Eliöiden varioituminen ja luomiskertomus

Mutaatioiden mekanismi on lähes sama kaikilla eliöillä luonnossa. On kuitenkin mielenkiintoista, että kun luonnossa eliöt adaptoituvat ja varioituvat johtuen epigeneettisistä mekanismeista ja tämän seurauksena niiden genomiin tulee virheitä, niin seurauksena on usein geneettisiä rekombinaatioita, jolloin voimme havaita hyvinkin mielenkiintoista muuntelua perusryhmän sisällä. Ihmistä ei ole kuitenkaan tarkoitettu varioitumaan. Ominaisuuksiemme eroavaisuudet selittyvät epigenomiemme erilaisuudella, eivät DNA:n variaatiolla. Genomiimme tulee virheitä, mutta ne johtavat sairauksiin, eivät uuteen ihmislajiin.

Tämäkin totuus löytyy Raamatusta: 1. Mooseksen kirjan 1. luvussa mainitaan eliöiden luomisen yhteydessä kymmenen kertaa 'After his kind' tai 'After their kind'. Mutta kun Jumala loi ihmisen, ei tekstissä mainita tätä 'After his kind' -periaatetta. Eliöt olivat siis luomisestaan lähtien tarkoitettu adaptoitumaan ja varioitumaan johtuen epigeneettisistä mekanismeista. Syntiinlankeemuksen ja sitä seuranneen kirouksen johdosta alkoi kuitenkin geneettinen rappeutuminen, joka johtaa luonnossa ikäviin ilmiöihin, kuten loisiin, patogeeneihin bakteereihin ja viruksiin, lihansyöjiin jne.

1

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ”Syntiinlankeemuksen ja sitä seuranneen kirouksen johdosta alkoi kuitenkin geneettinen rappeutuminen, joka johtaa luonnossa ikäviin ilmiöihin, kuten loisiin, patogeeneihin bakteereihin ja viruksiin, lihansyöjiin jne.”

Kerron aloittajalle hyvän uutisen, Jahve perui kirouksensa tulvan jälkeen kun tunsi uhrisavun miellyttävän tuoksun sieraimissaan.

21 Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein.

Tässä alla on se kuviteltu syntiinlankeemus ja kirous. Jahve kirosi maan, ei luomakuntaa, ihmistä, genomia tai geenejä. Rappeutumisharhasi eivät perustu ainakaan Raamattuun. Kehoitan vaihtamaan nimimerkkiäsi, koska se on ristiriidassa puheidesi kanssa.

17 Ja miehelle hän sanoi:

-- Koska teit niin kuin vaimosi sanoi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä, niin olkoon maa sinun takiasi kirottu. Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi niin kauan kuin elät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3153
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2046
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      401
      1763
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1201
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20