Eikö tapana ole järjestää nimijuhlat 2 kk ikään mennessä?
Mikä nimeksi, olisiko Väinö Aleksi hyvä?
Missäs valtakunnan ykköspojan ristiäiset viipyy?
31
407
Vastaukset
- Kirkossailmoitetaan
Pikapuoliin, pikapuoliin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005628870.html
- Kiinnostunut.prinssistä
Kyllä mä kans ootan mikä nimi ja kuvaakin. Kohta ryykää joku sitäkin toivettani moittimaan mutta ei se mitään.
- Bengalitikku
Tuskinpa vanhemmat loukkaantuisivat, jos täällä pitäisimme arvailut tai laittaisimme omat ehdotelmat.
Aloittajalla on ihan hyvä ehdotus.
No minulta Eino Akseli Bengalitikku kirjoitti:
Tuskinpa vanhemmat loukkaantuisivat, jos täällä pitäisimme arvailut tai laittaisimme omat ehdotelmat.
Aloittajalla on ihan hyvä ehdotus.
No minulta Eino AkseliMiten olis Ukko-Pekka.
- vaalivauvan-nimeksi
Mainio Taisto
- 49301673
Takaraja on 3 kuukautta........kaikilla
- nimeävailla
mitäs sitten, pakkonimetäänkö vai pannaanko vauva vankilaan
- MiksiNimiKiinnostaa
Voihan sen nimen kirjata, vaikkei asiaa julkaisisi muuten ollenkaan. Lapsella ei liene mitään julkista virkaakaan, vaan oikeus yksityisyyteen.
- Arvopoika
Puskaradiosta kuulin ristiäisten olevan tulevana viikonloppuna.
- Elmo_
Ykköspojan nimeksi tulee toivottavasti Elmo Nyyrikki. Siinä olis okein suomalainen kunnon nimi.
- Elmo_
Elmo-nimellä on oikein reipashenkinen urheilullinen klangi:)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Elmo
Nyyrikkiä taas käytetään joko toisena tai kolmantena nimenä ja on vanha suomalainen miehen nimi. Nyt kannattais Sulin ja Jennin ottaa koppi nimestä:))
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nyyrikki_(nimi) - Elmo_
Elmo_ kirjoitti:
Elmo-nimellä on oikein reipashenkinen urheilullinen klangi:)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Elmo
Nyyrikkiä taas käytetään joko toisena tai kolmantena nimenä ja on vanha suomalainen miehen nimi. Nyt kannattais Sulin ja Jennin ottaa koppi nimestä:))
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nyyrikki_(nimi)Siis Saulin ja Jennin...tuli painovirhe
- malliesimerkki
Kyllä paras nimi olisi Saletti.
- Elmo_
Elmo_ kirjoitti:
Siis Saulin ja Jennin...tuli painovirhe
Nyyrikki-lehtikin on jo yli 100-vuotias ja on oikea kirjallisuuden ystävien unelmalehti! Jennihän on kiinnostunut kirjallisuudesta.
https://www.lehtitstokukkonen.fi/contents/fi/d207179_Nyyrikki-lehti.html?gclid=EAIaIQobChMIkKPNxdWm2gIVr7vtCh1d6AKMEAAYAiAAEgK4APD_BwE
- xxxyyyx
Mitä ne ristiäiset ja nimet meille kuuluu ?
Se on perheen ja suvun yksityisasia.
Vai pitäiskö päästä haukkumaan nimivalintaa ???- vaikkaSisu
ai miksi haukkumaan, aika negatiivinen asenne sulla
- Utelias.Ulla
Sen verran kuuluu kuin julkkisten ja kuninkaallistenkin lasten nimet, utelias ainakin minä olen, onko se kiellettyä?
- Bengalitikku
Xyx
Ettei muualla maailmassa lyötäisi peräti vetoa.
Tämä nyt on säyseää, hyväntahtoista arvuuttelua. - xxxyyyx
vaikkaSisu kirjoitti:
ai miksi haukkumaan, aika negatiivinen asenne sulla
Ei minulla vaan tällä palstalla yleensä, on asia mikä vain, niin toisten murjomiseksi menee.
Se vähän naurattaakin. Mutta mikä ihmisiä oikein riivaa ?
Eläkeläiset tappelee parast'aikaa täällä, kun nuoret vie heiltä muka kaiken.
Samaan aikaan tulee uutisia lapsiperheiden köyhyydestä.
On jopa ruoasta puute.
Tule suru puseroon.
Monesta syystä... - Vali.vali
xxxyyyx kirjoitti:
Ei minulla vaan tällä palstalla yleensä, on asia mikä vain, niin toisten murjomiseksi menee.
Se vähän naurattaakin. Mutta mikä ihmisiä oikein riivaa ?
Eläkeläiset tappelee parast'aikaa täällä, kun nuoret vie heiltä muka kaiken.
Samaan aikaan tulee uutisia lapsiperheiden köyhyydestä.
On jopa ruoasta puute.
Tule suru puseroon.
Monesta syystä...Ei ihme että nuorilla perheillä on pula kaikesta kun pitäis olla kaikkea mahdollista! AIkoinaan kun itsellä oli nuori perhe niin ei ollut puhelinta, soitettiin yleisöpuhelimesta jos oli asiaa, ei ollut uutta telkkaria vaan anopin vanha telkkari, ei ollut omaa autoa vaan lainattiin appiukolta jos tarvittiin autoa, ei ollut omaa asuntoa, asuttiin opiskelijatalon perheasunnossa, ei ollut uusia huonekaluja, oli saatu vanhat appiukolta ja anopilta jne. Olin kotiäitinä ja elettiin miehen opintolainalla.
Eikä tullut mieleenkään valittaa. Nyt pitäis olla nykyään nuorella koko perheellä oma uusin älypuhelinmalli, uusi auto, uusi asunto, päästä jatkuvasti ulkomaille jne. Ei ihme että on ihmisiä ulosotossa enemmän kuin koskaan aikaisemmin!
- Arvaan.vaan
Kari Väinämö
- Arvaan.vaan
Toinen arvaus
Teemu Väinämö - käenpoika
Pasi Anssi
- Lapsi.on.kastettu
Aaro Veli Väinämö.
- KunnonKotimainen
eppu2 kirjoitti:
Joo, hyvä, että on ihan kunnon suomalainen nimi. Tykkään!
Komppaan!
- kylmätotuus
Oikein hyvän nimen Aaro Veli Väinämö Niinistö sai.
Eero Huovinen pienokaisen kastajaksi oli hyvä valinta lapsen vanhemmilta. - KertoivatkoMyös
Ketkä olivat kummeina?
Kerrottiinko? - Kummitäti_
KertoivatkoMyös kirjoitti:
Ketkä olivat kummeina?
Kerrottiinko?Ai kysytkö sen takia että alat sitten polemisoida täällä että on tuleva Aaron vaimo vai? Jokuhan väittää että Sauli on muka Jennin kummisetä.
juu onhan sauli jennin kummisetä mutta mitäs pienisstä
nimi on ihan ok suomalainen pojan nimi
mutta tosta aarosta mulle tuli ekana mieleen
se pahis aaro salkkareissa
vaikken mikään aktiivi Salkkareiden katsoja olekkaan
mutta oon huomannu että taas se herra on palannut sarjaan.Saman yhtäläisyyden koin itsekin kun luin eka nimen Aaro.
Eivät katso salkkareita, lulen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019