On hän sitkeää tekoa.
Yli yhdeksänkymppinen.
Pörrää minihamosessa ja topissa punainen pitkä tukka leiskuen.
Nyt elimistö teki stopin ja iski aivoverenvuoto.
Mutta ei hätää.
Hän aikoo parantua ennalleen ja hiphopata ainaskin satavuotiaaksi
Hän on Aira Samulin
Aira sairastui
17
273
Vastaukset
Pikaista paranemista Airalle!
Niinhän se on että vaikka mieli ois kuin nuoren naisen elimistöllä on viimeinen käyttöpäivä. Kaikkea hyvää Airalle.
Ilmeisesti aivoverenvuoto ei ollut kovin iso. "Ikinuori" sisareni kuoli aivoverenvuotoon - massiiviseen - pari vuotta sitten. Ei toipunut enää tajuavaksi niiden viiden viikon aikana, jotka hän vielä eli.
demeter1 kirjoitti:
Ilmeisesti aivoverenvuoto ei ollut kovin iso. "Ikinuori" sisareni kuoli aivoverenvuotoon - massiiviseen - pari vuotta sitten. Ei toipunut enää tajuavaksi niiden viiden viikon aikana, jotka hän vielä eli.
deme
Luulen samoin.
Airalla on ehkä ollut jonkinasteinen aivohalvaus.
Mutta hienoa toimintaa hänen lapsenlapseltaan, kun vei mummonsa heti sairaalaan.
Aira on niin kauan ollut lehtienpalstoilla, että hänet ja hänen vaiherikkaan elämänsä kuviot ovat tulleet tutuiksi.
Korkea ikä on daamilla, mutta puhe ja nauru soljuu.
Tanssiko se on elämän suola?- voiseollaniinkin
2lesken kirjoitti:
deme
Luulen samoin.
Mutta hienoa toimintaa hänen lapsenlapseltaan, kun vei mummonsa heti sairaalaan.
Aira on niin kauan ollut lehtienpalstoilla, että hänet ja hänen vaiherikkaan elämänsä kuviot ovat tulleet tutuiksi.
Tanssiko se on elämän suola?Tai sitten se jatkuva naurunkäkätys saa verisuonet paukkumaan päässä poikki.
- HirveäNauru
voiseollaniinkin kirjoitti:
Tai sitten se jatkuva naurunkäkätys saa verisuonet paukkumaan päässä poikki.
Nauru vihloo korvia. Nauraa joskus ihan vain nauraakseen.
2lesken kirjoitti:
deme
Luulen samoin.
Tanssiko se on elämän suola?Jaa. Uskon tanssin voimaan. Luulen että se tekee hyvää sydämelle, mutta jos verisuoni brakaa, niin vahva sydän voi pitää hengissä, vaikka tietoisuus olisi vajaa. Luulen että näin kävi siskolle. Oli riipaisevaa nähdä aktiivinen ja paljon liikkunut ihminen puhumattomana, katsomassa maailmaa näkemättömin silmin kun koko olemus selkeästi tahtoi jonnekin pois...
voiseollaniinkin kirjoitti:
Tai sitten se jatkuva naurunkäkätys saa verisuonet paukkumaan päässä poikki.
voise
Naurunsa on kumisevaa hohottamista.
Jotenkin se ei kuulosta aidolta.HirveäNauru kirjoitti:
Nauru vihloo korvia. Nauraa joskus ihan vain nauraakseen.
Hirveä
Samaa mieltä.
Silmät eivät edes hymyile, kun hän suu ammollaan hohottaa.
Julkkiksissa on muitakin samanlaisia tyhjän naurajia.
- toivotaan-parasta
Aivoverenvuodolla on taipumus uusiutua,
avoverenvuoto on aina vakava sairaus,
usein katoaa muisti,
tai lievissä tapauksilla muistiin tulee musti aukkoja,
jos omalle kohdalle sattuisi vastaavaa,
toivoisin lopullista poistumista heti elävien kirjoista,
jos jää aivokuolleeksi torsoksi,
se on omaisille liian raskas suru ja huoli kannettavaksi,
siksi omallakohdallani toivoisin lopullista poistumista,
Aira on jo hyvin ijäkäs,
joten poismeno on jo hänen kohdallaan aivan normaalia
jos semmonen sattuisi,toivotaan
Aivoverenvuodosta toipuminen on vaikeaa, mitä iäkkäämpi ihminen on ja mitä muita sairauksia on lisäksi.
Aina jättää jälkensä.
Esim afasian tai lähimuisti on mennyttä.
Se vie ihmisen teholle letkuihin ja laitteisiin.
Yhtäkkiä sinusta onkin tullut potilas, joka makaa puhumattomana, liikkumattomana letkuissa ja hengityskoneessa.
Silloin eivät enää omat toiveet auta, jos niitä ei ole kirjattu hoitotestamenttiin.
Auttaako silloinkaan.
Jos keuhkot ovat ahtautuneet eikä henki kulje, siitä vain viilto kurkkuun ja letku sisään liman poisottoa varten.
Ei kait kukaan normi-ihminen halua tällaista kohtaloa.
Mutta minkäs teet.
Siitä ponnistellaan kohti kuntoutusta suurinpiirtein tunti kerrallaan.
Ei todellakaan ole ihan kärkipään toivelistalla tällainen sairastuminen.
Mutta fatalistina uskon, että kaikki on ennalta määrätty.
Kunnioitettavassa, kuningatar-iässä olevalle Airalle pikaista paranemista ja hyviä vointeja.
Kuin myös Hyvää ja aurinkoista Äitienpäivää- taisiollatukos
täällä moni kirjoittaa aivoverenvuodosta ... mutta eihän sitä hoideta liuotushoidolla, jolla Airaa on hoisettu
taisiolla
Otsikko lehdessä oli, että aivoverenvuoto.
Ainahan lööpit kirkuu lööperiä.
Joku tukos ollut ehkä päässä,
joka nopeasti havaittuna ja hoitoon vietynä pystytään liuottamaan.
- ö-Öö
Nojoo
Ei kuollut, tsägää. Mimmi jo iänikuinen, tottakai sille tulee vaivoja. Hyvä puoli, ei jää laitosasukiksi, himaan vaan.
On noita muitakin julkisuudesta tuttuja tyyppejä, jotka ehkä sairastelleet, mutta jatkavat duunaamista. Kun on ammatteja, mistä ei silleen jäädä ikinä loisel'kepummiksi. MAinitaan nyt Donner. Kundin ois pitänyt kuolla ajat sitten, mutta pikku syövän jälkeen kirjoitti tuhatsivuisen kirjan, tekasi elokuva, toinen tekeillä jne. Noh, Palmu paloi, luemma, koittaa rahapulassaan maalata taas.
Jotkut kuolee buutsit jalassa, se mun mielestä ok. Enenpi nypii noit, jotka sairastelee yhteiskunnan piikkiin kymmenet vuodet. Samulin ei ihan totaalidementikko. Se ei ehkä enää oikein pysty joraan, mutta lausuntoautomaattina se pystyy toimimaan. Toinen samanlainen kääkkä on Airisto, ei se varsinaisesti enää duuneja tee, mutta aina ilmaantuu just selittään kaikenlaista kaikenlaisista asioista. iis jonkinlaisia mediapersoonia edelleen. Tosin, oletettavasti eivät tienaa oikein mitään esiintymisistään.
Julkkiksen ura suomessa voi olla pitkäkin. Otsikoihin pääsee jopa sairastumisesta. Ha, papparasit juoksee Sillanpään perässä, kuin monen muunkin. Ongelma vaan just tää pieni maa, Hollywoodissa liikkuis sitten rahakin. Seiska kai maksaa jutusta kännit, muissa maissa vois saada hilloakin.
Kandee hokata, on maassa samanikäisiä muitakin, jotka ei patsastele otsikoissa tollasissa asioissa. Saavatpahan sairastella rauhassa.
=DW=- oi.caramba
Juu, Aira. Lenita ja Donnerkin ovat enemmän jo tuotteita kuin oikeasti olevia, vaikka hengissä ovatkin. Heidät kaivetaan esille, kun halutaan muistuttaa sukupolville, että vanha ihminen ei hoitoa tarvitse eikä halua vaan sairastuttuaankin rientää heti himaansa ja hoitaa hommansa itse ilman apua kuin Duracell-pupu aina niin ah virkeänä ja menossa. Eritoten, kun on se oma senior-puhelin. Sillä hoituu kaikki.
Airan pää on tutissut monta vuotta ja puheessa on katkoja, kun hakee sanoja, lanne liikkuu, mutta pään sisällä on liike on hiukka hiljennyt. Lenita tuntuu elävän menneisyydessä, koska kaivaa sen aina esille ja sitten nämä mieskokemukset. Donner vaikuttaa näistä eniten realistiselta. Sitä paitsi hän kirjoittaa oikeasti hyvin eikä vain harrasta liimaa ja leikkaa-kirjoja kuten Lenita.
No niin, tsemppiä vaan kaikille mainituille. Sitkeästi ovat elämässä kiinni iästään huolimatta, kelpaa sille taputella. Jos Luoja rankaisee minua niin, että pitää elää noin vanhaksi en varmana ole yhtä virkeä. Mahtaako mikään paikka liikkua. Tässä on se kelju puoli, kun poikkeuksista tehdään yleisikoneita, että aina vaan isommalta joukolta odotetaan samanlaista kykyä olla elämässään läsnä oli kunto mikä tahansa. Julkisuus on kaikkia näitä auttanut menestymään, varojen puutteessa heidän ei tarvitse kärvistellä.
Minä tiesin tuosta Airasta jo joku aika sitten.
Jesse kertoi tulevansa taas käymään maan päällä.
Kunhan saa noustua aamulla ylös.
Olin laittanut isoon tasku-mattiin lämmintä vettä valmiiksi.
Kun Jesse sai Airan hoidettua, tuli hän luokseni.
Tarjosin tasku-mattiani.
Jesse muutti veden Viiniksi ja aloimme hörppiä vuoron-perään.
Kummallista kuinka hyvin Jesse ymmärtää laadukkaiden Viinien perään.
- Nonni, laitoit taas Suomalaisen Palmyran kondikseen sitten?
- Joo... Oli vähän pakko.
- Faija sanoi että muu ei auta.
- Se on ainoa keino saada maan ihmiset muistamaan sinunkin olevan vielä olemassa.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969