka on se oikea morsian.- ei.liki.sukurutsaa
Serkusavioliitossa on kohtuullinen riski tuottaa jälkeläisiä, joilla on ainakin piilevänä joku sairaus. Kuulin juuri Sallan taudista, joka on harvinainen lapsen taannuttava sairaus. Lähtöpaikka ilmenee hyvin nimestä.
- MielenkiintoistaOpetusta
Kuunnelkaapa Pekka Reinikaisen luentoa geenivirheisä. Miksi Aabrahamin aikana sen ei ollut riski, mutta nyt on geenivirhekerrannaisten määrästä johtuen (syntiinlankeemuksen seurauksena).
Kohdasta 32 min alkaa jos ei ehdi kuunnella koko luentoa.
https://www.youtube.com/watch?v=yloHROi17f8
- salla_
Ensirakkaus on usein serkku, mutta elämä vie uomiinsa, vaikka sydänystävänä pysyykin. Yleensä liian nuorena ei ymmärrä tunteitaan.
- pano-pena
Mitä serkumpi, sitä herkumpi!
- sukuonparas
Eikö aloittaja tiedä: mitä serkumpi, sitä herkumpi. Serkut jaksaa aina kiihottaa!
VT;n aikaan sukulaisavioliitot olivat lähi idässä enemmän sääntö, kun poikkeus.
Siitä kertoo Raamattu.- vanhoilliska
Niin....eipä Adamin lapsillakaan tainnut olla paljon vaihtoehtoja.
vanhoilliska kirjoitti:
Niin....eipä Adamin lapsillakaan tainnut olla paljon vaihtoehtoja.
Ei niin, ja puolison valintaan vaikuttivat 90% sesti vahemmat.
Vanhaan aikaan oli huonot liikenneyhteydet. Nykyään helpompi hakea puoliso vähän kauempaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969