Kuinka moni palstalainen kokee itsensä syrjäytyneeksi?
https://yle.fi/uutiset/3-10161469
Syrjäytyminen on vakava ongelma
26
403
Vastaukset
- Kaisanoasaa
Jos ei ole saanut pillua niin on syrjässä
En koe itseäni syrjääntyneeksi, sillä olen suorittanut lukion ja päässyt yliopistoon. On toiveissa valmistuakin sieltä. Lisäksi yliopisto tarjoaa paljon kavereita. Luokseni on tulossa toukokuussa jopa 10 vierasta ehkä tai ainakin useampi leffaillan vieras. Sosiaalisesti en ole syrjääntynyt, mutta taloudellisesti en ole työelämässä oikein mukana vaan olen tällä hetkellä opiskelija. Jos tilanne ei pitkässä juoksussa muutu niin se saattaa johtaa syrjääntymiseen, jos ei ole työelämässä ja opinnot jäävät riippumaan ikuisesti?
- pillunsaaja
En, koska saan pillua
- sinkkusonsynti
Mitä vitun järkeä sinkun on käydä töissä kun elämässä ei ole mitään tavoitetta, kysyn vaan.
- viinamies
Raitis mies on syrjäytynyt. Hänellä ei ole kavereita koska hän ei ole mukana ryyppyjengissä. Naisiakaan hänellä ei ole koska hän ei kännää ja bailaa yökerhossa.
Viinamies ei syrjäydy koska hänellä on paljon kavereita joiden kanssa juodaan viinaa ja kännissä tavataan naisia yökerhossa. Kyllä koen. En ole tehnyt elämäni aikana palkkatyötä kuin muutaman kuukauden (kaiken näköisissä harjoitteluissa olen kyllä ollut jatkuvasti), mulla ei ole ollut kavereita kymmeneen vuoteen eikä parisuhdetta ikinä. Harrastuksetkin on jääneet parin viime vuoden aikana. Nykyään vapaa-ajan (työharjoittelun ulkopuolella) lähinnä vain makaan neljän seinän sisällä ja surffailen netissä.
- hankielämä
Mene johonkin terapiaan. Siellä ne hullut saa apua.
hankielämä kirjoitti:
Mene johonkin terapiaan. Siellä ne hullut saa apua.
Käyty jo 3 vuotta eikä ole ollut apua.
- Melkosurkeeta
Niin siihenkin tarvii hieman järkeä että pystyy ottamaan hoidon vastaan. Nään teitä työssäni päivittäin jotka ette tajua että miten voida paremmin. Jotkut oivaltaa sen vasta keski-ikäisenä jotkut ei koskaan.
- Ätmelsson
Melkosurkeeta kirjoitti: