Täällä Tohmajärvellä sama ongelma, mutta ai täällä ole mitään oktomursketta eikä muutakaan. Kaikkea sitä keksitään, kun vika on autossa. Korjaamon mies ei sano totuutta:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/katkesiko-automatka-oulun-seudulla-et-ole-ainoa--mystinen-tauti-on-vain-pahentunut-tana-kevaana/zpr84wyD?ref=iltalehti:1d68&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal
Tohmajärvellä ei oktomursketta, jakohihnat paukkuu
47
2607
Vastaukset
- Konserninautovika
Toyotiin jakoHIHNAA ei vaihdeta koska jakohihnaa ei ole lainkaan, vaan noissa moottoreissa on tiiviissä tilassa öljykylvyssä uiva jakoKETJU.
Kuuttatoista vuotta nuorempiin Toyotiin ei Raahe-Tornio seudun pölyillä ja murskeilla ole pienintäkään vaikutusta. Jakoketju pyörii suljetussa öljytilassa ja siihen ei pölyt ja murskeet vaikuta. Tuliko tämä nyt selväksi valehtelijoillekin.
Jos Toyotista hajoaisi jakopäitä oktomurskeen vuoksi Oulun seudulla. Silloin kyseessä olisi yli 18 vuotta vanhoja Toyotia, koska yli 18 v Toyotoissa on vielä jakohihnat. Vuoteen1999 asti olivat vielä useimmat jakohihnalla. Vuonna 2000 oli vielä RAV4 jakohihnalla. Vuodesta 2001 alkaen ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju,- Äläpä_valehtele
"Toyotiin jakoHIHNAA ei vaihdeta koska jakohihnaa ei ole lainkaan, vaan noissa moottoreissa on tiiviissä tilassa öljykylvyssä uiva jakoKETJU."
Onko kiva valehdella?
Kaikissa yli 2,4-litraisissa Toyotan dieseleissä on jakohihna! Eli ongelma koskee kaikkia diesel-Hiaceja, Hiluxeja ja Landcruisereita.
Ne henkilöautojen leludieselit ovat eri juttu, mutta niitähän Toyota ei enää valmistakaan kun ei osannut tehdä niistä luotettavia.
- ToyotaAasialainenSusi
Eiks ne wanhat Toyotat ole juuri tuolla suunnalla liikkeellä? Kemppi laulaa ja remmit soi!!
- AutomekaanikkoPate
Toyotissa jakoketju on aina suojassa moottorin ulkopuoliselta lialta koska jakoketju sijaitsee täysin tiivistetttyjen moottorin metallikuorien sisäpuolella ja öjykylvyssä. Jakoketju ole koskaan avoimessa tilassa ilman moottorin purkamista.
Pysykää totuudessa. - oikea.osoite
"Ongelmallisia ovat kaikki automerkit, joiden nokka-akselia pyörittää hihna."
Näin artikkelissa kerrotaan. Autojen konstruktiossa ei siis sinänsä vikaa. Noilla seuduilla vaan on tiellä sellaista pölyä joka kuluttaa hihnoja epätavallisen paljon.
”Myös suurimmat merkkikorjaamot ovat tilastollisesti voineet osoittaa, että hihnat katkeilevat vain Oulun seudulla. Sama ongelma tiedetään vain Chilessä yhdessä kaivoskaupungissa”, kertoo johtavan Gates-hihnavalmistajan myyntijohtaja Jarkko Lehtinen."
Ongelma on tienrakentajien aiheuttama. Ei autovalmistajien.- VieläKerran
Toyotan nokka-akselia ei pyöritä hihna. Yritit saada asian näyttämään siltä, että se koskisi silti Toyotaa.
Vielä kerran:
Toyotissa jakoKETJU on aina suojassa moottorin ulkopuoliselta lialta koska jakoketju sijaitsee täysin tiivistetttyjen moottorin metallikuorien sisäpuolella ja öjykylvyssä. - VieläUudestaan
VieläKerran kirjoitti:
Toyotan nokka-akselia ei pyöritä hihna. Yritit saada asian näyttämään siltä, että se koskisi silti Toyotaa.
Vielä kerran:
Toyotissa jakoKETJU on aina suojassa moottorin ulkopuoliselta lialta koska jakoketju sijaitsee täysin tiivistetttyjen moottorin metallikuorien sisäpuolella ja öjykylvyssä.Kyllä ihan varmalla on Toyotassa dieselmoottoreiss ollut hihnaakin käytössä. Älä länkytä.
- NiinOli
VieläUudestaan kirjoitti:
Kyllä ihan varmalla on Toyotassa dieselmoottoreiss ollut hihnaakin käytössä. Älä länkytä.
Oihan sitä 1960-luvulla.
- äläostavw
Natsien kosto volkkari on vihoviimeinen auto mikä kannattaa ostaa tuleekin mieleen opel menneiltä vuosilta...samaa paskaa sekin eri paketissa.
- Katri-Heluna
Eihän Tohmajärvellä ole edes päällystettyjä maanteitä. Hiekanjyväset tunkee toyotan jakopään koteloon, kun sitä on yritetty tiivistää - mutta turhaan.
Onko ihan pakko tunkea tätä(kin) juttua uudestaan ja uudestaan liki joka ketjuun (jakoketjuja lukuunottamatta)?
Totuus on tervetullutta, mutta kerta riittää. Vanhoillislestadiolaiset saarnamiehet lienevät opettaneet sinulle, että riittävällä toistolla saadaan mistä tahansa totuutta.
Tojosta en puhu mitään, kun ei ole kokemusta. Eikä satavarmasti tulekaan.
Kerro sille Pentille terveiset. Itse valitsemaltasi henkilöltä, varmaan?
- Yksinäisyyden.loukko
Ei valhe muutu totuudeksi vaikka sitä hokisi jatkuvasti. Kuinka monen toistokerran jälkeen aloit itse uskomaan tähän keksimääsi juttuun?
Vai onko sunusta kiva piristää päivääsi valehtelemalla ja saat kiksisi siitä että sinulle vastataan kun valheitasi oiotaan. Taidat olla aika yksinäinen kyvytön herättämään huomiota ja vastakaikua ilman provosointia.
Minä lupaan vastailla jatkossakin. Saat tarvitsemaasi huomiota.
"Ongelmallisia ovat kaikki automerkit, joiden nokka-akselia pyörittää hihna."
Näin artikkelissa kerrotaan. Autojen konstruktiossa ei siis sinänsä vikaa. Noilla seuduilla vaan on tiellä sellaista pölyä joka kuluttaa hihnoja epätavallisen paljon.
”Myös suurimmat merkkikorjaamot ovat tilastollisesti voineet osoittaa, että hihnat katkeilevat vain Oulun seudulla. Sama ongelma tiedetään vain Chilessä yhdessä kaivoskaupungissa”, kertoo johtavan Gates-hihnavalmistajan myyntijohtaja Jarkko Lehtinen." - Autonasentaja
Osta Renault, niin säästyt ruoste- ja moottorin remonteista. Renaultit eivät ruostu, ovat kolari turvallisia ja vähävikaisia.
Saksan autokatsastus tilastoja vääristää 2000 luvun alkupään Renault autot, joissa oli ongelmia. Mutta 2014 jälkeen ei ongelmia. - ei.kannata.koskea
Ajelin aikoinani Pösö 2.2 Gti:llä samalla hihnalla yli 250 tkm ja vielä suuri osa pölyisiä sorateitä eikä hihna, hihnapyörät tai kotelo sisältä ollut edes pahemmin pölyinen avattaessa. Hihnakin oli vielä ihan hyvännäköinen mutta meni vaihtoon kun tuli avattua. Jotain outoa noissa VW TDI koneissa ja suunnittelussa on, kun imevät pölyt sisäänsä. Mönjä viittaa siihen, että joukossa on öljyä!!!
- Olis.vajakin.aika.hiffaa
Tuota asiaa ovat tutkineet oikeat ammatilaisetkin ja kaikenmerkkisillä autoilla. Kuinka vaikeaa on ymmärtää että ongelma ei ole auton konstruktiossa vaan paikallisissa olosuhteissa. Ne lyhentävät kaikkien autojen jakohihnan kestoikää. Merkistä riippumatta.
- vajakki.tai.ei
Olis.vajakin.aika.hiffaa kirjoitti:
Tuota asiaa ovat tutkineet oikeat ammatilaisetkin ja kaikenmerkkisillä autoilla. Kuinka vaikeaa on ymmärtää että ongelma ei ole auton konstruktiossa vaan paikallisissa olosuhteissa. Ne lyhentävät kaikkien autojen jakohihnan kestoikää. Merkistä riippumatta.
Miksei auton koko moottoritila ja pohjakin ei ole sitten samassa mönjässä, miksi vain se hihna ja kotelo sisäpuolelta. Suunnitteluvika sanon minä.
- vajaantiedonolettamuksia
Kaikki valmistajat ovat tehnet saman suunnitteluvirheen. Sellaisen joka ei esiinny missään muualla maailmassa kuin Oulussa ja jossain Chileläisessä kaivoskaupungissa?
Amatöörin yksioikoinen kommentti ilman todellista tietoa. Montako tuollaista tapausta olet omin silmin nähnyt tai millainen pääsy sulla on asiasta tehtyihin tutkimuksiin? Näitä Havukkaahon ajattelijoita jotka sotkevat olettamukset ja faktat ja luulevat enemmän kuin tietävät. - tyhmä.taas
vajaantiedonolettamuksia kirjoitti:
Kaikki valmistajat ovat tehnet saman suunnitteluvirheen. Sellaisen joka ei esiinny missään muualla maailmassa kuin Oulussa ja jossain Chileläisessä kaivoskaupungissa?
Amatöörin yksioikoinen kommentti ilman todellista tietoa. Montako tuollaista tapausta olet omin silmin nähnyt tai millainen pääsy sulla on asiasta tehtyihin tutkimuksiin? Näitä Havukkaahon ajattelijoita jotka sotkevat olettamukset ja faktat ja luulevat enemmän kuin tietävät.Jospa se syy löytyy myös uusista maantiesuola-hiekka-kiviaines seoksista? Mönjään tarvitaan kosteutta imevää ainetta eli lähinnä suolaa.
- trollit_naukuu
Pölyongelma on aiheuttanut riitoja siitä, kuka vahingon maksaa. Takuu on korvannut osan vahingoista, mutta usein auton omistaja on joutunut maksamaan korjauksen itse.
Tilanne on autonvalmistajalle kiusallinen, sillä syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan, sanoo Fordin asiakaspalvelupäällikkö Vesa Matti Vainikainen.
Volkswagenilla on menossa omat kenttäkokeet Oulun valtateillä kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihan koppaa, mutta tuloksetta.
(lähde: Hesari 21.10.2013 8:28) Onkos siellä Jumalan selän takana septamursketta?
Olematta merkonomi rohkenen arvata, että kehitysalueella on korkeintaan pentamursketta. Lienenkö oikeassa?
Ethän sinä Pentti ole ekonomi, merkonomi tai edes reipas poika, jolla on pyörä.
Mutta tiedätkö edes, mitä eroa on miehellä ja talousmiehellä?
- Sarkasmi.sakari
Muistaakos kukaan "sirotepintaa", joka rikkoi tuulilasit?
Minkähän automerkin vika se oli?- Nolo.kippana
Itäruoskan lasitkin yhtä pehmeää kuin suolaa kestämättömät jakopään hihnapyörät.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/joka-toisessa-autossa-on-vikaa-tuulilasissa---pahin-alisuorittaja-on-skoda/2GEhY3rc - Sarkasmi.sakari
Nolo.kippana kirjoitti:
Itäruoskan lasitkin yhtä pehmeää kuin suolaa kestämättömät jakopään hihnapyörät.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/joka-toisessa-autossa-on-vikaa-tuulilasissa---pahin-alisuorittaja-on-skoda/2GEhY3rcSkodan vikahan se oli, sirotepinta, tietäähän tuon.
V'ttu kun olin tyhmä, enkä älynnyt. - tarina.jatkuu
Mystinen pöly rikkoo moottoreiden jakohihnoja Oulussa
Autoalan asiantuntijat tulevat muualta Euroopasta ihmettelemään Oulun seudun mystistä pölyongelmaa
Auto 21.10.2013 8:28
Tapio Mainio
Moottoriremonttien syyksi epäillään Tornion terästehtaan sivukiveä eli oktomursketta, jota käytetään valtatien pinnoituksessa Oulun seudulla.
"Jostakin tuntemattomasta syystä jakohihnaan kertyy ruskeaa pölyä. Se kuluttaa nokkapyörät ja vesipumpun pyörän. Lopulta hihna rispaantuu poikki. Ilmiö esiintyy vain Raahe-Oulu-Tornion välillä, ei missään muualla Euroopassa", kertoo johtavan Gates-hihnavalmistajan myyntijohtaja Jarkko Lehtinen.
Ongelma koskee lähes kaikkia automerkkejä, joiden nokka-akselia pyörittää hihna, ei ketju. Autoalan asiantuntijat ovat käyneet ihmettelemässä Oulun moottori-ilmiötä eri puolilta Eurooppaa. Se on jatkunut viimeiset viisi vuotta.
Vaiva on kiusallinen, sillä Oulun seudulla joudutaan vaihtamaan jakohihna miltei puolet muuta Suomea useammin. Hihnanvaihto maksaa 500–700 euroa. Lisäksi nokkapyörät kuluvat nopeasti Oulussa. Ne maksavat 200–500 euroa sarja.
Pölyongelma on aiheuttanut riitoja siitä, kuka vahingon maksaa. Takuu on korvannut osan vahingoista, mutta usein auton omistaja on joutunut maksamaan korjauksen itse.
Tilanne on autonvalmistajalle kiusallinen, sillä syy ei ole auton omistajan, valmistajan eikä huoltokorjaamonkaan, sanoo Fordin asiakaspalvelupäällikkö Vesa Matti Vainikainen.
Volkswagenilla on menossa omat kenttäkokeet Oulun valtateillä kahdella autolla. Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihan koppaa, mutta tuloksetta.
- Sarkasmi.sakari
Nolo reppana purkautuu jakopäästä, nahkahihnat paukkuu oktoberfestissä.
- dfsdfdsfdsfa
"Raahessa oli haastateltu paikallisia huoltoja hihnaongelmista. Citroen: ei ongelmia (arveli, että koskee vain VAG autoja), Juhan Auto, Toyota: ei ongelmaa ekä kommenttia muiden ongelmista. VAG:n huollot kertoo auliisti, että heillä on ongelmaa ja on tutkittu että omat pelit on kunnossa, ja ongelma koskee kaikkia merkkejä…"
Tämä siis lainattu VagArena-foorumilta.
Volkswagen liittää asiaan myös Toyotan vaikka Toyotissa noita vikoja ei ole. - hesari.sen.kertoi
Tässä taas tojohönö yrittää ties kuinka pitkään spämmäämällä kiistää sitä kun jäi valheesta kiinni housut kintuissa.
https://www.is.fi/autot/art-2000001204134.html
"Vaiva koskee lähes kaikkia automerkkejä, joissa on jakohihna, ei ketju."
Ei valhe muutu totuudeksi vaikka kuinka spämmäät. - spämmäysvalhe
Tässä taas tojohönö yrittää ties kuinka pitkään spämmäämällä kiistää sitä kun jäi valheesta kiinni housut kintuissa.
https://www.is.fi/autot/art-2000001204134.html
"Vaiva koskee lähes kaikkia automerkkejä, joissa on jakohihna, ei ketju."
Ei valhe muutu totuudeksi vaikka kuinka spämmäät.
Copy-pastea riittää. - päästötpäälle
kuitit vaaditaan öljyn kulutus ,dsg ja jakopään korjauksista aina kun kyseessä moniongelmainen waggine.
Tais alkaa ale.
http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710192200472258_oa.shtml
Enimmillään vaihtoon tarjotun bensiiniturbolla varustetun TSI- tai TFSI-dsgauton hinnasta on lähtenyt pois jopa 9000 euroa, ”kun autokauppias on kuullut, mistä moottorista on kysymys”, Tekniikan Maailma kirjoittaa. "
https://www.is.fi/autot/art-2000005419402.html
Autokauppias suostuu ottamaan tuollasen TSI skodan suunnilleen ilmaiseksi halliinsa.- Anonyymi
hih
- Anonyymi
skodakorona?
- Anonyymi
"Toyota on yrittänyt tiivistää jakohihan koppaa, mutta tuloksetta" Miksi ihmisillä on niin valikoiva näkökyky, että eivät tiedosta lukeneensa tämän tekstin?
- Anonyymi
vw autoilu
- Anonyymi
VW tehdasvika?
- Anonyymi
Vw-vikamaailma lienee se osuvampi ilmaisu. Ei se ketjujakopääkään ollut mikään luottamusta herättävä viritys vikavagenissa. Kuinka yhteen ja samaan merkkiin voi mahtua näin paljon vikoja kuin tähän "hitlerinkostoon"
- Anonyymi
Kuinkakohan paljon noita hiukkasia pääsee autoteiden lähettyvillä hengitysilmaan?
Jos hiukkaset raapivat noin rankasti jakohihnaa, niin mitenköhän raapivat keuhkoja..
Voisi kuvitella, ettei olisi hirveän kallista tehdä alustavaa tutkimusta asian tiimoilta (esimerkiksi simuloida vaikutusta keuhkoihin).- Anonyymi
Mulle täysin tuntematon lääni , olenhan HONDA mies rohkeasti
Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959