Emme mene suviseuroihin koska ei ole rahaa siihen hommaan. Muutaman päivän reissu maksaa satasia ja kun ei ole rahaa mihinkään muuhunkaan niin ei ole mahdollista mennä.
Luulen että emme ole ainut perhe jolla rahat vähissä ja kotiin jäädään seuroja kuuntelemaan.
Suviseuroihin ei köyhä kykene menemään.
26
746
Vastaukset
- Pakana
Eikö kaikki lestadiolaiset olekkaan rikkaita yrittäjiä?
- Nee123123
Vanhempani olivat duunareita. He ajavat noin 5 tonnin autoilla sekä asuntona on 120t€ omakotitalo, mitään mökkejä/osakkeita ei ole. Itse olen myöskin duunari ja tienaan reilu 2000e/kk bruttona. Asustelen rivarissa ja hengaan epäuskovaisten kanssa erryday.
- Huvinsakullakin
On sitä köyhän kukkarolle sopevampiakin huvitilaisuuksia.
- työkyvyttömätTyöikäiset
Voidaanko vl-uskovaisten kohdalla puhua ns. suurista ikäluokista? Käsitteet kestävyysvaje, huoltosuhde ja syntyvyyden lasku...
http://tietotrendit.stat.fi/mag/article/195/ - Joukkoseurat
Vanhoillislestadiolaisetkaan eivät enää lisäänny samassa määrin kuin aiemmin?
- Vl.puh.Togolammilta
Homous ja lespous ovat yleistyneet kristillisyydessämme.
- Päivämiehessä
oli viime kesänä juttu, kun yksi perhe matkasi katetulla ökyveneellä Raumalta suviseuratalkoisiin Poriin. Mikseihän Päivämies voi tehdä juttuja tavallisista köyhistä Jumalan lapsista?
- MitäpäNiistä
Mitäpä niistä köyhistä.
MitäpäNiistä kirjoitti:
Mitäpä niistä köyhistä.
Näin!
Köyhä ei tuota seurakunnalle rahaa, joten parempi kun pysyvät poissa.
- rynTalkkari
Ehdota ryllä että nyt kerätään kolehti vähävaraisten nuorien perheitten hyväksi eikä pöyhkeilevien mersupuhujien.
- valittajahyiolkoon
"Emme mene suviseuroihin koska ei ole rahaa"
.
haista sinä äijä paskat.
Saatte huimat lapsilisät ja äitiyspäivärahat, sosiaalitoimiston luukkurahoilla,
Menkää laiskimukset töihin, vai mulukulla ja lapsilisillä elätätte itsenne.
Mersuja ja asuntovaunuja on vl jokaisella, sosiaalituilla ostettuja.....- Joomitä
Mieti hei vähän miten puhut ja ethän sää voi tietää toisen elämäntilannetta yms. Ja miten niin mersuja ja asuntovaunuja sosiaalituilla... Jos semmosia hommaa pitää olla hyvä työpaikka..
- Laestadius
Vaikka ei ole rahaa, silti äänestetään porvaripuolueita kuten Keskusta. Ei ole järkevä. Porvarit eivät ole köyhien puolella. Jos ei ole varallisuutta, ei kannata äänestää porvareita.
- PoisTurhaPörräys
Miksi ihmeessä sinne pitäisi varakkaampienkaan mennä? Kuten sanoit: kotonakin voi kuunnella.
- Hirje_heprea-
laisille, 10. luku:
25 Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan. - KiusaSeOnPienikinKiusa
Hirje_heprea- kirjoitti:
laisille, 10. luku:
25 Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.Seurakuntamme yhteisien kokousten laiminlyöntiä tehostetaan laittamalla ry:n ovi säppiin suviseurojen ajaksi.
- Srkvl.Maanilveilijä
Pittäähän niihin Keskustapuoluvveen kokkouksiin osallistuva.
- säästöpossu
Säästämme pitkin vuotta rahaa Suvareihin. Haluamme sinne joka vuosi.
- Perusasioita
kunhan_taas_kysyn kirjoitti:
Onko oikein elää halujensa mukaisesti?
Useimmat ihmiset asettavat tavoitteita ja pyrkivät tekemään elämässään haluamiaan asioita. Aivan normaalia.
- kotikuuntelija
Köyhyys on siis siunaukseksi - taas kerran!
- Lesta
Pyri SRK:n johtokuntaan. Heille kaikki on ilmaista ja kilometrikorvauksetkin maksetaan. Ei paikkamaksua, vapaakortti seuraravintolaan ja kilometrit laskutetaan. Näin toimii tasapäinen uskovaisten joukko!!!
- eliittiäkö
Noin kai puhujien perheillekin.
Saahan siinä ruokaa tehdä ja raahata vapaaehtoiset.
Talkootyönä. - Joskusolluttalkoissa
Aika pieniltä korvauksilta kuulostavat työmäärään nähden. Kuvittelen ainakin heillä riittävän työtä hieman enemmän kuin keskivertotalkoolaisella, eikä kyllä muutenkaan kateeksi käy.
- YlpeysKadottaa
SRK haluaakin että maailmalle näytetään vain mammonan menestyjiä ja köyhät raivataan pois koko kansan näkyviltä.
On itse itsensä korottaneen SRK:n perus ylpeyttä, että näytetään mammonan mahti ja vaikka suolle pystytetään suviseurat että maailma heitä ihailisi. - näin.on.jempti
Toivottavasti teille kirkastetaan, että voitte käyttää maisen vaelluksenne päivät paremminkin kuin vetelehtimällä joissain suviseuroissa. Ei organisaatio teitä mihinkään tarvitse siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969