Missä menee HC-ATM:n ja ylemmän ATM:n raja?

hmmmmmmmmm

Laasanenhan erittelee ATM:t markkina-arvoteoriassaan noihin kahteen alaluokkaan.

Joidenkin mielestä ei varmaan ole kovin tärkeää, että missä tuo raja noiden kahden kategorian välillä menee, mutta ainakin tällä palstalla tuo jaottelu tuntuu olevan melko tärkeä identiteettiä määrittävä kysymys. Jotkut palstan ylemmistä ATM:stä selvästikin osoittavat ylenkatsetta HC-ATM:iä kohtaan, kuten NAL, peris ja DarkFear esimerkkeinä.

Tälläkin palstalla selvästi löytyy miehiä, jotka eivät ole saaneet yhtäkään aloitetta naisilta 30.ikävuoteen mennessä, kukaan nainen ei ole koskaan osoittanut kiinnostusta, eivät ole päässeet edes suutelemaan tai pitämään edes naista kädestä. Varmaankin tällaiset miehet ovat aika selviä hc-ätmejä, kunnes toisin todistetaan.

Mutta missä menee se raja, että miestä on luontevampaa pitää ylempitasoisena kuin HC-ätminä? Jos mies on saanut vaikkapa viideltä edes jonkunlaisen tason omaavalta naiselta seksitarjouksen elämänsä aikana, niin onko se silloin enää HC-ATM?

24

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se.pieni.ero

Jos mies on saanut edes kerran seksiä (tai hänellä on ollut mahdollisuus saada seksiä), mutta naiset pääsääntöisesti ylenkatsovat häntä, hän on ATM.

HC-ATM on ikisinkuksi syntynyt. Neitsytsetä, joka ei ole koskaan saanut seksiä, eikä tule koskaan saamaankaan. Maksullisissa käymistä ei lasketa seksin saamiseksi tässä yhteydessä.

• hmmmmmmmmm

Okei, no sitten mä en ole HC-ATM.

• Naisasialooser11

Juurikin noin. Mies, joka on saanut seksiä, mutta ei kauniilta naiselta tai hänellä on ollut mahdollisuus saada seksiä ei kauniilta, mutta pääsääntöisesti naiset ylenkatsovat häntä, hän on ATM. HC-ATM taas ei ole koskaan saanut seksiä yhdeltkäkään naiselta.

KTM statukseen vaaditaan parisuhteeseen pääseminen KT-naisen kanssa, ilman että mies on aisuri eli nainen on häntä huomattavasti seksuaalisesti kokeneempi.

• yksipieniero

Muuten sanoisin samaa mutta tuo maksullisessa käyminen lasketaan. HC-ätmi on kaikista alinta ja epäsosiaalisinta miesten pohjasakkaa, HC-ätmi on niin toivoton tapaus ettei uskalla käydä edes maksullisissa. Itse vetäisin rajan siis nimenomaan sosiaalisten taitojen mukaan. Normi ätmillä on jonkun verran kavereita ja sosiaalisia kykyjä joten hänellä on pienet mahdollisuudet saada pillua alemman tason naisilta ja tietysti maksullisilta, HC-ätmeillä ei ole näitäkään.

• hmmmmmmmmm
        yksipieniero kirjoitti:

Muuten sanoisin samaa mutta tuo maksullisessa käyminen lasketaan. HC-ätmi on kaikista alinta ja epäsosiaalisinta miesten pohjasakkaa, HC-ätmi on niin toivoton tapaus ettei uskalla käydä edes maksullisissa. Itse vetäisin rajan siis nimenomaan sosiaalisten taitojen mukaan. Normi ätmillä on jonkun verran kavereita ja sosiaalisia kykyjä joten hänellä on pienet mahdollisuudet saada pillua alemman tason naisilta ja tietysti maksullisilta, HC-ätmeillä ei ole näitäkään.

Mitä ihmeen tasoa siihen tarvitaan, että käy huorissa? Menee vaan johonkin hämärään stippipaikkaan ja maksaa yhdynnästä. Ei siihen tarvita sen kummempia sosiaalisia taitoja.

• Nainen39vee
        Naisasialooser11 kirjoitti:

Juurikin noin. Mies, joka on saanut seksiä, mutta ei kauniilta naiselta tai hänellä on ollut mahdollisuus saada seksiä ei kauniilta, mutta pääsääntöisesti naiset ylenkatsovat häntä, hän on ATM. HC-ATM taas ei ole koskaan saanut seksiä yhdeltkäkään naiselta.

KTM statukseen vaaditaan parisuhteeseen pääseminen KT-naisen kanssa, ilman että mies on aisuri eli nainen on häntä huomattavasti seksuaalisesti kokeneempi.

"KTM statukseen vaaditaan parisuhteeseen pääseminen KT-naisen kanssa, ilman että mies on aisuri eli nainen on häntä huomattavasti seksuaalisesti kokeneempi."

Kiinnostava lähestymistapa ihmissuhteisiin. Mutta ehkä tämä osittain liittyy niihin syihin, minkä vuoksi jotkut miespuoliset eivät vaan kiinnosta naisia - siis jos ihmissuhteet ajatellaan tasojen kautta.

Mitä, jos se minkä-tahansa-tasoinen mies sattuisi oikeasti ihastumaan ja rakastumaan naiseen, joka on häntä itseään kokeneempi (tai vaikka jo kertaalleen eronnut yh)? Tuo teoria kuulostaa siltä, että tunteita ei kuviossa olekaan, vaan täysin vailla tunne-elämää yritetään vaan täytellä jotain tasoteorian taulukoita. No, voihan asiaa tietysti niinkin lähestyä. Mutta ei ihan kauheasti ihmetytä, miksi osa palstalaisista on ikisinkkuja...

• mitäjos
        Nainen39vee kirjoitti:

"KTM statukseen vaaditaan parisuhteeseen pääseminen KT-naisen kanssa, ilman että mies on aisuri eli nainen on häntä huomattavasti seksuaalisesti kokeneempi."

Kiinnostava lähestymistapa ihmissuhteisiin. Mutta ehkä tämä osittain liittyy niihin syihin, minkä vuoksi jotkut miespuoliset eivät vaan kiinnosta naisia - siis jos ihmissuhteet ajatellaan tasojen kautta.

Mitä, jos se minkä-tahansa-tasoinen mies sattuisi oikeasti ihastumaan ja rakastumaan naiseen, joka on häntä itseään kokeneempi (tai vaikka jo kertaalleen eronnut yh)? Tuo teoria kuulostaa siltä, että tunteita ei kuviossa olekaan, vaan täysin vailla tunne-elämää yritetään vaan täytellä jotain tasoteorian taulukoita. No, voihan asiaa tietysti niinkin lähestyä. Mutta ei ihan kauheasti ihmetytä, miksi osa palstalaisista on ikisinkkuja...

"Mitä, jos se minkä-tahansa-tasoinen mies sattuisi oikeasti ihastumaan ja rakastumaan naiseen, joka on häntä itseään kokeneempi (tai vaikka jo kertaalleen eronnut yh)"

Ei tuollaista voi päästä käymään, koska yh naisille ja käytetyille ei anneta mahdollisuutta edes tutustumiseen. Kiinnostusta ei heihin vain ole, joten ihastumistakaan ei voi syntyä.

• Nainen39vee
        mitäjos kirjoitti:

"Mitä, jos se minkä-tahansa-tasoinen mies sattuisi oikeasti ihastumaan ja rakastumaan naiseen, joka on häntä itseään kokeneempi (tai vaikka jo kertaalleen eronnut yh)"

Ei tuollaista voi päästä käymään, koska yh naisille ja käytetyille ei anneta mahdollisuutta edes tutustumiseen. Kiinnostusta ei heihin vain ole, joten ihastumistakaan ei voi syntyä.

No, melkoisen suuri osa naisista pariutuu, vaikka aiempia seksikokemuksia olisi. Myös iso osa yksinhuoltajista.

Oli minustakin yksi vähän nuorempi mies kovin kiinnostunut, mutta minä olin siinä vaiheessa jo kiinnostunut vain naisista, tai oikeastaan eräästä tietystä naisesta, joten jutusta ei voinut tulla mitään - nykyisin ollaan kyllä kavereita tämän miehen kanssa. Jos olisin ollut hetero, niin siitä varmaan olisi saattanut jotain tulla, on kuitenkin fiksu ja kivannäköinenkin mies ja hänen kanssaan on aina tosi mukava viettää aikaa.

• Nainen39vee kirjoitti:

Mieshän ajattelee loogisesti, kaikelle on sina syy. Ongelmaa ei nähdä kokonaisuutena, vaan ensimmäinen epäkohta otetaan syyksi ja se on siinä.

Tunteet toimii miehelläkin, mutta niitä ei aleta selittää, vaan keskitytään siihen lähimpään syyhyn. Esimerkiksi perseeseen pistää, huomataan, että tikkahan se siinä ahterissa tököttää. Syy? No tuo pe.keleen vandaali viskas sen...näyttääkin syylliseltä! Mutta ei ajatella, että kannattas odottaa, että se toinen viskaa luultavasti ne kaikki 5 tikkaa, ennrnkuin kannattaa mennä laskemaan tulos...

Omassa toiminnassa ei nähdä kauaskantoisia ja epäsuoria yhteyksiä. Itse kuulen naisystäviltä mitä ihmeellisempiä tarinoita miehistä. Joku on täysin lapanen tekemään mitään elämänsä eteen ja toinen taas tekee mitä huvittaa ja ihmettelee, kun muut ei tykkää.

Aivojen käyttö on vähän välillä hankalaa miehillä....nolottaa myöntää...siis tunteiden sovittaminen sellaiseen arjen asioihin ontuu törkeesti...näitä palstatotuusteemoja kyllä kuulee truelifessakin...ikäväkyllä...

• palstatotuus
        Dissident kirjoitti:

Mieshän ajattelee loogisesti, kaikelle on sina syy. Ongelmaa ei nähdä kokonaisuutena, vaan ensimmäinen epäkohta otetaan syyksi ja se on siinä.

Tunteet toimii miehelläkin, mutta niitä ei aleta selittää, vaan keskitytään siihen lähimpään syyhyn. Esimerkiksi perseeseen pistää, huomataan, että tikkahan se siinä ahterissa tököttää. Syy? No tuo pe.keleen vandaali viskas sen...näyttääkin syylliseltä! Mutta ei ajatella, että kannattas odottaa, että se toinen viskaa luultavasti ne kaikki 5 tikkaa, ennrnkuin kannattaa mennä laskemaan tulos...

Omassa toiminnassa ei nähdä kauaskantoisia ja epäsuoria yhteyksiä. Itse kuulen naisystäviltä mitä ihmeellisempiä tarinoita miehistä. Joku on täysin lapanen tekemään mitään elämänsä eteen ja toinen taas tekee mitä huvittaa ja ihmettelee, kun muut ei tykkää.

Aivojen käyttö on vähän välillä hankalaa miehillä....nolottaa myöntää...siis tunteiden sovittaminen sellaiseen arjen asioihin ontuu törkeesti...näitä palstatotuusteemoja kyllä kuulee truelifessakin...ikäväkyllä...

"näitä palstatotuusteemoja kyllä kuulee truelifessakin...ikäväkyllä..."

Näin se on, palstan naiset vaan ei halua myöntää että palstan ulkopuolellakin on samoja ajatuksia miehillä, eikä ne ymmärrä miksi yh tai kovin kokenut ei ole se suosituin vaihtoehto, vaan useimmiten hyvin epäkiinnostava. Näin ei suinkaan ajattele vain at miehet.

• palstatotuus kirjoitti:

"näitä palstatotuusteemoja kyllä kuulee truelifessakin...ikäväkyllä..."

Näin se on, palstan naiset vaan ei halua myöntää että palstan ulkopuolellakin on samoja ajatuksia miehillä, eikä ne ymmärrä miksi yh tai kovin kokenut ei ole se suosituin vaihtoehto, vaan useimmiten hyvin epäkiinnostava. Näin ei suinkaan ajattele vain at miehet.

Lähinnä tarkoitin sitä, että palstatotuuksia, naisten maailmaa koetaan väärin miesten tunteissa...

Esimerkiksi minulla on miesystävä, jolla on kiireisin aika lapsiperheessä. Toinen lapsi on vielä vammainen. Hän kokee, että vaimo ei välitä hänestä, kuin rahan vuoksi. Mutta naisella on parempi palkka. Perintöäkin on tulossa enemmän. Ei se ole se raha. Mutta arki vie paljon kummaltakin. Kysyin muutaman täsmäkysymyksen mieheltä. Hän ei ole puhunut vaimonsa ksnssa suoraan asioita...hän vaan tuntee niin. Ja ei arvosta itseään. Ei sitä vaimo saa hänelle päähän taottua. Mutta hän hoitaa lapsensa, työnsä ja kaikki niin hyvin, että vaimo kyllä rakastaa häntä ja paljon. Mutta tuollainen "anteeksi kun olen olemassa"-tyyppi vierellä on taatusti rasittava. Aina pitää valita sanat oikein, tai hän loukkaantuu.

• darkin.kranssi

DarkFear ylempää ATM luokkaa??? Tuon oli pakko olla kirjoitusvirhe.

• Totta kai mä nyt oon aina miehistä sitä ylempää luokkaa, kun oon enemmänkin YTM-mies, enkä mikään ätmiluuseri, kuten monet palstan miehet ovat. Mä kun oon kuitenkin Andrea Pirlon näköinen hyvätukkainen mies ja lisäksi mulla on myös sitä rahaa ja varallisuutta huomattavasti enemmän kun jopa monilla palstan miehillä yhteensä, niin kyllähän sitä silloin voi hyvillä mielin itsensä YTM-joukkoon laskea. Vielä kun mula myös on ollut paljon naisia elämäni aikana.

Lisäksi mä en ole myös koskaan kärsinyt mistään naisvihasta, kuten naisasialuuseri ja muut palstan ätmiluuserit, enkä myöskään äänestä persuja, joka onkin se suosituin puolue kaikkien ätmien ja hc-ätmien keskuudessa. Mä olenkin suvaitsevainen ja eurooppalaishenkinen mies.

• Kieli jakaa asiat eri luokiin, mutta luonto on jatkumo. Kahden ns. luokan raja on yhtä keviteltu kuin historian aikakaudet. Ei ole ollut eri aikakausia, mutta tarvitsemme luokittelua voidaksemme puhua jostakin.

Todellisuudessa tasoja parisuhdemarkkinoilla on yhtä monta kuin on ihmisiä. Toiset ovat lähellä toisiaan, toiset etäämpänä. Sosiologiset tutkimukset osoittavat, että parikkien ero on pieni.

• hmmmmmmmmm

Noinhan se oikeasti menee. Kysynkin tätä vaan sen takia, että tällä palstalla tuntuu olevan jonkinlainen statuskysymys, että kuuluuko ylempään vai alempaan atm-luokkaan.

• pitkätukka-68

Musta on suorastaan käsittämätöntä, miten joku onnistuukin pääsemään yli kolmekymppiseksi menettämättä poikuuttaan. Sen on pakko olla jo tietoista, ei sitä muuten voi ymmärtää.

Mutta tunnen minäkin miehen joka menetti poikuutensa 35-vuotiaana. Eikä mies ollut edes tyhjätasku ja olihan hän palomies. Ihan mukava mies muutenkin, vaikka eihän hän mikään supersosiaalinen ollut. Ei silti epäsosiaalinenkaan.

• leikkaase

Musta on käsittämätöntä että aikuisella miehellä on pitkä tukka.

• Jos on linnoittautunut kotiinsa ja tämän lisäksi ruma niin ei tuossa ole mitään käsittämätöntä. En minä ainakaan ole mitään selibaattia koskaan tavoitellut, mutta tässä sitä ollaan edelleen kokematon 31-vuotiaana. Varmaan kahden naisen kanssa olisi ollut elämän aikana mahdollisuus menettää poikuus, mutta kun eivät viehättäneet kumpikaan omaa silmää niin annoin asian olla.

• pitkätukka-68
        leikkaase kirjoitti:

Musta on käsittämätöntä että aikuisella miehellä on pitkä tukka.

Kateellisen panettelua.

• leikkaase
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Kateellisen panettelua.

Ei kaikki ole aina kateutta. Pitkä tukka miehellä nyt vain yksinkertaisesti on ruma.

• pitkätukka-68
        leikkaase kirjoitti:

Ei kaikki ole aina kateutta. Pitkä tukka miehellä nyt vain yksinkertaisesti on ruma.

Makuasioita. Toiset tykkää.
        Onko se sulta pois? Vai oletko mies, joka kokee minut kilpailijaksesi jonka voitan mennen tuulen?

• 89769876987976

Mielestäni onnellisessa parisuhteessa elävä ätmi on kovatasoisempi kuin epävakaata elämää viettävä pelimies.

• hienoahienoa

Sotamies-ATM = 18v jonne, joka ei ole vielä saanut pillua tai mitään muutakaan naiselta.
      Korpraali-ATM = 20v jonne, joka ei ole vielä saanut pillua tai mitään muutakaan naiselta.
      Alikersantti-ATM = >20v mies, jolla on jo vähän ansioitunutta kokemusta siitä, ettei tule naista saamaan.
      Kersantti-ATM = >20v mies, jolla on jo vähän enemmän ansioitunutta kokemusta siitä, ettei tule naista saamaan.
      Ylikersantti-ATM = 20v mies, jolla on jo vankkaa ansioitunutta kokemusta siitä, ettei tule naista saamaan.
      Vääpeli-ATM = >25v kokenut mies, joka tietää yhä varmemmin, ettei naista tule.
      Ylivääpeli-ATM = >25v kokenut mies, joka tietää yhä varmemmin, ettei naista tule, mutta se ei enää vituta ja ahdista niin paljon.
      Sotilasmestari-ATM = 25-30v kokenut mies, joka tietää ettei tule naista saamaan, mutta joka ei enää välitä vittuakaan. Alemmat ätmit katsovat häntä ylöspäin, koska hän niin kovanaamainen mies.

Vänrikki-ATM = >30v kokenut ja sen verran sivistynyt ja ahdistumaton mies, että on ensimmäinen joka voi johtaa ja kouluttaa tuvallisen ätmi-joukkoja.
      Luutnantti-ATM = >30v kokenut ja sen verran sivistynyt ja ahdistumaton mies, että voi johtaa ja kouluttaa joukkueellien ätmi-joukkoja.
      Kapteeni-ATM = >35v kokenut ja karski ATM, jolle alkaa olemaan kunnia-asia, että on ATM. Pystyy kouluttamaan kokonaista komppaniaa ätmejä kerrallaan.
      Majuri-ATM = >35v kokenut ja karski ATM, jolle on selkeästi kunnia-asia, että on ATM. Pystyy kouluttamaan kokonaista komppaniaa ätmejä kerrallaan ja nostaa ätmien taistelumoraalia.
      Eversti-ATM = >40v HC-ATM, joka on jo "Velho"-kunnianimen ansainnut ätmi ja jonka faktatietämys ja välinpitämättömyys maailmaa kohtaan antaa hänen johtaa ATM-rykmenttiä.
      Kenraali-ATM = >45v HC-ATM ja Imortal Emperorin lähin neuvonantaja, joka ghostaa kaikki naiset ja joka voi johtaa kokonaista armeijaa ätmejä ja polttaa vääräuskoisia.

• Komea-ytmi

Mies on ytm jos on kerran saanut pillua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe