Paljonko maksaaaski filtersavukkeita?
Hintoja ei näe enää kaupassa, ellei osta.
Mietin, paljonko pitäisi olla säästöjätilillä, kun olen ollut jo jonkin aikaa tupakoimatta. Ei näy tilillä. ;)
Oli muuten hämmästyttävän helppo lopettaa, kun valmistauduin ajattelemalla ja tekemällä päätöksen. Loppui kerralla, enkä ole polttanut savukettakaan, enkä käyttänyt mitään korvikkeita. Sikaria on tehnyt mieli tuprutella, kun onyarjpttu jotain extrahyvää. En uskaltanut kokeilla.
Olen lopettanut joskus nuorempana kerran, mutta homma käynnistyi uudelleen, kun poltn jossain juhlissa ja seuraavana aamunakin vielä. Siitä jatkoin sitten muutaman vuosikymmenen.
Paljonko säästyy rahaa, jos lopetat tupakoinnin?
16
2892
Vastaukset
- oscarsson
Tiedä häntä,aina huvi maksaa.
- Kuka.mitenkin
Ei tupakanpolttaminen ole halpaa aski päivässä, sillä rahalla käyt pari kahdenviikon etelänmatkaa kanarialla vuodessa, väliäkö sillä jos tupakka maistuu.
- NykyinenHintaPls
Paljonko se aski maksaa nykyään?
- Siinä.kieppeillä
NykyinenHintaPls kirjoitti:
Lähes kympin.
- juroa
NykyinenHintaPls kirjoitti:
noin 7 euroa
jos polttaa normi askin päivässä niin ehkä sellanen 2500 ekee vuodessa
mutta monilta menee se isompi aski sillon menee rahaa jo yli 3000 ekee
toissa iltana just keskusteltiin tästä rakkaan mieheni kanssa
kumpikaan ei kyllä tupakoi
mutta mistä lie hänelle semmoinen ajatus tullut päähän.ai niin piti kirjoittamani vielä
että tän vuoden loppumetreillä tulee kolkyt vuotta siitä kun lopetin tupakanpolton
täytyy myöntää kumminkin ettei oo yhtään rahaa säästyny.- 625
Ei teidän itse tarvitse aloittaa eikä tyrkyttää muillekaan, mutta tupakoitsija on äärimmäisen kunnioitettava ihminen. Suorastaan syvään kumartamisen arvoinen.
Tupakka-askissa on välitöntä veroa n. 86 % ja lopulla n. eurolla kasvatetaan tupakka, pakataan, paketoidaan, kuljetetaan Suomeen, varastoidaan, jaellaan, myydään tiskeillä. Jokaisesta tapahtumasta yhteiskunta vielä verottaa mm. palkka- ja kiinteistöverona.
Aski päivässä on n. 2.500 eur/vuosi sisältäen arviolta veroja ja maksuja n. 2.300 eur, joista tekin tupakoimattomat nautitte.
Eikä tässä ole murto-osa tuotoista yhteiskunnalle.
Iloitkaa noista hyväntekijöistä! Ja iloitkaa säästöistänne!- kmpert
Ei riitä tupakkavero kattamaan haittoja....
http://www.iltalehti.fi/terveys/2015081920200941_tr.shtml
- nopipe
Lopetin 20 vuotta sitten, mutta en säästänyt possuun tupakkaan kuluvia rahoja (kuin olisin polttanut edelleen). Johonkin rahat ovat menneet, kun en ole rikastunut yhtään.
Lääkärit kyllä kyselevät vieläki poltanko ja kuullessaan että lopetin tivaavat vielä paljonko poltin silloin. Se niistä tupakoimattomuuden suuresti mainostetuista terveysvaikutuksista, jotka muka ilmenevät jo viikossa - HAH! Lopettaminen toki kannattaa oman terveyden ja lähimmäisten vuoksi. - 1eero
Vuosia ollut tupakoimatta en rahan takia enkä tiedä onko auttanut terveyteen, olin pitänyt taukoja aiemminkin mutta aina retkahdin usein alkoholin yhteydessä.
Suurin syy lopettamiseen tunkkaisuus ja pahamaku suussa, ihme kyllä vieläkin joskus tulee mielitekoja polttaa.
Tupakka ja viina yhdessä vuosien mittaan ni kyllä niihin meni 30-40 vuoden aikana pienen asunnon verran, eipä harmita yhtään. - 625
Yritin vihjaista tässä, että tupakkaveron menetys ei ole ainoa kurjuus:
Ylempänä Iltiksen juttu perustuu THL:n esittämiin laskelmiin.
1,5 miljardia on arvioidut kulut/vuosi. Siitä vähennetään tupakkaveron tuotto n. 800 miljoonaa/vuosi. Jää n. 700 miljoonaa.
---
Tupakka on siitä juoni tapaus, että verrattuna muihin nautintoaineisiin, kuten alkoholi ja huumeet, jotka voivat tappaa kerralla, niin tupakka vaatii tappaakseen arvioisin VÄHINTÄÄN 40 vuotta aktiivista käyttöä.
Kukaan ei ole kuollut yhden illan tupakoinnin takia, mutta laumoittain on kuollut ihmisiä yhden kerran alkoholin tai huumeiden takia.
Tupakoivat kuolevat keskimäärin 10 vuotta nuorempina kuin tupakoimattomat.
Henkilön tupakoidessa hän maksaa kymmenet vuodet tuntuvaa tuloa valtiolle, mutta sen lisäksi kerää työelämässä varoja eläkeyhtiöille.
---
On todennäköistä, että ( Savuttoman Suomen 2030 takia ) tupakointinsa lopettavista suurin osa tai mahdollisesti kaikki elävät pidempään kuin tupakoivina.
Arvioin päivittäin tuntuvasti tupakoivia olevan 800.000 – miljoona.
Tämän jengin eläessä yhdenkin vuoden pidempään on se ( keskimääräisellä eläkkeellä jotain 1.500 – 1.600 eur/kk ) 14 – 17 miljardin lisäkulu eläkkeisiin.
Jokainen eletty lisävuosi.
Tupakoinnin lopettanut voi elää 10 jopa 20 vuotta pidempään nauttien eläkkeestään.
Nykyisin kuluu eläkkeisiin n. 26 miljardia/vuosi. Työnantajien ja työntekijöiden yhdessä maksettavia eläkesäästömaksuja on rajusti nostettava, jotta nykyiset eläkevarat ja eläkesummat pysyisivät samalla tasolla kuin nyt on.
Tai eläkesummia on rajusti pienennettävä, koska kakun jakajia tulee olemaan enemmän.
Tähän asti tupakoivien eläkkeistä ovat saaneet nauttia tupakoimattomat.
---
Eikä tässä vielä kaikki...
Pidemmästä elämästä seurauksena eläke ei ole ainoa asia.
Tämän hetken terveydenhoitokulut ovat lähes 20 miljardia/vuosi.
Tupakoimattomat per henkilö aiheuttavat terveydenhuollolle keskimäärin 25 % suuremman kulun elämänsä aika kuin tupakoivat – johtuen pidemmästä elämästä.
http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml
Tupakoinnin/tupakanmyynnin loppuminen tulee aivan helvetin kalliiksi meitä nuoremmalle jengille - arvioisin alle 4-kymppisille.- ehdoton_kantani_lienee
Luulen..kai..kukaties..vanhanen...
"Tupakoimattomat per henkilö aiheuttavat terveydenhuollolle keskimäärin 25 % suuremman kulun elämänsä aika kuin tupakoivat – johtuen pidemmästä elämästä."
Ja tupakoimattomat ehtivät myös maksamaan yhteiskunnalle paljon enemmän.... - 625
ehdoton_kantani_lienee kirjoitti:
Luulen..kai..kukaties..vanhanen...
"Tupakoimattomat per henkilö aiheuttavat terveydenhuollolle keskimäärin 25 % suuremman kulun elämänsä aika kuin tupakoivat – johtuen pidemmästä elämästä."
Ja tupakoimattomat ehtivät myös maksamaan yhteiskunnalle paljon enemmän....Eläkkeen verotulo on kansallisen varannon siirtämistä takataskusta toiseen.
Tuon mallisi mukaan kannattaisi tekemättömästä työstä maksaa laajemminkin eli verotettavaa kansalaispalkkaa kaikille niille, jotka eivät saa eläkettä.
Aattele – kenenkään ei tarvitsisi tehdä työtä.
- eisavumerkkejä
Pari vuotta olen nyt ollut polttamatta. En tiedä, paljonko tupakkiaski nykyisin maksaa - paljon varmaan. Niinhän sitä luulisi, että säästöön jää pennosia, kun polttelut lopettaa. Luulo ei ole tiedon väärti, yhtään sen enempää en tämän vuoksi ole säästänyt. Mutta siinä on kyllä säästynyt rahaa ja vaivaa, että en ole jatkuvasti poskiontelotulehduksissa. Myös hampit ovat pysyneet paremmin kunnossa, keuhkot eivät rahise eikä jatkuvasti nouse limaa suuhun. Hyödyt ovat enempi terveydelliset. Parempi olo minulla on ainakin, naama on kalpea vaan ei harmaa.
- Henkoset-terveydeksi
En ole katsonut tupakkiaskien hintoja kolmeenkymmeneen vuoteen. Sen kuin ostan joko irrallaan tai muiden ostoksien yhteydessä. Joten kuittejakaan en tuijottele.
Nyt oli pakko katsoa, ilman katumusta. Oma tämän hetkinen merkkini maksaa 6,50 ja on nimestä päätellen "halpis" savuke, ei mikään mallu. joka siis lienee 7 euron luokkaa.
Toki olen tuonut matkoiltakin tupakkaa ja usein tuosta lätäkön takaa tupac tallinna. Mutta juu. En kääri sätkää.
Mitä tulee säästettävyyteen, ei sitä mieti sillä tavalla ja jos lopettaisin tänään, tuskin se näkyisi minään säästönä. Hapen haukkaus voisi lisääntyä vaikka peruskuntoa vielä onkin.
Olisi hauska tietää paljonko olen säästänyt viinarahoissa a) juoppoon verrattuna b) kohtuukäyttäjään verrattuna? Olettaen että kohtuukäyttäjäkin juo viikoittain tai jopa joka päivä ruuan kanssa.
Ehei minulla ole mitään säästötilejä eikä sukanvarsia. Rahat olen mättänyt oman itseni eduksi matkailuun, tuhlailuun, järki osteluun ja on mökkiinkin mennyt muutama lörö.
Enää sitä rahaa ei tarvitse kertyäkään mihinkään kun toimeentulo on kuitenkin pysyvä oleva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482110Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902090- 1201983
- 771689
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171155Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097