Kuinka moni palstalainen kokee itsensä syrjäytyneeksi?
https://yle.fi/uutiset/3-10161469
Syrjäytyminen on vakava ongelma
26
403
Vastaukset
- Kaisanoasaa
Jos ei ole saanut pillua niin on syrjässä
En koe itseäni syrjääntyneeksi, sillä olen suorittanut lukion ja päässyt yliopistoon. On toiveissa valmistuakin sieltä. Lisäksi yliopisto tarjoaa paljon kavereita. Luokseni on tulossa toukokuussa jopa 10 vierasta ehkä tai ainakin useampi leffaillan vieras. Sosiaalisesti en ole syrjääntynyt, mutta taloudellisesti en ole työelämässä oikein mukana vaan olen tällä hetkellä opiskelija. Jos tilanne ei pitkässä juoksussa muutu niin se saattaa johtaa syrjääntymiseen, jos ei ole työelämässä ja opinnot jäävät riippumaan ikuisesti?
- pillunsaaja
En, koska saan pillua
- sinkkusonsynti
Mitä vitun järkeä sinkun on käydä töissä kun elämässä ei ole mitään tavoitetta, kysyn vaan.
- viinamies
Raitis mies on syrjäytynyt. Hänellä ei ole kavereita koska hän ei ole mukana ryyppyjengissä. Naisiakaan hänellä ei ole koska hän ei kännää ja bailaa yökerhossa.
Viinamies ei syrjäydy koska hänellä on paljon kavereita joiden kanssa juodaan viinaa ja kännissä tavataan naisia yökerhossa. Kyllä koen. En ole tehnyt elämäni aikana palkkatyötä kuin muutaman kuukauden (kaiken näköisissä harjoitteluissa olen kyllä ollut jatkuvasti), mulla ei ole ollut kavereita kymmeneen vuoteen eikä parisuhdetta ikinä. Harrastuksetkin on jääneet parin viime vuoden aikana. Nykyään vapaa-ajan (työharjoittelun ulkopuolella) lähinnä vain makaan neljän seinän sisällä ja surffailen netissä.
- hankielämä
Mene johonkin terapiaan. Siellä ne hullut saa apua.
hankielämä kirjoitti:
Mene johonkin terapiaan. Siellä ne hullut saa apua.
Käyty jo 3 vuotta eikä ole ollut apua.
- Melkosurkeeta
Niin siihenkin tarvii hieman järkeä että pystyy ottamaan hoidon vastaan. Nään teitä työssäni päivittäin jotka ette tajua että miten voida paremmin. Jotkut oivaltaa sen vasta keski-ikäisenä jotkut ei koskaan.
- Ätmelsson
Melkosurkeeta kirjoitti:
Niin siihenkin tarvii hieman järkeä että pystyy ottamaan hoidon vastaan. Nään teitä työssäni päivittäin jotka ette tajua että miten voida paremmin. Jotkut oivaltaa sen vasta keski-ikäisenä jotkut ei koskaan.
Pitäisikö sinun kehittää ammattitaitoo
A.Palstamäki kirjoitti:
Mikä on diagnoosi?
Keskivaikea masennus, estynyt persoonallisuushäiriö ja piirteitä vaativasta persoonallisuushäiriöstä.
ageless_stranger kirjoitti:
Keskivaikea masennus, estynyt persoonallisuushäiriö ja piirteitä vaativasta persoonallisuushäiriöstä.
Masennuksen luulisin tietäväni, on niinkuin allapäin.
Mitä on estynyt persoonallisuushäiriö?A.Palstamäki kirjoitti:
Mitä on estynyt persoonallisuushäiriö?Vaikeutta luottaa ihmisiin ja avautua näille, koska tuntee epävarmuuden ja alemmuuden tunteita muita kohtaan.
Vaikeutta luottaa ihmisiin ja avautua näille, koska tuntee epävarmuuden ja alemmuuden tunteita muita kohtaan.
Estoisuutta siis?
On estoisuudelle keksitty komealta kalskahtava diagnoosi. Mitähän tuo vaativa persoonallisuushäiriä mahtaa tarkoittaa (sinun kohdallasi)?- tunnentyypin
A.Palstamäki kirjoitti:
Mitä on estynyt persoonallisuushäiriö?Sellainen ihminen on myös yliherkkä arvostelulle ja kaipaa kovasti hyväksyntää muilta. Välttelee sosiaalisia tilanteita, koska pelkää torjutuksi tulemista.
- häiriötänäkyvissä
Haittaavista asioista voi päättää päästää irti ja päättää voida paremmin. Taudinkuvaan kuuluu että hoito on epäpätevää ja siksi en voi paremmin. Voihan ne elon päivät elää myös kurjasti. Se on aika pitkälle oma valinta ja vaatii oivalluksen.
A.Palstamäki kirjoitti:
Estoisuutta siis?
On estoisuudelle keksitty komealta kalskahtava diagnoosi. Mitähän tuo vaativa persoonallisuushäiriä mahtaa tarkoittaa (sinun kohdallasi)?Vaativaa persoonallisuusjäiriötä ei ole siis diagnosoitu, vaan pelkästään piirteitä siitä. En ole koskaan tyytyväinen mihinkään saavutukseeni vaan ajattelen aina, että olisin voinut tehdä asiat paljon paremmin. Olen myös ylitunnollinen ja jossain määrin joustamaton.
Vaativaa persoonallisuusjäiriötä ei ole siis diagnosoitu, vaan pelkästään piirteitä siitä. En ole koskaan tyytyväinen mihinkään saavutukseeni vaan ajattelen aina, että olisin voinut tehdä asiat paljon paremmin. Olen myös ylitunnollinen ja jossain määrin joustamaton.
Puhutaanko siis perfektionismista?
Juu.
Olet siis suruinen, ujo pefektionisti.
Oletko harkinnut kouluttautua kirjastonhoitajaksi?A.Palstamäki kirjoitti:
Olet siis suruinen, ujo pefektionisti.
Oletko harkinnut kouluttautua kirjastonhoitajaksi?Onhan tuokin käynyt mielessä ja olen ollut kirjastossa harjoittelussakin ja saanut hyvää palautetta. Mutta olen aina ollut hidas lukemaan ja nykyään en saa huonon keskittymiskyvyn takia luettua oikeastaan ollenkaan mitään pitempiä tekstejä niin ei tuosta kai mitään tulisi. Mutta nykyään olen harjoittelussa alalla jossa perfektionismista on myös aika lailla hyötyä ja aion ehkä jatkaa tästä opintoihin kun harjoittelu vaikuttaa menneen sen verran hyvin.
Onhan tuokin käynyt mielessä ja olen ollut kirjastossa harjoittelussakin ja saanut hyvää palautetta. Mutta olen aina ollut hidas lukemaan ja nykyään en saa huonon keskittymiskyvyn takia luettua oikeastaan ollenkaan mitään pitempiä tekstejä niin ei tuosta kai mitään tulisi. Mutta nykyään olen harjoittelussa alalla jossa perfektionismista on myös aika lailla hyötyä ja aion ehkä jatkaa tästä opintoihin kun harjoittelu vaikuttaa menneen sen verran hyvin.
Keskittymiskyky paranee kun jätät alkoholin/mielialalääkkeet/narkoottiset aineet.
Kiva kuulla että olet löytänyt oman alasi.A.Palstamäki kirjoitti:
Keskittymiskyky paranee kun jätät alkoholin/mielialalääkkeet/narkoottiset aineet.
Kiva kuulla että olet löytänyt oman alasi.Mulla suurin syy huonoon keskittymiskykyyn taitaa olla älypuhelinriippuvuus. Mutta alkoholiakin olisi kyllä hyvä vähentää, vaikka katsonkin olevani vain kohtuukäyttäjä.
Mulla suurin syy huonoon keskittymiskykyyn taitaa olla älypuhelinriippuvuus. Mutta alkoholiakin olisi kyllä hyvä vähentää, vaikka katsonkin olevani vain kohtuukäyttäjä.
Kännissä palstailu voi jossain määrin heikentää keskittymiskykyä. En suosittelisi ainakaan autolla ajoa tuohon kombinaatioon.
A.Palstamäki kirjoitti:
Kännissä palstailu voi jossain määrin heikentää keskittymiskykyä. En suosittelisi ainakaan autolla ajoa tuohon kombinaatioon.
Joo 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959