kävimme katsomassa 40-luvulla rakennettua ok-taloa. talossa oli kirkuvat värit ja remppa kesken, keittiökalusteet ja koneet uusittu, pesuhuoneen vesivahinko korjattu (seinä) ja uusi hieno kulmamallin suihkukaappi hankittu. laminaattien laittoa lattioihin oltiin aloittamassa. talo kauniilla paikalla (syrjäkylä pikkukaupungista) ja vajaa hehtaari maata, talossa neliöitä 120.
taloon pitäisi uusia kaikki pinnat, eli lattiat (laminaatti tms), seinät maalata/ tapetoida, katto on alkuperäisessä kunnossa, vessa pieni ja hankala. pesutilat ja keittiö nyt hyvässä mallissa.
hintapyyntö paikasta on 68 000e. kuulosti hyvältä, soitimme naapurille, joka kertoi että omistaja saanut talon perikunnalta ostettua vain 30 000 eurolla... naapuri tuntui tietävän myös että tämä omistaja tehnyt useammalle talolle jo näin, ostaa halvalla, remontoi keittiön ja pesutilat ja uusii vähän pintoja, ja myy hyvällä voitolla. Onkos tällainen kovinkin yleistä? Myyjä itse kertoi että heillä on toinen asunto keskustassa ja heidän oli tarkoitus muuttaa tähän mutteivat ole saaneet keskustan asuntoaan kaupaksi ja nyt joutuvatkin siksi tämän myymään. talo ei ole missään myynnissä vaan olivat huomanneet kaupan seinältä ostoilmoituksemme. talo on ollut myyjän omistuksessa vain vuodenvaihteesta saakka.
Talo kuitenkin meitä kovasti kiinnostaa, joten mites tämä nyt kannattaisi hoitaa niin ettemme maksa ylimääräistä? Meistä joku 50 - 55 tuhatta kuulostaisi kohtuusummalta, kun kuitenkin joudumme vielä paljonkin pintoja remontoimaan - emme halua kirkkaankeltaista olohuonetta ruskealla maalitäpläisellä muovimatolla ja tummanvihreillä ovilla - ja kirkkaanpunaisella kakluunilla :)
ostettu 30 t e - myynnissä 2 kk kuluttua 68 t eurolla?
2
824
Vastaukset
- keskustassa..
Outoa, että joku joka haluaa muuttaa, joutuisi myymään juuri ostamansa asunnon jo parin kuukauden sisään, koska vanha ei ole mennyt kaupaksi.. hänhän joutuu maksamaan myyntivoitosta rutkasti verojakin.. myyjän puheethan voi varmistaa katsomalla, myykö hän todella asuntoaan keskustassa.. Jos puhuu p**kaa niin tietääpä millaisen kanssa asioi. Huijarin tapauksessa kannattaa sitten tarkastaa, onko rempat tehty kaikkien sääntöjen mukaan oikein. Ei tule sitten ylläriä kylppärin kanssa, jos kosteussuojat eivät toimikaan niinkuin piti. Keittiö ja kylppäriremppa ovat asunnon rahareikä remontoinnissa (yht.max noin 15000). Maalit eivät maksa käytännössä mitään, ja laminaatitkin saa lattiaan parilla tonnilla
ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa! Tästä maasta tuntuu löytyvän yllättävän paljon näitä ihmisiä, jotka kyttäävät halvalla, remontoivat itse, ja myyvät kalliilla. Kokonaisia perheitä tuntuu elävän tässä "remonttihelvetissä" vuosikausia! Eipä ihme että Suomi on avioerojen ja itsemurhien luvattu maa... Aikoinaan itse remontoin oman kämppäni ja nautin siitä myös nyt itse. Jokapäiväisen leipäni pystyn kyllä hankkimaan helpommallakin kuin vasaroimalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806