Oma ihana aamu,

pirremiinapaa

aurinko paistaa heti aamusta.
Lumet huvenneet puoleen, ja ranta sula, on tämä elämä taas juhlaa 🤗.

Tänään menen kylä toimikunnan puuhaamalle teatteri retkelle Savonlinnaan, syömme ja nautimme hyvästä (toivon mukaan) teatteri kappaleesta linja autollisen porukan voimalla.

Kivaa päivää teillekin. 😊

31

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinko paistaa täälläkin. On sillä vain ihmeellinen voima, eilen satoi niin olokin oli väsyneempi.
      Odotan malttamattonana lumien sulamista että pääsen ulkohommiin. Olen jo istutellut siemeniä ruukkuihin.

• pirremiinapas

Minä en uskallakaan ajatella vielä kasveja, kun vain saisi tämän kodin ensin valmiiksi, ja pihakin on kuin sodan jäljiltä, pihalaatta kasoja jne..
        Tänään poltettiin venevaja, vanha rotisko joka oli valumassa järveen ja jäiden mukaan olisi jo tänä keväänä lähtenytkin, nyt ei tartte sitä vahtia , komia kokko oli :)

• kevään.nautiskelija

Kyllä vain on ollut ihana aamu. Tässä vielä himpunverran oottelen ja sitten polkaisen pyöräilemään. Otan eväät mukaan ja pysähdyn nuotiopaikalle tulomatkalle. Sitten vielä käyn ostamassa pari kukkaruukkua niin on iltapuhteita.

Oikein mukavaa teatterireissua!

• Täällä ei ole vielä pyöräilykelit. Mutta jos ilmat pysyy lämpimänä niin alan taas hurjastella sähköpyörällä.

• kevään.nautiskelija
        mielikki.mummo kirjoitti:

Täällä ei ole vielä pyöräilykelit. Mutta jos ilmat pysyy lämpimänä niin alan taas hurjastella sähköpyörällä.

Vähän märkiä nuo hiekkatiet ovat ja täytyy olla varovainen jos siimespaikkaan kurvailee. Niissä voi olla jäätä. Siksi odottelen, että aurinko ne paikat nyt sulattelee.
        En ole vielä löytänyt sopivan ohutta geelisatulaa, joten pakarat joutuvat ensialkuun koville. Onko muuten sähköpyörissä pehmeät satulat?

• Ei ole kovin pehmeä satula pyörässäni. Kai se takamus ajan mittaan parkkiintuu kun paljon ajelee :) Aina kun aloitan pyöräilykauden on samaa vaivaa kuin sinullakin.

• Bengalitikku

Viime kesänä katselin pyöräily shortseja. Aika villin näköiset.
        Katsopa Prizmasta.
        Aamu mennyt silitellessä ja radion sinfoniaorkesterin soittoa kuunnellessa.
        Saan tallennuksia samalla purettua.

• kevään.nautiskelija
        mielikki.mummo kirjoitti:

Ei ole kovin pehmeä satula pyörässäni. Kai se takamus ajan mittaan parkkiintuu kun paljon ajelee :) Aina kun aloitan pyöräilykauden on samaa vaivaa kuin sinullakin.

Päätinkin tulomatkalla koukata Bilteman kautta. Sieltä löysin satulaani sopivan pehmustepäällisen.
        Huomasin, että on tullut sähköpyörien hinnat alas sitten viime näkemän. Ja ihanan värisiä :)

• kevään.nautiskelija
        Bengalitikku kirjoitti:

Viime kesänä katselin pyöräily shortseja. Aika villin näköiset.
        Katsopa Prizmasta.
        Aamu mennyt silitellessä ja radion sinfoniaorkesterin soittoa kuunnellessa.
        Saan tallennuksia samalla purettua.

Biltemassa niitä shortseja oli. Ei oikein miumaun mukkaan. En ole niin sporttinen.

• kevään.nautiskelija kirjoitti:

Päätinkin tulomatkalla koukata Bilteman kautta. Sieltä löysin satulaani sopivan pehmustepäällisen.
        Huomasin, että on tullut sähköpyörien hinnat alas sitten viime näkemän. Ja ihanan värisiä :)

Saman huomasin, kävin tänään Biltemalla. Sähköpyörät ovat halvempia ja nätin näköisiä, alkoi tehdä mieli toista, ei sentään kannata tuhlata kun entinen kulkee vielä hyvin, jos ei talven aikaan ole akku menettänyt tehoaan.

• pirremiinapas

Kiitos, kibva reissu oli ja teatteri kappalekin mukiin menevä, ei mikään taiteellinen nautinto ehkä, mutta vaihtelua kummiskin. oli ehkä liikaa möykkää, kesäteatteri tasoinen ehkä..
        Niin, polkupyörä odottelee uusia kumeja, ihan littanat :(

• Heikunkeikku

Jaa että "Oma ihana aamu". Äläs nyt Pirre ala koko aurinkoa omimaan. Mä otin aamulla yhen siivun auringosta ja annoin sen hivellä poskia. Kaikki olisi ollut viimesen päälle ihanaa, mutta pienen miinuksen ihanuudelle tuli siitä, että minä paukapää tein vahingossa hieman liian laihaa kahvia. Käsittämätön moka, kun luusin nyt, että kahvinkeitto onnistuu vaikka silmät kiinni.
      Huiturluuria kahvista tuli ja en sitten ihan niin monta kupillista juonut, kuin yleensä juon.

Sulla on kiva päivä edessä. Varsinaista nauttimista. On herkkua suulle, on herkkua korville, on herkkua silmille, on vaikka mitä. Ollos kaikilla aisteilla mahdottoman onnellista kamaa.:)

Minä nautin nyt muusista ja kaalikääryleistä. Ei pahaa ruokaa sekään, vaikka jouduin itse itselleni sen tarjoamaan.

Mukavaa päivää Pirrelle!!

• Hyvää teatterimatkaa. Aurinkoista on Korvessakin. Pitänee kammeta laiturikoloon jahka tässä aamuhommilta kerkiän. Arvon tosin, meniskö vasta huomenna mökille kun sääkartoilla lupaavat aurinkoa koko päivälle.

Onnellinen olen minäkin, esikoinen vaimoineen turvallisesti Suomen maan kamaralla.

• pirremiinapas

Toivottavasti lämpöä löytyi, ja ainahan me äitejää :), vaikka pitää joskus malttaa olla hiljempaa, kun alkavat olla jo oman ikäisiäkin :)

• hyvätolosuhteet

Kuulostaa erittäin mukavalle tuollainen retkeily ja eväiden kanssa vielä.... seuraava lumi kun sataa, uusi lumi vanhan vie..

Jos on vielä kavereita niin eväitä ja voileipiä voi vaihdella keskenään :)

• Laitoin aamu-kahvin keraan puolikkaat koko-Jyvä-Kaura-nyyteistä.
      Voi-mariinia SF, Juustoa SE ja Snellmannin kaksi kuoretonta Nakkia halkaistuina SF.

Mitä järkeä on tällaisissa typerissä Blogeissa keskustelu-palstalla?
      Menkää Face-bookkaamaan.

H.

• älä syö leipää se lihottaa
        ja nakkeja heti aamusta huh huh
        kiva täällä lukee blogeja
        eipähän tarvii olla kun yhdellä palstalla niin yhdistyy kaikki.

• viivatiina kirjoitti:

älä syö leipää se lihottaa
        ja nakkeja heti aamusta huh huh
        kiva täällä lukee blogeja
        eipähän tarvii olla kun yhdellä palstalla niin yhdistyy kaikki.

"viivatiina"

Rouva voisi lähteä kaupoille.
        Ostaa sieltä hyvin riippunutta Possua n.3Kg. palan.
        Palaa sitten kotiin ja pujottaa possun vartaaseen.
        Grillaa hän sitä sitten iltaan saakka, syö vähän.
        Ja nukahtaa heti.

H.

• hunksz kirjoitti:

"viivatiina"

Rouva voisi lähteä kaupoille.
        Ostaa sieltä hyvin riippunutta Possua n.3Kg. palan.
        Palaa sitten kotiin ja pujottaa possun vartaaseen.
        Grillaa hän sitä sitten iltaan saakka, syö vähän.
        Ja nukahtaa heti.

H.

vai vielä kaupoille kun just eilen olin kaupassa
        mulla on tuolla jääkaapissa kilon pala possun ulkofilettä
        huomenna meinasin siitä tehdä suikalepaistia huomenna
        ehkä muutaman suikaleen kerkeen nappasta
        ennen kun toi suursyömäri miheni syö kaikki.

• täälläkin aurinko paistaa
      mutta jonkun verran kylmä tuuli puhaltaa
      pitää ettiä sellainen nurkka mihin tuuli ei käy
      rannat ei oo vielä sinnepäinkään sulat
      viime viikonloppuna oli vielä puoli metriä jäätä
      mutta eiköhän ne siitä juhannukseksi lähde
      mutta toivon aurinkoo ja vaikka vielä vesisadetta
      niin sulais noi tiet ettei tarttia ajaa jäätiköllä kieli keskellä suuta.

• Täälläkin paistaa vaihteeksi aurinko sumuisten ja kosteiden päivien jälkeen. Vettäkin on ripotellut ja vähitellen nietokset madaltuneet ja ajotie pihaan on nyt sula vihdoinkin ja luulen että viimeiset jäät katolta romahtaneet kukkapenkkeihin.

Olen nyt tehnyt jotain niin täysin retroa että olen tilannut kuusi aikuista plus kaksi lasta risteilyn Cinderellalla Maarianhaminaan toukokuussa kun on kaukaisia vieraitakin ja lähinnä häntä ajatellen: voi olla että ei ole koskaan ollut laivassa yleensäkään ja nyt saa serkkujensa ja muun porukan kaa lähteä tutustumaan tyypilliseen ruotsalaiseen hupireissuun: buffet-illalliseen, meriaamiaiseen, yläpetiin neljän hengen hytissä, oluttuoppiin laivan kannella toivottavasti auringonpaisteessa, tanssia, katsella saaristomerta...olen saanut houkuteltua koko jengin mukaan ja luulen että meille tulee hauska minireissu.

Kauppalistaan nyt kevennyksiä kun seuraavaan sukulaisvierailuun on melkein kuukausi aikaa... pitäiskö vallanvaihtaa punainen maito vihreään ja lisätä babypinaattia munakkaisiin?

Olennyt lukenut valmiiksi Sofi Oksasen Puhdistuksen ja tarvin nyt puhdistaa oman pääni kaikesta siitä pahasta ja negatiivisesta kuonasta mitä sinne jäin kirjasta killumaan.

• @pirre,
        olin unohtaa miksi avasin tän ketjun:
        kivaa matkaa ja nauti elämyksistäsi ja sitten onkin hyvä palata virkistäytyneenä remonttien keskuuteen (itsellä odottaa ikkunapaketit ulkona vielä asentajia, joiden pitäisi tulla ensi perjantaina)

• Sortavalan.seppo

Turha ihailla Suomen ilmastoa. Se kevät on kuukauden myöhässä ja kun sitten vapun lähestyessä tulee yksi positiivinen aamu, tyhmä suomalainen riemastuu ja hihkuu sitä kaikille.

• Toteamus-tämäkin

Noin se menee.
        99 % suomalaisista on masentuneita tai vähintään piilomasentuneita. Niinpä yhden päivän valoilmiö saa Ne ratkeamaan riemusta. Heikoimmat päättyvät päivilleen oman käden kautta. Ilmiö jota kukaan ei ole ratkaissut. Kun olisi pimeää,. harmaata ja ankeaa koko vuoden, itsemurhatilastot kaunistuisivat puolella.

• Laitoin aamu-kahvin keraan puolikkaat koko-Jyvä-Kaura-nyyteistä.
      Voi-mariinia SF, Juustoa SE ja Snellmannin kaksi kuoretonta Nakkia halkaistuina SF.

Mitä järkeä on tällaisissa typerissä Blogeissa keskustelu-palstalla?
      Menkää Face-bookkaamaan.

H.

• henrjii

Älä osta riipunutta sikaa, se on härskiä. Muiden elukoiden
        lihaa kyllä voi syödä riiputettuna, mutta ei se ole välttämätöntä,siis
        ei mitään hyötyä

• il.ma

Aamuja on ollut kymmeniä mutta pakkasta yöllä.

Tuskin tulee kesää Suomeen!

• Eipä ole illassakaan vikaa. Valoista on, saunasta tulin ja nyt kuuntelen, kun radiosta soi guapita, Eino Grön.

• demukka.expertti

Miksi se Grön ei asu Suomessa vaan Floridassa. Tosin käyhän se jouluisin rahastamassa tyhmiä suomalaisia kirkoissa.

• Röönihoitaahomman
        demukka.expertti kirjoitti:

Miksi se Grön ei asu Suomessa vaan Floridassa. Tosin käyhän se jouluisin rahastamassa tyhmiä suomalaisia kirkoissa.

Röön lyö rahoiksi. Eihän se muuten asuisi loridassa. Kyllähän eikka kiertää lavoillakin rahastamassa hulmu helmoja ja teryleeni housuja.

• Lumitöitä taas vaihteeksi. Yöllä on satanut kymmenen senttiä uutta pakkaslunta pakkautuneiden kinosten päälle. Onneksi paistaa nyt aurinko ja lämpötila kiipeää. Kauriinjälkiä lumessa.
      Jep, Eikka laulaa englanniksi uuden levynsä en muista minkä niminen. Lego sai lahjaksi sen uuden cd'n ja omistuskirjoituksella varustetun elämänkerran kun mainitsi oikeissa porukoissa joskus nuorena tanssineensa Suomen lavoilla Eino Grönin laulun tahtiin. Mutta kun Lego ei golfaa, niin ei tutustuneet :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      76
      2509
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1597
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1204
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1146
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1116
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe