som är FÖR eller persuna och deBlåa som är EMOT kommer knappast att klara sig i framtiden om de inget annat har på agendan.
SFP har ändå hela den svenskspråkiga befolkningens lagliga medborgerliga rättigheter att kämpa för.
Det gör SFP aktivt hela tiden, plus allt annat som berör hela befolkningen.
En sak är åtminstone klar, inget parti som SFP tex
59
890
Vastaukset
- dysterframtid
Inte har det lyckats för Terho att få partiet populärt trots mycket aktiv antisvensk kampanj.
Jag tycker att det är skandalöst att vi har en KULTURMINISTER som är så öppet negativt inställd till landets andra officiella språk, samt oss, minoriteten som talar språket.
Terho är en skam för landet!- 32514117
Ankdam kirjoitti:
Jag tycker att det är skandalöst att vi har en KULTURMINISTER som är så öppet negativt inställd till landets andra officiella språk, samt oss, minoriteten som talar språket.
Terho är en skam för landet!Svenska Yle är öppet negativ för finska språket. Hela finlandssvenska samling
Är öppet negativ för dom som talar finska. Dom är skam för landet. Ankdam kirjoitti:
Terho är en skam för landet!Du borde komma ihåg, att Terho är ursprungligen Lönroos. Han är finlandssvensk. Är du en riktig finlandssvensk? Här har skrivits, att du sku inte vara. Låter lite, att du är en sån?
Finlandssvenskar kirjoitti:
Du borde komma ihåg, att Terho är ursprungligen Lönroos. Han är finlandssvensk. Är du en riktig finlandssvensk? Här har skrivits, att du sku inte vara. Låter lite, att du är en sån?
Här skrivs en massa skit!
Att Terho eventuellt har haft svenskspråkiga förfäder gör inte honom finlandssvensk!
Hela Finland är full med människor med språkliga rötter lite här och var. Tappar man språket räknas man inte länge som fs, speciellt inte om språket tappats bort några generationer tidigare.
För att kunna kalla sig finlandssvensk måste man i regel vara född i Finland, kunna svenska och vara uppvuxen i den finlandssvenska kulturen och framför allt själv identifiera sig som finlandssvensk.- krkgkfkflf
Ankdam kirjoitti:
Att Terho eventuellt har haft svenskspråkiga förfäder gör inte honom finlandssvensk!
Hela Finland är full med människor med språkliga rötter lite här och var. Tappar man språket räknas man inte länge som fs, speciellt inte om språket tappats bort några generationer tidigare.
För att kunna kalla sig finlandssvensk måste man i regel vara född i Finland, kunna svenska och vara uppvuxen i den finlandssvenska kulturen och framför allt själv identifiera sig som finlandssvensk.Teistä ei vaan koskaan tule oikeita suomalaisia.
- allekirj
krkgkfkflf kirjoitti:
Teistä ei vaan koskaan tule oikeita suomalaisia.
Sinä et päätä kuka on suomalainen kuka ei.
Ankdam kirjoitti:
För att kunna kalla sig finlandssvensk måste man i regel vara född i Finland, kunna svenska och vara uppvuxen i den finlandssvenska kulturen och framför allt själv identifiera sig som finlandssvensk.Det är många finlandssvenska familjer, som har bytt namn och börjat tala finska.
Rötterna finns i det svenska. Dom som är av värsta sort av språkfanatiker kommer utanför riktiga finlandssvenska rötter.
Stöd till en ledarartikel om frivillig skolsvenska kostade Jens Berg chefredaktörsposten vid Hufvudstadsbladet, skriver en ny finlandssvensk tidskrift för grävande journalistik, Amos arv.
Jag tror, att ingen kan påstå, att Jens Berg och Andelin är inte riktiga finlandssvenskar?
Jag tror, att namnteckning Ankdam är utan riktiga finlandssvenska rötter?
Hon har bara kommit från köksdörren. En riktig finlandssvensk kan bete sig.- oiuy675nbhuy
Det är många finlandssvenska familjer, som har bytt namn och börjat tala finska.
Rötterna finns i det svenska. Dom som är av värsta sort av språkfanatiker kommer utanför riktiga finlandssvenska rötter.
Stöd till en ledarartikel om frivillig skolsvenska kostade Jens Berg chefredaktörsposten vid Hufvudstadsbladet, skriver en ny finlandssvensk tidskrift för grävande journalistik, Amos arv.
Jag tror, att ingen kan påstå, att Jens Berg och Andelin är inte riktiga finlandssvenskar?
Jag tror, att namnteckning Ankdam är utan riktiga finlandssvenska rötter?
Hon har bara kommit från köksdörren. En riktig finlandssvensk kan bete sig.Du har då tydligen bytt språk från finska till svenska ?
Men inte gör det dig till finlandssvensk ändå, litet mera behövs det. oiuy675nbhuy kirjoitti:
Du har då tydligen bytt språk från finska till svenska ?
Men inte gör det dig till finlandssvensk ändå, litet mera behövs det.Tvärtom! Jag talar finska mest för. att jag bor i Finland. Jag har ingen problem , att läsa tidningar på finska eller engelska. Men rötterna är finlandssvenska. Därför identiteten är så stark, att behöver inte bråka. För mig är det inte viktig, att finskspråkiga läser tvångsvenska.
Inte talar jag med dom svenska i varje fall. Det beglagar Ahtisaari också, men det är ju som man gör. Ni som har dålig troende för identiteten brukar konstatera, att vara finlandssvensk.
Jag brukar säga, att jag är suomalainen, joka puhuu ruotsia!!!!!!
Där är en viss skilnad till dom som har kommit från köksdörren, och börjat kalla sig till finlandssvensk.Finlandssvenskar kirjoitti:
Tvärtom! Jag talar finska mest för. att jag bor i Finland. Jag har ingen problem , att läsa tidningar på finska eller engelska. Men rötterna är finlandssvenska. Därför identiteten är så stark, att behöver inte bråka. För mig är det inte viktig, att finskspråkiga läser tvångsvenska.
Inte talar jag med dom svenska i varje fall. Det beglagar Ahtisaari också, men det är ju som man gör. Ni som har dålig troende för identiteten brukar konstatera, att vara finlandssvensk.
Där är en viss skilnad till dom som har kommit från köksdörren, och börjat kalla sig till finlandssvensk.TEX Anna-Maja Henriksson är sån. Hennes förfader är Maalaisliittoainen som talade bara finska. Stefan Wallin son till en piga likasom Eva Biaudet.
krkgkfkflf kirjoitti:
Teistä ei vaan koskaan tule oikeita suomalaisia.
Mikä on oikea suomalalainen?
- tvåspråkigfamilj
Tvärtom! Jag talar finska mest för. att jag bor i Finland. Jag har ingen problem , att läsa tidningar på finska eller engelska. Men rötterna är finlandssvenska. Därför identiteten är så stark, att behöver inte bråka. För mig är det inte viktig, att finskspråkiga läser tvångsvenska.
Där är en viss skilnad till dom som har kommit från köksdörren, och börjat kalla sig till finlandssvensk.Anser du att vi som är svenskspråkiga är sämre än finskspråkiga, är det "finare "att tala finska ?
Jag tycker du kunde glömma dina svenskspråkiga rötter eftersom du tydligen skäms över dem. Finlandssvenskar kirjoitti:
Där är en viss skilnad till dom som har kommit från köksdörren, och börjat kalla sig till finlandssvensk.”Där är en viss skilnad till dom som har kommit från köksdörren, och börjat kalla sig till finlandssvensk.”
Undrar just via vilken du har kommit? Din svenska är så dålig att jag föreslår att du sadlar om om börjar kalla dig finne istället. För en finne är din svenska riktigt bra!
Att du skulle komma från ett svenskspråkigt, eller ens tvåspråkigt hem och att du skulle ha gått skolan på svenska och vuxit upp i den finlandssvenska kulturen tror jag aldrig!
Att du dessutom stoltserar med att du aldrig talar svenska med andra (?) finlandssvenskar bevisar bara vilken struntpratare du är.
Berätta, vad är det som definierar dig som finlandssvensk? Dina bristfälliga kunskaper i svenska är det inte. För att kunna påstå sig höra till en grupp är väl det minsta man kan kräva att gruppen känner igen dig som en av de sina och godkänner dig som medlem .
Men saksamma!- tunnistan7
Ankdam kirjoitti:
”Där är en viss skilnad till dom som har kommit från köksdörren, och börjat kalla sig till finlandssvensk.”
Undrar just via vilken du har kommit? Din svenska är så dålig att jag föreslår att du sadlar om om börjar kalla dig finne istället. För en finne är din svenska riktigt bra!
Att du skulle komma från ett svenskspråkigt, eller ens tvåspråkigt hem och att du skulle ha gått skolan på svenska och vuxit upp i den finlandssvenska kulturen tror jag aldrig!
Att du dessutom stoltserar med att du aldrig talar svenska med andra (?) finlandssvenskar bevisar bara vilken struntpratare du är.
Berätta, vad är det som definierar dig som finlandssvensk? Dina bristfälliga kunskaper i svenska är det inte. För att kunna påstå sig höra till en grupp är väl det minsta man kan kräva att gruppen känner igen dig som en av de sina och godkänner dig som medlem .
Men saksamma!Tämä "Finlandsvenskar" on ainakin tekstin sisällön perusteella erehdyttävän paljon Donaldin kaltainen...
tvåspråkigfamilj kirjoitti:
Anser du att vi som är svenskspråkiga är sämre än finskspråkiga, är det "finare "att tala finska ?
Jag tycker du kunde glömma dina svenskspråkiga rötter eftersom du tydligen skäms över dem.Ingen skäms sina rötter, men man måste vara fönuftig och leva i sanningen.
Finskspråkiga kan inte svenska, trots dom plugar det i skola.Ankdam kirjoitti:
”Där är en viss skilnad till dom som har kommit från köksdörren, och börjat kalla sig till finlandssvensk.”
Men saksamma!Jag personligen har vuxit utomlands och har glömt bort svenskan litr.
Här i Finland talar ja mest finska och på jobbet engelska.
Även familjen brukar använda engelska, för många bor utomlands.
Därför är det mycket svårt, att förstå dom som har kommit genom köksdörren till en svenskspråkig familj och börjar kalla sig finlandssvensk?
Ni talar ju lika bra finska som alla andra och ser ut nästan som vanliga människor.
Lika barn leker bäst brukar du skriva. Fick du leka med härrgårdens barn redan som liten, eller när bestämde du vara lite bättre?- Oudot_Ongelmat
Jag personligen har vuxit utomlands och har glömt bort svenskan litr.
Här i Finland talar ja mest finska och på jobbet engelska.
Även familjen brukar använda engelska, för många bor utomlands.
Därför är det mycket svårt, att förstå dom som har kommit genom köksdörren till en svenskspråkig familj och börjar kalla sig finlandssvensk?
Ni talar ju lika bra finska som alla andra och ser ut nästan som vanliga människor.
Lika barn leker bäst brukar du skriva. Fick du leka med härrgårdens barn redan som liten, eller när bestämde du vara lite bättre?Sinulla on selvästi jonkinlainen identiteettiongelma, koska et voi hyväksyä sitä, että joku kutsuu itseään suomenruotsalaiseksi. Se sapettaa sinua herra ties mistä syystä!
- tvåhemspråk
I vår familj kom både jag och min finskspråkiga man in genom samma dörr, han talar riktigt hygglig svenska och jag klarar mig på finska, fortfarande är hans modersmål ändå finska och mitt svenska.
Jag blev inte finne och han blev inte finlandssvensk. - flopp
Terhon taktiikka ja toiminta on kuin epätoivoisen opportunistin käsikirjasta, vallassa yritetään roikkua kaksin käsin kiinni.
Putoaa silti, mitään ei voi. - mmmm99
tvåhemspråk kirjoitti:
I vår familj kom både jag och min finskspråkiga man in genom samma dörr, han talar riktigt hygglig svenska och jag klarar mig på finska, fortfarande är hans modersmål ändå finska och mitt svenska.
Jag blev inte finne och han blev inte finlandssvensk.Minä olen suomenkielinen ja olen aina pitänyt Suomea hyvin tasa-arvoisena maana. En ole koskaan kokenut, että meillä olisi erikseen "kyökkipuoli" ja herrojen salonki. Päinvastoin, Suomessa presidenttikin voi mennä periaatteessa lähiökapakkaan turinoimaan niin halutessaan, pelkäämättä olevansa "liian hienoa seuraa" (tosin tänä päivän turvatoimet ovat niin tiukkoja, että se tuskin enää onnistuu).
- Perusnuori
Ruotsia puhuvia on Suomessa yhteensä 250000, jos otetaan mukaan Ahvenanmaa.
Persuja äänestää 500000. Mikäli lasketaan siihen perheenjäsenet mukaan, niin enemmistö maassa on heitä. Heidän lapsensa pakotetaan lukemaan ruotsia.
Maailman suurin vääryys. Missään muussa länsimaassa ei vastaavaa ole nähty.
Neuvostoliitossa näin oli. Liettua kieltää opiskelun venäjäksi. Suomen pitää tehdä samoin ruotsin suhteen.- vähemmistön.puolue
Persujen kannatus on viimeisen mittauksen mukaan alle 9%. Persut edustavat pientä vähemmistöä Suomessa.
- dkkfhlv
Ganska pinsamt med 8 - 9 % i gallupperna om 500 000 röstar på persuna.
- trollaus.vaan.jatkuu
dkkfhlv kirjoitti:
Ganska pinsamt med 8 - 9 % i gallupperna om 500 000 röstar på persuna.
Täällä nämä trollit eri nimimerkeillä jatkuvasti keksivät asioita. En usko, että persuissa tai sinisissäkään tykättäisiin tällaisesta valehtelusta.
- irkfnv
trollaus.vaan.jatkuu kirjoitti:
Täällä nämä trollit eri nimimerkeillä jatkuvasti keksivät asioita. En usko, että persuissa tai sinisissäkään tykättäisiin tällaisesta valehtelusta.
Nämä fennohäiriköt harmistuvat selvästikin, kun heidän vääristelynsä oikaistaan.
- työnorja
irkfnv kirjoitti:
Nämä fennohäiriköt harmistuvat selvästikin, kun heidän vääristelynsä oikaistaan.
Viime aikoina on jouduttu oikaisemaan lähes jokainen viesti, tämä käy jo työstä...
- Perusnuori
Terho on kulttuuriministeri ja hänen tehtävänsä on hoitaa suomalaista kulttuuria.
Jussi Niinistö on puolustusministeri ja hän hoitaa Suomen puolustusta.
On luvannut hoitaa jopa Ahvenanmaan, joka ei itse kykene.
Timo Soini hoitaa ulkoministerin tehtävää ja puhuu englantia, kuten EU-ssa kuuluu.
Lindström, jota tällä palstalla paljon haukutaan on hoitanut työllisyyden kasvuun.
Siniset ovat hoitaneet koko kansan asioita. RKP:n pitkä pätkä hallituksessa kului ruotsin kielen edistämiseen vain ja ainoastaan. Ruotsi on oikeasti Suomessa vieras kieli, joka ei tänne kuulu. Baltia poistaa venäjää. RKP ei kuulu Suomeen.
Ei meillä ole venäläiselle vähemmistölle puoluetta.- trolliväitteet
"Siniset ovat hoitaneet koko kansan asioita. RKP:n pitkä pätkä hallituksessa kului ruotsin kielen edistämiseen vain ja ainoastaan."
Mitä "koko kansan asioita" siniset hoiti? Pakollisen ruotsin poistoako? Suomen kansa valitsi vastoin sinisten vaatimuksia ruotsin kielen.
RKP ajaa ruotsinkielisen vähemmistön asioita. RKP ei ole koskaan väittänyt ajavansa koko Suomen asioita (- ei tosin sinisetkään ole tällaista väittänyt, ainoastaan tämän palstan trollit). - tolkkua-
No miksi Terho ei hoida sitten töitään? Ei maan kansalliskielen mollaus ole kovin fiksua, se on epäsuomalaista itseasiassa.
- RKP
Populismilla ääniä kerännyt persupuolue hajosi, populismi ei yksinään riitä kun ei ole muuta sisältöä. Persut tulee hajoamaan vielä toisenkin kerran, koska yhteistyökyvyttömiä kukaan ei jaksa, äänestäjät huomaavat tyhjien tynnyreiden kolinan. Vanhat puolueet jatavat, niillä on sentään ohjelmat, eikä pelkkiä iskulauseita.
- Perusnuori
Persujen hyvin systemaattinen ja määrätietoinen maahanmuuttopolitiikka on nyt Euroopan ja Scandinavian normaali. Kannattaa lukea, mitä Löfven on nyt linjannut demareiden politiikan Ruotsissa. Persut saavat taas jytkyn.
Svenska Yle on nostamassa Huhtasaaren kuningattareksi. - epåpowåpe
Perusnuori kirjoitti:
Persujen hyvin systemaattinen ja määrätietoinen maahanmuuttopolitiikka on nyt Euroopan ja Scandinavian normaali. Kannattaa lukea, mitä Löfven on nyt linjannut demareiden politiikan Ruotsissa. Persut saavat taas jytkyn.
Svenska Yle on nostamassa Huhtasaaren kuningattareksi.Ei ole mitään "EU:n normaalia" maahanmuuttopolitiikkaa. Jokainen maa ajaa omansalaista politiikkaa tässä suhteessa. Suomen linja on varsin tiukka. Silti se ei tarkoita sitä, että suomalaiset lämpenevät Halla-ahon esittämille ajatuksille. Meistä ei koskaan tule oikeistopopulistista maata, se on nähty. Suomen kansa on fiksua.
- jdjgjjvjvj
epåpowåpe kirjoitti:
Ei ole mitään "EU:n normaalia" maahanmuuttopolitiikkaa. Jokainen maa ajaa omansalaista politiikkaa tässä suhteessa. Suomen linja on varsin tiukka. Silti se ei tarkoita sitä, että suomalaiset lämpenevät Halla-ahon esittämille ajatuksille. Meistä ei koskaan tule oikeistopopulistista maata, se on nähty. Suomen kansa on fiksua.
No se nyt vaan näyttää siltä että näiden persujen maahanmuuttolinjaukset, on Ruotsin demaripääministerikin huomannut, koska meinaa niitä matkia. Tanskan demarithan ovat jo pidempään vetäneet erittäin tiukkaa mamulinjaa, joten eiköhän Suomenkin demut vähitellen lähde samaan suuntaan.
Haittamaahanmuutto on haittamaahanmuuttoa, sen tajuaa yhä useampi naiivikin. - eri555
jdjgjjvjvj kirjoitti:
No se nyt vaan näyttää siltä että näiden persujen maahanmuuttolinjaukset, on Ruotsin demaripääministerikin huomannut, koska meinaa niitä matkia. Tanskan demarithan ovat jo pidempään vetäneet erittäin tiukkaa mamulinjaa, joten eiköhän Suomenkin demut vähitellen lähde samaan suuntaan.
Haittamaahanmuutto on haittamaahanmuuttoa, sen tajuaa yhä useampi naiivikin.Ruotsiin on tullut aikapäiviä sitten maahanmuuttajia, paljon ennen kuin Suomeen tuli. Ruotsi tekee siksi aivan omaa maahanmuuttopolitiikkaansa. Niin tekee Suomikin, samoinTanska.
- svartvitt
Det är lite mysteriet, vad är faktiskt sannissarnas agenda? Annat än rajat kiinni?
Då de fick bestämma, att ha bommarna öppna och dörrarna på vid gavel. Så också det löftet fick sig en 180-gradig blixtvändning.
- BBbbCC
On outo käsitys, että suomalaiset, jotka kannattavat pakollisen ruotsin poistamista olisivat suomenruotsalaisia vastaan. Ei, he vaativat, että PAKKORUOTSI poistetaan, koska se ei kuulu suomalaiseen identiteettiin. Ruotsin kieli on suomenruotsalaisten modersmål!
Svenska Yle tekee arvokasta vaalityötä perussuomalaisen puolueen ja sen varapuheenjohtajan hyväksi. Kaikki ymmärtävät, että kysymyksessä on mustamaalaus, jota Rkp on käyttänyt jo Perussuomalaisten puheenjohtajan oikeudenkäynnin yhteydessä.- KieliIdentiteetti
Tässä mielessä molemmat kielet kuuluvat toki kansalliseen identiteettiimme. Ne eivät kuitenkaan välttämättä kuulu jokaisen identiteettiin, mutta se ei ole niin olennaista, koska jokainen ihminenhän määrittelee identiteettinsä lopulta itse.
Olennaista minusta on pitää erillään identiteetti ja kielen opiskelu koulussa; emme muutu ranskalaisiksi, vaikka opiskelemme ranskaa. - fsddfdfdh
KieliIdentiteetti kirjoitti:
Tässä mielessä molemmat kielet kuuluvat toki kansalliseen identiteettiimme. Ne eivät kuitenkaan välttämättä kuulu jokaisen identiteettiin, mutta se ei ole niin olennaista, koska jokainen ihminenhän määrittelee identiteettinsä lopulta itse.
Olennaista minusta on pitää erillään identiteetti ja kielen opiskelu koulussa; emme muutu ranskalaisiksi, vaikka opiskelemme ranskaa.Neuvostoliitossa tehtiin homosovietusta täällä ilmeisesti homosvenssonia meistä.
- hävettävää
Loistava esimerkki jälleen täysin tyhjästä ja typerästä avauksesta, joita RKP-svekot tekevät. Avauksessa ei ole yhtään mitään järkevää, mutta kun jotain on pakko ollut vaan kirjoittaa. Juuri tällaisiin idioottimaisuuksiin svekot sitten vastailevat, vetäen taas tietysti persut mukaan.
Itseäni kyllä RKP:nä hävettäisi tällaiset luokattoman huonot avaukset, joita eräät RKP:set tekevät. Hehän antavat varsin tyhmän kuvan itsestään.- duunari-
Missä sun asiallinen avaus on? Kerro?
- besökare
Fennoinläggen är till minst 80 % gnällande över vad " RKP - svekot " skriver.
- jdjfjtjgjvjj
duunari- kirjoitti:
Missä sun asiallinen avaus on? Kerro?
Ne harvat suomenkieliset avaukset jotka täällä saavat olla ja joissa ehkä kritisoidaan RKP:tä, ovat todella paljon parempia kuin nämä teidän pakolla väsätyt juttunne.
Ei kannattaisi kirjoittaa, jos ei ole todellista asiaa. Men du godkänner eller t.o.m. är själv ansvarig för att SFP:s partiprogram censureras i en diskussion som gäller, ja vad var det nu igen, SFP:s partiprogram?
- taimeevex
jdjfjtjgjvjj kirjoitti:
Ne harvat suomenkieliset avaukset jotka täällä saavat olla ja joissa ehkä kritisoidaan RKP:tä, ovat todella paljon parempia kuin nämä teidän pakolla väsätyt juttunne.
Ei kannattaisi kirjoittaa, jos ei ole todellista asiaa.Todellista asiaa on kaikki mikä sääntöjen puitteissa kirjoitetaan, ja sääntöjä tulkitsee ylläpito, koita kestää.
- Häirkötpois
Aloitus on mielestäni päinvastoin poikkeuksellisen hyvä. Siinä otetaan esiin se tosiseikka, miksi RKP ylipäänsä on olemassa.
Tällaisen asian esiin ottaminen on tämän palstan kielifanaatikoille yksinkertaisesti aivan liikaa. Sama valitus jatkuvasti, ja itsellä ei ole koskaan mitään asiallista kerrottavaa yhtään mistään. Halu vain häiriköidä. Olen ehdottanut useasti, että häiriköt perustaisivat oman, suljetun saitin, mutta ei tunnun kiinnostavan.
Mikä tässä RKP:n palstassa on sinusta niin hyvää, että olet täällä 24h/7, vaikka koko ajan valitat? - tasokkuus.puuttuu
jdjfjtjgjvjj kirjoitti:
Ei kannattaisi kirjoittaa, jos ei ole todellista asiaa."Ne harvat suomenkieliset avaukset jotka täällä saavat olla ja joissa ehkä kritisoidaan RKP:tä, ovat todella paljon parempia kuin nämä teidän pakolla väsätyt juttunne.
"
Minä en ole tällä palstalla nähnyt muita RKP:tä kritisoivia viestejä kuin sellaisia, joissa toitotetaan, että RKP pakottaa koko Suomen lukemaan ruotsia. Muut asiaan liittyvät viestit taas toteavat, että lähestulkoon kaikki yhteiskunnan epäkohdat ovat RKP:n syytä. Enkä edes kauheasti liioittele, kun tämän totean.
Nämä eivät ole mitään kovin tasokkaita kritiikkejä. Kaipaisin enemmän asiantuntemusta näiltä itseään "kieliaktiiveiksi" tituuleeraavilta. Jos haluaa keskustella esim. koulujen kielten opetuksesta, niin pitää omata tietoa Suomen peruskoulusta, koulutusjärjestelmistä ja kielen oppimisesta. - lohrnv
tasokkuus.puuttuu kirjoitti:
"Ne harvat suomenkieliset avaukset jotka täällä saavat olla ja joissa ehkä kritisoidaan RKP:tä, ovat todella paljon parempia kuin nämä teidän pakolla väsätyt juttunne.
"
Minä en ole tällä palstalla nähnyt muita RKP:tä kritisoivia viestejä kuin sellaisia, joissa toitotetaan, että RKP pakottaa koko Suomen lukemaan ruotsia. Muut asiaan liittyvät viestit taas toteavat, että lähestulkoon kaikki yhteiskunnan epäkohdat ovat RKP:n syytä. Enkä edes kauheasti liioittele, kun tämän totean.
Nämä eivät ole mitään kovin tasokkaita kritiikkejä. Kaipaisin enemmän asiantuntemusta näiltä itseään "kieliaktiiveiksi" tituuleeraavilta. Jos haluaa keskustella esim. koulujen kielten opetuksesta, niin pitää omata tietoa Suomen peruskoulusta, koulutusjärjestelmistä ja kielen oppimisesta.Tasokasta kritiikkiä ei tule kieliaktiivilta, koska asenne on mikä se on.
- häiriköitä_
lohrnv kirjoitti:
Tasokasta kritiikkiä ei tule kieliaktiivilta, koska asenne on mikä se on.
Mutta muilta kirjoittajilta he odottavat koko ajan jotakin "tasokasta". Normaali keskustelu ei heille kelpaa, kun he eivät saa silloin häiriköidä. Onneksi tämä palsta on siistiytynyt viime aikoina, ja täällä hallitsevat kuitenkin asialliset kirjoitukset!
- lksdldjd
Siellä kannattaakin keskustella teidän, jotka vaaditte vapaata kielivalintaa. Tällä palstalla keskustellaan RKP:n politiikasta.
- lksdldjd
lksdldjd kirjoitti:
Siellä kannattaakin keskustella teidän, jotka vaaditte vapaata kielivalintaa. Tällä palstalla keskustellaan RKP:n politiikasta.
SFP politiikka on kielipolitiikkaa.
- tasapuolisuus--
lksdldjd kirjoitti:
SFP politiikka on kielipolitiikkaa.
Myös suomenkieliset haluavat palveluita omalla äidinkielellään, kielipolitiikkaa sekin.
tasapuolisuus-- kirjoitti:
Myös suomenkieliset haluavat palveluita omalla äidinkielellään, kielipolitiikkaa sekin.
Och vad fan har det på denna spalt att göra?
- fennlog
RKP on aika johdonmukainen ajaessaan tärkeiksi katsomiaan asioita. Persut sensijaan epäloogisia, he ovat koko olemassaolonsa ajan haukkuneet EU:a, Soini;"missä EU, siellä ongelma", ja Laura Huhtasaari ajaa eroa EU:sta, miksi ihmeessä nämä sitten istuvat siellä Brysselissä, kun niin kovasti ovat sitä vastaan? Halla-ahokin siellä nostaa kovia palkkioitaan ja kulukorvauksia, ym. ihan pokkana. Eikö olisi pitänyt kieltäytyä, jos kerran on vastaan EU:a?
- sss777ggg
Ei luottoa persuihin. En ole RKP:n kannattaja, mutta RKP ei ainakaan harrasta populismia.
- näinseon
Pienen puolueen kannattaakin ollakin ehdottoman johdonmukainen ajamissaan asioissa. Mitään ylilyöntejä tai epämääräisyyksiä ei kannata lähteä sorvaamaan. Siinä katoavat äänestäjät.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979