5.4 on kansainvälinen karkkipäivä... Mitäköhän karkkia sitä maistelisi tänään... Salmiakista en pidä .. lakritsia ei voi montaa palaa syödä... Karkkihyllyä sitten vaan katselemaan kun kaupassa käy..
Tänään on karkkipäivä.
91
1407
Vastaukset
Miten olisi karkkipäivän kunniaksi vihreät kuulat tai jokin pienempi marmelaadiherkku? Pihlajanmarjakaramellit yksittäispakattuina?
Toffee-karamellit?
Omar?
Täytelakut tai suklaakonvehtit voisivat myös maistua minulle.- mimmimum-..mi
Hupsis... muistui mieleeni että on joulusta vielä avaamaton konvehtirasia... sen nyt voisi jo avata ...ennenkuin menee vanhaksi...
- 0udoksuva
Kyllä Fazerin PIHLAJA-marmelaadit ovat ällöttävä ja turha karkki. Lisäaineistakohan tulee huono olo mahaan vai..? E-koodeja piisaa. Kaliumsorbaattia ym.
Se se vaan on taas sillä-lailla...
Että huomen-aamulla on taas kaksi Kouvolan Laku-pussia kotona nenän alla.
H.optimisti-orvokki kirjoitti:
Tuoko joku viehättävä pääsiäisnoita niitä sinulle?
"optimisti-orvokki"
Tavallaan.
RRenöö Megäännö 2005
Itse pitää kyllä minun olla ratin takana.
Niin ja tota.
Ihan Kouvolasta ei tarvitse hakea.
Lähi K-Marketista vaan.
H.- mimmimum-..mi
En ole nähnyt Kouvolalaisia lakuja....höh...pitääkö niitäkin maistella sitten..Kyllä lakuissakin makueroja on . Se mitä olen Ranskalaisissa pastilleissa huomannut ....niin makueroja on todella...lemppari on löytynyt...yksi on ylitse muiden.
- maissiiii
Kouvolan Vanhanajan Lakut ovat vertaansa vaila.
Aina kun menen vanhaa nelostietä etelään, patalahden essolla ( ei sekään ole enää esso) pitää tankata kahdenlaista mustaa, menovettä tankkiin, että hyvää tankkaajallekin. Sieltä niitä Kouvolan herkkuja ainakin saa. Kouvolan Lakut maistuvat 'tuoreilta'.
Vaikka kuulun Pandan tehtaanmyymälän vakioasiakkaisiin, niin ne eivät vastaa Kouvolan Lakuja. ( vai johtuisikohan se siitä, että Pandalla sorrun aina niihin sekundoihin. maissiiii kirjoitti:
Kouvolan Vanhanajan Lakut ovat vertaansa vaila.
Aina kun menen vanhaa nelostietä etelään, patalahden essolla ( ei sekään ole enää esso) pitää tankata kahdenlaista mustaa, menovettä tankkiin, että hyvää tankkaajallekin. Sieltä niitä Kouvolan herkkuja ainakin saa. Kouvolan Lakut maistuvat 'tuoreilta'.
Vaikka kuulun Pandan tehtaanmyymälän vakioasiakkaisiin, niin ne eivät vastaa Kouvolan Lakuja. ( vai johtuisikohan se siitä, että Pandalla sorrun aina niihin sekundoihin.se on jännä että vaikka mää oon asunu lähes koko ikäni Jyväskylässä
nytkin mutta matkaa keskustaan viiskyt kilsaa ja reitti kaupunkiin
kulkee vaajakosken ohi ja joskus käyn siinä äss marketissa
niin koskaan eläessäni en ole käynyt pandan tehtaanmyymälässä
aina tulee mieleen että pitäs
mutta kun ei vaan tuu käytyä.- mimmimum-..mi
hunksz kirjoitti:
"optimisti-orvokki"
Tavallaan.
RRenöö Megäännö 2005
Itse pitää kyllä minun olla ratin takana.
Niin ja tota.
Ihan Kouvolasta ei tarvitse hakea.
Lähi K-Marketista vaan.
H.Lakut on löytänyt tiensä Hunkszin nenun alle....ja taitaapi mennä sinne tuulensuojaan...
Tuli mieleeni juttu jota lehdissä kirjoiteltiin niistä ...lakupiipuista...kiellettiinkö niiden valmistus tai myynti meillä....
Paikallisessa Tokmannin myymälässä on lauantait irtokarkkipäiviä. 4.95 kg.
Olen käyttänyt tarjousta hyväkseni, aina kun karkkivarantoni alkaa huveta. Takkahuoneen- ja makuuhuoneeni pöydällä on aina karkkisekoituksia kulhoissa siltä varalta, että karkkihammasta kolottaa.
Suosikkini minttusuklaa- ja banaanikarkit.- mimmimum-..mi
Olen alkanut taas pitää karkkeja pöydällä...jos joku poikkeaa voi napsia....kun tuo pullapuoli on todella vähentynyt....keksejä ja karkkeja on helpompi pitää varastossa...
korppi
Älä kirjoita lööperiä.
Sinulla mitään takkahuonetta ja makkaria ole.
Asut siivellä ja lokkeilet.
Suosittelen turkin pippureita2lesken kirjoitti:
korppi
Älä kirjoita lööperiä.
Suosittelen turkin pippureitakovin on korppista moitittu
mutta tässä sen näkee kuka on riidanhaastaja.2lesken kirjoitti:
korppi
Älä kirjoita lööperiä.
Suosittelen turkin pippureitaPaas kattoo..laitoin ihailtavaksesi kuvakolaasin uudesta ihanasta kodistani.
Tänään laitoin kylppäriin kesäviinin porisemaan. Kokeilen ekakertaa puolukkaa pääraaka-aineena. Lisäksi mustikkamehua, pihlajanmarjoja, granaattiomena-rypälemehua ja rusinoita.
Maistuisi varmaan sinullekin.🍷viivatiina kirjoitti:
kovin on korppista moitittu
mutta tässä sen näkee kuka on riidanhaastaja.Täähän se on. Looginen seuranta vie väkisin sylttytehtaalle.
- hompsantuusa_
Byääh... Kävin jo kaupassa enkä tiennyt karkkipäivästä. Maistuisi pehmeä salmiakkilaku ja tummasuklaa yhtaikaa suuhun tällättynä.
Pääkallo-karkkeja sekä lepakoita, molemmissa maistuu salmiakki ja lakritsi.
Suklaa ei käy, tulee näppyjä naamaan.- mimmimum-..mi
Karkkipäivästä tulikin heti mieleeni profiilikuvasi.... oudon mallisia hedelmäkarkkeja...nam..varmaan raikkaan makuisia.
mimmimum-..mi kirjoitti:
Karkkipäivästä tulikin heti mieleeni profiilikuvasi.... oudon mallisia hedelmäkarkkeja...nam..varmaan raikkaan makuisia.
Pitää ottaa niistä mustista pääkamloistakin kuva ja vaihtaa välillä siihen, nuo on lepakoita.
Kyllä niitä syö, kun karkinnälkä iskee, oli minulla pussillinen Aito sitruunalakritsi-karkkejakin, harmi kyllä loppuivat jo.- Bengalitikku
Tätä karkkipäiväähän on pakko viettää.
Vaihteeksi Fazerin pähkinäsuklaata, iso suklaalevy.
Maistoin uusia minttupatukoita. Ei oikein napannut, koska olivat jotenkin kitkeriä.
Milloinkahan tehdään kaikista mauista sekakarkkirasia, vähän kuin liköörikarkit. Nam. Chili on nam. Bengalitikku kirjoitti:
Tätä karkkipäiväähän on pakko viettää.
Vaihteeksi Fazerin pähkinäsuklaata, iso suklaalevy.
Maistoin uusia minttupatukoita. Ei oikein napannut, koska olivat jotenkin kitkeriä.
Milloinkahan tehdään kaikista mauista sekakarkkirasia, vähän kuin liköörikarkit. Nam. Chili on nam.Tykkään pähkinäsuklaasta, joskus on pakko nautiskella, vaikka näppyjä tulisikin. Mintusta enkä banaanista karkeissa enkä jätskissä pidä, mieluummin vähän tujumpaa, tuota chiliä pitää kokeilla.
- Bengalitikku
Ja arvaapa muistinko.
Nyt ei ole kuin sininen varasuklaapatukka! Voi poloa!
Siirrän karkkipäivän huomiseksi. Bengalitikku kirjoitti:
Ja arvaapa muistinko.
Nyt ei ole kuin sininen varasuklaapatukka! Voi poloa!
Siirrän karkkipäivän huomiseksi.Et tainnut muistaa, onneksi karkkipäivää voi siirtää, eihän se vielä ole liputuspäivä.
- maissiiii
Nyt maistuisi kourallinen sisupastilleja mutta laukussa on vain tyhjä rasia.
Joten kansallisen karkkipäivän akti jää tältä päivältä. Karkkipäivästä tietämättömänä ostin äidilleni kauppareissulla lakumix-ussin. Olkoonkin että lakut nostavat verenpainetta. Saa sitä joskus herkutella. Oma karkkipäiväni on perjantai. Tai se voi olla jätskipäiväki tai valkkari-iltaki.
- mimmimum-..mi
Kaikki lakumixit on hyviä...on se viinilasillinenkin nautinto....
mimmimum-..mi kirjoitti:
Kaikki lakumixit on hyviä...on se viinilasillinenkin nautinto....
Niin onkin. Pitää vaan valita nautinnoista, ei kaikkea samana herkkupäivänä :).
Minä ottaisin ennemmin shotin, vaikkapa mummontossu, jos saan valita.
- mimmimum-..mi
Niin...ei sen aikuisten karkin tarvikkaan olla mitään "nallekarkkia"....se voi olla mitä itse pitää omana karkkina...vaikka shotti tai jätski...
siilenämää kirjoitti:
Millainen on mummontossu?
Tosi hyvää. Tässä ohje.
https://www.youtube.com/watch?v=Jd9Be59TWyImiljoona kirjoitti:
Tosi hyvää. Tässä ohje.
https://www.youtube.com/watch?v=Jd9Be59TWyIHyvät on aineet. Vahinko että en juo väkeviä😁
siilenämää kirjoitti:
Hyvät on aineet. Vahinko että en juo väkeviä😁
Salmiakkikossua löytyy alkoholittomana ja kerman voi maustaa vaikka vaniljalla ja kahvilla...
https://www.alko.fi/tuotteet/790176/Koskenkorva-Salmiakki-Alcohol-Free-muovipullo- noohjooh
miljoona kirjoitti:
Salmiakkikossua löytyy alkoholittomana ja kerman voi maustaa vaikka vaniljalla ja kahvilla...
https://www.alko.fi/tuotteet/790176/Koskenkorva-Salmiakki-Alcohol-Free-muovipulloMuistan kuinka ensimmäiset salmiakkikossut valmistettiin: Pussillinen Turkin pippureita 0,5 litraiseen kossuun. Jos kossu on 38%(?) ja sinne lisätään pari desiä maustettua sokeria, niin eihän se ole enää väkevää :) Tai siis ainakaan ei viinaväkevää.
miljoona kirjoitti:
https://www.alko.fi/tuotteet/790176/Koskenkorva-Salmiakki-Alcohol-Free-muovipulloAlkoholiton kossu :D. Miksi sitä juodaan :?
Ihan tämän aloituksesi villitsemänä ostin Royal-tangon ja, kun on neljäsosa pohojanmaalaista, niin Pohjanmaan pastilleja pussin tottakai.
- mimmimum-..mi
Karkkihyllylle vei myös askeleeni....Pohjanmaan pastilleistakaan en ole ikinä kuullut....
mimmimum-..mi kirjoitti:
Karkkihyllylle vei myös askeleeni....Pohjanmaan pastilleistakaan en ole ikinä kuullut....
Pohjanmaan pastilleja oli jo pentuaikoina. Liekö muulla nimellä jossain.
Sellaisia soikion muotoisia noin puolen sentin paksuisia valkoisia, maistuu piparmintulta.- mimmimum-..mi
eppu2 kirjoitti:
Sellaisia soikion muotoisia noin puolen sentin paksuisia valkoisia, maistuu piparmintulta.Muisti palautuu pätkittäin....muistan nyt ne soikeat valkoiset ...joista jäi sellainen hentoinen pöly pussin pohjalle...maistui raikkaalta.
eppu2 kirjoitti:
Sellaisia soikion muotoisia noin puolen sentin paksuisia valkoisia, maistuu piparmintulta.Uskovaisten pastilleiksi kutsuttiin meillä.
- kylmätotuus
siilenämää kirjoitti:
Uskovaisten pastilleiksi kutsuttiin meillä.
Mualaesliittolaesija ne tiällä Savossa oljvat.
Jouluksi ostin kaksi Fazerin suklaapatukkaa. Toisesta söin puolet ja toinen on vielä avaamaton. Josko ensi jouluna söisin sen puolikkaan.
Eilen söin yhden Mynthonin. Sellaisen viileän mintun makuisen.
Isälläni oli usein Figarolleja, joita meille lapsilleen harvakseltaan tarjosi.
- Saukki-Puhtoila
Jari Sillanpäällä on narkkipäivä.
Niin kristallinen. Hän laulaa...
"Ruskeisiin reikiin niihin kiinni mä jäin
se silmä melkein päivittäin on mun edessäin...
Ei maailma kauniinpaa synnyttää voi
oon kristallinen..." jne - Itsensä-pettämistä
Vale. Iso Vale. Emä Vale. Karkkipäivä? Hööhää.
Naiset ovat etoja valehtelemaan paksuntaakseen itseään tavalla jos toisella.- ööliä.lissää
Joillain on joka päivä kaljapäivä, se vasta paksuntaakin.
- mimmimum-..mi
Eihän niistä nyt heti yhtenä karkkipäivänä paksuunnu....heh .. ja sitäpaitsi jäätelökin sulaa heti suussa....ei siinä ole mitään "karoleita"....
- KellumaankoKaljanKaa
ööliä.lissää kirjoitti:
Kaljakellunta on helsinkiläinen tai pääkaupungin seudun tapahtuma.
En tiedä kellutaanko siinä kaljassa vai kaljan kanssa. - ööliä.lissää
KellumaankoKaljanKaa kirjoitti:
En tiedä kellutaanko siinä kaljassa vai kaljan kanssa.Vantaanjoessa ne kaljapäissään kelluu.
KellumaankoKaljanKaa kirjoitti:
En tiedä kellutaanko siinä kaljassa vai kaljan kanssa.Tampereen Hervannassa oli yks vuosi kamala meteli kaljakellunnan pitämisestä. En sitten seurannut kuinka siinä kävi.
- Bengalitikku
ööliä.lissää kirjoitti:
Vantaanjoessa ne kaljapäissään kelluu.
Mä haluaisin joskus osallistua kaljakelluntaan ja Tuskaan.
Voisin ostaa ○/○○ olutta ja useat turvaliivit päälle, jottei virta vie, niin ja ankkurin. - Kiljunkelluntaa
Bengalitikku kirjoitti:
Mä haluaisin joskus osallistua kaljakelluntaan ja Tuskaan.
Voisin ostaa ○/○○ olutta ja useat turvaliivit päälle, jottei virta vie, niin ja ankkurin.Naiset harrastavat kiljunkelluntaa.
Kun pääsevät veneeseen, alkavat kiljua "härrejee apuu mä hukun, mä en kestä, onks tappi kii, missä airot, toi mela osui mun mekkoon, iik täällä on vettä..." - kaljamaha-
ööliä.lissää kirjoitti:
Painoni nousi reilusti kun lopetin kaljan juonnin. Pitää pian se öölillä korjata.
- Kyllätykkäänkarkeista
Heti valittavat, kun en ole vuosikymmeniin karkkihyllyille tai -osastoille liikkunut! Miten paljon olen säästänytkään yhteiskunnan varoja, vaan siitä ollaankin hipihiljaa!
- mimmimum-..mi
Karkeissa on aikas korkea vero vieläkin vaikka sitä vähän laskettiin.... veron laskeminen ei näkynyt kuluttajalle....
- Kyllätykkäänkarkeista1
No eisemitään. Huomenna alan ottaa vahinkoa kiinni, ja liikun ostamaan vain karkkia. Saan hyvän omantunnonkin liikkumisesta
- Bengalitikku
mimmimum-..mi kirjoitti:
Karkeissa on aikas korkea vero vieläkin vaikka sitä vähän laskettiin.... veron laskeminen ei näkynyt kuluttajalle....
Tuo on totta. Joihinkin täkytuotteisiin tuli loivennusta, mutta kauppiaat pitivät namiveron!
Ihan symffiä.
- bessie--
Tykkään tummalla suklaalla maustetusta luomumämmistä. Kaikista lähellä olevista kaupoista loppui se minulle ainoa oikea mämmi joten jouduin hakemaan sitä matkan päästä ja ostin tietysti sen verran että varmasti riittää. Nyt loppui sitten tumma suklaa.
Onneksi sain tietää että tänään on kansainvälinen karkkipäivä, voinkin ihan hyvällä omallatunnolla, karkkipäivän kunniaksi, lähteä taas vain yhden asian takia kauppaan. Haen tumman suklaan (86%) Lidlistä.
Kerronpa vielä miten valmistan suklaamämmin.
Sulatan suklaan samassa astiassa josta syön mämmin. (Näin ei mene yhtään suklaata hukkaan). Mikäli aion syödä mämmim maidon kanssa valitsen ison syvän lautasen, sellaisen johon voin koota hyvin sekoitetun suklaamämmin nätisti lautasen keskelle ja maitoa varten jää tilaa ympärille.
Paloittelen 1-2 palaa tummaa suklaata astian pohjalle ja sulatan mikrossa. Lisään astiaan n. 2 - 3 dl etukäteen hieman lämmitettyä tai huoneenlämpöistä mämmiä ja sekoitan. Jos syön mämmin jälkiruokana niin saatan vielä valuttaa siihen päällekin sulatettua suklaata, se voi olla vähän vaaleampaakin.- mimmimum-..mi
Oi että on varmasti hyvää ja erilaista tavalliseen mämmin makuun vaihtelua.... on se hienoa että löytyy näitä innovatiivisiä ihmisiä jotka luovat aina jotain uutta... pääsiäisenä huomasin että mokkapalojakin oli sovellettu pääsiäisreseptiksi toteutettuna....lisätty taikinaan mämmiä...
- bessie--
mimmimum-..mi kirjoitti:
Oi että on varmasti hyvää ja erilaista tavalliseen mämmin makuun vaihtelua.... on se hienoa että löytyy näitä innovatiivisiä ihmisiä jotka luovat aina jotain uutta... pääsiäisenä huomasin että mokkapalojakin oli sovellettu pääsiäisreseptiksi toteutettuna....lisätty taikinaan mämmiä...
Ai mokkapaloihinkin voisi laittaa. Enpä tiedä, se tuntuu minusta vähän turhalta sekoittamiselta. Molemmat ovat mielestäni riittävän hyviä jo sellaisenaankin, mutta saatanpa etsiä reseptin ja katsoa josko viitsisin kokeilla. Leipätaikinaan kyllä olen joskus mämmiä laittanut, mutta vain koska se muuten olisi jäänyt käyttämättä.
- TietääköJokuSit
Kurjaa, että mämmini loppui jo, eikä näkynyt enää olevan kaupassakaan.
Mistä kummasta voisi saada mämmiä vielä vähän aikaa?- mimmimum-..mi
Näin kyllä tänään vielä mämmiä ....sorruin siihen pieneen pyöreään rasiaan....kerta annokseen...mutta isoja roveita oli aika paljonkin.
mimmimum-..mi kirjoitti:
Näin kyllä tänään vielä mämmiä ....sorruin siihen pieneen pyöreään rasiaan....kerta annokseen...mutta isoja roveita oli aika paljonkin.
En ole mikään mämmin ystävä ollut, mutta ostin sitten sen pienen pyöreän rasian ja se oli todella hyvää.
- Bengalitikku
Eilen söin shampanjavalkosuklaapashaa. Ei nam.
Etsin myös mämmii. Ei ollunna.
Fazerin sinistä maitosuklaata ja salmiakkia yhtä-aikaa suuhun niin NAM!
- hompsantuusa_
Niin oli lihani heikko, että tein vasiten asiaa mukamas viemään kirjeen postiin. Siinä sitten samalla reissulla ostin jätskiä. Nougattia. Puoli litraa söin. Nyt on niin makee olo.
- reissuinenmies
Voi voi teitä, makeaperäisiä enkeleitä,
me miehet oloissa ankeissa, mutta on ruista ranteissa,
ei sokerit liuota kroppaa kumoon ei sorruta liikaa makean lumoon,
kädetkin säilyvät taidoissa ja napit pysyvät paidoissa.- hompsantuusa_
Meinas ihan tulla loppusointuja, mutta sainpas pidäteltyä siinä asiassa.
Kyllä täytyy joskus itselleen nautintoja suoda, ne kun ovat jo hakusessa tässä iässä.
Ei noiden makeiden määristä mihinkään sumopainijoiden joukkoon kuitenkaan päästä.
- noohjooh
Pohjanmaan pastilli! Se sellainen jauhemainen puriste, joka maistuu mintulle.
Pientä angstia aiheuttaa se, että jossain kaupassa näin salmiakkiversion tästä herkusta. Mutta en muista mistä kaupasta :/
Pantterit on hyviä. Paras versio oli ne, missä oli pehmeä sisus. En ole aikoihin nähnyt kaupoissa. Olisi pitänyt ostaa enemmän, niin paljon että tuotanto olisi kannattanut.Väittivät tuolla ylenpänä, jotta olisivat mualaesliittolaesia ja uskovaisten pastilleja.
Kyllä se vaan niin on, notta pussin kylyjes lukoo, Pohjanmaan pastilleja, sillä selvä. (hih)- noohjooh
eppu2 kirjoitti:
Väittivät tuolla ylenpänä, jotta olisivat mualaesliittolaesia ja uskovaisten pastilleja.
Kyllä se vaan niin on, notta pussin kylyjes lukoo, Pohjanmaan pastilleja, sillä selvä. (hih)Ilmankos tulee niin harras fiilis kun syö niitä, melkein kuin kirkossa kävis :)
- maissiiii
eppu2 kirjoitti:
Väittivät tuolla ylenpänä, jotta olisivat mualaesliittolaesia ja uskovaisten pastilleja.
Kyllä se vaan niin on, notta pussin kylyjes lukoo, Pohjanmaan pastilleja, sillä selvä. (hih)hih, hih, selvä kuin vesi, rakkaalla pastellillakin voi olla monta nimeä.
Eikös pohjanmaalla sanota karamellelejä muruiksi, nämähän ovat niitä 'kirkkomuruja' sitten.
Pohjanmaaltahan nämä herkut ovat kotoisin, Namelli myy niit pohjanmaan pastellina ja kun kävin Päätalo päivillä Taivalkoskella, niin sieltä Jalavan kaupasta saa ostaa uskovaisten pastilleja.
Kaikki ei tosin tykkää kun niitä nimitetään uskovaisten pastilleiksi, kun uskovainen sana liitetään niin lestadiolaisiin, joten Lapuan seudulla myyvät samoja karkkeja körttipastelleina.
jokainen voi syödä oman suuhun sopiviapastilleja, vaikka söisi ihan samoja herkkuja. maissiiii kirjoitti:
hih, hih, selvä kuin vesi, rakkaalla pastellillakin voi olla monta nimeä.
Eikös pohjanmaalla sanota karamellelejä muruiksi, nämähän ovat niitä 'kirkkomuruja' sitten.
Pohjanmaaltahan nämä herkut ovat kotoisin, Namelli myy niit pohjanmaan pastellina ja kun kävin Päätalo päivillä Taivalkoskella, niin sieltä Jalavan kaupasta saa ostaa uskovaisten pastilleja.
Kaikki ei tosin tykkää kun niitä nimitetään uskovaisten pastilleiksi, kun uskovainen sana liitetään niin lestadiolaisiin, joten Lapuan seudulla myyvät samoja karkkeja körttipastelleina.
jokainen voi syödä oman suuhun sopiviapastilleja, vaikka söisi ihan samoja herkkuja.Kai se niin on, että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Kun olin muksu, ei ollut paljon karkkilajeja, saati, että niitä olisi ollut varaa ostaa.
Noita joskus sai.
Nykyään kun katselee karkkihyllyjä, niin on kyllä runsauden pula.
En useinkaan ostele, kun pastilleja, autossa pidän, kiva imeskellä matkalla.- mimmimum-..mi
Ihmettelen vieläkin että miten minulta on mennyt niiden pastillien nimi ohi....ei mitään hajuakaan nimestä...ei voi ymmärtää...mummollani niitä oli aina...silloin ei tosiaan ollut monia karkkeja kaupassa...taisi olla enemmistö pastilleissa...ai niin oli ne....fazerin parhaat...
- maissiiii
eppu2 kirjoitti:
Kai se niin on, että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Kun olin muksu, ei ollut paljon karkkilajeja, saati, että niitä olisi ollut varaa ostaa.
Noita joskus sai.
Nykyään kun katselee karkkihyllyjä, niin on kyllä runsauden pula.
En useinkaan ostele, kun pastilleja, autossa pidän, kiva imeskellä matkalla.Niinpä, ja karkkipäivä, silloin harvoin kun se oli, oli melkein juhlapäivä.
Kun ukkini kävi eläkkeen nostossa ja niin me pennut odotettiin Figarol-pastilleja.
Niissä oli niin hauska ja juhlallinen laatikko, oikein se aukeni
ja figarolit pyörivät houkuttelevasti kuin tarjottimella. maissiiii kirjoitti:
Niinpä, ja karkkipäivä, silloin harvoin kun se oli, oli melkein juhlapäivä.
Kun ukkini kävi eläkkeen nostossa ja niin me pennut odotettiin Figarol-pastilleja.
Niissä oli niin hauska ja juhlallinen laatikko, oikein se aukeni
ja figarolit pyörivät houkuttelevasti kuin tarjottimella.Muistan ostaneeni noita Figaroleja joskus, nehän on vaaleanpunaisia pyöreitä.
Sitten oli niitä ja on vieläkin, eucalyptus, vaaleita sokeripäällisiä.
mimmimummi: oliko tuo Fazerin parhaat sama, kun Faerin sekalaiset, muistan sen pitkän, missä kissankuvia paperissa.- Bengalitikku
Enta Pectus? Vaaleanpunaisia.
Kahvilikööripavut? Hyviä kakun päällä. Bengalitikku kirjoitti:
Enta Pectus? Vaaleanpunaisia.
Kahvilikööripavut? Hyviä kakun päällä.Ne tais ollakin niitä Pectuksia, olikos ne Figarolit sitten ruskeita litteässä rasiassa.
Muistinystyrät ei oikein avaudu.- kylmätotuus
eppu2 kirjoitti:
Ne tais ollakin niitä Pectuksia, olikos ne Figarolit sitten ruskeita litteässä rasiassa.
Muistinystyrät ei oikein avaudu.Jos muistan oikein, niin Figarol pastillit olivat valkoisia, kovia ja raikkaan makuisia. Karkkirasia oli punainen ja litteä.
Tätini, siis isäni sisko, tarjosi niitä Mualaesliittolaesija, vae oeskoo ne nykyää nimeltää Kepulaesija. kylmätotuus kirjoitti:
Jos muistan oikein, niin Figarol pastillit olivat valkoisia, kovia ja raikkaan makuisia. Karkkirasia oli punainen ja litteä.
Tätini, siis isäni sisko, tarjosi niitä Mualaesliittolaesija, vae oeskoo ne nykyää nimeltää Kepulaesija.Kun ne on niin vanhoja, niin voishan ne olla Alkiolaisia.
Joskus harvoin, kun sai lakupiipun, kuka olisi uskonut, että joskus niistäkin meteli nousee.- voihanpiippu
Lakupiippuja ostin laatikon laivalta, ei niitä saa täältä suomestamme .
- Bengalitikku
R-kioskilla olen nähnyt lakupiippurasioita. En tiedä, onko kiellon jälkeen vielä.
- muzzzzmuz
Ei parane karkkipäiviä vietellä ja huomaamatihan tuo meni.
Säästeltävä purukalustoa, mitä siitä enää tallella on. Veren sokeriarvotkin pidettävä mielessä. Hedelmät, marjat ovat meikäläisen karkkeja. Sokeria lisään hyppysellisen ruoanlaitossa suolan vastapainoksi.
Syövätkö ikäihmiset paljon karkkeja? Laivalla katselen valtavia karamelliostoksia, mutta miettinyt niitä viemisiksi lapsenlapsille synttärikemuihin tai heille kavereineen muuten vain mutusteltaviksi.
Hammaslääkärit myhäilevät ; /
Olisiko "hoida hampaitasi" päivälle tarvetta? - luulisin olevan. - lannensuklaatisuklaa
teilla on sita halavatun hyvaa sinista suklaata ja viela pareeta punasta..kun tulen taas kesalla syon itteni kippeeksi ja ihmettelen kun painoindeksi pumppaa ylailmoihin..
ja tuon sitten matkapakaasin puolillaan tanne kanaatan maahan..
miksi muuten jos syot puoli kg suklaata,,niin lihot kilon??? elon laskuoppi ei pade..
poijjaatkin toi viimekesana tullessaan 10kg sukulaata matkalaukuissaan..- mimmimum-..mi
"sininen suklaa" ...on vaan niin hyvää että en yhtään ihmettele kuinka sitä viedään tuliaisiksi ....sekä omaan suukkuun...kotimaassa käydessä... Lapsuuden suklaa muisto on ...Ruususuklaa.. sitä toi eräs sukulainen aina Turusta Hellaksen tehtaalta...oli siellä töissä....niitä oli eri makuja täytesuklaata...sitä pakkausta ihailin ....sitä ruusun kuvaa...muistaakohan sitä kukaan ..
mimmimum-..mi kirjoitti:
"sininen suklaa" ...on vaan niin hyvää että en yhtään ihmettele kuinka sitä viedään tuliaisiksi ....sekä omaan suukkuun...kotimaassa käydessä... Lapsuuden suklaa muisto on ...Ruususuklaa.. sitä toi eräs sukulainen aina Turusta Hellaksen tehtaalta...oli siellä töissä....niitä oli eri makuja täytesuklaata...sitä pakkausta ihailin ....sitä ruusun kuvaa...muistaakohan sitä kukaan ..
Ruususuklaa oli minun lempparini silloin, kun sitä vielä oli.
Niin pienessä levyssä niin monen erilaista täytettä ja paljon täytettä ohuen suklaakuoren alla.
Miksiköhän se lopetettiin.- mimmimum-..mi
Ai kiva kun sinä muistit...sitä oli semmoista missä neljä eriväristä ruusua...oletettavasti oli myös neljä erimakuista täytettäkin...oli se silloin niin ihanaa kun ei ollut paljoa varaa valita ...eikä niitä nami päiviä usein ollut...
- bessie--
mimmimum-..mi kirjoitti:
Ai kiva kun sinä muistit...sitä oli semmoista missä neljä eriväristä ruusua...oletettavasti oli myös neljä erimakuista täytettäkin...oli se silloin niin ihanaa kun ei ollut paljoa varaa valita ...eikä niitä nami päiviä usein ollut...
Nykyisen Tuusulanväylän, liekö ollut Tuusulantie silloin, vierellä oli isohko vaaleankeltainen liiketalo ja siinä iso "ruususuklaa" seinämaalaus. Helsingin suunnasta Tuusulaan päin ajettaessa sitä ei voinut olla näkemättä. Mainokseen oli maalattu kaikki neljä ruusua, se oli kaunis ja varmasti tehokas. Jossain nykyisen Tammiston kohdalla se taisi olla.
Varmaankin se mainos sai minut ostamaan (tai pyytämään vanhemmilta että ostettaisiin) Ruususuklaata josta sitten tuli lempisuklaani. - mimmimum-..mi
Hienoja maku ja näköaisti havaintoja palautuu mieleen....se maalaus on ollut hieno kun niin hyvin jäänyt muistikuviin....minäkin säästin varmaan ne paperit pitkään... Alkaisivat uudelleen valmistamaan ...saisimme maistaa maistuuko samalle...vai onko aika kullannut makumuistot.
- niiovarmana
makuasia sanoi maija,,kun lehmaa pussas
- mustaamagiaa
Lakumix tarttui kaupassa koriin. Huvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959